پارک آبی در مشهد

معرفی پارک های آبی مشهد

زمانی که نام مشهد به گوشمان می خورد، فکرمان به سمت حرم امام رضا و سفر زیارتی به آن می رود اما مشهد یکی از ادامه مطلب

زمانی که نام مشهد به گوشمان می خورد، فکرمان به سمت حرم امام رضا و سفر زیارتی به آن می رود اما مشهد یکی از کلان شهرهای ایران است و قطعاً امکانات تفریحی بسیار زیادی در آن وجود دارد. یکی از تفریحات بسیار هیجان انگیزی که در مشهد وجود دارد، پارک های آبی هستند. در مشهد پارک های آبی مختلفی وجود دارد که هر یک از آن ها امکانات و ویژگی های خاص خود را دارند. در این مقاله می خواهیم به بررسی پارک های آبی مشهد بپردازیم و ببینیم که ویژگی های آن ها چیست! در نهایت خودتان می توانید تصمیم بگیرید که کدام پارک آبی برای تفریح برای شما مناسب تر است.

پارک آبی در مشهد

از گذشته های دور، مشهد به عنوان یکی از شهرهای زیارتی شناخته می شد اما چند سالی است که مشهد علاوه بر یک شهر زیارتی، شهری تفریحی محسوب می شود. همین مسئله باعث شده تا امکانات تفریحی زیادی در شهر مشهد وجود داشته باشد و به عنوان یک شهر زیارتی و سیاحتی شناخته شود.

یکی از امکانات تفریحی که در شهر مشهد وجود دارد، پارک های آبی هستند که توانسته نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. تا جایی که حتی افراد غیر ایرانی که برای زیارت به مشهد می آیند هم از امکانات تفریحی بسیار جذاب آن استفاده می کنند.

در حال حاضر مشهد ۴ پارک آبی بزرگ و سرپوشیده دارد که توانسته رتبه اول را در منطقه خاورمیانه کسب کند. البته تنها مشهد نیست که در رتبه بندی خاورمیانه حرفی برای گفتن دارد، بلکه شهرهای دیگر ایران مانند تهران و کرج هم در این لیست به چشم می خورند.

به طور کلی شهرهای دبی، تهران، کرج و شارجه پس از مشهد قرار دارند. بنابراین اگر به کلان شهر مشهد سفر می کنید، می توانید از پارک های آبی آن هم استفاده کنید و یک سفر لذت بخش و جذاب داشته باشید.

برای سفر به شهر مشهد می توانید انواع اقامتگاه ها را از طریق پلتفرم اسنپ روم اجاره کنید و خیالتان را بابت محل اقامت راحت کنید.

کدام پارک های آبی در مشهد وجود دارند؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از کاربران پیش می آید، این است که کدام پارک های آبی در مشهد وجود دارند و کدام یک از آن ها برای تفریح مناسب تر است. در حال حاضر ۴ پارک آبی بزرگ در مشهد وجود دارد که هر یک از آن ها از ویژگی ها و امکانات مختلفی دارند. در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی پارک های آبی بزرگ در مشهد بپردازیم تا بتوانید یکی از آن ها برای تفریح انتخاب کنید! جالب است بدانید برخی افراد چند مورد از آن ها را برای تفریح انتخاب می کنند! البته این موضوع نیازمند زمان بیشتر برای سفر مشهد است. پارک های آبی مشهد عبارتند از:

سرزمین موج های آبی

سرزمین موج های آبی بزرگ ترین پارک آبی در ایران و خاورمیانه است که به گوش همه ما خورده است! در واقع همیشه تبلیغات سرزمین موج های آبی دیده ایم و می دانیم این سرزمین آبی چقدر می تواند هیجان انگیز و جذاب باشد. شاید تا چند سال گذشته و پیش از به وجود آمدن پارک های آبی، تنها تفریح آبی ما استخرهای کوچک محله بودند اما با به وجود آمدن سرزمین های آبی مجهز و تخصصی افراد زیادی به تفریحات آبی جذب شده اند. سرزمین موج های آبی اولین پارک آبی در کشور محسوب می شود و از بزرگ ترین ها در خاورمیانه است.

این مجموعه در سال ۱۳۸۶ به وجود آمد و دلیل آن که در حال حاضر هم بزرگ ترین مجموعه آبی کشور است، این است که مساحت آن ۸۴۶۰ متر مربع است و زیربنایی حدود ۲۳۰۰۰ متر دارد. بنابراین یکی از بزرگ ترین پروژه های آبی کشور محسوب می شود و افراد زیادی را به خود علاقه مند کرده است.

به طوری که اگر یک بار به آن جا بروید، به بخش ثابتی از برنامه سفر شما به مشهد تبدیل می شود که حتماً باید از آن بازدید کنید. تا چند سال گذشته این مجموعه به صورت شیفتی بود! به این صورت که یک روز شیفت آقایان و یک روز شیفت بانوان بود. در سال ۱۳۹۷ فاز دوم این مجموعه آبی راه اندازی شد که مختص به خانم ها است.

در گذشته اگر خانواده ها بازدید از موج های آبی را داشتند، یک روز باید آقایان به آن جا می رفتند و یک روز خانم ها. اما در حال حاضر اگر یک خانواده قصد بازدید از موج های آبی را داشته باشد، آقایان به فاز یک و خانم ها به فاز دو مراجعه می کنند و دیگر نیاز نیست که دو روز از زمان آن ها گرفته شود. بنابراین در حال حاضر همه اعضای خانواده می توانند به صورت هم زمان از امکانات موج های آبی استفاده کنند و زمان آن ها هدر نرود.

موج های آبی انواع وسایل بازی آبی را دارا است و شما می توانید مجموعه ای کامل را در اختیار داشته باشید! سرسره و وسایل بازی این مجموعه شامل سرسره های آهسته و سرعتی است.

همچنین برای تمام سنین وسایل و سرسره های آبی در نظر گرفته شده است تا همه افراد بتوانند از آن لذت ببرند. شما می توانید برخی سرسره ها را به صورت گروهی سوار شوید و برخی دیگر را به صورت انفرادی.

همچنین برخی سرسره های آن هیجان بسیار زیادی دارد؛ مثلاً سرسره پیچشی آن حدود ۲۵ متر طول داشته که حسی شبیه به معلق بودن به شما دست می دهد. جالب است بدانید که برخی سرسره های این مجموعه توانسته به عنوان بهترین سرسره های آبی دنیا در سال های مختلف شناخته شود.

از مهم ترین وسایل آبی این مجموعه می توان به سرسره تویستر با پیچ‌هایی ۳۶۰ درجه، چاله فضایی، استخر موج و در نهایت رودخانه آرام و خروشان اشاره کرد.

همچنین موج های آبی تنها دارای وسایل و سرسره های بازی نیست، بلکه امکانات دیگری هم در آن قرار گرفته است. در ابتدای ورود، می توانید فروشگاه های مختلفی برای خرید وسایل ورزشی و شنا مشاهده کنید. همچنین در این مجموعه دو سونای خشک و یک سونای بخار به همراه استخرهای آب گرم و سرد قرار دارد.

از دیگر امکانات این مجموعه می توان به رستوران و کافی شاپ آن اشاره کرد که می توانید خستگی و گشنگی مربوط به چند ساعت استفاده از امکانات این مجموعه را از تن خود خارج کنید. هزینه و ساعت های موج های آبی در فصل های مختلف فرق می کند و باید از بخش فروش بلیط سوال کنید. البته ساعت شروع مجموعه در تمام فصل ها از ساعت ۹ صبح است.

اگر قصد استفاده از سرزمین موج های آبی را دارید، پیشنهاد می کنیم از طریق پلتفرم اسنپ روم یک اقامتگاه مناسب و نزدیک به این مجموعه را انتخاب کنید. دسترسی این منطقه به سایر مناطق مشهد هم مناسب است و با ماشین شخصی یا حمل و نقل عمومی می توانید به بخش های دیگر مشهد هم دسترسی داشته باشید.

پارک ساحلی آفتاب

یکی دیگر از جذاب ترین پارک های آبی که در مشهد وجود دارد، پارک ساحلی آفتاب است. پارک ساحلی آفتاب در نزدیکی مرکز تجاری الماس شرق قرار گرفته است و به عنوان بزرگ ترین پارک آبی طبقاتی در دنیا شناخته می شود. این پارک آبی دارای زیربنای ۱۵۰۰۰ متر است و در ۷ طبقه ایجاد شده است. افتتاح این پارک آبی در سال ۱۳۹۰ اتفاق افتاد که با توجه به امکانات و ویژگی های بی نظیرش، توانست در مدت زمان کوتاه سر زبان ها بیفتد. تا جایی که بسیاری از افراد ساکن مشهد، پارک ساحلی آفتاب را به عنوان بهترین پارک آبی مشهد می شناسند که البته موقعیت مکانی آن هم در این مورد بی تاثیر نیست.

پارک ساحلی آفتاب مشهد

یکی دیگر از امکاناتی که پارک ساحلی آفتاب برای افراد در نظر گرفته است، این است که سالن مجزا برای بانوان هم دارد. بنابراین اگر شما به صورت خانوادگی بخواهید به یک پارک آبی مراجعه کنید و تنها یک روز را برای استفاده از پارک آبی صرف کنید، پارک ساحلی آفتاب هم گزینه بسیار مناسبی است. در واقع پارک ساحلی آفتاب از همان ابتدا، چنین امکانی را داشت اما مجموعه های آبی دیگر مانند موج های آبی چند سال پس از افتتاح به چنین امکانی مجهز شدند. بنابراین پارک ساحلی آفتاب یک مجموعه VIP است که می توانید به همراه خانواده خود از آن استفاده کنید.

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های پارک ساحلی آفتاب، این است که تنها به تفریح و بازی محدود نمی شود! در واقع پارک ساحلی آفتاب تنها یک مجموعه تفریحی نیست، بلکه از آن به عنوان یک مجموعه درمانی و سلامت هم یاد می شود. چرا که در این مجموعه خدمات درمانی مختلفی هم ارائه می شود که می تواند برای بسیاری از افراد جذاب و کاربردی باشد. اگر شما از افرادی هستد که درد عضلانی و مفصلی دارید و به دنبال یک مجموعه کامل هستید که برای درمان آن هم موثر باشد، پارک ساحلی آفتاب گزینه بسیار مناسبی است. همچنین امکانات دیگری هم در این مجموعه وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به این موارد اشاره کرد: آروماتراپی،کلاس‌های بدنسازی و ایروبیک، ماساژ، سالن‌های یوگا، سونای ماسه برای التیام بخشیدن و استخر نمک برای لایه برداری پوست.

یکی از معایبی که پارک ساحلی آفتاب دارد، این است که امکانات در نظر گرفته شده آن برای خانم ها نسبت به آقایان کمتر است. چرا که بخش بانوان تنها در دو طبقه ایجاد شده است و امکانات تفریحی کمتری را در خود جای داده است. از مهم ترین امکاناتی که در بخش بانوان وجود دارد می توان به استخر، سونای خشک و بخار، جکوزی، سرسره‌هاي پيچ و سرعتي، اتاق نگهداري كودك، منطقه بازي كودكان و کلاس‌های ورزش در آب اشاره کرد. البته باز هم امکانات آن مناسب است و می توان بانوان را هم برای چند ساعتی سرگرم کند و امکانات آن خیلی هم کم نیست.

بخش آقایان پارک ساحلی آفتاب امکانات بسیار مجهزی دارد. علاوه بر امکاناتی که در بخش بانوان وجود دارد، امکانات دیگری نظیر سرسره‌ها و وسایل بازی متنوعی همچون استخر موج، رودخانه خروشان، سرسره چاله فضايي، سرسره سرعت و آهسته، سرسره پيچ و دوقلو به ارتفاع ۱۸ متر، سرسره سقوط آزاد به ارتفاع ۲۰ متر، سرسره‌هاي بازي كودكان و چشمه جوشان آب هم در آن وجود دارد و همین مسئله باعث شده تا به یکی از جذاب ترین پارک های آبی مشهد تبدیل شود.

یکی از جذاب ترین امکاناتی که در پارک ساحلی آفتاب قرار گرفته است و توانسته نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند، استخر مخصوص غواصی است. در این پارک آبی امکانات زیادی وجود دارد اما غواصی از جذاب ترین، منحصربه‌فردترین و بهترین تفریحاتی است که در این مجموعه قرار دارد. عمق این بخش ۱۲ متر است و نمای طبیعی آن باعث شده تا تجربه غواصی در زیر آب های واقعی دریا و اقیانوس برای شما تداعی شود. بنابراین اگر از افرادی هستید که به غواصی علاقه دارید و مسافر مشهد هستید، می توانید پارک ساحلی آفتاب را برای غواصی تجربه کنید و از آن لذت ببرید.

در پشت بام مجموعه حمام آفتاب برای بانوان وجود دارد و همین مسئله باعث شده تا بسیاری از خانم ها این مجموعه را برای استفاده انتخاب کنند. اگر شما هم جزء افرادی هستید که می خواهید از حمام آفتاب نهایت لذت را ببرید، پارک ساحلی آفتاب گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

اگر قصد استفاده از پارک ساحلی آفتاب را دارید، پیشنهاد می کنیم از طریق پلتفرم اسنپ روم یک اقامتگاه مناسب و نزدیک به این مجموعه را انتخاب کنید. در چنین شرایطی، به مراکز تجاری مختلفی نظیر الماس شرق هم دسترسی خواهید داشت و می توانید از آن هم بازدید کنید.

پارک آبی ایرانیان

یکی دیگر از پارک هایی که در شهر بزرگ مشهد قرار دارد، پارک آبی ایرانیان است. این پارک آبی دارای ویژگی های منحصر به فرد خود است و توانسته به یکی از محبوب ترین پارک های آبی در ایران و مشهد تبدیل شود. جالب است بدانید که پارک آبی ایرانیان با وجود آن که از موج های آبی کوچک تر است اما به عنوان استانداردترین پارک آبی در مشهد شناخته شده است. دلیل آن هم این بوده است که مشاور ساختن این پروژه بر عهده شرکت کانادایی White Water Park بوده است که به عنوان بزرگ ترین شرکت طراح پارک های آبی دنیا شناخته می شود. در این پارک هم وسایل بازی و امکانات مختلفی دیده می شود که می توانید یک روز خود را به استفاده از آن اختصاص دهید.

یکی از جذاب ترین ورزشی هایی که در پارک آبی ایرانیان وجود دارد، موج سواری است. در واقع موج سواری یکی از جذاب ترین ورزش های آبی است که در هر فصلی طرفداران خاص خود را دارد. در فصل های سرد سال که امکان موج سواری در دریاهای طوفانی و مواج وجود ندارد، افراد علاقه مند به این ورزش ترجیح می دهند که آن را در پارک های آبی تجربه کنند. پارک آبی ایرانیان یکی از پارک های آبی جذاب در ایران است که امکان موج سواری در آن وجود دارد و می توانید از این ورزش نهایت لذت را ببرید.

جالب است بدانید محیطی که برای موج سواری در پارک آبی ایرانیان در نظر گرفته شده است، به وسعت یک زمین فوتبال است که لذت موج سواری در چهار فصل را برای شما فراهم می کند. همچنین موج هایی که در این استخر ایجاد می شود، تا ۳٫۵ متر ارتفاع دارد که تجربه یک موج سواری واقعی را برای شما فراهم می کند. بنابراین اگر از افرادی هستید که به موج سواری علاقه دارید و می خواهید یک تجربه فراموش نشدنی را داشته باشید، موج سواری در پارک آبی ایرانیان را از دست ندهید. چرا که این تجربه برای همیشه در یادتان می ماند و می توانید همیشه از آن یاد کنید.

در پارک آبی ایرانیان امکانات و بازی های آبی زیادی به چشم می خورد و شما می توانید وسایل بازی دیگری نظیر موج سواری با تخته در مدرسه موج سواری، سرسره‌های آهسته، سرسره‌های سرعتی، اسکی روی آب، سرسره پیچشی، سرسره موجی، سرسره رنگین کمان، سرسره چاله فضایی، سورتمه وحشت، سرسره کودک و در نهایت رودخانه خروشان و آرام را هم تجربه کنید. در واقع این پارک آبی برای همه افرادی که به آن جا می روند، وسایل بازی و آبی فراهم کرده است. فرقی ندارد که سن و سال شما چقدر است و به چه چیزهایی علاقه دارید! در نهایت پارک آبی ایرانیان می تواند نظر شما را جلب کند و از آن نهایت لذت را ببرید.

از دیگر امکاناتی که در پارک آبی ایرانیان وجود دارد، می توان به سونا خشک و بخار، جکوزی، حوضچه آب سرد، سالن بدنسازی، سینما ۵ بعدی، حمام ترکی، اسپا، پارکینگ، رستوران و کافی ‌شاپ اشاره کرد. این پارک طبیعی برای ساخت وسایل بازی و آبی خود، بافتی طبیعی در نظر گرفته است و پستی و بلندی های استانداردی برای ساخت آن ایجاد کرده است. وجود سرسره های پیچیده، بزرگ و متعدد حس بسیار خوبی به مخاطب می دهد که گویا تجربه استفاده از وسایل آبی طبیعی در مناطق بکر را می دهد. بنابراین تجربه استفاده از پارک آبی ایرانیان می تواند فراموش نشدنی و جذاب باشد.

پارک آبی ایرانیان به اندازه ۱۴ زمین فوتبال است و دو فضای مجزا برای آقایان و خانم ها در نظر گرفته شده است. پارک آبی آقایان روباز است و پارک آبی خانم ها سرپوشیده! بنابراین شما می توانید به صورت خانوادگی به آن جا بروید و از خدمات ارزشمند آن بهره مند شوید. در این مجموعه می توانید از خدمات آن به صورت تمام وقت یا نیمه وقت استفاده کنید. راه های دسترسی مختلفی هم برای آن وجود دارد! شما می توانید از خودروی شخصی خود یا وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. با استفاده از مترو می توانید در ایستگاه پارک ملت پیاده شوید و به سمت بلوار امامت حرکت کنید تا به پارک آبی ایرانیان برسید.

سرزمین موج‌های خروشان

یکی دیگر از بزرگ ترین پارک های آبی مشهد، سرزمین موج های خروشان است. در سایت رسمی این مجموعه، سرزمین موج های خروشان به عنوان بزرگ ترین پارک آبی سرپوشیده در دنیا شناخته شده است. این مجموعه از سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسیده است و توانسته نظر افراد بسیار زیادی را به خود جلب کند. جالب است بدانید که مجموعه سرزمین موج های خروشان ۶۰ هزار متر مربع وسعت دارد و ارتفاع سقف آن ۴۰ متر است. در این مجموعه انواع وسایل بازی و آبی وجود دارد که می توانید با حضور در آن نهایت لذت را ببرید. در این مجموعه ۶۳ سرسره مدرن با جدیدترین نقشه های دنیا وجود دارد و می تواند روزی به یاد ماندنی برای شما به ارمغان بیاورد.

این مجموعه آبی هم مانند موج های آبی در دو سالن مجزا ایجاد شده است و هر خانواده می تواند به صورت هم زمان از امکانات و خدمات پارک آبی استفاده کند. در واقع آقایان می توانند از بخشی که برای آقایان در نظر گرفته شده است استفاده کنند و خانم ها هم می توانند از بخشی که در برای خانم ها در نظر گرفته شده است، به صورت هم زمان استفاده کنند. بنابراین اگر نمی خواهید برای سفر به مشهد، دو روز زمان شما گرفته شود تا بتوانید از یک مجموعه آبی استفاده کنید، سرزمین موج های خروشان گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. در این مجموعه علاوه بر این که وسایل و امکانات آبی مختلفی قرار گرفته است و توانسته به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری آبی یاد شود، به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در مشهد هم یاد می شود.

در مجموعه سرزمین موج های خروشان چهار سرسره سقوط آزاد وجود دارد که ارتفاع آن ها به ۲۴ متر می رسد. جالب است بدانید که طولانی ترین رودخانه موج هم در این پارک آبی قرار گرفته است که می تواند تجربه بسیار لذت بخشی برای شما به وجود بیاورد. همچنین بزرگ ترین دریاچه متلاتم در خاورمیانه، غار نمک، ترامپولین، پارک مخصوص کودکان و استخر از مهم ترین امکانات مجموعه آبی موج های خروشان به حساب می آید و شما می توانید در استفاده از ان، نهایت لذت را ببرید. پس از استفاده از امکانات آبی این مجموعه، خسته و گرسنه می شوید که در این صورت نیاز به استراحت و غذا خوردن دارید.

در مجموعه پارک آبی سرزمین خروشان دو کافی شاپ وجود دارد که در ان انواع نوشیدنی های سرد و گرم سرو می شود. همچنین رستوران بزرگ آن دارای یک منوی متنوع از انواع فست فود ها است و شما می توانید برای رفع خستگی و گرسنگی از این خدمات استفاده کنید. از دیگر امکانات ارزشمندی که در این مجموعه قرار دارد، کارواش است. شما می توانید خودروی خود را هنگام حضور در مجموعه موج های خروشان با بهترین کیفیت بشورید. همچنین پارکینگ با ظرفیت ۲۰۰۰ خودرو، مرکز خرید دو طبقه با بیش از ۲۵۰ واحد تجاری، بانک، فروشگاه‌ های لباس و سوپرمارکت از دیگر امکاناتی است که در این مجموعه به چشم می خورد.

یکی دیگر از جذاب ترین امکاناتی که در موج های خروشان وجود دارد، زیپ لاین سرپوشیده آن است! این مجموعه بزرگ ترین، طولانی ترین و مرتفع ترین زیپ لاین سرپوشیده در سراسر دنیا شناخته می شود و شما می توانید لذت پرواز بر فراز موج های خروشان را هم تجربه کنید. همچنین لیزر تک این مجموعه طولی حدود ۹۸۳ متر دارد که می توانید خودتان را با نواع اسلحه‌ها، بمب‌ها، نارنجک و بی‌سیم سرگرم کنید. از دیگر امکانات آن می توان به سونای خشک و بخار، سالن فیش اسپا، سالن مجهز ایروبیک، سالن ماساژ و مهد کودک اشاره کرد که ارزش این مجموعه را بیشتر می کند.

همچنین بخوانید: پارک ملت مشهد، یکی از محبوب ترین شهربازی های ایران

کدام پارک آبی برای شما مناسب است؟

اگر قصد دارید به یکی از پارک های آبی مشهد بروید اما نمی دانید که کدام یک از آن ها برای شما مناسب است، چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در این مقاله سعی کردیم تمام ویژگی های پارک های آبی شهر مشهد را بررسی کنیم اما ممکن است باز هم میان انتخاب آن ها سردرگم باشید. اگر زمان کافی برای رفتن به همه آن ها را نداشته باشید، مجبور هستید که تنها یکی را انتخاب کنید! در این صورت چند نکته مهم وجود دارد که به شما کمک می کند تا بهترین پارک آبی برای استفاده را انتخاب کنید. این نکات برای انتخاب پارک آبی مشهد عبارتند از:

امکانات و ویژگی های پارک آبی

اولین موضوعی که برای انتخاب درست یک پارک آبی باید در نظر بگیرید، امکانات و ویژگی های آن است. هر پارک آبی دارای امکانات و ویژگی های خاص خود است. به عنوان مثال ممکن است سرسره های یک پارک آبی در مشهد، با پارک آبی دیگر آن متفاوت باشد. در این صورت باید ببینید که کدام یک برای شما مناسب تر است. اگر قصد استفاده از وسایل بازی و امکانات خاصی را دارید، باید به سراغ پارک آبی ای که آن امکان را دارد بروید. مثلاً اگر قصد دارید از خدمات ماساژ استفاده کنید، باید ببینید که کدام یک از پارک های آبی چنین امکانی دارند و همان را انتخاب کنید.

امکان استفاده هم زمان آقایان و خانم ها

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که برای مسافران وجود دارد، این است که امکان استفاده هم زمان از آن پارک آبی وجود داشته باشد. در گذشته هنگامی که افراد قصد استفاده از موج های آبی را داشتند، یک روز شیفت خانم ها و یک روز شیفت آقایان بود. حال اگر خانواده ای در مشهد مسافر بود، باید دو روز را برای استفاده تمام اعضای خانواده از پارک آبی موج های آبی منتظر می ماند. اما در حال حاضر موج های آبی امکان استفاده هم زمان آقایان و خانم ها را به لطف فاز دوم موج های آبی که مختص به خانم ها است را دارد. بنابراین هنگام انتخاب یک پارک آبی مناسب به این نکته هم دقت کنید.

بررسی پارک های آبی از نظر هزینه

یکی دیگر از نکاتی که هنگام بررسی پارک های آبی و انتخاب آن ها اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند، بررسی پارک های آبی از نظر هزینه است. در واقع هر پارک آبی هزینه خاص خود را دارد و باید ببینید که هزینه کدام یک از آن ها متناسب با بودجه شما است. البته هزینه را با توجه به امکانات آن در نظر بگیرید. گاهی اوقات یک مجموعه هزینه بیشتری دارد اما وسایل و امکانات بازی و تفریحی آن هم بسیار بیشتر است. همچنین در مورد رستوران ها و کافی شاپ و به صورت کلی، هزینه های اضافی هم تحقیق کنید. در این صورت با این مشکل مواجه نمی شوید که بلیط هزینه کمی داشته باشد اما کافی شاپ و رستوران آن هزینه بسیار زیادی از شما دریافت کند.

نزدیک بودن به محل اقامت شما

اگر شما یک اقامتگاه در مشهد اجاره کرده اید و می خواهید از خدمات پارک های آبی هم استفاده کنید، باید ببینید که کدام پارک آبی به محل اقامت شما نزدیک است. به عنوان مثال اگر هدف شما زیارتی باشد، نزدیک حرم اقامتگاه اجاره می کنید. در این صورت فاصله موج های آبی با حرم حدود ۱۵ کیلومتر است در حالی که سرزمین موج های خروشان با حرم ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. البته وسایل نقلیه مختلفی شما را در کمترین زمان به مقصد می رسانند اما بهتر است اقامتگاه خود را در یک محل مناسب و نزدیک اجاره کنید.

با کمک پلتفرم اسنپ روم می توانید یک اقامتگاه مناسب و نزدیک به مقاصد گردشگری خود اجاره کنید تا در کمترین زمان بتوانید به مقصد خود دست پیدا کنید.

پارک های آبی مشهد؛ یک روز فراموش نشدنی!

سفر یه مشهد از گذشته تا کنون یکی از پرطرفدارترین سفرهایی است که در ایران اتفاق می افتد! حتی افرادی از سایر کشورها هم با هدف زیارت و تفریح به مشهد سفر می کند و همین مسئله باعث شده تا مشهد به یکی از جاذبه های زیارتی و گردشگری در ایران تبدیل شود. یکی از جاذبه های تفریحی در ایران، پارک های آبی مشهد هستند. در مشهد ۴ پارک آبی بزرگ و جذاب وجود دارد که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. تا جایی که استفاده از پارک های آبی مشهد می تواند یک روز فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند و این مسئله بسیار ارزشمند است. در این مقاله به بررسی پارک های آبی مشهد پرداختیم تا بتوانید یکی از بهترین آن ها را برای استفاده انتخاب کنید.

همچنین شما می توانید با کمک پلتفرم اسنپ روم، بهترین اقامتگاه نزدیک و مناسب به حرم و جاذبه های گردشگری را اجاره کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

پرسش های متداول

مشهورترین پارک‌های آبی مشهد کدامند؟

سرزمین موج‌های آبی، سرزمین موج‌های خروشان، پارک آبی ایرانیان و پارک ساحلی آفتاب

بزرگ‌ترین پارک آبی طبقاتی ایران کجاست؟

پارک ساحلی آفتاب

کدام پارک آبی که امکان غواصی دارد؟

قسمتی از پارک ساحلی آفتاب مشهد به غواصی اختصاص داده شده است.

معرفی پارک های آبی مشهد

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*