مهمانپذیر ارزان

رزرو مسافرخانه در ناصرخسروی تهران

مسافرخانه در ناصرخسروی تهران: ناصرخسروی تهران از قدیمی‌ترین خیابان‌های پایتخت است که با مقایسه‌ی نقشه‌ امروزی شهر با نقشه تهران ناصری متوجه می‌شویم که این ادامه مطلب

مسافرخانه در ناصرخسروی تهران: ناصرخسروی تهران از قدیمی‌ترین خیابان‌های پایتخت است که با مقایسه‌ی نقشه‌ امروزی شهر با نقشه تهران ناصری متوجه می‌شویم که این خیابان از همان روزها در تهران وجود داشته است.

ناصر خسرو خیابانی شمال به جنوب در نزدیگی بازار تهران است که اکنون عمده مسیر آن سنگ‌فرش و به محلی برای پیاده‌روی توریست‌ها و مسافران شهر یا خریداران بازار تبدیل شده است.

مدرسه‌ی داروالفنون در این خیابان واقع شده و یکی از درهای کاخ گلستان به این خیابان باز می‌شود. بنابر قدمت و پیشینه ناصرخسرو، مسافرخانه‌های آن نامی و معروف هستند. به این معنی که از گذشته مسافران عموما برای اقامت در پایتخت به یک مسافرخانه در ناصرخسرو تهران مراجعه کرده و اتاقی در آن اجاره می‌کردند. هنوز هم بسیاری از کوچه‌ها و فرعی‌های ناصرخسرو در خود یک مسافرخانه یا مهمانپذیر جای داده که میزبان مسافران قشر متوسط یا پایین پایتخت هستند.

مسافرخانه ناصر خسرو تهران

بافت ناصرخسروی تهران

ناصرخسرو علاوه بر قدمت و تاریخی بودن، به خیابانی با فروشگاه‌ها و فروشنده‌های منصف و ارزان قیمت معروف است. در گذشته معمولا وسایل کشاورزی، سموم مربوط به این کار و برخی مواد و محصولات شیمیایی در این خیابان خرید و فروش می‌شد.

اما امروزه از وسایل پزشکی و آزمایشگاهی گرفته تا مغازه‌های تاناکورا در ناصرخسرو مشاهده می‌شود. تعداد زیادی سرای کپچک و بزرگ در آن است که به خرید و فروش‌های تخصصی خود مشغولند اما معروف‌ترین بازارچه‌ی آن که  مقصد اصلی تمام مراجعینش است بازارچه مروی و محل خرید و فروش لوازم آرایشی بهداشتی و عطر و ادکلن است.

البته امروزه خرید و فروش مواد غذایی خارجی در سوپرمارکت‌های لوکس نیز در بین مغازه‌های مروی دیده می‌شود. بسیاری از تهرانی‌ها برای خرید مایحتاج خود در این دسته محصولات به ناصرخسرو و کوچه مروی مراجعه می‌کنند. همه‌ی مراجعین و علاقه مندان به این خیابان آشنای مسافرخانه در تهران با بافت و فرم سنتی و قدیمی هستند.

امامزاده و مسجد در ناصرخسرو

ناصرخسروی تهران از گذشته محل سکونت اقشار مذهبی و متدین بوده است. به مهمین دلیل مساجد زیادی در این خیابان دیده می‌شود. حتی مقبره‌ کوچک امام‌زاده‌ای از نوادگان امام موسی‌کاظم در این خیابان وجود دارد. تمام المان‌ها مذهبی از جمله سقاخانه و حسینیه نیز در خیابان ناصرخسرو دیده می‌شود.

حتی چند تولید کننده‌ه‌ی کتیبه‌های مذهبی و پرچم‌های مخصوص هیئت‌های محرم و امثالهم نیز در بین مغازه‌های این خیابان وجود دارد. جالب است بدانید در بین مغازه‌های ناصرخسرو، کتاب‌فروشی، نانوایی و رستوران‌ها و کافه‌های سنتی نیز موجود است. بنابراین اقامت در ناصرخسروی تهران برای سفری کوتاه مزیت دسترسی به تمام مغازه‌های مورد نیاز در یک سفر را دارد.

علاوه‌بر اینکه ساختمان‌های قدیمی و زیبایی این خیابان در حال بازسازی هستند و می‌توان با قدم زدن در ناصرخسرو شاهد معماری چشم‌نواز تاریخی تهران نیز بود.

مزایای مسافرخانه در ناصرخسرو تهران

ناصرخسرو در شمال به میدان امام خمینی و در جنوب به خیابان پانزده‌ خرداد تهران راه دارد. بنباراین به دو ایستگاه متروی مهم شهر نزدیک است. نکته‌ی مهم اینکه ماشین‌های مخصوصی برای حمل و نقل عابرین در مسیر پیاده‌روی این خیابان وجود دارد که حد فاصل ناصرخسرو تا ایستگاه متروی امام خمینی، ایستگاه متروی پانزده ‌خرداد و چهارراه سیروس را طی می‌کنند.

نکته‌ی مهم دیگر نزدیکی خیابان ناصرخسرو به بازار تهران است و امکان بهره بردن از مزیت‌های خیابان پانزده خرداد و بازار تهران در صورت اقامت در مسافرخانه در ناصرخسروی تهران. یکی دیگر از مزایای این اقامت قیمت مناسب مسافرخانه در ناصرخسروی تهران است.

این خیابان که به عرضه‌ی همه‌ خدماتش در اقتصادی‌ترین حالت ممکن معروف است، مسافرخانه‌های ارزانی هم دارد و مناسب حال سفرها اقتصادی و کوتاه که ممکن است کاری هم باشند. درواقع حتی اگر مسافری برای انجام کاری به تهران آمده باشد با اقامت در مسافرخانه ناصرخسروی تهران، هم به انجام کارش می پردازد و هم در یکی از تاریخی‌ترین محله‌های پایتخت سیاحت می‌کند و هم از امکان خریدی اقتصادی در پایتخت بدون دردسر بهره‌مند می‌شود.

رزرو مسافرخانه در ناصرخسرو تهران

امروزه پیدا کردن یک مسافرخانه در ناصرخسروی تهران که ارزان باشد و مناسب با استانداردهای لازم کاری بسیار راحت است. کافی است سری به اسنپ روم زده تا لیستی از مسافرخانه‌های خوب و مناسب در ناصرخسروی تهران را در اختیارتان قرار دهد.

اسنپ روم که استارتاپی جوان و فعال است، در زمینه‌ی معرفی اقامتگاه‌ها و هتل‌ها و مسافرخانه‌های ارزان در سطح کشور کار می‌کند و فراهم آوردن امکان رزرو آن‌ها به صورت اینترنتی و غیرحضوری. در این میان به بررسی استانداردهای مسافرخانه‌ها و مراکز معرفی شده نیز می‌پردازد تا با اطمینان آن‌ها را به مسافران عزیز معرفی نماید.

لیست مسافرخانه در ناصرخسروی تهران نیز به همین ترتیب تهیه شده است. اسنپ روم با مراجعه به مسافرخانه‌های متقاضی بودن در لیستش شرایط آن‌ها را بررسی کرده و درصورت داشتن استانداردهای لازم، امکانات رفاهی مناسب، خدمات کافی که متناسب با قیمتشان باشد آن را به لیست خود اضافه می‌کنند. نکته‌ی مهم‌تر بررسی مجوزها و تاییدیه‌های سازمان‌ها و مراکز مربوطه است. به این ترتیب که تمام مسافرخانه‌های موجود در لیست اسنپ‌ روم از این مجوزها و تاییدیه‌ها برخوردارند.

رزرو مسافرخانه در ناصرخسروی تهران

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*