تفریح های هیجان انگیز تهران

۱۳ تفریح هیجان انگیز تهران که شاید امتحان نکرده باشید!

شما تفریح های هیجان انگیز تهران را می‌شناسید؟به این دلیل که تهران بیشتر روی تجاری و اداری اش را در میان شلوغی‌ها و ترافیک به ادامه مطلب

شما تفریح های هیجان انگیز تهران را می‌شناسید؟
به این دلیل که تهران بیشتر روی تجاری و اداری اش را در میان شلوغی‌ها و ترافیک به ما نشان داده، شاید فکر کنیم تفریح هیجان انگیزی در آن وجود نداشته باشد. اما منصف باشید تا با هم سری به
تفریح‌های هیجان انگیز تهران بزنیم و ببینیم این شهر شلوغ و پر سرعت، رویِ دیگرش چقدر ممکن است برایمان جذاب باشد؟

برای رسیدن به  تفریحات هیجان انگیز تهران باید کمی حوصله به خرج دهید و از خانه دور شوید. همچنین توصیه می‌شود که در این تفریحات مهیج دوستان‌تان را هم شریک کنید!

زیپ لاین در دل توچال از تفریح های هیجان انگیز تهران

رویای پرواز حداقل یک بار از ذهن هر انسان دو پایی گذشته است و چه بسا که با بالا رفتن سن باز هم گاهی خواب پرواز کردن و بال داشتن را می‌بینیم! زیپ‌ لاین یکی از تفریح های هیجان انگیز تهران است که در سال‌های اخیر به ایران آمده و باید گفت نوعی پروازِ بدون بال است. برای یک پرواز ایمن و پر هیجان آماده‌اید؟

پس بین ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ میتوانید به بوستان دوم توچال، جاده‌ی سلامتی بروید و بلیطی برای این تفریح خاص تهیه کنید و برای چند دقیقه به آرزوی قدیمی‌تان برسید! چه چیزی از تحقق یک رویا می‌تواند برای تفریح هیجان انگیز در تهران جذاب‌تر باشد؟

زیپ لاین-تفریح هیجان انگیز در تهران

آدرس زیپ لاین تهران:  ولنجک، مجموعه ورزشی تله کابین توچال، نرسیده به ایستگاه اول، زیپ لاین بام تهران

زیپ لاین پارک طالقانی

پارک طالقانی پارکی است که در نزدیکی پارک آب و آتش قرار گرفته است و دارای زیپ لاین است. این زیپ لاین با نام کماندو شناخته می شود که طول آن ۲۱۰ متر است. همچنین سوارانش در ارتفاع ۳۰ الی ۵۰ متری از روی کابل منتقل می شوند. امکان استفاده از این زیپ لاین برای بانوان و آقایان وجود دارد. البته شرایطی برای استفاده در نظر گرفته شده است که از جمله آن ها قد بالای ۱۲۰ داشته باشند و وزنشان هم از ۱۲۰ کیلوگرم بیشتر نباشد. این زیپ لاین نسبت به زیپ لاین های دیگر از محبوبیت بیشتری برخوردار است و افراد زیادی به آن علاقه مند هستند.

هزینه بلیط ورودی زیپ لاین پارک طالقانی: ۴۰ هزار تومان

بانجی جامپینگ توچال

اگر به دنبال یک تفریح هیجان انگیز و فراموش نشدنی هستید، بانجی جامپینگ می تواند یک گزینه عالی باشد. این مورد در توچال قرار گرفته ات و سکویی در اختیار شما قرار دارد که می توانید از ارتفاع ۴۰ متری به پایین سقوط کنید. البته امنیت این وسیله بازی بسیار بالا است و جای نگرانی نیست. یکی از مسائلی که باید در مورد این تفریح بدانید، این است که تنها برای آقایان قابل استفاده است و خانم ها نمی توانند از آن استفاده کنند. البته سن آقایان هم باید ۱۴ سال بیشتر باشد. این بازی محدودیت وزنی هم دارد که افراد بیشتر از ۹۰ کیلوگرم نمی توانند از آن استفاده کنند. این بخش در ایام سوگواری تعطیل است و در بقیه روزهای سال در خدمت شما خواهد بود.

آدرس بانجی جامپینگ توچال: تهران، بزرگراه شهید چمران، انتهای خیابان ولنجک، مجموعه تله کابین توچال

مجموعه کارتینگ آزادی

اگر به ضلع شرقی میدان آزادی بروید، با پیست کارتینگ روبرو می شوید که یکی از محبوب ترین پیست هایی است که در ایران قرار دارد. این مجموعه یکی از محبوب ترین مجموعه هایی است که در خاورمیانه قرار گرفته و البته بزرگ ترین آن است. طول این پیست ۸۰۰ متر و عرض آن ۸ الی ۱۰ متر است. همچنین در این پیست آموزش رایگان اتومبیل سواری هم داده می شود. بانوان و آقایان به صورت هم زمان می توانند از این پیست استفاده کنند و لذت ببرند. این مجموعه پارکینگ هم دارد و شما می توانید با ماشین شخصی خود به آن جا بروید و جای نگرانی برای پارک کردن اتومبیل نداشته باشید.

قیمت بلیط کارتینگ آزادی: از شنبه تا چهارشنبه ۶۰ هزار تومان و در آخر هفته و روزهای تعطیل: ۶۶ هزار تومان

آدرس پیست کارتینگ آزادی: ضلع شرقی استادیوم آزادی، جنب پارکینگ ۱۳

تیوب سواری در تهران

مدت زمانی است که دریاچه چیتگر یا خلیج فارس بخش تفریحی جدیدی به نام تیوب سواری ایجاد کرده است که در آن، بین زمین و هوا قرار می گیرید. برای لذت بردن از این تفریح کافی است تعداد پله را بالا بروید و به سرسره ای غول پیکر برسید. این سرسره با بقیه سرسره ها متفاوت است؛ چرا که برای پایین آمدن از آن باید سوار تیوب شوید؛ تیوب های این مجموعه یک نفره هستند. این سرسره از مناطقی با شیب تند عبور می کند و هر از گاهی در هوا معلق خواهید ماند. در نهایت هم بر روی تشکی بسیار بزرگ سقوط خواهید کرد. طول این سرسره ۳۰ متر است و بالاترین ارتفاع آن هم ۱۴ خواهد بود.

قیمت بلیط تیوب دریاچه چیتگر (پرش در آسمان): ۱۷ هزار تومان

آدرس پرش در آسمان چیتگر: همت غرب، اتوبان شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس، پرش در آسمان

اسکیت یو تهران

اگر ساکن تهران هستید شاید تا به حال نام اسکیت یو به گوشتان خورده باشد. این تفریح یکی از تفریحات هیجان انگیز تهران محسوب می شود که خاطره آن می تواند تا مدت ها در ذهن شما باقی بماند. این دستگاه شبیه به ترن هوایی است و گاهی هم با آن اشتباه گرفته می شود با این تفاوت که روی ریل یو شکل با زاویه ۳۰ درجه است. جالب است بدانید که علاوه بر مسیری که توسط کابین طی می شود، خود کابین هم به صورت دایره ای گردش می کند. کابین از بالای یو حرکت می کند و ۵ الی ۶ بار این مسیر را طی می کند.

محدودیت استفاده: بیماران ناراحتی قلبی، خانم های باردار، فشار خون / فردی یا گروهی: ۱۶ نفر در هر روز / حداکثر ارتفاع: ۲۰ متر / طول مسیر: ۵۰ متر / ساعات فعالیت: همه روزه ۱۰ صبح تا ۱۰ شب / آدرس: دریاچه خلیج فارس (چیتگر) / بلیط: ۸۰۰۰ تومان

سرسره لوپ تهران

یکی از تفریحات بسیار هیجان انگیزی که می توانید در تهران انجام دهید، سرسره لوپ است. این سرسره از یک اتاقک تشکیل شده است که دریچه پایینی آن به یک سرسره طولانی متصل می شود. در این سرسره شما می توانید تجربه سقوط به آن را تجربه کنید که یک تفریح هیجان انگیز محسوب می شود. از طرف دیگر، انتظار کشیدن برای باز شدن دریچه منجر به تجربه هیجانی وصف ناپذیر است. در این سرسره فرد داخل کابین قرار می گیرد و انتظار باز شدن دریچه زیرین را می کشد. بالا رفتن ضربان قلب و آزاد شدن آدرنالین در بدن از مهم ترین مسائلی هستند که باعث می شود تا این تفریح هیجان انگیز باشد. در این سرسره شما با سرعت  متر بر ثانیه سقوط آزاد را تجربه می کنید که بسیار هیجان انگیز است. از این تفریح می توانید به همراه دوستان خود استفاده کنید و لذت ببرید.

این تفریح برای همه مناسب است و به صورت فردی انجام می شود. حداکثر ارتفاع سرسره  متر بوده و مدت زمان استفاده هم ۳ تا ۵ ثانیه است. طول مسیر سرسره ۲۴ تا ۳۲ متر است.

ساعات فعالیت بانوان: روزهای شنبه، یکشنبه و سه شنبه از ساعت ۸ تا ۱۹، پنجشنبه از ساعت ۷ تا ۱۹ به استثنای تعطیلات رسمی / ساعات فعالیت آقایان: روزهای شنبه و یکشنبه و سه شنبه و پنجشنبه از ساعت ۲۰ تا ۳ بامداد روز بعد، دوشنبه و چهارشنبه و جمعه و تعطیلات رسمی از ساعت ۸ صبح تا ۳ بامداد روز بعد / آدرس: کیلومتر ۲۳ اتوبان تهران- کرج، خروجی گرمدره، خیابان شهدا، دهکده آبی پارس

اتاق فرار در میان تفریح های هیجان انگیز تهران

اتاق فرار یکی دیگر از تفریح های هیجان انگیز تهران است که باید به صورت تیمی برای رسیدن به هدفی مشترک تلاش کنید. برنده شدن در این بازی‌ها مستلزم حل کردن معماهای پیچیده در بازه زمانی خاص است. اگر وقت‌تان تمام شود به جواب نخواهید رسید و اگر به جواب برسید برنده‌ی بازی هستید. پس حواستان باشد برای ورود به این بازی‌ها باید هم بازی‌های باهوش و با حوصله‌ای داشته باشید. بعضی از اتاق فرارها به شما این اختیار را می‌دهند که سطح سختی و آسانی معماهای اتاق‌تان را انتخاب کنید. این امکان می‌تواند بازه‌ی سنی بازی‌ها را بسیار وسیع کند. اتاق فرار در چند جای تهران وجود دارد و هر جای شهر که باشید احتمالا یک اتاق فرار نزدیک پیدا خواهید کرد. کافی‌ست در گوگل جستجو کنید تا مناسب‌ترین و نزدیک‌شان را با توجه به قیمت و فاصله پیدا کنید.

اتاق فرار-تفریح هیجان انگیز در تهران

نام چند اتاق فرار: انیگما(برج میلاد)، اسکیپ می(شعبه مجتمع کوروش و شعبه میدان فلسطین)

سورتمه‌ی تهران

پارک گلابدره‌ی تهران را می‌شناسید؟ این پارک از مناطق خوش آب و هوای تهران است که رسیدن به آن کار سختی نیست. پارک گلابدره در خیابان دربند، انتهای خیابان اسداللهی قرار دارد. تفریحی که در این پارک به سراغش می‌رویم سورتمه است. سورتمه یک کابین سر باز است که روی ریلی پیج در پیچ حرکت می‌کند و نمای خوبی از پارک گلابدره نیز دارد. پس بساط پیک نیک آخر هفته‌تان را جمع کنید و به سمت این پارک بروید!

استفاده از این وسیله‌ی بازی برای افرادی که فشار خون دارند یا بانوانی که باردار هستند ممنوعیت دارد.

سرتمه تهران-تفریح هیجان انگیز

آدرس سورتمه تهران: میدان تجریش، خیابان دربند، نرسیده به میدان دربند، کوچه اسدالهی، سمت راست، بعد از سازمان آب بوستان جنگلی گلاب‌دره

جت اسکی، یک تفریح با دو مقصد

جت اسکی از تفریحات لوکس تهران در فصل تابستان محسوب می‌شود و خیلی‌ها هم دوست ندارند ریسک سوار شدن به آن را بپذیرند. اما واقعیت این است که وقتی تفریحی در یک مجموعه قرار می‌گیرد حتما موارد و نکات ایمنی آن بارها بررسی می‌شود و تمام تلاش مسئولین آن بخش حفظ امنیت جانی افراد است. برای جت اسکی سواری دو مقصد در نزدیکی تهران وجود دارد. یکی دریاچه‌ی چیتگر و دیگری دریاچه‌ی فشافویه است. دریاچه‌ی تفریحی فشافویه جایی برای تفریح‌های آبی است و در جاده‌ی قم قرار دارد. پس تفریح های هیجان انگیز تهران خیلی هم دور از دسترس نیستند!

جت اسکی در تهران

پینت بال و لیزر تگ در تهران

اینجور تفریح ها مستلزم این است که یک روز تعطیل تان را صرفش کنید و همراهانی اهل هیجان و پر تحرک داشته باشید. لیزر تگ و پینت بال هر دو بازی‌هایی هستند که به تحرک بالا و آمادگی جسمانی خوبی احتیاج دارند. پس هم بازی‌هایی را انتخاب کنید که هم به لحاظ جسمانی آماده اند، هم اهل هیجانند و نشانه‌گیری خوبی دارند!

اما یادتان نرود که علاوه بر همه ی خصوصیاتی که همراهان تان باید داشته باشند و به آن‌ها اشاره شد، باید دل مهربانی داشته باشند و با شما دشمنی نداشته باشند! چرا که این بازی ها فرصت خوبی برای شوخی‌های دوستانه هستند! برای رفتن به باشگاه های پینت بال، بهتر است از قبل زمین بازی تان را رزرو کنید تا معطل نشوید.

پینت بال-لیزر تگ

چند باشگاه پینت بال:

باشگاه رازی (کانیمانگا)

آدرس: میدان انقلاب، خیابان کارگر جنوبی، بین میدان قزوین و رازی، پارک رازی، جنب دریاچه قایقرانی و شهربازی رازی

باشگاه شهید دستگردی

آدرس: شهرک اکباتان، قاز یک، خیابان مخابرات، خیابان ورزش

باشگاه شهاب

آدرس: میدان ونک، انتهای غربی، خیابان شهید خدامی، بعد از برج آفتاب، جنب پرداخت الکترونیک سامان، پلاک ۱۰۸

هرم هیجان (سوپرنوا)، تفریح های هیجان انگیز تهران

این تفریح هیجان انگیز در شمال شرقی دریاچه چیتگر است. هرم هیجان یکی از کارهایی ست که می‌تواند حسابی آدرنالین خون‌تان را بالا ببرد و هیجان را برای دقایقی به روزتان اضافه کند. هرم هیجان که محصولی از شرکت زیمنس آلمان است؛ هرمی است که درونش کابینی ۴نفره وجود دارد. وقتی هرکس سرجای خود قرار گرفت از زمین جدا می‌شود و به پرواز در می‌آید. درحالی که معلق هستید یکی از فیلم‌های چند بُعدی که خودتان انتخاب کرده اید را برایتان پخش می‌کند.

هیجان انگیز نیست؟

پارک ارم، معروفترین شهربازی تهران

معروفترین شهربازی تهران که احتمالا هرکسی یک بار به آن سر زده، پارک ارم است. پارک ارم سرگرمی هایی مثل اسکیت، سرسره آبشار، ترن هوایی، سینمای ۶ بعدی، ماشین های برقی، سورتمه و … را برای شما فراهم آورده است.

تفریح های هیجان انگیز تهران

آدرس پارک ارم: کیلومتر ۵ اتوبان تهران- کرج، نرسیده به استادیوم آزادی، روبروی نمایشهای هوایی

تفریحات هیجان انگیز تهران کدام اند؟

زیپ لاین، بانجی جامپینگ، سورتمه، اتاق فرار. جت اسکی و …..

تفریحات هیجان انگیز گروهی تهران کدام اند؟

اتاق فرار، پینت بال

۱۳ تفریح هیجان انگیز تهران که شاید امتحان نکرده باشید!

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*