هتل شیک ارزان در مشهد

همه چیز درمورد آشپزخانه حرم امام رضا

یکی از بخش های بسیار جذابی که در حرم امام رضا (ع) وجود دارد، مهمان سرای آن است. در مهمان سرا روزانه ده ها هزار ادامه مطلب

یکی از بخش های بسیار جذابی که در حرم امام رضا (ع) وجود دارد، مهمان سرای آن است. در مهمان سرا روزانه ده ها هزار پرس غذا در وعده های غذایی مختلف در اختیار زائران قرار می گیرد.

اگر شما هم زائر حرم هستید، می توانید از غذاهای آشپزخانه امام رضا (ع) استفاده کنید و لذت ببرید. راه های مختلفی برای آن وجود دارد اما این که کدام را برای شما مناسب است را در این مطلب بررسی می کنیم.

لیست غذاهای آن هم مختلف است و شما می توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب کنید و مهمان امام رضا (ع) باشید.

منوی غذای آشپزخانه امام رضا (ع)

یکی از مهم ترین سوالاتی که کاربران در مورد آشپزخانه امام رضا (ع) دارند، این است که منوی غذای مهمان سرای امام رضا دقیقاً چه چیزهایی هستند.

در لیست غذای آشپزخانه امام رضا (ع) غذاهای مختلفی دیده می شود و شما می توانید انواع غذاهای ایرانی که معمولاً رایج هستند را برای خوردن انتخاب کنید.

البته گاهی اوقات برخی غذاها موجود نیستند و شما می توانید غذای دیگری را برای میل کردن انتخاب کنید. تمام اطلاعات مربوط به نوع غذا، ساعت و محل سرو آن بر روی فیشی که دریافت می کنید قرار دارد و به راحتی می توانید با توجه به این اطلاعات غذای مورد نظر خود را دریافت کنید.

آشپزخانه امام رضا

از مهم ترین غذاهایی که در آشپزخانه امام رضا (ع) سرو می شود می توان به غذاهای ایرانی نظیر چلوقیمه، چلو قرمه سبزی، قیمه بادمجان و بسیاری دیگر از غذاهای ایرانی اشاره کرد.

جالب است بدانید که هر سال میلیون ها زائر ایرانی از غذایی که در حرم امام رضا (ع) پخته می شود استفاده می کنند و لذت می برند.

بسیاری از ما معتقد هستیم که غذای حرم تبرک است و خوردن غذای تبرک می تواند برای بسیاری از ما ارزشمند باشد. اگر شما هم می خواهید از خوردن غذای تبرک حرم لذت ببرید، در بخش بعدی همراه ما باشید تا راه های گرفتن این غذاهای خوشمزه را بررسی کنیم.

از چه راه هایی امکان دریافت غذا از  آشپزخانه امام رضا (ع) وجود دارد؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای کاربران پیش می آید، این است که چطور می توان غذای حرم را دریافت کرد. همه ما می دانیم که روزانه هزاران غذا در این حرم سرو می شود و البته که دوست داریم ما هم جزء کسانی باشیم که از خوردن این غذا لذت می بریم.

اگر شما هم زائر امام رضا هستید و تصمیم گرفته اید که غذای خوشمزه نوش جان کنید، دو راه در مقابل شما وجود دارد که می توانید غذای مورد نظر خود را سفارش دهید. این دو راه برای گرفتن غذای خوشمزه از آشپزخانه امام رضا (ع) عبارتند از:

  • غذای  آشپزخانه امام رضا (ع) با کد ملی

اولین راه برای گرفتن غذای آشپزخانه امام رضا (ع) استفاده از کد ملی است. برای استفاده از این راه کافی است اپلیکیشن مربوط به حرم را نصب کنید. نام این اپلیکیشن کاربردی “رضوان” نام دارد که تمام راهنمایی های لازم برای حرم امام رضا را در اختیار شما قرار می دهد.

شما می توانید هر گونه سوال شرعی دارید را از طریق این اپلییکشن مطرح کنید یا از رویدادهایی که قرار است در حرم انجام شود مطلع شوید.

یکی از مهم ترین کاربردهای آن هم دریافت غذا از آشپزخانه است. شما می توانید از طریق نصب این اپلیکیشن در کنار ده ها کاربردی که دارد، غذا هم سفارش دهید.

برای این کار کافی است پس از نصب، اطلاعات شخصی نظیر شماره موبایل و کد ملی خود را وارد کنید. پس از آن یک کد اختصاصی دریافت می کنید که باید در اپلیکیشن وارد کنید.

در قسمت مربوط به غذای حضرتی کافی است اطلاعات شخصی خود و همراهان نظیر کد ملی و تاریخ تولد را وارد کنید. سپس تاریخ های پیشنهادی ارائه می شود که می توانید بهترین و مناسب ترین تاریخ برای خود را انتخاب کنید.

سپس برای دریافت وعده غذایی در تاریخ مشخص، به محلی که به شما گفته می شود می روید. شاید غذا تمام شده باشد که در این صورت می توانید در زمان دیگری مراجعه کنید و شانس خود را مجدداً امتحان کنید.

  • غذای  آشپزخانه امام رضا (ع) با پیامک

یکی دیگر از ساده ترین راه ها برای دریافت غذای آشپزخانه امام رضا (ع) این است که شما از پیامک استفاده کنید. این روش هم نسبتاً ساده است و نیازی به گوشی هوشمند یا اینترنت ندارد.

برای افرادی که گوشی ساده دارند یا به دنبال راه ساده تری نسبت به نصب اپلیکیشن هستند، این روش ساده تر است اما امکانات آن کمتر است. در این روش لازم است تا عدد ۳ را به شماره ۸۸۰۰ ارسال کنید تا تایید ثبت نام را دریافت کنید.

پس از آن، از میان پیامک هایی که برای این سامانه ارسال می شود، قرعه کشی شده و بر اساس ظرفیت غذا داده می شود. اگر برنده شوید، اطلاعات لازم برای دریافت غذا برای شما پیامک می شود.

سپس شما می توانیدب ه بخش نعیم رضوان (اتاق ۱۰۷) بروید و فیش غذای خود را تحویل بگیرید. پس از آن هم می توانید در تاریخ اعلام شده برای دریافت غذای خود به محل مشخص شده بروید و غذای خود را میل کنید یا تحویل بگیرید.

سوالات متداول

اکنون که با اطلاعات کاملی از آشپزخانه امام رضا (ع) آشنا شدید، زمان آن رسیده است که به بررسی چند مورد از سوالات متداول کاربران بپردازیم که شاید برای شما هم پیش آمده باشد:

سرو غذا در آشپزخانه امام رضا (ع) چه زمانی است؟

در فیش شما بازه زمانی مجاز برای ورود به مهمان سرا درج شده است؛ مثلاً وعده نهار بین ۱۳ الی ۱۴ است که شاید ساعت دریافت برای شما متفاوت باشد.

امکان خارج کردن غذا از  آشپزخانه امام رضا (ع) وجود دارد؟

بله شما می توانید غذای خود را به صورت بیرون بر از آشپزخانه بگیرید.

برای دریافت غذا حضور فرد ثبت نام کننده لازم است؟

خیر نیازی نیست! کافی است شما و خانواده که کد ملی  آن ها ثبت شده است حضور داشته باشند. امکان تحویل آن برای تمام اعضای خانواده به یک نفر هم ممکن است. تنها باید فیش یا دعوت نامه ها را در دست داشته باشید تا به همان تعداد غذا دریافت کنید.

شماره مهمان‌سرا و  آشپزخانه امام رضا (ع) چیست؟

شماره مهمان سرا ۰۵۱۳۲۲۲۹۲۱۹ است که ممکن است بهتر باشد از عدد ۳ به شماره پیامکی ۸۸۰۰ برای شرکت در قرعه کشی غذای حضرت استفاده کنید.

در ماه مبارک رمضان زمان سرو غذا کی است؟

در ماه مبارک رمضان تنها وعده افطار و سحری برای زائران وجود دارد. برای افطار از ساعت ۱۷ الی ۲۱ و برای سحر از ۱ شب الی ۲۰ دقیقه قبل از اذان امکان خدمت رسانی وجود دارد.

لیست غذاهای  آشپزخانه امام رضا (ع) چیست؟

در لیست غذای حرم غذاهای ایرانی نظیر چلو قیمه، قرمه سبزی و قیمه بادمجان وجود دارد.

 آشپزخانه امام رضا (ع) در کدام صحن است؟

آشپزخانه یا مهمان سرا در دو بخش وجود دارد؛ ورودی مهمانسرای شماره یک از سمت بست شیخ نواب صفوی و ورودی مهمانسرای شماره دو از سمت غرب به صحن غدیر.

همه چیز درمورد آشپزخانه حرم امام رضا

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*