کردان کجاست

کردان کجاست و چه جاهای تفریحی دارد؟

اگر اهل تهران هستید و می خواهید برای سفر یک روزه یکی از مناطق اطراف تهران را انتخاب کنید، کردان گزینه مناسبی است. همه ما ادامه مطلب

اگر اهل تهران هستید و می خواهید برای سفر یک روزه یکی از مناطق اطراف تهران را انتخاب کنید، کردان گزینه مناسبی است.

همه ما نام کردان به گوشمان خورده است و حتی ممکن است تجربه یک سفر چند ساعته هم به آن را داشته باشید. کردان نام یک منطقه تفریحی در اطراف تهران و نزدیکی شهر کردج است که به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای تهرانی ها شناخته می شود.

البته افراد دیگر از سراسر ایران هم ممکن است از این منطقه خوش آب و هوا برای سفر استفاده کنند. اما کردان کجاست و چه امکاناتی در اختیار کاربران قرار داده است؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل این موضوع بپردازیم.

کردان کجا قرار دارد؟

کردان نام یک روستای خوش آب و هوا، زیبا و دیدنی است که افراد زیادی برای سفر یک روزه به آن جا می روند. روستای کردان مربوط به استان البرز می شود و در نزدیکی شهر کرج قرار گرفته است.

کردان به قدری زیبا و دیدنی است که گاهی اوقات آخر هفته ها گردشگران و مسافران زیادی به آن سفر می کنند. به خصوص افرادی که به طبیعت و گردش علاقه دارند، کردان گزینه بسیار مناسبی برای آن ها است.

هنگامی که به کردان سفر می کنید، متوجه می شوید که افراد زیادی در رده های سنی مختلف در آن جا در حال گردش هستند؛ بنابراین کردان می تواند توجه هر نوع سلیقه ای را به خود جلب کند.

همان طور که گفتیم، کردان نام یک روستا در اطراف تهران است. این روستا در فاصله ۶۵ کیلومتری غرب تهران کیلومتری قرار گرفته است. همچنین این روستا به هشتگرد و کوهسار نزدیک است؛ فاصله آن از کوهسار ۵ کیلومتر و از هشتگرد ۱۵ کیلومتر است.

همچنین بخش مسکونی این روستا حدود ۱۰۴ هکتار مساحت دارد و جمعیت آن هم به بیش از ۵ هزار نفر می رسد. بسیاری از افراد کردان را به واسطه باغ ها، تالارهای عروسی و در نهایت، ویلا های بسیار شیک و جذاب آن می شناسند. این در حالی است که جاذبه های این روستا تنها به این موارد ختم نمی شود.

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده تا این منطقه به منطقه ای گردشگری تبدیل شود، مردمان خون گرم آن هستند. در این روستا مردمان اصیل محلی دیده می شود که هنوز به باور های سنتی و مذهبی خود وفادار هستند.

بعید است که به کردان سفر کنید و از رفتار بسیار خوبی مردمان این منطقه راضی نباشید. از طرف دیگر، کردان زمین های بسیار حاصل خیزی دارد و از مهم ترین باغ های آن می توان به باغ‌ های زردآلو، آلبالو، گیلاس، گردو و توت اشاره کرد.

مسیر دسترسی به کردان چگونه است؟

اکنون که با کردان آشنا شدید، زمان آن رسیده است که ببینید مسیر دسترسی به کردان چگونه است. موقعیت جغرافیایی کردان به دلیل قرارگیری در نزدیکی اتوبان تهران – قزوین باعث شده تا به منطقه محبوبی تبدیل شود.

برای دسترسی به مناطق سرسبز کردان باید ابتدا از تهران یا شهرهای دیگر به کرج سفر کنید؛ چرا که کردان در نزدیکی کرج قرار گرفته است و برای سفر باید از کرج عبور کنید. برای دسترسی به کرج هم راه های مختلفی وجود دارد و بستگی دارد که از کدام سمت به سوی کرج حرکت کنید.

 پس از آن، باید وارد آزاد راه تهران – قزوین شوید و مسیر را تا حدود ۲۰ کیلومتر طی کنید. پس از آن، یک تابلوی خروج جلوی شما قرار دارد که در نهایت وارد یک جاده روستایی می شوید. این جاده در واقع یکی از زیباترین جاده های ایران است و شما پس از طی کردن کمی از مسیر در قلب بهشت، به منطقه کردان خواهید رسید.

آب و هوای کردان چگونه است؟

کردان از مناطق بسیار خوش آب و هوای استان البرز است که برای سفر یک روزه جایی بسیار عالی و دلنشین است. به خصوص در فصل های بهار و تابستان که هوا بسیار گرم است، شما می توانید برای فرار از گرمای شهر و همچنین آلودگی های شهری نظیر آلودگی صوتی و هوا به کردان بروید.

در کردان باغ ها و کوچه های پر از میوه دیده می شود که نشان دهنده خاک حاصل خیز و همچنین آب و هوای بسیار عالی است. در این منطقه رودخانه ها، کوه ها و باغ ها چشم شما را به خود خیره می کند. مهم ترین دلیلی که باعث شده تا آب و هوای این منطقه عالی باشد، قرارگیری آن در یک منطقه جغرافیایی خاص است که باعث به وجود آمدن چنین جاذبه طبیعی و زیبا شده است.

البته لازم است بدانید که در زمان های گذشته این منطقه جزء حاشیه شهر به حساس می آمد اما در حال حاضر به یکی از مناطق گردشگری شهرهای تهران و کرج تبدیل شده است.

ساخت و ساز ویلاهای بسیار مدرن و جذاب در این مورد بی تاثیر نبوده است؛ بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای سفر یک روزه به کردان، چند روز را در آن جا بمانند.

برای اقامت در کردان شما هم می توانید با اجاره ویلا از اسنپ روم، چند روزی را در یک ویلای جذاب و لاکچری اقامت داشته باشید و از آب و هوای دلنشین آن نهایت لذت را ببرید.

بهترین زمان برای سفر به کردان کدام است؟

در فصل های بهار و تابستان که معمولاً هوا گرم است، افراد به دنبال جایی خنک می گردند تا چند ساعتی را در آن جا وقت بگذرانند. هر چقدر آب و هوای یک منطقه خنک و تمیزتر باشد، مسافران بیشتری به آن جا سفر می کنند. این در حالی است که اگر یک منطقه آب و هوای گرم داشته باشد، ممکن است مسافران کمتری در فصل گرم سال داشته باشند. بنابراین افراد ترجیح می دهند در این روزهای گرم سال، به مناطق ییلاقی سفر کنند. کردان یکی از مناطق ییلاقی محسوب می شود و چیزی که باعث شده تا افراد زیادی به آن سفر کنند، آب و هوای مناسب آن است.

با وجود آن که کردان در چهار فصل سال هم زیبایی ها و دیدنی خاص خود را دارد، اما بهتر است در فصل های گرم سال به آن سفر کنید. چرا که آب و هوای این منطقه خنک است و بیشتر به درد بهار و تابستان می خورد! این در حالی است که در فصل زمستان هم می توانید به کردان سفر کنید اما آب و هوای آن در این فصل بسیار سرد خواهد بود.  همچنین اگر برای تفریحاتی نظیر پرواز می خواهید به این منطقه سفر کنید، باید آب و هوای مناسب و البته آفتابی باشد تا به شما این اجازه داده شود.

با این حال، در فصل زمستان هم می توانید از منطقه کردان سفید پوش شده از برف بازدید کنید! این فصل از سال هم زیبایی های خاص خود را دارد. در پاییز هم برگ درختان این منطقه زرد و نارنجی می شود که باز هم دیدنی است. با این حال، بهترین زمان برای سفر به کردان و لذت بردن از آب و هوای دلچسب آن، بهار و تابستان است.

تفریحات کردان کدام هستند؟

اگر قصد سفر به کردان را دارید، باید با تفریحاتی که کردان در اختیار شما قرار می دهد آشنا شوید. در کردان تفریحات مختلفی وجود دارد که می تواند همه سلیقه ها را پوشش دهد. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی ۶ مورد از بهترین تفریحاتی که در کردان می توانید تجربه کنید، بپردازیم:

سایت پرواز کردان

یکی از بهترین تفریحاتی که در کردان وجود دارد، سایت پرواز آن است. این منطقه تفریحی و گردشگری سایت پرواز برای کاربران فراهم کرده است که اگر به پرواز علاقه دارند، از آن استفاده کنند. البته این بخش شرایط و محدودیت های خاص خود را دارد! مثلاً افراد زیر ۵ سال نمی توانند پرواز کنند. همچنین افرادی که کمتر از ۴۰ کیلوگرم یا بیشتر از ۱۲۰ کیلوگرم وزن دارند، نمی توانند از این تفریح استفاده کنند. جالب است بدانید که سایت پروازی در فصل های گرم سال و تعطیلات بسیار شلوغ است و اگر نوبت نگرفته باشید، باید ساعت ها در صف انتظار بکشید. لازم به ذکر است که برای استفاده از این تفریح باید حتماً در روزهای آفتابی به آن جا بروید؛ چرا که در روزهای بارانی و طوفانی این مجموعه فعالیتی ندارد.

مهم ترین نکته ای که در مورد سایت پرواز کردان می توان گفت، این است که این بخش حرفه ای ترین، با تجربه ترین و ماهر ترین خلبان ها و مربیان را به کار گرفته است تا یک تجربه بی نظیر داشته باشید.

پرواز با پاراگلایدر بسیار جذاب و دلچسب است؛ به خصوص که اگر در منطقه کردان به پرواز بپردازید. البته ناگفته نماند که برای پرواز در کردان، به وسیله ماشین های آفرودی شما را به بالای تپه های بلند می برند و سپس خلبان ها و مربیان آموزش های لازم را به شما می دهند.

پس از ان، می توانید پرواز کنید و از این تفریح نهایت لذت را ببرید. البته خلبان ها و مربیان تا پایان پرواز شما را همراهی می کنند تا با خیالی آسوده یک تفریح تکراری نشدنی را تجربه کنید.

کوه نوردی

روستای کردان در منطقه ای قرار گرفته است که در آن کوه های بلند وجود دارد. این کوه ها از طرف شرق به منطقه طالقان از و غرب به شمال کرج متصل هستند.

در این صورت منطقه علاقه مندان به کوه نوردی به راحتی می توانند به این تفریح و ورزش بپردازند. البته لازم است تا وسایل ضروری برای کوه نوردی را به همراه داشته باشید تا با خیالی آسوده بتوانید به کوه نوردی بپردازید.

همچنین گروه های کوه نوردی زیادی هم در فصل های مختلف سال به این منطقه سفر می کنند تا قله های آن را بپیمایند. شما می توانید با این گروه ها به این منطقه بیایید و یک تجربه تکرار نشدنی را از نزدیک لمس کنید.

بزرگ ترین کوه و بلند ترین ارتفاع در منطقه کردان، کوه کهار است. رود کهار هم از این کوه سرچشمه می گیرد و شما می توانید به قله آن که بیش از ۴ هزار متر ارتفاع دارد، صعود کنید.

مهم ترین مسئله ای که باعث شده تا افراد زیادی کردان را برای کوه نوردی انتخاب کنند، آب و هوای بسیار دلچسب و خنک آن در فصل های گرم سال است.

همچنین طبیعت سرسبز آن دل هر آدمی را شاد می کند و شما هم می توانید برای آن که روح خود را تازه کنید، به این منطقه سفر کنید.

البته برخی کوه های این منطقه نظیر کوه کهار، نیاز به تجربه بالا و کوه نوردی حرفه ای دارد و اگر مبتدی هستید، ممکن است نتوانید به قله آن برسید.

کمپینگ

یکی از مهم ترین  تفریحاتی که در کردان وجود دارد، کمپینگ است. در واقع شما می توانید همان مدت زمانی که در کردان هستید را کمپ بزنید! این مسئله در حالی است که اکثر ما شنیده ایم در کردان باید ویلاهای لوکس و لاکچری اجاره کنیم تا بتوانیم خوش بگذرانیم.

در حالی که بسیاری از افراد در دل طبیعت کمپ بنا می کنند و حتی ممکن است شب را هم در در کمپ خود صبح کنند. بنابراین برای سفر به کردان حتماً نیاز به اجاره ویلاهای لاکچری نیست، کافی است امکانات و وسایل مناسب با خود حمل کنید تا بتوانید در دل طبیعت کمپ کنید و لذت ببرید.

حتماً می دانید که کمپ کردن در طبیعت چقدر لذت دارد! در کردان هم طبیعت به قدری سرسبز و دلچسب است که کمپ کردن لذت بسیار زیادی خواهد داشت. حتی کوهنوردانی که به این منطقه می آیند، ممکن است در بین کوه ها کمپ کنند و ادامه راه را روز بعد طی کنند. تنها مسئله ای که برای کمپینگ مهم است، این است که امکانات و وسایل کافی برای کمپ به همراه داشته باشید تا بتوانید نهایت لذت را از سفر خود به منطقه کردان ببرید. از مهم ترین وسایل برای کمپ زدن در دل طبیعت کردان می توان به یک چادر مناسب کمپینگ اشاره کرد. البته اگر هم قصد اجاره ویلا در کردان را دارید، اسنپ روم به شما کمک می کند تا هر ویلایی که نیاز دارید را اجاره کنید.

رود کردان

یکی دیگر از تفریحاتی که در کردان وجود دارد، رود کردان است. در واقع کردان یک رودخانه بسیار جذاب و دیدنی دارد و آب بازی در آن می تواند یک تفریح لذت بخش به شمار برود. به خصوص که اگر در فصل های گرم سال به کردان سفر کنید، رود کردان گزینه بسیار مناسبی است! چرا که آب این رودخانه بسیار خنک است و در فصل های گرم سال می توانید به آب تنی در آن بپردازید. شاید مهم ترین دلیل رشد منطقه کردان همین رود باشد!چرا که باعث سرسبزی و خوش آب و هوایی این منطقه شده است و همیشه مسافران زیادی را به خود جذب کرده است.

رود کردان از شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد عبور می کند و در نهایت، در اطراف روستای نجم ‌آباد وارد رودخانه شور می‌‌ شود.

مجموعه ورزشی ایثار

در کردان یک مجموعه ورزشی بزرگ و جذاب وجود دارد که با نام مجموعه ورزشی ایثار یا دهکده تفریحی کردان شناخته می شود! البته نام های دیگری هم دارد که برای هر فرد با نام مشخصی شناخته شده است. این مجموعه ورزشی در نزدیکی روستای کوهسار ایجاد شده است و به همین دلیل با نام دهکده تفریحی کوهسار هم شناخته می شود. برای دسترسی به این مجمموعه با ۲۶ کیلومتر کرج به سمت قزوین حرکت کنید تا در فاصله یک کیلومتری کوهسار، تابلوی ورود به دهکده را مشاهده کنید. علاوه بر ویلاهایی که در کردان وجود دارد، در این مجموعه هم سوئیت هایی در نظر گرفته شده است تا افراد دیگر بتوانند در آن اقامت کنند. در این مجموعه ۵۰ ویلا با قابلیت اسکان ۷۰۰ نفر وجود دارد.

همچنین در این مجموعه امکانات مختلفی وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به سالن کنفرانس و امکانات بزرگ ورزشی اشاره کرد. از مهم ترین امکانات دیگر آن می توان به مجموعه آبی، زمین فوتبال و سالن ورزشی برای ورزش‌های گروهی اشاره کرد. همچنین جالب است بدانید که این مجموعه میزبان برگزاری مسابقات ورزشی گوناگون بوده است و مورد توجه علاقه مندان و ورزش کاران زیادی قرار گرفته است.

ویلاهای کردان

یکی از مسائلی که باعث شده تا کردان امروزه شهرت زیادی پیدا کند، ویلاهای آن است. همه ما شنیده ایم که کردان دارای ویلاهای لاکچری و لوکس بسیار زیادی است و یکی از دلایلی که افراد زیادی به آن مراجعه می کنند وجود همین ویلاها است.

در واقع یکی از تفریحاتی که می توانید در کردان تجربه کنید، اجاره ویلا در کردان است. شما می توانید با رزرو یک ویلای لاکچری و استخردار در کردان یک یا چند روز را در آن جا بمانید و از آب و هوای دلچسب آن، نهایت لذت را ببرید. البته ویلاها تنها راه اقامت در این روستا نیستند و علاقه مندان می توانند برای خودشان در طبیعت زیبای کردان کمپ بنا کنند.

با این وجود بسیاری از افراد وجود دارند که ترجیح می دهند یک روز را در ویلاهای لاکچری کردان بگذرانند. ویلاهای این منطقه نسبت به مناطق دیگر تهران نظیر لواسان ارزان تر هستند.

با توجه به این که آب و هوای بسیار مناسبی در این منطقه حاکم است، افراد ترجیح می دهند که در این منطقه ویلا بگیرند.

برای رزرو ویلا می توانید از اسنپ روم اقدام کنید و یک ویلا متناسب با نیاز و سلیقه خود بگیرید. در صفحه مربوط به هر ویلا در اسنپ روم، می توانید اطلاعات و تصاویر واقعی آن را مشاهده کنید تا در نهایت ویلای موردنظر خود را رزرو کنید.

جاهای دیدنی کردان کدام هستند؟

کردان علاوه بر تفریحات، جاهای دیدنی مختلفی هم دارد! در این بخش از مقاله به بررسی ۳ مورد از مهم ترین جاهای دیدنی کردان می پردازیم تا بتوانید از آن ها هم بازدید کنید:

برج مقبره (امام زاده حسین)

اگر به آثار باستانی و تاریخی علاقه دارید، برج مقبره گزینه بسیار مناسبی است. برج مقبره در کردان قرار گرفته است که آرامگاه امام زاده حسین است. این برج تاریخی حدود ۸۰۰ متر با روستای کردان فاصله دارد و می توانید پیاده هم از روستای کردان به آن جا بروید. برج مقبره پلانی خورشیدی و ایره ای دارد که باعث شده تا زاویه خاصی در این بنا به چشم نخورد.

همچنین سکوی آن قطر ۸ متری دارد و قدمت بنا به عصر سلجوقیان باز می گردد. البته این برج در سال ۱۳۸۷ شمسی بازسازی و مجدد ساخته شده است. طراحی آن به نحوی است که معلوم نیست فقط یک مقبره بوده یا استفاده نظامی هم داشته است.

رود کردان

روستای کردان خاک بسیار حاصل خیز و آب و هوای خنکی دارد! یکی از دلایلی که باعث شده تا این منطقه بسیار سرسبز و خوش آب و هوا باشد، رود کردان است. در واقع در ارتفاعات کهار رودخانه ای وجود دارد که با نام دریاچه کردان شناخته می شود. رودخانه کردان از شمال شرق آن به سمت جنوب غرب جاری می شود.

همین مسئله باعث شده تا تمام زمین های موجود در کردان کاملاً سیراب شود. اگر از افرادی هستید که رودخانه علاقه دارید، شاید با دیدن آب زلال و شنیدن صدای آن، دوست داشته باشید که در کنار رود بشینید و از طبیعت آن نهایت لذت را ببرید.

پل بانو صحرا

یکی از پل هایی که در منطقه کردان قرار گرفته است، پل بانو است. پل بانو در واقع نام پلی قدیمی است که در فاصله ۲ کیلومتری از روستای کردان قرار دارد. قدمت این پل مربوط به دوره صفوی است که البته با توجه به این که زمان زیادی از آن می گذرد، چیز زیادی از آن باقی نمانده است. در واقع از این پل، تنها دو پایه باقی مانده است که باز هم برای افرادی که به مسائل تاریخی و بناهای قدیمی علاقه دارند، می تواند بسیار جذاب باشد.

در کل سه پل از دوران صفویان در شهرستان ساوجبلاغ است که بخش بزرگی از آن ها تخریب شده است؛ دلیل تخریب آن هم بالا آمدن سطح آب رود کردان است. چرا که این پل ها با ملاط ساروج و تیرهای چوبی ساخته شده اند اما به مرور زمان پوسیده شده اند.

بهترین راه های اقامت در کردان کدان هستند؟

یکی از سوالاتی که برای افراد مختلف پیش می آید، این است که بهترین راه اقامت در کردان کدام است؟ راه های مختلفی برای اقامت در کردان وجود دارد. در این بخش از مقاله به بررسی دو مورد از بهترین راه های اقامت در کردان می پردازیم تا یکی از آن ها را انتخاب کنید:

کمپ کردن در کردان

اولین راه برای اقامت در کردان کمپ زدن است! شاید خیلی از ما تصورمان این است که کردان از مناطق لاکچری تهران است و برای سفر به آن حتماً باید ویلای لاکچری و لوکس اجاره کنیم. در حالی که هنوز هم افرادی وجود دارند که بدون اجاره ویلا در کردان اقامت می کنند. این افراد در دل طبیعت کمپ می کنند و شب را به صبح می رسانند. برای کمپ کردن در کردان نیاز به موقعیت جغرافیایی خاصی ندارید؛ چرا که سر تا سر کردان جذاب و سرسبز است و در هر منطقه از آن می توانید کمپ خود را بنا کنید و از محیط اطراف خود لذت ببرید. البته پیشنهاد می کنیم که با توجه به جذابیت مناطق کردان، در جایی کمپ کنید که بتوانید لذت پیاده روی در طبیعت را هم تجربه کنید.

برای کمپ کردن در کردان تنها یک نکته را در نظر بگیرید! کردان پر از مزرعه و زمین های زراعی است! در واقع به دلیل عبور رودخانه کردان به منطقه مناسبی برای کشاورزی تبدیل شده است و در حال حاضر زمین های کشاورزی زیادی در آن قرار دهند. بنابراین هنگام کمپ کردن باید توجه داشته باشید که در زمین های کشاوری افراد دیگر کمپ نکنید. در واقع باید مطمئن شوید که زمین در مالکیت فرد حقیقی نباشد تا ناراحتی یا دلخوری پیش بیاید.

اقامت در ویلاهای کردان

یکی دیگر از بهترین راه ها برای اقامت در کردان، اجاره ویلاهای آن است. در کردان ویلاهای بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد که می توانید یک شب را در آن اقامت کنید.

هزینه ویلاهای کردان نسبت به مناطق دیگر تهران نظیر لواسان کمتر است. همین مسئله باعث شده تا بسیاری از افراد اقامت در کردان را نسبت به مناطق دیگر تهران نظیر لواسان ترجیح دهند.

البته این مورد برای افرادی مناسب است که می خواهند یک شب را در کردان بمانند. بنابراین اگر از افرادی هستید که صبح زود از خانه بیرون زده و می خواهید تا قبل از نیمه شب به تهران بازگردید، اجاره ویلا برای شما مناسب نیست.

هنگام اجاره ویلا در کردان باید به نکات مختلفی دقت کنید! اول از همه باید ببینید که به دنبال چه امکاناتی در ویلای کردان هستند. اگر می خواهید ویلا استخر داشته باشد، هنگام اجاره ویلا باید به آن دقت کنید. از طرف دیگر، برای رسیدن به کردان باید از ماشین شخصی خود استفاده کنید. بنابراین ویلای موردنظر باید دارای پارکینگ شخصی باشد تا با خیالی آسوده خودروی خود را در پارکینگ ویلا پارک کنید. در سایت اسنپ روم شما می توانید انواع ویلاهای کردان را مشاهده و به صورت آنلاین رزرو کنید! اطلاعات مربوط به هر ویلا در صفحه مربوط به آن آورده شده است که می توانید ببینید.

کردان، یک جاذبه تفریحی در اطراف تهران!

اگر در شهر تهران سکونت می کنید، هر روز با آلودگی هوا و حتی صوتی روبرو هستید! در واقع هر روز در حال تنفس هوای آلوده تهران و شنیدن سر و صدای وحشتناک در آن هستید. هر از گاهی نیاز به یک سفر یک یا چند روزه دارید تا بتوانید از آن وضعیت خارج شوید و روح خود را استراحت کنید. اگر فرصت کافی برای سفر چند روزه ندارید، سفر یک روزه برای شما مناسب است و بهترین جاذبه ها برای شما، روستاها و دیدنی های اطراف تهران هستند. کردان یکی از روستاهای دیدنی و خوش آب و هوای تهران و کرج است که برای سفر یک روزه بسیار عالی و مناسب است.

اگر شما هم به تازگی به کردان سفر کرده اید، می توانید از تجربه سفر خود به این منطقه در بخش نظرات بگویید تا ما و سایر کاربران از آن استفاده کنیم.

سوالات متداول

فاصله تهران تا کردان چقدر است؟

تهران تا کردان حدود ۶۵ کیلومتر فاصله دارد که می‌توان یک ساعت آن را طی کرد.

رود کردان کجاست؟

این رود از کوه کهار سرچشمه می‌گیرد و از وسط روستای کردان می‌گذرد. رود کردان موازی جاده کانال در این شهر است.

جاهای دیدنی کردان؟

سایت پرواز کردان، کوه نوردی، کمپینگ، رود کردان، مجموعه ورزشی ایثار، برج مقبره، پل بانو صحرا …

در کردان شب کجا اقامت کنیم؟

ویلاهای کردان از معروفترین اقامتگاه هایی است که می توانید براحتی اجاره کنید. اجاره ویلا کردان

Rate this post

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*