جنگل جیغ مشهد

جنگل جیغ مشهد

جنگل جیغ مشهد؛ تجربه ای به یاد ماندنی! هنگامی که نام جنگل جیغ مشهد به گوشتان می خورد، حس ترس و عجیبی به شما دست ادامه مطلب

جنگل جیغ مشهد؛ تجربه ای به یاد ماندنی!

هنگامی که نام جنگل جیغ مشهد به گوشتان می خورد، حس ترس و عجیبی به شما دست می دهد! چرا که با شنیدن این نام یاد فیلم های ترسناکی می افتید که در جنگل ها اتفاق افتاده است.

جنگل جیغ مشهد یکی از جنگل های راز آلودی است که برخی معتقدند در آن داستان های ترسناکی اتفاق افتاده است و رازهایی در خود دارد.

اما آیا واقعاً جنگل جیغ مشهد، جنگلی راز آلود است و سفر به آن می تواند ترسناک و خطرناک باشد؟ در این مقاله می خواهیم در مورد جنگل جیغ مشهد به هر چیزی که نیاز دارید بپردازیم تا اطلاعات کاملی درباره آن پیدا کنید.

بنابراین اگر ذهنتان در مورد نام این جنگل درگیر شده است، در این مقاله همراه ما باشید.

جنگل جیغ مشهد کجا قرار دارد؟

جنگل جیغ مشهد، همان طور که از نامش پیداست در شهر مشهد قرار گرفته است. در واقع این جنگل راز آلود در خراسان رضوی و نزدیکی مشهد قرار دارد.

این جنگل، در روستایی به نام روستای سربرج قرار دارد که از توابع روستای طرقبه در مشهد است. اگر از افرادی هستید که در سفر خود به جنگل نوردی علاقه دارید و می خواهید در جنگل قدم بزنید، در سفر به مشهد هم می توانید از جنگل جیغ بازدید کنید. با وجود آن که نام جنگل جیغ ترسناک است و ممکن است رازهایی داشته باشد، با این حال پیاده روی در آن می تواند جذاب باشد.

این جنگل دقیقاً در ۳۲ کیلومتری مشهد قرار گرفته است و اگر شانس برنخوردن با ترافیک را داشته باشید، حدود ۴۰ دقیقه برای رسیدن به آن زمان نیاز دارید. البته اگر از شهرهای دیگر می خواهید به مشهد سفر کنید، پیشنهاد می کنیم پیش از سفر ابتدا اقامتگاه خود را رزرو کنید.

از طریق اسنپ روم می توانید انواع اقامتگاه های موردنظر خود را رزرو کنید و هنگامی که به مشهد رسیدید، آن را تحویل بگیرید. با این کار خیالتان راحت خواهد بود و در زمان خود صرفه جویی می کنید.

چرا جنگل جیغ؛ دلیل نام گذاری آن چیست؟

احتمالاً همه شما فیلم های ترسناکی که در جنگل ها فیلم برداری شده اند را دیده اید! همین فیلم ها باعث می شوند هنگامی که به جنگل پا می گذاریم، کمی حس ترس ما را فرا بگیرد.

به خصوص که اگر هوا تاریک باشد و این حس ترس در انسان چند برابر می شود. البته در حال حاضر قرن ۲۱ است و کمتر کسی به مسائل ماورایی اعتقاد دارد. با این حال ممکن است هنوز هم در ذهن برخی از ما، به خصوص زمانی که کمی ترسیده باشیم این مسئله زنده شود.

هنگامی که نام جنگل جیغ مشهد هم به گوشمان می خورد، فکرمان به سمت مسائل ماورایی می رود اما آیا چنین چیزی واقعیت دارد؟ یا اصلاً چرا این جنگل، جنگل جیغ نام گذاری شده است؟ در این بخش می خواهیم این مسئله را بررسی کنیم.

در جنگل جیغ مشهد، هنگامی که هوا تاریک می شود صداهای عجیب و غریبی در آن می پیچد. صداهایی که مانند جیغ هستند و جالب است بدانید که این صدا را همه افرادی که در این جنگل حضور داشته اند، تایید می کنند.

مسئله جالب دیگر این است که فقط شب ها چنین صدایی به گوش افراد می خورد و در طول روز، هیچ صدایی به گوش شما نخواهد خورد.

از آن جالب تر، این است که صدای جیغ داخل این جنگل درست مانند صدای ترسناکی است که داخل فیلم های ترسناک می بینید! صدایی مانند صدای یک زن که در حال سوختن در آتش و جیغ کشیدن است. همین صدای عجیب و غریب باعث می شود تا بسیاری از افراد، جنگل جیغ را یک جنگلی بدانند که مسائل ماورایی در آن رخ می دهد.

البته شنیدن این مسائل بیشتر مانند قصه است و همین مسئله باعث شده تا بسیاری از افراد پس از شنیدن چنین داستان هایی، وارد این جنگل شوند. جالب تر این که هنگام پا گذاشتن در این جنگل و پیمودن کمی از مسیر، از تصمیم خود پشیمان شده و برگشته اند.

بنابراین صداهایی که در این جنگل وجود دارد، کاملاً واقعی و تایید شده است اما این که این صداها مربوط به مسائل ماورایی است، مشخص نیست. بنابراین اگر قصد دارید که در دل شب به این جنگل بروید یا در آن اقامت داشته باشید، باید بسیار نترس و شجاع باشید تا با توجه به صداهایی که شنیده می شود، از آن جا فرار نکنید. دلیل نام گذاری جنگل هم دقیقاً همین صداهای جیغی است که به گوشتان می خورد.

همچنین بخوانید: معرفی کامل جاهای دیدنی مشهد

راز جنگل جیغ چیست؟

با وجود توصیفاتی که در مورد این جنگل کردیم، این جنگل می تواند یکی از ترسناک ترین جنگل های ایران باشد. اما با این وجود، گردشگران زیادی هر سال به آن که می روند و حتی صداهایی که گفتیم را هم می شنوند.

حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که این صداها دقیقاً چه چیزی است و چرا هر کسی که به آن جا سفر می کند، این صداها را می شنود؟

اگر از افرادی باشید که به مسائل ماورایی اعتقاد دارید، شاید به این موضوع اعتقاد پیدا کنید که این جنگل دچار مسائل ماورایی شده است. اما اگر اعتقادی به این موضوع ندارید، احتمالاً به دنبال یک دلیل واقعی و علمی هستید.

یکی از جاذبه هایی که در این روستا وجود دارد، رودخانه پر از آب آن است. این رودخانه در گذشته های بسیار دور پر آب و به صورت فصلی بود.

پس از مدتی، آب این رودخانه به صورت کامل خشک شد اما جالب است بدانید که در سال ۱۳۹۰ با شنیده شدن جیغ هایی از این جنگل، آب این رودخانه کاملاً پر شد و مسئله جالب تر دیگر، این است که آب آن هیچوقت خشک نشد.

حتی آب این روخانه به صورت فصلی هم قطع نشد و در تمام فصل های سال پر آب باقی ماند. همین مسئله باعث شد تا باور مردم محلی این منطقه به مسائل ماورایی بیشتر شود و هنوز هم بسیاری از مردم آن جا به این موضوع اعتقاد دارند.

با این حال دو داستان در مورد جنگل جیغ وجود دارد که بررسی آن می پردازیم:

داستان اول؛ داستان ماورایی و اعتقاد برخی مردم محلی!

اولین داستانی که در مورد جنگل جیغ وجود دارد، این است که این جنگل طلسم شده است. اعتقاد این مردم این است که این جنگل شیاطین و اجنه ها حضور دارند.

اعتقاد دیگر افراد این است که زنی در این جنگل در بین شعله های آتش سوازنده شده است و شب ها به دنبال پیدا کردن قاتل خود است. شاید باور کردن این داستان برای افرادی که به مسائلی ماورایی اعتقاد ندارند، ساده نباشد اما برخی افراد واقعاً به این موضوع اعتقاد دارند.

داستان دوم؛ جیغ حاصل از صدای ملخ ها!

یکی دیگر از داستان های که وجود دارد و تحقیقات هم تا حدودی با آن موافق است، این است که از سال ۱۳۹۰ ملخ ها به این منطقه حمله کردند. در حال حاضر تعداد زیادی ملخ در این منطقه وجود دارد که تنها دلیل حضور آن ها، آب رودخانه است. ملخ ها هنگام شب صدایی از خود در می آورند که در نهایت همان جیغی است که شب ها به گوش افراد می رسد.

داستان سوم؛ پیچیدن باد در لابه‌لای درختان!

یکی دیگر از داستان هایی که وجود دارد، این است که در این منطقه باد می وزد و هنگامی که باد بین شاخ و برگ درختان حرکت می کند، صدایی مانند جیغ به وجود می آید. اما این مسئله تا حدود رد می شود! چرا که پیش از حمله ملخ ها در سال ۱۳۹۰ این صداها نبود؛ آیا در آن زمان بادی نمی وزید. جالب تر این که چرا ملخ ها هیچ خسارتی به این منطقه وارد نمی کنند؟ بنابراین این دلیل تا حد زیادی رد شده است.

واقعیت راز جنگل جیغ مشهد

هنگامی که رسیدن صدای عجیب و غریب به گوش افراد تایید شد، مسئولین به این فکر افتادند که دلیل آن را پیدا کنند. دلیل آن، وجود نوعی جیرجیرک خاص در این منطقه است که تنها ۴۰ روز عمر می کند.

هنگامی که آب رودخانه جاری می شود، جیرجیرک های این منطقه به آن حمله می کنند و شب ها صدایی مانند صدای جیغ زن از خود در می آورند. بر اساس تحقیقات در حدود ۲ کیلومتری این روستا و امتداد روخانه، هزاران جیرجیرک به این منطقه وجود دارند و شب ها به آواز خواندن می پردازند. این چیزی است که مسئولین به مردم گفته اند اما آیا واقعیت دارد؟

پاسخ مردم محلی به چنین پاسخی از مسئولین این است که چرا در سال ۱۳۹۰ که رودخانه به راه افتاد، دیگر فصلی نبود و همیشه آب داشت؟ همچنین چرا گردشگران این جنگل هیچوقت جیرجیرکی در جنگل یا نزدیک آب مشاهده نکردند؟ بنابراین پاسخی به این سوال که راز جنگل واقعاً چیست، همچنان وجود ندارد. حتی محلی های این منطقه معتقدند که پاسخ مسئولین برای آن بوده است که محلی ها، ترس و وحشتی در خود ایجاد نکنند.

آیا اقامت در جنگل جیغ مشهد امکان پذیر است؟

با وجود این داستان هایی که تعریف کردیم، شما می توانید در روز به گشت و گذار در این جنگل بپردازید و مشکلی برای شما پیش نمی آید. اما شب چطور؟ آیا می توانید در آن اقامت داشته باشید؟

واقعیت این است که با وجود داستان هایی که وجود دارد تا کنون کسی جرئت پیدا نکرده که شب در این جنگل اقامت داشته باشد. بنابراین اگر شما قصد اقامت در جنگل را داشته باشید، اولین کسی هستید که شب اقامت پیدا کرده است و می توانید داستان خود را برای بقیه تعریف کنید. البته ما شما را تشویق به اقامت در این جنگل نمی کنیم و پیشنهاد می کنیم برای اقامت شبانه، از بوم گردی های این منطقه استفاده کنید.

آب و هوای این جنگل شب ها بسیار سرد است و برای شب ماندن باید از کیسه خواب استفاده کنید. افرادی هم که قصد شب ماندن در این منطقه را داشته اند، با تاریک شدن هوا و رسیدن صدای جیغ به گوش آن ها، بار و بندیل خود را بسته و از آن جا فرار کرده اند.

بنابراین پیشنهاد ما برای اقامت در این منطقه، این است که کل روز را به گشت و گذار در جنگل بپردازید. پیش از تاریک شدن هوا جنگل را ترک کنید و به سوی اقامتگاه های بوم گردی بروید.

در پلتفرم اسنپ روم امکان رزرو انواع اقامتگاه ها در این منطقه وجود دارد و شما می توانید در کمترین زمان ممکن، اقامتگاه موردنظر خود را به صورت آنلاین رزرو کنید.

گردش در جنگل جیغ مشهد شدنی است؟

چیزهایی که در مورد جنگل جیغ مشهد تعریف کردیم حقیقت دارد اما دلیل بر آن که نیست که قید سفر به این منطقه را بزنید. برای گردش در این منطقه پیشنهاد ما این است که اصلاً شب را در آن جا نمانید و پیش از تاریک شدن هوا، جنگل را ترک کنید.

چرا که برخی افراد فکر می کنند که این مسئله فقط یک داستان است اما افراد زیادی صداهای جیغ را هنگامی که جنگل تاریک می شود را شنیده اند. بنابراین اگر نمی خواهید با ترس روبرو شوید، پیش از تاریک شدن هوا این منطقه را ترک کنید.

همچنین اصلاً فکر سفر انفرادی در این جنگل را نکنید و حتماً با گروه های چند نفره وارد آن شوید. به خصوص که اگر مشکل قلبی دارید و ترس ممکن است حال شما را بد کند، اصلاً تنها و هنگام تاریکی هوا وارد جنگل نشوید.

یکی دیگر از نکاتی که برای گردش در جنگل جیغ باید رعایت کنید، این است که اجازه ندهید که احساسات شما برایتان تصمیم بگیرد!

در واقع نباید اجاره دهید که نیمه شب، حسی به شما بگوید که زمان کنج کاوی در جنگل است. چرا که هنوز تحقیقات کاملی روی جنگل صورت نگرفته است و همه رازهایی که در بالا تعریف کردیم تنها یک تئوری بوده است.

بنابراین باز هم تاکید می کنیم که هنگام شب در این جنگل نمانید و فکر کمپ زدن شبانه در جنگل را از ذهنتان بیرون کنید. البته اگر ترسو نیستید و خودتان تمایل دارید که یک تجربه بسیار ترسناک را داشته باشید، تصمیم با خودتان است.

البته اگر چنین قصدی دارید، حتماً کیسه خواب و وسایل کافی به همراه داشته باشید؛ چرا که شب های این جنگل بسیار سرد است.

بهترین زمان برای بازدید از جنگل جیغ

یکی از مسائلی که هنگام بازدید از جنگل جیغ باید رعایت کنید، دانستن بهترین زمان برای بازدید است. در واقع اگر بهترین زمان و فصل بازدید از جنگل جیغ را ندانید، با سرمای هوا روبرو می شوید و سفر شما دلچسب نخواهد بود.

جنگل جیغ در روستای سربرج قرار گرفته است و این روستا هم در منطقه ییلاقی در دهستان طرقبه است. این منطقه آب و هوای سردی دارد و همیشه چندین درجه خنک تر از مشهد است.

با وجود آن که مشهد هم آب و هوای سردی در فصل های سرد سال دارد، این منطقه باز هم سردتر است. بنابراین پاییز و زمستان فصل مناسبی برای سفر به این منطقه نیست.

اگر قصد سفر به جنگل جیغ را دارید، بهار و تابستان بهترین فصل هستند. در این فصل ها، منظره جنگل جیغ بسیار سرسبز و دیدنی است.

البته خرداد ماه را برای سفر به این منطقه پیشنهاد نمی کنیم؛ چرا که بر اساس گفته محلی های این منطقه، در خرداد ماه صدای جیغ بسیار واضح به گوش می رسد.

بنابراین شما می توانید در فصل های بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید تا آب و هوای مناسبی داشته باشد. در زمستان امکان بارش برف سنگین وجود دارد و فصل مناسبی برای سفر به آن جا نخواهد بود.

هنگام سفر به این منطقه، پیدا کردن یک اقامتگاه مناسب ضروری است! اسنپ روم به شما کمک می کند تا اقامتگاه مناسبی در این منطقه پیدا کنید و بتوانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

مسیر دسترسی به جنگل جیغ مشهد

برای دسترسی به این منطقه از تمام شهرهای ایران، ابتدا باید به مشهد بروید؛ چرا که جنگل جیغ در نزدیک مشهد واقع شده است. پس از آن که شما به مشهد رسیدید، باید به سمت روستای طرقبه حرکت کنید. پس از حرکت کردن به سمت این روستا که حدود ۲۳ کیلومتر با مشهد فاصله دارد، باید به سمت روستای سربرج حرکت کنید. پس از آن تابلوهای جنگل جیغ شما را راهنمایی می کنند تا به این منطقه برسید.

برای رسیدن به جنگل جیغ نیازی به پیاده روی طولانی ندارید؛ بنابراین همه افراد با هر سن و سال و جنسیتی می توانند به راحتی به این جنگل دسترسی داشته باشند. البته حواستان باشد که بخشی از جنگل باغ های شخصی افراد هستند و شما نمی توانید وارد آن شوید! بنابراین حواستان را جمع کنید تا مشکل خاصی برای شما به وجود نیاید.

مکان های دیدنی اطراف جنگل جیغ مشهد

در اطراف جنگل جیغ مکان های دیدنی زیادی وجود دارد که شما می توانید علاوه بر لذت بردن از خود جنگل، از آن ها هم دیدن کنید. در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی چند مورد از مهم ترین دیدنی های اطراف جنگل جیغ بپردازیم تا از آن ها هم بازدید کنید:

روستای سربرج

یکی از روستاهایی که در اطراف جنگل جیغ وجود دارد، روستای سربرج است. این روستای دارای رودخانه ای به طول حدود ۱۳ کیلومتر است که از ابتدای جاده پیرخانه تا روستای تجر ادامه پیدا می کند. اگر از افرادی هستید که به پیک نیک در طبیعت علاقه دارید و می خواهید از مناطق سرسبز نهایت لذت را ببرید، این منطقه را به شما پیشنهاد می کنیم. همچنین اگر اهل پیاده روی هستید، می توانید مسیر ۷ کیلومتری این روستا را طی کنید تا پس از عبور از جنگل های جیغ، به قلعه ویران شده آن برسید. این قلعه برای افرادی که به تاریخ علاقه دارند، بسیار جذاب و دیدنی است.

روستای تجر

یکی از روستاهایی که در این منطقه وجود دارد، روستای تجر است. این روستا کمتر از ۱۰ کیلومتر با جنگل جیغ فاصله دارد و پیشنهاد می کنیم از آن دیدن کنید. جالب است بدانید که این روستای ییلاقی و پلکانی در مثلث مشهد، طرقبه و نیشابور قرار گرفته است و موقعیت بسیار جذاب و دیدنی دارد. کوه های این منطقه بسیار بلند و مرتفع هستند که برای کوه نوردی انتخاب مناسبی است. همچنین روخانه های آن هم بسیار پر آب هستند و شما می توانید از کمپ کردن در منطقه بسیار زیبا و دیدنی روستای تجر و طبیعت بکر آن لذت ببرید.

غار مغان

اگر از افرادی هستید که به غار و بازدید از آن علاقه دارید، در اطراف جنگل جیغ یک غار زیبا و دیدنی وجود دارد. غار مغان همان غاری است که در نزدیکی جنگل جیغ قرار گرفته است. برای رسیدن به این غار باید جاده خلج را ادامه دهید تا پس از روستای سربرج به آن برسید. جالب است بدانید که درا ین منطقه فسیل های حلزونی زیادی وجود دارد که قدمت آن بسیار طولانی است. قدمت برخی از این فصیل ها به دوره دوم زمین شناسی (حدود ۱۰۰ میلون سال قبل) بر می گردد که بسیار دیدنی است.

این غار دارای دو دهنه اصلی است و ارتفاع آن از آب های آزاد حدود ۲۹۱۰ متر است. در این غارها دهلیزها، راه های پر پیچ و خم و پرتگاه های مختلفی وجود دارد. البته برای وارد شدن به آن پیشنهاد می کنیم حتماً یک راهنما همراه خود داشته باشید.

جنگل جیغ؛ جنگلی رازآلود و تماشایی!

اگر قصد سفر به یک جنگل راز آلود و ترسناک را دارید و می خواهید تجربه سفری به یاد ماندنی را داشته باشید، جنگل جیغ پیشنهاد مناسبی است. جنگلی که روزها زیبایی بسیار زیادی دارد و شب ها، صدای جیغ تن شما را به لرزه در می آورد. اگر تجربه سفر به این جنگل را داشته اید، از طریق بخش نظرات تجربه خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

همچنین اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، پیشنهاد می کنیم از اقامت شبانه در دل جنگل خودداری کنید. به جای آن می توانید از اقامتگاه های محلی نظیر بوم گردی های این منطقه استفاده کنید تا نهایت لذت را ببرید. اسنپ روم پلتفرمی است که به شما امکان اجاره انواع اقامتگاه در سراسر ایران را می دهد. شما می توانید اطلاعات و تصاویر اقامتگاه های مختلف در سراسر ایران را ببینید، در صورتی که مورد پسند شما واقع شد به صورت آنلاین رزرو کنید. پس از آن برای تحویل گرفتن به آن جا رفته و از سفر خود لذت ببرید.

سوالات متداول

جنگل جیغ کجاست؟

جنگل جیغ در روستای سربرج، در بخش طرقبه واقع شده است و حدود ۴۵ دقیقه تا مشهد فاصله دارد.

نام های دیگر جنگل جیغ مشهد چیست؟

جنگل سربرج و جنگل مج

جنگل جیغ مشهد

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*