تفریح مخصوص کودکان در شهر تهران

۲۰ مکان تفریحی مخصوص کودکان در تهران

این روزها با تغییر نوع زندگی شهری، فرصت تفریح برای کودکانِ تبلت و موبایل به دست کمتر شده است. برای اینکه کمی روحیه‌ی کودکانتان را ادامه مطلب

این روزها با تغییر نوع زندگی شهری، فرصت تفریح برای کودکانِ تبلت و موبایل به دست کمتر شده است. برای اینکه کمی روحیه‌ی کودکانتان را در یک آخر هفته‌ی زیبا عوض کنید، بگذارید جاهای تفریحی برای کودکان در تهران را تجربه کنند، پیشنهادهای جذابی داریم! 

بوستان آب و آتش

اگر کودک شما از جمله کودکانی است که به فضای طبیعت علاقه زیادی دارد و می خواهید به یک محیط دلنشین ببرید، بوستان آب و آتش گزینه مناسبی است. در زمین بازی پارک آب و آتش کودکان شما می توانند از وسایل بازی نهایت لذت را ببرند و شاید با هم سن و سالان خود دوست شوند. این پارک بازی حدود ۲۴ هزار متر مربع مساحت دارد که قطعاً بخش های دیگری هم برای بازی در آن وجود دارد. آب نماهای متنوع و زیبا در این بوستان محیطی هستند که کودک شما می تواند در آن جا به آب تنی بپردازند. بنابراین اگر می خواهید کودک شما تجربه یک تفریح خنک را داشته باشد، بوستان آب و آتش گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

دنیای بولینگ عبدو

یکی دیگر از محل های تفریح برای کودکان در شهر تهران، دنیای بولینگ است. البته این محیط بیشتر به درد نوجوانان و افرادی می خورد که برای تفریح خانوادگی به دنبال یک محیط جذاب هستند. کودکان شما می توانند در این مجموعه به تفریح بپردازند و از محیط شاد و دلنشین آن نهایت لذت را ببرند. از مهم ترین وسایل بازی این منطقه می توان به ترن هوایی، سینما ۷ بعدی، فایر بال، سیمیلاتور فراری، تایگر بولینگ، اسپیس شاتل، هلو کیتی، مجیک شوتر، تمپل ران و… اشاره کرد. بازی‌هایی مانند فریزبی، ماشین کوبنده، فرمول ۱، ایر هاکی و فوتبال دستی هم از مهم ترین وسایل بازی هستند که برای بزرگ سالان در این مجموعه وجود دارد.

شهربازی ژوپیتر

یکی از بهترین جاهای تفریحی برای کودکان در تهران که برای تفریح خانوادگی نیز مناسب است، شهر بازی ژوپیتر است. این شهربازی سرپوشیده به خانواده ها کمک می کند تا فرزند یا کودک خود را برای بازی به سراغ وسایل بازی بفرستند و خودشان از محیط آن لذت ببرند. اگر می خواهید یک روز کامل را فرزند خود اختصاص دهید و حوصله خودتان هم سر نرود، این شهر بازی گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. از مهم ترین ویژگی های آن می توان به کادر محترم و عالی، وسیله های بازی مهیج و فضای دلنشین آن اشاره کرد. از مهم ترین وسایل بازی آن هم می توان به اسب پرنده، چرخ و فلک، تاپ توس، فرمول ۱، لوکوموتیو، ایستگاه و سفینه فضایی، نمایش عروسکی، شعبده‎‌بازی و انواع بازی‌های ویدیویی اشاره کرد.

سرزمین عجایب تیراژه

اگر در غرب تهران به دنبای یک محل بازی جذاب و فراموش نشدنی هستید، سرزمین عجایب تیراژه یکی از بهترین گزینه ها است. در این پارک کودک سرپوشیده بیش از ۱۴۰ دستگاه بازی وجود دارد که کودک شما می تواند یک روز کامل را بازی کند. همچنین دستگاه هایی نظیر سفر هوایی، سفر دریایی، ماشین کوبنده، سفینه گردان، قطار، موتور کوبنده، چرخ و فلک، بالن و هواپیما هم وجود دارد که برای بسیاری از کودکان جذاب و فراموش نشدنی است. از دیگر فعالیت هایی که می توانید برای کودک خود در نظر بگیرید می توان به رالی، سرزمین ماجراجویان، مینی بولینگ، تیراندازی لیزری، تیراندازی و… اشاره کرد.

شهربازی چمران

اگر بخواهیم یکی از بهترین و پر امکانات ترین شهر بازی های تهران را معرفی کنیم، قطعاً شهر بازی تهران در این لیست قرار دارد. این شهر بازی یک مجموعه سر پوشیده است که برای کودکان ۲ سال به بالا مناسب است. از مهم ترین امکانات بازی که در آن وجود دارد می توان به ترن هوایی، ایر هاکی، قطار کودکان، بالن باستر، مجیک شوتر و… اشاره کرد. همچنین سینما ۷ بعدی از دیگر امکانات ارزشمند و مهمی است که در این مجموعه قرار دارد. از طرف دیگر بزرگ سالان هم می توانند از امکاناتی نظیر ماشین کوبنده، فریزبی، ایرهاکی ۱ و ۲ نفره، مسابقات اتومبیل ‌رانی و… استفاده کنند.

شهربازی فان تایم

یکی از شهر بازی های تهران که وسایل بازی آن بسیار بروز و مدرن هستند، فان تایم است. در این مجموعه وسایل بازی مختلفی وجود دارد که بسیاری از آن ها هم تراز با برترین شهر بازی های دنیا طراحی شده است. این مجموعه پارکینگ اختصاصی دارد و شما می توانید خودروی شخصی خود را به محض ورود پارک کنید و با خیالی آسوده به سراغ شهر بازی بروید. این پارک کودک سرپوشیده است و شما میت وانید از سالن‌های کیدز کلاب، سالن تولد، فروشگاه و رستوران در آن استفاده کنید. قطعاً کودک شما روزی بسیار مفرح و دلنشین را در این مجموعه به یاد ماندنی تجربه خواهد کرد.

شهربازی فان لند

شهر بازی فان لند یکی از جاهایی است که کودکان شما می توانند به بازی بپردازند. در این مجموعه بزرگ حدود ۲۵۰ وسیله مختلف برای بازی کودکان شما در نظر گرفته شده است و شما می توانید از بازی های دیگر مخصوص بزرگ سالان نظیر گیم نت، سینما ۶ بعدی و باشگاه ورزشی بهره مند شوید. همچنین امکانات دیگری هم در این شهربازی وجود دارد که می توانید یک روز کامل را در آن جا به سر کنید. از مهم ترین امکانات آن می توان به فود کورت، سالن برگزاری جشن و روف گاردن و… اشاره کرد که می توانید در صورت خستگی، برای میل کردن غذا و استراحت به آن ها مراجعه کنید.

شهربازی شهر خورشید

یکی دیگر از مکان های تفریحی که در شهر تهران وجود دارد، شهر بازی شهر خورشید است. این شهر بازی یکی از شهر بازی های سرپوشیده در شهر تهران محسوب می شود که وسایل بازی مختلفی در اختیار شما قرار می دهد و می توانید یک روز هیجان انگیز برای کودکان خود ایجاد کنید. از مهم ترین دستگاه ها و وسایل بازی که در این منطقه وجود دارد می توان به موتور هنرپیشه، قطار مزرعه، حلقه بسکتبال، توپ آتش، قورباغه خوشحال، جعبه آدمکی و… اشاره کرد. البته ناگفته نماند که علاوه بر کودکان، نوجوانان هم می توانند از برخی وسایل بازی آن استفاده کنند.

  • خانه بازی کودک بام لند

یکی دیگر از مکان هایی که می توانید برای بازی کودکان خود در در نظر داشته باشید، خانه بازی کودک بام لند است. در این محیط بازی های مخلتف و متنوعی وجود دارد که می تواند نظر کودک شما را به خود جلب کند. از مهم ترین بازی های این محیط می توان به ترامپولین، فوتبال دستی مخصوص کودکان، پل معلق، ایرهاکی و… اشاره کرد. همچنین کودکان شما می توانند از امکانات متنوع دیگری که در این محیط وجود دارد، استفاده کنند. از مهم ترین آن ها می توان به عکاسی، نقاشی و… اشاره کرد که در نهایت باعث می شود روزی سرشار از نشاط و شادی برای کودک شما ایجاد شود.

  1. سرزمین ماسه در مگا مال

یکی از جاهایی که می توانید کودکان خود را برای تفریح و سرگرمی به آن جا ببرید، سرزمین ماسه در مگامال است. کودکان شما می توانند به صورت تکی یا انفرادی ماسه بازی کنند واز بودن در بین هم سن و سالان خود لذت ببرند. همچنین در این محیط کلاس های آموزش و کارگاه های متنوعی برگزار می شود که می تواند برای کودکان شما جذاب و البته آموزنده باشد. امکانات بی نظیری در این محیط وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به ماسه نوری، ماسه شکل پذیر و اتاقک بازی اشاره کرد. این مجموعه برای کودکان ۲ تا ۱۰ سال مناسب است و می توانید یک روز شاد را برای کودکان خود فراهم کنید.

مجموعه هیومن پارک، فضایی علمی در کنار تفریح 

چرا برای کودکان تفریحاتی انتخاب نکنیم که در کنار بازی و سرگرمی، چیزهای جدید هم یاد بگیرند؟

این کار به رشد فردی و اجتماعی کودک کمک زیادی می کند. مجموعه ی هیومن پارک را افراد متخصصی برای شناخت حیاتی ترین ارگان های بدن ساخته اند.

شما و کودکان تان میتوانید اجزای اصلی بدن را با اندازه ی خیلی بزرگ ببینید. همچنین هنگام بازدید از این مجموعه، یک راهنما برای توضیحات تکمیلی تا انتهای بازدید درکنار شما خواهد بود. 

هیومن پارک یک تفریح مخصوص کودکان در تهران است که اگر برای سفر هم به تهران آمدید بد نیست یک بلیط بخرید و به این تم پارک جذاب سر بزنید.

آدرس هیومن پارک: خیابان نیاوران، ابتدای خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه، هیومن پارک

تفریح مخصوص کودکان | اسنپ روم

مجموعه ی دکترلند، محل مناسبی برای دیدن یک بیمارستان از نزدیک

در کنار مجموعه‌ی هیومن پارک، مجموعه‌ی دکترلند قرار دارد. می‌توان گفت این دو مجموعه مکمل یکدیگرند.

پس بد نیست که بعد از دیدن هیومن پارک کودکتان را به دکترلند ببرید تا روپوش پزشکی بپوشد و در کنار بازی، چیزهای بیشتری یاد بگیرد. این مجموعه‌ی جذاب علاوه بر سرگرمی‌های اصلی، یک فروشگاه، یک کافی شاپ و عکاسی هم دارید که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

مجموعه‌ی دکترلند یک مجموعه آموزش و تفریح مخصوص کودکان در تهران است که بین ۱ تا ۳ ساعت کودک شما را سرگرم می‌کند.

آدرس دکتر لند: خیابان نیاوران، ابتدای خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه، هیومن پارک، دکتر لند

تفریح مخصوص کودکان در تهران | اسنپ روم

ژوراسیک پارک تهران، سفر در دنیای دایناسورها

بعد از کتابی که مایکل کرایتون به اسم “ژوراسیک پارک” نوشت و فیلمی که اسپیلبرگ بر اساس آن ساخت، همه ی پارک هایی که موضوع آنها دایناسورها بودند، ژوراسیک پارک نام گرفتند.

ژوراسیک پارک تهران هم اولین پارک موضوعی دایناسورها در این شهر است. این پارک برای تفریح مخصوص کودکان در تهران طراحی شده است.

این پارک دارای ۲ بخش برای تفریح است. یک بخش به نام سرزمین بازی و بخش دیگر سینمای پارک ژوراسیک است که برای هر دو می توانید در ورودی پارک بلیط تهیه کنید.

در ژوراسیک پارک سعی شده دایناسورها و دیگر حیوانات به شکل طبیعی ساخته شوند. به طوری که چشمان آنها پلک می زند و بدنشان تکان می خورد.

این تفریح مخصوص کودکان در تهران احتمالا برای کودک شما هم جذاب خواهد بود چرا که دنیای دایناسورها همیشه برای کودکان یک دنیای کشف نشده است!

ژوراسیک پارک تهران-تفریح مخصوص کودکان

آدرس ژوراسیک پارک: سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز

سرزمین لی لی پوت، سرزمینی برای کودکان رویاپرداز

تفریح مخصوص کودکان در تهران

اکثر کودکان از یک سنی به بعد تصمیم می گیرند وقتی بزرگ شدند چه کاره شوند!

تعدادی از شغل ها هستند که بین کودکان خیلی محبوبند. مثل پزشکی، خلبانی، معلمی و … سرزمین لی لی پوت می تواند به کودک شما در چند ساعت بازی و تفریح دید بازتری از دنیای مشاغل و لدت ها و وظایف آنها بدهد.

در این پارک بچه ها می توانند لباس مشاغل مختلف را به تن کنند و در نقش شغل های انتخابی شان بازی کنند. سرزمین لی لی پوت دارای دو قسمت است که یکی سرباز و دیگری سرپوشیده است. همچنین پارک لی لی پوت امکان برگزاری تولد و جشن های مربوط به کودکان را نیز به شما می دهد.

برای رفتن به پارک لی لی پوت لازم است که از قبل با این مرکز تماس بگیرید و هماهنگ کنید چرا که ظرفیت آن محدود است.
آدرس پارک لی لی پوت: تهران، اتوبان باقری جنوب، خیابان ۱۹۶ غربی، خیابان اردیبهشت، جنب شهرداری

 

پارک آبی اُ پارک با جزیره ی الوپیا برای کودکان

این مجموعه ی بزرگ شامل یک پارک آبی با حدود ۱۴ سرسره ی مخصوص بزرگسالان و یک جزیره ی بازی برای کودکان است که  در سال ۹۶ افتتاح شد.

اُ پارک را یک شرکت کانادایی طراحی کرده است و از لحاظ ایمنی می تواند خیلی خیالتان را راحت می کند.  این تفریح یک تفریح مشترک برای شما و کودک تان است.

شما در قسمت بزرگسالان مشغول تفریح می شوید و کودکتان نیز می تواند در قسمت کودکان این پارک بزرگ مشغول بازی شود.

پارک آبی اوپارک

آدرس اُ پارک: جاده کرج، بعد از بزرگراه آزادگان، بلوار کوهک ( شهید پوری ) ، خروجی شهرک گلستان، انتهای خیابان شمیم

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران

یکی دیگر از جاهای تفریحی برای کودکان در تهران باغ پرندگان می باشد.

اگر فرزندانتان عاشق پرندگان هستند بهترین گزینه تفریح شما باغ پرندگان تهران می باشد.

در باغ پرندگان که بزرگترین باغ پرنده کشور نیز هست تمامی پرنده ها در شکل و رنگ های مختلف گرد آمده است و می تواند خاطره خوبی را برا فرزندتان رقم بزند. در این مکان زمین بازی مخصوص کودکان نیز وجود دارد.

آدرس ۱: خیابان هنگام،خیابان ۳۵ متری استقلال،خیابان کوهستان،باغ پرندگان تهران

آدرس ۲: بزرگراه شهید بابایی شرق بعد از خروجی هنگام،لاین کندرو شهرک امید،خیابان کوهستان،باغ پرندگان تهران

باغ کتاب تهران یک از جاهای تفریحی برای کودکان در تهران

باغ کتاب تهران

یکی دیگر از جاهای تفریحی برای کودکان در تهران باغ کتاب می باشد

اگر می خواهید فرزندتان از کتاب و کتابخوانی فراری نشود آن ها را از بچگی به کتاب و کتابخوانی دعوت کنید.

یکی از تفریح های کودکان می تواند کتاب خواندن باشد. در باغ کتاب تهران محیط به گونه ای است مه فرزند شما می تواند بین غرفه های کتاب راه برود و هر کتابی را که دوست دارد بردارد بدون اینکه کسی به او چیزی بگوید.

محیط کتابخانه بشدت زیبا و مخصوص کوکان طراحی شده است برای همین کودک شما از بودن در این محیط لدت می برد و کنر کسی هست که در باغ کتاب به او بد بگذرد.

با توجه به اینکه سرانه مطالعه بین ایرانی ها بسیار پایین تر از حد نرمال جهانی است چه خوبست که کودکان خود را از سنین پایین به مطالعه تشویق کنید تا در آینده ایرانی آباد داشته باشیم.

در باغ مکتاب تهران علاوه بر بخش کتابخانه، فضایی شاد و مفرح برای کودکان مهیا شده که می توانند در آن جا به بازی و شادی بپردازند.

آدرس: بزرگراه حقانی، بعد از تقاطعبزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب تهران

پارک دلفین ها

پارک دلفین در تهران

یکی دیگر از جاهای تفریحی برای کودکان در تهران پارک دلفین ها می باشد.

اگر بخواهید دلفین هارو از نزدیک ببینید و باهاشون بازی کنید دیگه نیازی نیست تا جنوب کشور بروید!

دلفیناریوم در برج میلاد تهران یکی نخستین و مرتفع ترین دلفیناریوم های خاورمیانست که شرایط بازدید و بازی با دلفین و شیر دریایی را فراهم کرده است.

ساز دهنی، کشیدن نقاشی، حرکات آکروباتیک فعالیت هایی است که این دلفین های بامزه انجام می دهند. پس وقت را از دست ندهید و این هیجان را به کودکتان هدیه کنید

سوالات متداول

کدام پارک ها مناسب کودکان هستند؟

پارک دلفین ها، هیومن پارک، دکترلند، ژوراسیک پارک، باغ پرندگان، باغ کتاب و …

کافه کودک در کدام یک از جاهای دیدنی مخصوص کودکان وجود دارد؟

باغ کتاب

۲۰ مکان تفریحی مخصوص کودکان در تهران

2 دیدگاه در ۲۰ مکان تفریحی مخصوص کودکان در تهران

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*