شاندیز مشهد

شاندیز مشهد

شاندیز مشهد؛ منطقه ای با آب و هوای بکر! فرقی نمی کند که اهل مشهد باشید یا نه، در هر صورت احتمالاً نام شاندیز به ادامه مطلب

شاندیز مشهد؛ منطقه ای با آب و هوای بکر!

فرقی نمی کند که اهل مشهد باشید یا نه، در هر صورت احتمالاً نام شاندیز به گوشتان خورده است. یکی از شهرهای بسیار جذاب، دیدنی و خوش آب و هوای مشهد که گردشگران زیادی به آن سفر می کنند. اگر شما هم مسافر مشهد هستید و به دنبال یک منطقه دیدنی با آب و هوایی بکر هستید، منطقه شاندیز را به شما پیشنهاد می کنیم. وجود رشته کوه های زیبا و رودخانه های پر از آب روحیه شما را تازه می کند و می توانید از آن نهایت لذت را ببرید. در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل شهر شاندیز بپردازیم تا ببینید که این منطقه زیبا و دیدنی ارزش سفر کردن را دارد یا نه. پس اگر مسافر مشهد هستید، در این مقاله همراه ما باشید.

در مورد شاندیز مشهد چه می دانید؟

شاندیز یکی از شهرهای بسیار زیبا در استان خراسان رضوی و نزدیکی مشهد است. این شهر زیبا به واسطه سرسبزی و آب و هوای بسیار بکری که دارد، در میان افراد ساکن مشهد و حتی افراد شهرهای دیگر شناخته شده است. در واقع این منطقه یکی از مناطقی است که در یک دره با صفا قرار گرفته است. سرسبزی آن هم به دلیل وجود رودخانه بسیار پر آب و باصفای آن است که باعث شده این منطقه به یک منطقه بکر و درجه یک تبدیل شود. هنگامی که پا به این منطقه می گذارید، درختانی را می بینید که سر به فلک گذشته اند و نظرتان را جلب می کند.

شاید بتوان مهم ترین دلیلی که باعث شده این منطقه گردشگران زیادی را به خود جلب کند را آب و هوای بسیار عالی آن دانست. چرا که رودخانه های دائمی و فصلی این منطقه آب و هوای آن را معتدل نگه می دارند. به خصوص که اگر در فصل های گرم سال به دنبال منطقه ای ییلاقی هستید که به تفریح بپردازید، شاندیز می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. گونه های گیاهی مختلفی در این منطقه رشد می کنند و شما می توانید از دیدن آن ها نهایت لذت را ببرید. علاوه بر این موارد، شاندیز جاهای دیدنی بسیار زیادی هم دارد که حوصله شما سر نمی رود و می توانید از حضور در آن جا لذت ببرید.

اگر ساکن مشهد نیستید و می خواهید چند روزی را در مشهد اقامت داشته باشید، می توانید از طریق اسنپ روم اقامتگاه مناسبی اجاره کنید. از طریق این پلتفرم امکان اجاره انواع سوئیت، هتل و بوم گردی وجود دارد که می توانید نهایت لذت را از اقامت در آن ها تجربه کنید.

شاندیز کجا قرار دارد؟

همان طور که گفتیم، شاندیز یکی از شهرهای اطراف مشهد است و شما می توانید با وسیله شخصی خود به آن جا سفر کنید. این شهر در فاصله ۲۵ کیلومتری از مشهد قرار گرفته است؛ بنابراین خیلی از مشهد دور نیست و در کمتر از چند دقیقه می توانید به آن جا برسید. اگر ساکن مشهد باشید، احتمالاً می دانید که ساکنان مشهد آخر هفته ها یا حتی وسط هفته به این منطقه سفر می کنند. در روزهای گرم سال که شهر مشهد بسیار گرم و خشک است، شاندیز می تواند گزینه مناسبی باشد. در فصل های دیگر هم آب و هوای شاندیز مناسب است و آن قدر سرد نمی شود که نتوانید به آن سفر کنید. برای تفریح چند ساعته شهر بسیار خوبی است و می توانید از آن لذت ببرید.

شاندیز مشهد

شاندیز تفریحات مختلفی هم در اختیار شما قرار می دهد که از ساده ترین آن ها می توان به ورزش های زمستانی اشاره کرد! تا به حال تجربه اسکی داشته اید؟ اگر نه، می توانید آن را در شاندیز مشهد تجربه کنید؛ البته این تفریح مختص به فصل های سرد سال است که برف بخشی از این منطقه را پوشش می دهد. همچنین در فصل های دیگر هم می توانید به پیاده روی، گردشگری، کوه نوردی و… بپردازید. حتی برخی تفریحات جذاب دیگر نظیر سایت پرواز، تله کابین و… هم در این منطقه وجود دارد و می توانید از حضور در آن نهایت لذت را ببرید.

جاذبه های گردشگری شاندیز مشهد

یکی از مهم ترین مسائلی که باعث شده تا شاندیز بتواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند، جاذبه های گردشگری آن است. از همان ابتدا، با توجه به این که موقعیت جغرافیایی شاندیز مناسب بود و آب و هوای مناسب داشت، گردشگران زیادی به این منطقه می آمدند تا فضای آن لذت ببرند. تفریحات ساده ای مانند کوهنوردی و گردشگری از مهم ترین تفریحات گذشته بود که البته هنوز هم وجود دارد. این منطقه برای تفریحات خانواده و دوستانه مناسب است و می توانید به همراه گروه های کوچک برای پیک نیک به این منطقه سفر کنید.

شاندیز مشهد

پس از آن که استقبال زیادی از این منطقه شد، تفریحات این منطقه هم به روز شدند! تا جایی که امکانات تفریحی بسیار جذاب و جدیدی در این منطقه قرار گرفتند تا بتواند گردشگری را در این منطقه توسعه دهد. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده تا در این منطقه گردشگری رونق داشته باشد و گردشگران زیادی به آن سفر کنند، وجود رودخانه های اطراف آن است. در حقیقت این روستا بین دو رودخانه نغندر و شاندیز قرار گرفته است و به همین دلیل است که سرسبز است و آب و هوای دلپذیری دارد.

اگر قصد اجاره اقامتگاه در مشهد یا شاندیز را دارید، می توانید به صورت آنلاین از طریق پلتفرم اسنپ روم رزرو خود را انجام دهید و سپس سفر خود را شروع کنید.

آب و هوای شاندیز مشهد چگونه است؟

یکی از مهم ترین چیزهایی که احتمالاً در مورد شاندیز شنیده اید، آب و هوای بسیار عالی آن است. در واقع این منطقه به لطف موقعیت بسیار خوبی که دارد، آب و هوای بی نظیری دارد. بسیاری از ساکنان مشهد در فصل بهار و تابستان، برای فرار از گرما و آلودگی شهر مشهد به این منطقه سفر می کنند. اما چرا شاندیز آب و هوای بی نظیری دارد؟ دلیل آن وجود رودخانه این منطقه است. رودخانه آن از دامنه های شمالی بینالود سرچشمه می گیرد و از شاندیز عبور می کند. همین موضوع باعث شده تا این منطقه هیچ وقت خیلی گرم نباشد و طبیعت دلنوازی هم برای مسافران ایجاد کند. البته تنها یک رود در این منطقه وجود ندارد، بلکه رودهای زیادی نظیر مایان، مغان، زشک، دهبار، کنگ در آن هستند.

زمستان های شاندیز سرد هستند اما اگر هدفتان این است که در رستوران های آن وقت بگذرانید، امکانات و وسایل گرمایشی خوبی در آلاچیق های آن وجود دارد و می توانید از آن لذت ببرید. به لطف آب و هوای بسیار خوب این منطقه و فراوانی آب، باغ ها و درختان میوه در این منطقه وجود دارند که شاید بتوانید از باغ داران کمی میوه تازه خریداری کنید. گیلاس سرخ را می توان از بهترین میوه های این منطقه دانست که بسیار خوشمزه و درشت هستند.

جاهای دیدنی و تفریحی شاندیز مشهد کدام هستند؟

در منطقه شاندیز مشهد جاهای دیدنی و تفریحات مختلفی وجود دارد. در این بخش از مقاله تمام جاهای دیدنی این منطقه را به همراه تفریحات بی نظیری که می توانید تجربه کنید، بررسی می کنیم:

آرامگاه شیخ حافظ ابردهی

یکی از جاهای دیدنی در شاندیز مشهد، آرامگاه شیخ حافظ ابردهی است. این فرد از شاگردان اخی علی محسوب می شود و شخصیت بسیار بزرگی در سلسله کروبیه داشته است. این فرد در سال ۸۰۹ هجری قمری فوت کرده است و آرامگاه او در منطقه شاندیز مشهد ایجاد شده است. در حال حاضر آرامگاه او ساختمانی ساده دارد اما گنبد بسیار زیبای آن چشم نوازی می کند. بنابراین این منطقه از جاهای دیدنی شاندیز است که می توانید از آن بازدید کنید.

شاندیز مشهد

رباط تاریخی ویرانی شاندیز مشهد

یکی از کاروان سراهای جذاب و دیدنی که در شاندیز مشهد وجود دارد، رباط تاریخ است. البته اطلاعات دقیقی از زمان ساخت این کاروان سرا وجود ندارد اما برخی از محققان و مورخان بر این باورند که این بنا در دوران تیموریان به وجود آمده است. از سال ۱۳۸۵ این مکان به موزه تبدیل شده است و شما می توانید وسایل تاریخی را در آن بازدید کنید.

شاندیز مشهد

روستای ابرده بالا

تا به حال نام بهشت مشهد به گوشتان خورده است؟ روستای ابرده بالا به بهشت مشهد معروف است که گردشگران زیادی برای بازدید به آن جا می روند. شما می توانید در تمام فصل های سال به آن سفر کنید اما بهترین فصل، بهار و تابستان است. چرا که در زمستان بارش برف در این منطقه بیشتر است و احتمال آن که با چالش هایی روبرو شوید زیاد است. البته جالب است بدانید که از این منطقه به عنوان پیست اسکی استفاده می کنند و اگر هدفتان اسکی است، می توانید از ارتفاعات آن برای اسکی استفاده کنید.

شاندیز مشهد

رصدخانه نجوم رضوی شاندیز

اگر به دنبال یک تفریح جذاب و منحصر به فرد هستید که احتمالاً تا به حال تجربه نکرده اید، رصد خانه نجوم رضوی شاندیز را به شما پیشنهاد می کنیم. این منطقه از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری در این منطقه محسوب می شود. شما می توانید به عنوان بازدیدکننده به این محل بروید و اطلاعات جذابی را در مورد فضا کشف کنید. حتی می توانید بخش هایی از کهکشان راه شیری را هم با کمک تلسکوپ مشاهده کنید و از دیدن آن لذت ببرید. امکانات این محل برای بازدید از فضا تقریباً کامل است و می توانید نهایت لذت را از سفر به این منطقه ببرید.

خیابان آبشار

نظرتان در مورد بازدید یکی از زیباترین خیابان های ایران چیست؟ خیابان آبشار یکی از زیباترین خیابان هایی است که می توانید در شاندیز مشهد ببینید. این خیابان بسیار سرسبز است  و می توانید از طبیعت بکر آن لذت ببرید. همچنین از تفریحاتی که در آن وجود دارد می توان به قدم لذت و لذت بردن از هوای دلپذیر آن اشاره کرد. همچنین مغازه هایی در این خیابان وجود دارد که می توانید برای دوستان و خانواده خود سوغاتی تهیه کنید؛ سوغاتی های کم یابی که در جاهای دیگر ایران به ندرت دیده می شود.

پارک جنگلی شاندیز

یکی دیگر از مناطق دیدنی که در شاندیز مشهد وجود دارد، پارک جنگلی آن است. پارکی با وسعت ۳۰ هزار متر مربع که رودخانه شاندیز هم از آن عبور می کند. در کنار این پارک می توانید محیطی تماشایی و لذت بخش را مشاهده کنید! این محیط زیبایی پارک را چند برابر بیشتر کرده است و همین موضوع باعث شده تا افراد زیادی از این منطقه دیدنی و بکر دیدن کنند. در این پارک به دلیل آن که گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند، امکانات رفاهی و تفریحی زیادی وجود دارد که می توانید هنگام اتراق در پارک، از آن ها استفاده کنید.

شاندیز مشهد

مجموعه توریستی تفریحی گلستان شاندیز

مجموعه توریستی و تفریحی گلستان در شاندیز واقع شده است و بخش جنوبی این شهر قرار دارد. این مجموعه با مساحتی حدود ۳۶ هکتار، مجموعه ای برای تفریح و گردشگری است. برای رفاه گردشگران در آن امکانات زیادی ایجاد شده است تا با خیالی آسوده بتوانید از حضور در آن لذت ببرید. از مهم ترین امکانات آن می توان به پاساژ، ویلاها و همچنین مکان های ورزشی اشاره کرد. همچنین در این منطقه محلی برای تفریح در اختیار شما قرار دارد تا سفری دلنشین به آن داشته باشید. همچنین اگر قصد اسکان و خرید دارید باز هم این محل برای شما مناسب است.

موزه شهرداری شاندیز

یکی دیگر از جاهای دیدنی که در شاندیز قرار دارد، موزه شهرداری شاندیز است. این موزه آثار تاریخی و فرهنگی مختلفی دارد و می توانید از دیدن آن لذت ببرید. این موزه در پارک طبیعی شاندیز قرار گرفته است و محلی برای آشنایی با فرهنگ محلی این منطقه است. بنابراین اگر از کسانی هستید که دوست دارید فرهنگ و گذشته مردم یک منطقه را بشناسید، می توانید از این موزه بازدید کنید تا فرهنگ محلی و قدیمی شاندیز را به خوبی بشناسید. از مهم ترین چیزهایی که در این موزه به چشم می خورد می توان به تابلو و نقاشی های مختلف اشاره کرد. همچنین ابزار و وسایل قدیمی هم در آن دیده می شود که می توانید از نزدیک آن را مشاهده کنید.

بقایای قلعه تاریخی شاهان دژ

یکی دیگر از مناطق تاریخی که از سال ها پیش به جا مانده است، قلعه تاریخی شاهان دژ است. البته از این بنا در حال حاضر خرابه هایی باقی مانده است و دلیل آن هم گذشت زمان است. این مکان در گذشته اهمیت زیادی داشته است و در حال حاضر تنها بخش هایی از آن باقی مانده است.

تله‌کابین زشک

زشک یکی از روستاهایی است که در اطراف شهر شاندیز قرار گرفته است و شهرت زیادی دارد. در این منطقه تله کابین زشک وجود دارد که اولین تله کابین ساخته شده در شمال شرق کشور است. با نشستن در اتاقک های آن می توانید نمای تماشایی و بکری از روستای زشک را ببینید. همچنین از بالا جوشیدن آب در سطح زمین به خوبی دیده می شود که نمای بسیار جذاب و به یاد ماندنی است.

شاندیز مشهد

اقامتگاه بوم‌ گردی ماژان

اگر قصد اقامت در شاندیز را دارید، بوم گردی ماژان گزینه بسیار مناسبی است. این بوم گردی از جذاب ترین اقامتگاه هایی است که در این منطقه وجود دارد و شما می توانید یک یا چند شب را در آن سپری کنید. بنابراین اگر قصد دارید بیشتر از چند ساعت در شاندیز بمانید و از آب و هوای دلنشین آن نهایت لذت را ببرید، این اقامتگاه را می توانید امتحان کنید و از حضور در آن نهایت لذت را ببرید.

پاراموتور شاندیز

عاشق پرواز و آدرنالین حاصل از آن هستید؟ پاراموتور شاندیز را به شما پیشنهاد می کنیم. در این بخش تفریحی از شاندیز می توانید نمای شهر را از بالا مشاهده کنید و از دیدن آن نهایت لذت را ببرید. پرواز بر فراز آسمان و دیدن یک منطقه بکر می تواند تفریحی به یاد ماندنی باشد که پاراموتور شاندیز آن را برای شما فراهم کرده است.

بهترین رستوران های شاندیز مشهد کدام هستند؟

یکی از دلایلی که باعث شده تا گردشگران زیادی به شاندیز بروند، وجود رستوران های بسیار باکیفیت با غذاهای متنوع است. در این بخش از مقاله می خواهیم ۳ مورد از معروف ترین رستوران هایی که در شاندیز وجود دارد را معرفی کنیم تا هنگام سفر به این منطقه، بتوانید از آن استفاده کنید:

رستوران پدیده شاندیز

رستوران پدیده شاندیز یکی از رستوران های زنجیره ای است که در سراسر کشور فعال است.این رستوران از بهترین رستوران هایی است که در این شهر قرار دارد. این رستوران فضای دلنشین و محیطی عالی دارد و می توانید غذاهای خوشمزه در آن میل کنید. فضای آن هم بسیار زیبا است و می توانید لحظاتی به یاد ماندنی را در آن جا بمانید. اگر به دنبال رستورانی لوکس هستید که به همراه دوستان و خانواده خود به آن جا بروید، رستوران شاندیز گزینه مناسبی است. البته در کنار کیفیت بسیار عالی غذاهای آن، نسبت به رستوران های دیگر گران قیمت هستند.

شاندیز مشهد

رستوران ارم

یکی از قدیمی ترین رستوران هایی که در شاندیز قرار دارد، رستوران ارم است! این رستوران از سال ۱۳۶۲ فعال است و شامل سه بخش می شود؛ بخش سنتی، بخش فضای باز و بخش vip سالن. از مهم ترین غذاهایی که در این رستوران سرو می شود، می توان به کباب و شیشلیک اشاره کرد که بسیار هم خوشمزه است. تقریباً همه کسانی که همیشه از رستوران های شاندیز استفاده می کنند، این رستوران انتخاب اول است! چرا که کیفیت غذاهای آن بسیار عالی است و هزینه آن هم نسبت به رستوران های دیگر منطقی تر است.

شاندیز مشهد

رستوران باغ سالار

رستوران آخری که قصد معرفی آن را داریم، رستوران باغ سالار شاندیز است. این رستوران از حمام فین و معماری های اصیل ایران نظیر باغ شازده ماهان و هتل شاه عباس اصفهان الگو گرفته است. مساحت آن حدود ۳۳۵۰ متر مربع است و بخش های مختلفی در آن قرار دارد. دو تالار بزرگ با ظرفیت هزار نفری در آن وجود دارد که موسیقی زنده هم در آن اجرا می شود. فضای پذیرایی آن در فصل تابستان حدود ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد. بنابراین بخش های مختلفی در این رستوران وجود دارد که می تواند نظر شما را جلب کند. کیفیت غذاهای آن هم بسیار عالی است و می توانید از آن استفاده کنید.

شاندیز مشهد

راه های دسترسی به شاندیز مشهد

دسترسی به شاندیز مشهد سخت نیست و برای رفتن به آن، کافی است ابتدا به میدان بسیج یا فلکه برق مشهد بروید. پس از آن، از اولین خروجی میدان خارج شوید و به سمت میدان شریعتی حرکت کنید. سپس مسیر خود را ادامه دهید تا به میدان ملک آباد و سپس پل آزادی برسید. پس از آن، وارد بلوار وکیل باد شوید. ۱۸ کیلومتر در بلوار وکیل آباد پیش بروید تا به دو راهی طرقبه و شاندیز برسید. پس از رسیدن به دو راهی کافی است به سمت شاندیز حرکت کرده و مسیر خود را تا رسیدن به شهر شاندیز ادامه دهید.

اگر قصد اجاره اقامتگاه مناسب برای خودتان را دارید، وارد پلتفرم اسنپ روم شوید. اقامتگاه مورد نظر خود را پیدا کنید و تصاویر واقعی آن را ببینید. اگر مورد پسندتان بود، می توانید به صورت آنلاین اجاره و هنگام رسیدن به مقصد مورد نظر، به لوکیشن اقامتگاه رفته و کلید آن را تحویل بگیرید.

شاندیز مشهد کجاست؟

خیابان امام رضا، میدان ملک‌آباد، پل آزادی، ۱۸ کیلومتری بلوار وکیل‌آباد

مهم ترین رستوران های مشهد کدام هستند؟

رستوران پدیده، رستوران ارم، رستوران حاج حسن، رستوران هوایی دهکده، رستوران حاج حسین شیشلیکی و …

Rate this post

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*