تهرانگردی در تعطیلات نوروز

تهرانگردی در تعطیلات نوروز یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. چرا که در فصول دیگر سال شهر تهران به قدری شلوغ است ادامه مطلب

تهرانگردی در تعطیلات نوروز یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. چرا که در فصول دیگر سال شهر تهران به قدری شلوغ است که گشت و گذار و جا به جا شدن بین مراکز تفریحی کار دشواری به حساب می‌آید. پس اگر قصد دارید یک تهرانگردی اساسی کنید، تعطیلات نوروز بهترین انتخاب است.
اگر به دنبال محل اقامت در نزدیکی مراکز گردشگری در تعطیلات عید هستید، برای دیدن ارزانترین و با کیفیت ترین پیشنهادها کلیک کنید.

کاخ‌ها و موزه‌ها، اساسی ترین تهرانگردی در تعطیلات نوروز


کاخ گلستان


یکی از معروف ترین کاخ‌های تهران که اگر به این شهر سفر می‌کنید، واجب است حداقل یک بار به آن سر بزنید؛ کاخ گلستان است. این مجموعه یکی از با ارزش ترین مجموعه های تاریخی ایران است که در یونسکو نیز ثبت شده است. ساعت بازدید از کاخ گلستان از ۹ صبح تا ۱۶:۳۰ بعد از ظهر است. البته برای بازدید از کاخ گلستان باید بیشتر از یک ساعت زمان بگذارید و حسابی حال و حوصله ی گشت و گذار داشته باشید.
کاخ گلستان به دلیل اینکه یکی از مراکز جذاب برای تهرانگردی در تعطیلات نوروز محسوب می شود؛ در این روزها تقریبا شلوغ است.

آدرس کاخ گلستان: منطقه ۱۲، خیابان ۱۵ خرداد، میدان ارگ

کاخ گلستان-تفریحات نوروزی در تهران



کاخ سعد آباد


تهرانگردی در تعطیلات نوروز

کاخ سعد آباد نیز از آن مجموعه‌هایی است که برای تهرانگردی در نوروز بسیار مناسب و سرگرم کننده است. برای بازدید از تمام موزه‌ها و کاخ‌های این مجموعه شما حدودا به ۲ ساعت زمان نیاز دارید. یکی از موزه‌های جذاب این مجموعه، موزه‌ی برادران امیدوار است. ساعت بازدید از مجموعه سعد آباد از ۹ صبح تا ۱۷ است.
این مجموعه کافه و رستوران هم دارد تا تفریح تان را کامل کند.

خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری

سعد آباد - تفریحات عید نوروز در تهران



کاخ نیاوران


کاخ نیاوران - تهرانگردی در تعطیلات نوروز

کاخ نیاوران محل زندگی آخرین شاه ایران بود. این کاخ در واقع درون یک مجموعه است که در کنار کاخ اصلی می‌توانید کوشک احمد شاهی و کاخ صاحبقرانیه را نیز ببینید. ساعت بازدید از کاخ نیاوران از ۹ صبح تا ۱۷ است. برای رسیدن به کاخ نیاوران با وسایل نقلیه عمومی، می‌توانید با بی آر تی یا مترو خود را به میدان تجریش برسانید و از آنجا با تاکسی یا اتوبوس به سمت نیاوران بروید. کاخ نیاوران یکی از گزینه های جذاب برای تهرانگردی در تعطیلات نوروز است و تقریبا به ۳ ساعت زمان نیاز دارد.

آدرس مجموعه کاخ های نیاوران:  میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

تهرانگردی در تعطیلات عید



باغ نگارستان


باغ نگارستان - تفریح نوروز در تهران

باغ نگارستان از مقصدهای محبوب تهرانگردی در تعطیلات نوروز و فصل بهار به شمار می آید. این باغ با داشتن چند موزه و گالری، رستوران و کافه ی جذاب، یکی از جاهایی است که شما را ساعت ها سرگرم می کند. پس از بازدید از باغ نگارستان مطمئنا از انتخاب این مقصد راضی خواهید بود. ساعت بازدید از موزه‌های باغ نگارستان در فصل بهار، ۹ صبح تا ۱۹ است. اما تا ساعت ۲۲ می توانید از محوطه باغ و فضای کافه و رستورانش استفاده کنید.

آدرس باغ نگارستان: میدان بهارستان – خیابان دانشسرا – خیابان شریعتمدار رفیع

رستوران باغ نگارستان-تهرانگردی در تعطیلات نوروز



باغ موزه هنر ایرانی


در تعطیلات نوروز کجای تهران را بگردیم؟

این باغ در سال ۱۳۱۰ و زمان رضا خان ساخته شده است. اما در زمان بازسازی تغییراتی در این باغ ایجاد شد که آن را زیباتر کرد. یکی از جذابیت های باغ موزه هنر ایرانی مجسمه ها و ماکت هایی است که به سفارش فرح دیبا ساخته شده است و سالیان سال است در این باغ وجود دارند.
این مجموعه کافه و رستوران هم دارد که باعث می شود حسابی خوش بگذرد. اگر در تهرانگری در تعطیلات نوروز به بازار تجریش رفتید، می توانید مقصد بعدی تان را باغ موزه هنر ایرانی در نظر بگیرید. در کنار بازدید از باغ موزه هنرهای ایرانی می‌توانید به خانه و موزه‌ی دکتر حسابی که در همان کوچه است نیز سری بزنید.

آدرس باغ موزه ایرانی: محله باغ فردوس، میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیک)، کوچه دکتر حسابی، پلاک ۲۵

بهترین جاهای تفریح تهران در تعطیلات نوروز



باغ ایرانی


باغ ایرانی - تهرانگردی در نوروز

باغ ایرانی یکی از باغ‌های قدیمی تهران با درختان کهنسال است که با کمی تغییرات هنوز هم پا برجاست. باغ ایرانی یکی از جاهایی است که اگر عاشق گل و گیاه هستید، پیشنهاد می‌شود در تعطیلات نوروز به آن سر بزنید. چرا که کل باغ پر از لاله‌های رنگی می شود و این نمایش طبیعت فقط در بهار باغ ایرانی قابل رویت است. باغ ایرانی برای قدم زدن و پیک نیک فضای مناسبی دارد. این باغ در تمام طول شبانه روز قابل بازدید است و هزینه‌ی ورودی هم ندارد.

باغ ایرانی برای تفریحات نوروزی

آدرس باغ ایرانی: محله ده ونک، کوچه صابری


دربند و درکه، برای پیاده روی و خوراکی های خوشمزه در تعطیلات نوروز

اگر اهل پیاده روی هستید و دوست دارید در هوای خنک مسیری را قدم بزنید، به سمت دربند یا درکه بروید. این تفریح یک صبح تا ظهرتان را پر می‌کند. پیاده روی در مسیر کوهستان، هوای تازه، رودخانه و کافه و رستوران‌هایی که می‌توانید یکی از خوش منظره ترین هایشان را برای میل کردن نهارتان انتخاب کنید.

دربند و درکه


حمام نواب، برای بازدید از بافت تاریخی در نوروز

این حمام که از زمان قاجار ساخته شده است در جنوب تهران قرار دارد. حمام نواب را عموما به محل ساخت فیلم قیصر نیز می شناسند. این روزها به همت میراث فرهنگی این حمام به یک مرکز هنر و صنایع دستی تبدیل شده است. شما در کنار بازدید از ساختمان قدیمی حمام می توانید صنایع دستی نقاط مختلف کشور را ببینید و خریداری کنید. بازدید از حمام نواب در تعطیلالت نوروز می‌تواند بسیار راحت تر از روزهای دیگر باشد. چرا که منطقه‌ی ۱۵ خرداد در روزهای عادی بسیار شلوغ است.

حمام نواب- تهرانگردی در تعطیلات نوروز

آدرس حمام نواب: خیابان ۱۵ خرداد، کوچه امامزاده یحیی، بعد از بازارچه


در برج میلاد از بالا به تهران نگاه کنید

رفتن به برج میلاد خود به تنهایی می تواند یکگ روز کامل تفریح باشد. اما باید در ذهن داشت که این تفریح قرار نیست خیلی هم ارزان باشد. در برج میلاد اول برای بازدید از بام اقدام کنید و بلیط بخرید. البته این بلیط را به صورت آنلاین هم می‌توان خریداری کرد. البته برج میلاد به جز بازدید از بام تفریحات متنوع دیگری مثل سینما، اتاق فرار، دلفیناریوم، زیپ لاین و … دارد. حتی اگر تصمیم بگیرید فقط به سراغ ۲تا از این سرگرمی ها بروید، قطعا نصف روزتان به تفریح در برج میلاد گذشته است. در تهرانگردی در تعطیلات نوروز بازدید از برج میلاد را جا بدهید؛ چرا که ممکن است در نوروز شاهد برنامه‌های جذابی نیز در این مرکز بشوید.

بازدید از برج میلاد در تعطیلات نوروز

آدرس برج میلاد: بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، کنارگذر اختصاصی برج میلاد


بام تهران و توچال، مخصوص پیاده روی در تعطیلات

بام تهران در واقع مسیر رسیدن به تله کابین توچال برای اسکی یا کوهنوردی است. بستگی دارد با چه قصدی به سمت بام تهران روانه شوید. بام تهران در سال های اخیر امکانات تفریحی و رفاهی جدیدی اضافه کرده است که می تواند برای یک روز تفریح به دور از خیابان های تهران بسیار مناسب باشد.

بام ولنجک - تفریحات تهران در تعطیلات نوروز

آدرس بام ولنجک: بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران


پارک ارم برای آنهایی که به دنبال هیجان اند

پارک ارم شهربازی روباز بزرگی در حاشیه غربی تهران است که برای ترشح آدرنالین گزینه ی مناسبی است. اگر تصمیم دارید تهرانگردی در تعطیلات نوروز را با دوز بالایی از هیجان به اتمام برسانید، این شما و این پارک ارم برای تخلیه انرژی. البته به یاد داشته باشید که امکانات دیگر برای غذا خوردن یا جای نشستن در این پارک خیلی با کیفیت نیست و فقط برای استفاده از لوازم بازی در قسمت شهربازی مناسب است.

تفریح نوروزی در تهران

آدرس پارک ارم: کیلومتر ۴اتوبان تهران کرج از سمت تهران بعد از پل ستاری لاین کندرو جنب رمپ خروجی اتوبان شهید باکری


مجموعه بام لند و دریاچه چیتگر

این مجموعه با داشتن امکانات تفریحی خاص، مجموعه ای از بهترین رستوران ها و کافه های تهران و همچنین مراکز خرید را دارد. در کنار تمام این امکانات، تعدادی سرگرمی نیز در دریاچه چیتگر وجود دارد که می تواند یک روز پر از خوش گذارانی را برایتان بسازد.

بام لند - تفریح عید نوروز در تهران
Rate this post

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*