مگامال

مگامال

مگامال کجاست و چه امکاناتی دارد؟ اگر در مورد مراکز تجاری شهر تهران سوال کنند، شاید ابتدا فروشگاه های کوروش یا ایران مال را نام ادامه مطلب

مگامال کجاست و چه امکاناتی دارد؟

اگر در مورد مراکز تجاری شهر تهران سوال کنند، شاید ابتدا فروشگاه های کوروش یا ایران مال را نام ببرید! اما واقعیت این است که سال ها پیش از افتتاح این مراکز تجاری، یک مرکز تجاری بزرگ و مجهز افتتاح شد که نام آن مگامال است.

مگامال یکی از مراکز خرید در تهران است که افراد زیادی برای خریدهای روزمره خود از آن استفاده می کنند. در واقع مگامال را می تواند جزء اولین و بزرگترین بازارهای تجاری تهران دانست که افراد زیادی به آن جا می روند.

در این مقاله قصد داریم شما را با مگامال آشنا کنیم و هر چیزی که لازم است در مورد آن بدانید را بگوییم.

معرفی مرکز تجاری مگامال

تا به حال نام مگامال تهران به گوشتان خورده است؟ مگامال در واقع یکی از مراکز تجاری و خرید در تهران است که برای افراد برای خریدهای مختلف خود از آن استفاده می کنند.

مگامال در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار و ۲۰۰ هزار متر مربع ایجاد شده است. پروژه مگامال پس از ساخت پروژه شهرک اکباتان یکی از قوی ترین پروژه های این شهرک است که در حال حاضر به برند بزرگی تبدیل شده است.

ساخت پروژه مگامال به سال ۱۳۸۲ بر می گردد؛ در واقع زمانی که هنوز تجهیزات و تکنولوژی امروزی وارد کشور نشده بود. در آن زمان چنین دپارتمانی با طراحی مدرن و چند منظوره وجود نداشت و مگامال یک پروژه لوکس و موفق به حساب می آمد.

مگامال از بخش های مختلفی ایجاد شده است که تنها ۱۵ درصد از فضای آن را بخش تجاری شامل می شود. بقیه بخش های آن، به فضای عمومی، ورزشی، تفریحی و فرهنگی اختصاص دارد.

بنابراین مراجعه کنندگان به مگامال تنها برای خرید به آن جا نمی روند، بلکه برای استفاده از خدمات فرهنگی، ورزشی و تفریحی به مگامال مراجعه می کنند.

ساخت این پروژه بسیار استاندارد و مستحکم بوده است! تا جایی که گفته می شود می تواند در مقابل زلزله ۹ ریشتری هم کاملاً دوام بیاورد.

پیش از سفر به تهران بهتر است اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو کنید تا با خیالی آسوده سفر کنید! اسنپ روم به شما کمک می کند تا انواع هتل، سوئیت و اقامتگاه های دیگر را رزرو کنید. بهترین قیمت ها را می توانید در اسنپ روم پیدا کنید و لذت ببرید.

 مگامال کجاست؟

اگر نام مگامال به گوشتان خورده باشد، حتماً این سوال برایتان پیش می آید که این مرکز تجاری در کجای تهران قرار دارد! مگامال در واقع در شهرک اکباتان تهران قرار گرفته است و توانسته نیاز بسیاری از افراد را در بخش های مختلفی رفع کند.

فرقی نمی کند که هدف شما خرید کردن است یا استفاده از مجموعه تفریحی و ورزشی. در هر صورت مگامال به شما کمک می کند تا بتوانید نیاز خود را رفع کنید و از امکانات آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

حتی امکان خرید آنلاین از هایپرمی مگامال هم وجود دارد! در واقع شما می توانید در حالی که در خانه نشسته اید و تلویزیون نگاه می کنید، محصولاتی که نیاز دارید را به صورت آنلاین سفارش دهید و پس از چند دقیقه آن را درب منزل تحویل بگیرید.

بنابراین مگامال همه چیز را برای شما ساده کرده است تا بتوانید از خریدهایی که از این مرکز تجاری انجام می دهید، نهایت لذت را ببرید.

امکانات مگامال کدام هستند؟

در مگامال امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی وجود دارد! بنابراین همه چیز فراهم شده است تا بتوانید یک روزه کامل را در مگامال به خرید یا گشت و گذار بپردازید.

این امکانات در ۵ طبقه قرار گرفته اند و مجموعاً ۲۰۰ واحد صنفی در این طبقات قرار دارد. در این بخش قصد داریم به بررسی بخش های مختلف مگامال بپردازیم تا ببینید که کدام امکانات برای شما مناسب است و از آن استفاده کنید:

دنیای بانوان

وجود دنیای بانوان در یک مرکز خرید اتفاقی جذاب است که در مگامال به چشم می خورد! در واقع یکی از ابتکارهایی که در مگامال به کار رفته است، تخصیص بخشی از مرکز خرید به دنیای بانوان است.

در طبقه اول، بخشی مخصوص بانوان وجود دارد که در آن فروشگاه های لباس زنانه، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، سالن های زیبایی و مد و همچنین تجهیزات بدنسازی وجود دارد.

آقایان اجازه ورود به این بخش را ندارند و خانم ها به راحتی می توانند خرید های خود را انجام دهند. همچنین در این بخش یک مهد کودک هم وجود دارد که می توانید کودک خود را به آن جا بسپارید و با خیالی آسوده خریدهای خود را انجام دهید.

هایپرمی

اگر اهل تهران باشید، حتماً نام هایپرمی به گوشتان خورده است! در واقع هایپرمی نام یکی از هایپرمارکت های بزرگ تهران است که در مگامال قرار گرفته است.

هایپرمی در فضایی حدود ۱۱ هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است و یکی از بزرگ ترین بخش های مگامال محسوب می شود.

هایپرمی در ۲ طبقه ایجاد شده است و برای آن که افراد بتوانند به راحتی در آن رفت و آمد کنند ۶ آسانسور بزرگ، ۲ آسانسور باری و ۴ پله برقی در خود جای داده است.

در هایپرمی بیش از ۷۰ هزار قلم کالا وجود دارد و شما هر چیزی که نیاز داشته باشید را به راحتی می توانید از آن جا تهیه کنید.

همچنین شما می توانید محصولات موردنیاز خود را به صورت آنلاین از مگامال تهیه کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

آیتی لند

تکنولوژی بخش بسیار مهمی از زندگی همه ما انسان ها شده است و هر جایی که خبر از تکنولوژی باشد، برای ما لذت بخش است.

در پاساژ مگامال بخشی به نام آی تی لند قرار گرفته است که دنیایی از فناوری اطلاعات را در خود جای داده است.

در این بخش شما می توانید در مساحتی بالغ بر ۳۵۰۰ متر مربع انواع فروشگاه های آی تی و تکنولوژی را ببینید.

در واقع آی تی لند بورس لوازم کامپیوتری، موبایل، کنسول بازی و لوازم جانبی و گجت ها را شامل می شود که به راحتی می توانید تهیه کنید.

همچنین شما می توانید شاهد فعالیت برندهای مختلفی نظیر پاناسونیک، سونی، فراسو یا لاجیک در این طبقه باشید.

شهربازی

یکی از جذاب ترین بخش هایی که در مگامال وجود دارد، شهربازی آن است. شهربازی مگامال در فضایی بالغ بر ۶ هزار متر مربع قرار گرفته است و در نزدیکی پردیس سینمایی آن است.

در این شهربازی وسایل بازی مکانیکی و ویدئویی مختلفی وجود دارد و بخشی از آن هم به تراس بزرگ با چشم اندازی رو به کوه های شمالی قرار دارد.

بزرگ ساان هم می توانند در حین بازی کودکان از تراس برای استراحت و لذت بردن از فضای بی نظیر آن استفاده کنند.

جالب است بدانید که این شهربازی تنها شهربازی در ایران است که سقف آن ۱۳ متر ارتفاع دارد و همین موضوع باعث شده تا فضای کافی برای وسایل بازی مختلف فراهم شده باشد.

هزینه استفاده از آن هم کاملاً معقول و منطقی است. در طبقه اول این شهربازی، بچه ها می توانند شن بازی کنند و لذت ببرند.

فضای ورزشی

مگامال تنها یک مرکز خرید نیست، بلکه یک مجتمع چند منظوره است و بخش های مختلفی در آن قرار دارد. یکی از بخش های بسیار جذابی که در مگامال وجود دارد، فضای ورزشی آن است.

در فضای ورزشی مگامال شما به راحتی می توانید به امکانات ورزشی دسترسی داشته باشید. جالب است بدانید که این بخش پاسخگوی هر سلیقه و نیازی است؛ از سالن های بدنسازی گرفته تا سالن های ماساژ.

به صورت کلی سالن بدنسازی مجهز، سالن فیزیوتراپی، سالن‌ های ماساژ درمانی، سالن ریلکسیشن، سونا و همچنین جکوزی در آن وجود دارد.

پردیس سینمایی

پردیس سینمایی یکی از بخش های جذاب مگامال است که از همان ابتدا در آن وجود نداشت اما در سال ۱۳۹۶ به این مجموعه اضافه شد.

در حال حاضر پردیس سینمایی مگامال دارای ۷ سالن مجهز است که جمعاً امکان میزبانی بیش از ۱۲۰۰ نفر را دارد. این پردیس از مجهزترین سینماهای تهران است که با بهترین تکنولوژی های روز دنیا ساخته شده است.

کیفیت صدا و تصویر در تمام سالن های سینمای مگامال بسیار عالی است و می تواند نظر شما را جلب کند. همچنین در این سالن ها امکان برگزاری انواع رویدادها نظیر کنسرت، کنفرانس، تئاتر و… وجود دارد.

فودکورت

فودکورت مگامال یکی از بخش های این مجموعه است که طبقه سوم آن قرار دارد. مساحت فودکورد مگامال حدود ۲۴۰۰ متر مربع است که مهمانان می توانند در فضای هزار متری پذیرایی آن بنشینند.

بقیه فضا به بخش های دیگر رستوران تعلق دارد. در این فودکورت یک تراس بسیار بزرگ هم وجود دارد که منظره بی نظیری از کوه های شمال تهران را به نمایش گذاشته است.

همچنین مراجعه کنندگان می توانند به کافه تریای بخش شمالی در طبقه همکف دوم مراجعه کنند و از امکانات آن هم لذت ببرند.

بنابراین مگامال همه چیز را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید برای یک روز لذت بردن از آن برنامه ریزی کنید. از امکانات تفریحی گرفته تا امکانات رفاهی همگی با بهترین کیفیت ارائه شده اند.

برای آن که بتوانید سفری راحت داشته باشید، بهتر است پیش از سفر اقامتگاه خود را از طریق اسنپ روم رزرو کنید تا با خیالی آسوده بتوانید از سفر خود لذت ببرید.

در مگامال کدام برندها حضور دارند؟

اگر قصد خرید از مگامال را داشته باشید، یکی از مهم ترین سوالات که برای شما پیش می آید این است که کدام برندها در مگامال وجود دارد!

گاهی اوقات افراد تنها به فکر خرید محصول از برندهای بزرگ و خارجی هستند. در این صورت اگر مرکز تجاری مورد نظر آن ها نمایندگی آن برند را نداشته باشد، نمی توانید با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید.

در مگامال برندهای ایرانی و خارجی زیادی وجود دارد که در این بخش از مقاله به بررسی کامل آن ها می پردازیم:

  • برندهای پوشاک آقایان: زیلان، ال آر سی، وادین کوک، آر سی جی، فریولی، ناسکی، نیکوتن پوش، کلایمر و برندهای دیگر
  • برندهای پوشاک بانوان: زیلان، آر سی جی، جوونی، نیونیل، سرژه، جین وست، سیاوود، سارار، مارتین جونز، نیکوتن پوش، لفون، عصر جدید، رومگا و چند برند دیگر
  • برندهای کیف و کفش: مارال چرم، نوین چرم، زیلان، ‌کاتر پیلار و دلسی
  • ساعت و زیورآلات: زروان و بته جقه.
  • برندهای لوازم ورزشی: ریباک، ‌فیلا، پوما، پتزل، اسپورت لند
  • آرایشی و بهداشتی: روژا و دونا

بنابراین شما به راحتی می توانید از محصولات باکیفیت برندهای مختلفی که در مگامال وجود ندارد، استفاده کنید و لذت ببرید.

دیدنی های اطراف مگامال برای تفریح و گردش

مرکز تجاری مگامال جاهای دیدنی و تفریحی زیادی دارد که می تواند نظر شما را جلب کند. با این حال اگر گشت و گذارتان در مگامال تمام شود و بخواهید به جاهای دیدنی دیگری بروید، به شما دیدنی های اطراف مگامال را پیشنهاد می کنیم.

در حقیقت، در اطراف مگامال جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که هر یک از آن ها ارزش زیادی برای بازدید دارد. در این بخش از مقاله به بررسی مهم ترین جاهای دیدنی اطراف مگامال برای تفریح و گردش می پردازیم تا برای آن ها هم برنامه ریزی کنید:

پارک ارم

یکی از جاهای دیدنی در اطراف مگامال، پارک ارم است. پارک ارم در حال حاضر به عنوان بزرگ ترین پارک تفریحی در کشور شناخته می شود و توانسته نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. در این مجموعه یک باغ وحش و سه شهربازی وجود دارد که می تواند نظر شما را کاملاً به خود جلب کند.

بنابراین اگر می خواهید لحظاتی هیجانی و لذت بخش برای خودتان و کودکانتان رقم بزنید، پیشنهاد می کنیم حتماً از پارک ارم دیدن کنید.

پارک ارم به قدری بزرگ و جذاب است که می تواند یک روز کامل از زمان شما را بگیرد! بنابراین بهتر است برای بازدید از آن، از قبل برنامه ریزی کرده باشید.

دریاچه چیتگر

یکی از بزرگ ترین و زیباترین جاهای دیدنی که در اطراف مگا مال وجود دارد، دریاچه چیتگر است. چیتگر در واقع فضایی بسیار خوب و لذت بخشی است که می توانید برای پیک نیک از آن استفاده کنید. همچنین در چیتگر تفریحات مختلفی در انتظار شما است و می تواند نظر شما را کاملاً جلب کند.

از مهم ترین بازی های هیجانی آن می توان به سرسره سقوط آزاد، تونل وحشت، پیست کارتینگ و زیپ‌لاین اشاره کرد.

همچنین در نزدیکی چیتگر بام لند وجود دارد که شما در آن هم می توانید مراکز تجاری مختلفی را ببینید و از امکاناتی که در اختیار شما قرار دارد نهایت لذت را ببرید.

برج میلاد تهران

یکی دیگر از جاهای دیدنی در اطراف مگا مال وجود دارد، برج میلاد تهران است. برج میلاد را همه می شناسیم و می دانیم که یکی از بلندترین برج های مخابراتی در دنیا است.

در واقع برج میلاد ششمین برج مرتفع مخابراتی در دنیا است و به همین دلیل به یکی از جاذبه های گردشگری در تهران تبدیل شده است.

در حال حاضر برج میلاد نماد شهر تهران است و به دلیل خدمات و امکاناتی که در آن وجود دارد می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای تفریح باشد.

بازدید از بخش پایین برج میلاد و محوطه بیرونی آن برای همه رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت.

پارک پردیسان

یکی دیگر از جاهای دیدنی در اطراف مگامال که می توانید از آن بازدید کنید، پارک پردیسان است. پارک پردیسان یکی از بزرگ ترین و جذاب ترین پارک هایی است که در پایتخت قرار دارد.

در سال ۱۳۹۳ این پارک به عنوان پارک بدون دخانیات شناخته شد و نقش بسیار مهمی در پاکیزه کردن هوای شهر تهران دارد.

در واقع الان به عنوان ریه پایتخت لقت گرفته است و افراد زیادی برای بازدید به آن جا می روند.

در این پارک امکانات تفریحی و آموزشی زیادی وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به پیاده‌ روی و دوچرخه‌ سواری اشاره کرد.

پارکینگ مگامال

مگامال دارای پارکینگ بسیار بزرگی است که ظرفیت بسیار بالایی برای پارک ماشین و موتور دارد. در واقع پارکینگ مگامال از ۳ طبقه تشکیل شده است و مساحت آن حدود ۳۶ هزار متر مربع است.

چنین مساحتی برای پارک کردن بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ ماشین و موتور کافی است و شما با خیالی آسوده می توانید از این مرکز تجاری بازدید کنید.

همچنین در تمام طبقات و بخش های مختلف پارکینگ آسانسور قرار دارد و به راحتی شما را به طبقه دلخواهتان در مگامال می رساند! بنابراین جای نگرانی نیست و می توانید از پارکینگ مستقیم وارد مگامال شوید.

در گذشته برای استفاده از پارکینگ نیازی به پرداخت هزینه نبود اما در حال حاضر برای استفاده از آن، باید هزینه پرداخت کنید.

سیاست های پرداخت هزینه کاملاً بر اساس میزان ساعت توقف است و نیازی به پرداخت هزینه اضافی نخواهید داشت. جالب است بدانید که در این پارکینگ تمام تجهیزات اطفای حریق وجود دارد و جای نگرانی برای خودرو یا موتور شما نیست.

همچنین اگر نگران امنیت خودروی خود هستید، باید بگوییم که ناظرهای خودرو به صورت لحظه ای دوربین ها را چک می کنند و وسیله شخصی شما در امنیت کامل خواهد بود.

روز و ساعت کاری مگامال

یکی از سوالات بسیار مهمی که برای افراد مختلف پیش می آید، این است که روز و ساعت کاری مگامال چگونه است! به خصوص اگر مسافر باشید و به مگامال بروید، نباید با در بسته روبرو شوید.

یکی از مهم ترین ویژگی های مگامال این است که هر روز هفته باز است و تعطیلی ندارد. تنها چیزی که باید حواستان به آن باشد، ساعت کاری آن است.

ساعت کاری مگا مال از ۱۰ صبح تا ۲۳ شب است! قبل و بعد از آن نمی توانید از امکانات مگامال استفاده کنید. بنابراین اگر مسافر یا شهروند تهرانی هستید که می خواهید از مگامال بازدید کنید، باید بدانید که در هفت روز هفته می توانید از آن استفاده کنید اما تنها باید در زمان های اعلام شده به سراغ آن بروید.

مسیر دسترسی به مگامال

اگر قصد رفتن به مگا مال را داشته باشید، باید با مسیر دسترسی آن آشنا شوید. یکی از مهم ترین مزایای مگامال این است که شما با هر وسیله نقلیه ای می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

فرقی نمی کند که بخواهید با خودروی شخصی به مگامال بروید یا این که با مترو. در هر صورت به راحتی می توانید به مگامال بروید و از آن نهایت استفاده و لذت را ببرید.

در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی کامل روش های دسترسی به مگامال بپردازیم تا ببینید که کدام روش برای شما مناسب تر است:

دسترسی با خودروی شخصی

اولین روش دسترسی به مگامال استفاده از خودروی شخصی است! محل ساخت مگا مال به نحوی انتخاب شده است که دسترسی شما را آسان تر می کند.

این مرکز خرید از شمال، در مجاورت بزرگراه تهران کرج و همچنین از جنوب در مجاورت جاده مخصوص کرج و از شرق هم در مجاورت بزرگراه ستاری است.

به همین دلیل، شما به راحتی می توانید از هر بزرگراهی برای دسترسی به آن استفاده کنید و به مقصد برسید. کافی است از هر کدام از بزرگراه هایی که گفتیم، خودتان را به فاز دوم اکباتان برسانید؛ چرا که مگامال در این بخش قرار گرفته است.

البته تابلوهای راهنما در سطح شهر هم شما را راهنمایی می کند و می توانید با کمک تابلوهای راهنمای به مگامال برسید.

دسترسی با مترو

یکی دیگر از روش های دسترسی به مگامال استفاده از مترو است. در حال حاضر متروی اکباتان به شما این امکان را می دهد تا به راحتی بتوانید به مگامال دسترسی داشته باشید.

ایستگاه مترو دقیقاً در فاز دوم شهرک اکباتان قرار گرفته است و فاصله آن با مگا مال بسیار ناچیز است. بنابراین کافی است از هر ایستگاه مترویی خودتان را به ایستگاه متروی اکباتان برسانید و با کمی پیاده روی، به مگامال بروید.

جالب است بدانید که از طبقه همکف مرکز خرید مگامال تا ایستگاه مترو شهرک اکباتان یک مسیر اختصاصی ایجاد شده است. ایستگاه متروی اکباتان هم در خط ۴ مترو تهران قرار دارد.

آدرس مگامال: تهران، بزرگراه شهید ستاری، شهرک اکباتان، فاز دو، میدان شهید صارمی

سوالات متداول در مورد مگامال

اگر قصد رفتن به مگامال را دارید، بهتر است چند سوال مهمی که برای کاربران پیش می آید و ممکن است سوال شما هم باشد را بدانید.

در این بخش از مقاله به بررسی چند مورد از مهم ترین سوالات پرتکرار مگامال می پردازیم تا اگر سوال شما هم بود، پاسخ سوال خود را بگیرید:

مگامال تهران کجاست؟

مگامال در فاز دو شهرک اکباتان قرار گرفته است و برای رفتن به آن باید به میدن شهید صارمی بروید.

امکان استفاده از پارکینگ مگامال وجود دارد؟

یکی از مهم ترین ویژگی های مگامال داشتن ۳ طبقه پارکینگ است که ظرفیتی بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ خودرو دارد.

نزدیک ترین ایستگاه مترو نزدیک مگامال کدام است؟

برای رفتن به مگامال باید از خط ۴ مترو استفاده کنید و در ایستگاه شهرک اکباتان پیاده شوید.

ساعت کاری مگامال چگونه است؟

ساعت کاری مگامال همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۳ است.

اگر قصد سفر به تهران دارید و می خواهید چند روزی را در پایتخت اقامت داشته باشید، اسنپ روم پیشنهادات جذابی برای شما دارد! شما می توانید انواع اقامتگاه در هر نقطه ای از تهران با بهترین قیمت ها رزرو کنید و لذت ببرید.

مگامال

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*