رزرو هتل مناسب و ارزان در مشهد

در مشهد چه غذاهایی بخوریم؟

در مشهد چه غذاهایی بخوریم؟ رزرو هتل مناسب و ارزان در مشهد : در مطلب قبلی، چند غذای خوشمزه مشهدی را مرور کردیم و در ادامه مطلب

در مشهد چه غذاهایی بخوریم؟

رزرو هتل مناسب و ارزان در مشهد : در مطلب قبلی، چند غذای خوشمزه مشهدی را مرور کردیم و در این مطلب فهرست خوشمزه‌مان را ادامه می‌دهیم. قبل از رزرو هتل ارزان در مشهد حتما این فهرست را مرور کنید.

به گزارش مجله اسنپ روم : برای رزرو هتل مناسب در مشهد در کنار شماست. نگران نباشید و با خیال آسوده برای غذاهایی که قرار است در کنار زیارت در سفر نوش جان کنید برنامه ریزی کنید. یکی از این برنامه‎ریزی‌ها مربوط به وعده‌های غذایی است که در یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ایران می‌شود خورد. غذاهایی که مثلشان را هیچ جای دیگر پیدا نخواهید کرد. در این مطلب هم چند غذای خوشمزه مشهدی را با هم می‌شناسیم. برای خوردن هر کدام از این غذاها گزینه‌های مختلفی در مشهد پیش روی شماست. حتما در سفر به شکمتان برسید!


برای خوردن چلو گوشت معروف مشهدی، سری به پسران کریم بزنید

همانطور که گفتیم برای رزرو هتل مناسب و ارزان در مشهد در کنار شماست ، حالا وقت آن است که پسران کریم را روی نقشه پیدا می‌کنند و برای رفتن به آن وقت خالی می‌کنند! چلو گوشت رستوران پسران کریم در خیابان خیام مشهد، خیلی از مشهدی‌ها را هر روز به سمت خودش جذب می‌کند و البته مسافران این شهر هم این غذای خوشمزه را امتحان می‌کنند. یک پرس چلو گوشت در پسران کریم، از برنج ایرانی و ماهیچه پخته شده در سس و ادویه تشکیل می‌شود که مزه‌اش منحصر به فرد است. این رستوران قدیمی به یکی از نمادهای خوراکی مشهد تبدیل شده که البته شیشلیک و کباب برگ را هم می‌توانید در منویش پیدا کنید.

چنگالی، یک غذای خیلی قدیمی مشهدی

چنگالی  را شاید در رستوران‌های مشهد یا کافه‌های مدرن آن پیدا نکنید اما هیچکس نمی‌تواند منکر این شود که این غذا، یک عصرانه سنتی است که در خیلی از خانه‌های مشهد هنوز پخته می‌شود و برای زمستان فوق‌العاده است. چنگالی از نان ایرانی درست می‌شود که آن را خرد کرده و با روغن محلی و شکر یا عسل در ماهیتابه سرخ می‌کنند. اسمش چرا چنگالی است؟ چون با دست یا به زبان قدیمی “چنگال” پخته و خورده می‌شود.

آش لخشک، یک غذای سنتی مشهدی

این غذا در واقع گنابادی است اما در مشهد هم در خانه‎ها و رستوران‎‌ها وجد دارد (شاید حتی بعد از رزرو هتل در مشهد، آن را در منو ببینید). لخشک، آشی پرملات و لعاب‎دار است که از ترکیب “لخشک” یعنی یک نوع ماده نشاسته‌ای که خمیری و مزه‎دار است با انواع حبوبات و سبزیجات تفت داده شده پخته می‎‌شود. اگر آش رشته را دوست دارید، احتمالا عاشق آش لخشک خواهید شد.

در رستوران‌های سنتی به دنبال قروتی بگردید

قروتی همان اشکنه کشک است. یک سوپ داغ و خوشمزه که به خاطر داشتن گردو حسابی مقوی هم هست. مثل همه اشکنه‌های دیگر، این غذا هم از آب، نعنای داغ، پیاز و آرد تشکیل می‎شود که البته کشک سابیده شده به آن یک مزه ترش و خوشمزه می‌دهد. این اشکنه را می‌توانید به عنوان یک شام سبک یا عصرانه در یک عصر زمستانی نوش جان کنید تا خیالتان از سرماخوردگی و بیماری راحت شود. رزرو هتل مناسب و ارزان در مشهد در همه مناطق مشهد پراکنده هستند. بعد از اقامت در هتل مناسب خود  به نزدیک‌ترین رستوران‌های ایرانی سر بزنید، قروتی ممکن است خیلی با شما فاصله نداشته باشد.

خورش ریواس، یک غذای ترش ایرانی

خورش ریواس از آن غذاهایی است که همه یا عاشقانه دوست دارند یا حاضر نیستند به آن لب بزنند. این خورش ترش در کردستان و نیشابور هم پخته می‌شود و ممکن است تفاوت‌هایی با خورش ریواس مشهدی داشته باشد. ریواس پخته شده طعم ترش و دلنشینی به این غذا می‎دهد و در کنار گوشت، جعفری و پیازداغ و نعنای تازه یکی از خوش‌طعم‎ترین غذاهایی است که می‌توانید در اقامتتان در مشهد امتحان کنید. در رزرو هتل مناسب و ارزان در مشهد احتمالا این خورش را در منو رستوران ایرانی هتلتان پیدا خواهید کرد. اگر خورش کرفس دوست دارید، احتمالا از این غذا هم خوشتان می‌آید.

دیزی سنگی را در پارک کوه سنگی یا طرقبه امتحان کنید

ظرف‌های سنگی مشهد در تمام ایران معروف هستند. کاسه‎ها و دیگ‌هایی که به غذاهای ایرانی طعمی قدیمی و نوستالژیک می‎دهند. دیزی را هم که تقریبا همه دوست دارند! دیزی سنگی مشهد، از نظر مواد اولیه تقریبا تفاوتی با بقیه دیزی‎ها ندارد و چیزی که آن را متفاوت می‎کند پخته شدنش در دیگ است. این دیزی حتی در دیگ سرو می‌شود. بعد از اقامت در رزرو هتل مناسب و ارزان در مشهد ، حتما یک وعده را برای خوردن دیزی سنگی مشهد وقت بگذارید. برای امتحان این غذا می‌توانید به طرقبه بروید و در باغ‌های سرسبزش خوش بگذرانید یا در رستوران‌های منطقه کوه سنگی با نمای کوهستانی شهر، از خوردن غذا لذت ببرید.

حتما برای مشاهده لیست هتل های ارزان مشهد سری به سایت اسنپ روم بزنید.

Rate this post

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*