معرفی بهترین رستوران های شیراز

یکی از جذاب‌ترین و زیباترین شهرهای گردشگری ایران، شهر شیراز است. این شهر زیبا با داشتن آثار تاریخی و باستانی متعدد یکی از مقاصد اصلی ادامه مطلب

یکی از جذاب‌ترین و زیباترین شهرهای گردشگری ایران، شهر شیراز است. این شهر زیبا با داشتن آثار تاریخی و باستانی متعدد یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است. مسافران و گردشگران می‌توانند در کنار گشت و گذار در جاهای دیدنی و باستانی شیراز، برای صرف غذا یکی از بهترین رستوران های شیراز را انتخاب کنند. انواع مختلف غذاهای اصیل ایرانی و شیرازی در رستوران های شیراز طبخ می‌شوند. برای آشنایی با رستوران های شیراز و رده بندی آنها در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین رستوران های شیراز آشنا کنیم. شهر شیراز یکی از شهرهای تاریخی و در عین حال گردشگری کشور ایران است. شیراز در زمان‌های مختلفی از سال میزبان گردشگران و مسافران زیادی است. در واقع، شهر شیراز از جمله شهرهایی است که تمام فصول از سال میزبان مسافران و گردشگران است. به همین دلیل نیز رستوران‌های مختلفی در سطح شیراز وجود دارند که انواع مختلف غذاهای ایرانی، فرنگی، بین‌المللی و فست‌فودی را سرو می‌کنند. مسافران می‌توانند بنا به سلیقه خود هر یک از رستوران های مورد نظر خود را انتخاب کرده و وعده غذایی خود را در یکی از آنها میل کنند. در ادامه به معرفی هر یک از بهترین و مشهورترین رستوران های شیراز می‌پردازیم.

فهرست مطالب

باغ رستوران نخلستان

اگر بخواهیم یکی از معروف ترین رستوران های شیراز را معرفی کنیم که در آن می توانید انواع غذاها را میل کنید، باغ رستوران نخلستان یکی از بهترین گزینه ها است. در این رستوران می توانید بهترین غذاها از جمله انواع کباب، غذاهای ایرانی، غذاهای دریایی، انواع استیک و شیشلیک را میل کنید. فضای این رستوران بسیار آرام و دلنشین است و غذا خوردن در آن می تواند بسیار لذت بخش و فراموش نشدنی باشد. اگر ساکن شیراز هستید، می توانید یک روز آخر هفته را به همراه دوستان یا خانواده خود به این رستوران مراجعه کنید و از خوردن غذاهای آن نهایت لذت را ببرید.

آدرس رستوران نخلستان شیراز: شیراز، بلوار صنایع، روبروی درب سوم صنایع

رستوران بل پاسی

یکی از بهترین رستوران هایی که در شیراز قرار دارد و جزء رستوران های ایتالیایی محسوب می شود، رستوران بل پاسی است. این رستوران برای سرو انواع غذاهای فرنگی، فست فود، پیتزا و پاستا و… در خدمت شما است. کیفیت غذای آن بسیار عالی است و برای افرادی که به غذای ایتالیایی علاقه دارند یک گزینه عالی محسوب می شود. بنابراین اگر می خواهید پیتزا ایتالیایی میل کنید، پیشنهاد می کنیم از خدمات این رستوران استفاده کنید تا بتوانید نهایت رضایت را داشته باشید. همچنین قیمت های آن هم بسیار اقتصادی و مناسب است و هر فردی می تواند از خدمات آن استفاده کند.

آدرس رستوران بل پاسی شیراز: شیراز، خیابان خاکشناسی، جنب کافی شاپ تولیپ

رستوران باکویه

از دیگر رستوران هایی که در شهر شیراز قرار دارد می توان به رستوران باکویه اشاره کرد. این رستوران در محیطی بسیار منحصر به فرد ایجاد شده است و حس و حال خوبی برای شما ایجاد می کند. رستوران باکویه یکی از شلوغ ترین رستوران های شهر شیراز محسوب می شود و شما می توانید از حضور در آن لذت ببرید. دلیل آن هم این است که کیفیت غذاهای آن بسیار عالی، خوشمزه و لذیذ است و می توانید به همراه دوستان و خانواده یک روز را برای صرف نهار یا شام به آن مراجعه کنید. در این رستوران غذاهای اصیل ایرانی، غذاهای فرنگی و انواع فست فود وجود دارد.

آدرس رستوران باکویه: شیراز، بلوار جدید قرآن، نرسیده به میدان ابوالکلام

کافه رستوران ژولب

یکی از کافه رستوران هایی که در بافت قدیمی شیراز قرار گرفته است، کافه رستوران ژولب است. این کافه رستوران روبروی حمام وکیل قرار دارد و شما می توانید پس از گشت و گذار در اطراف این منطقه به آن جا بروید. قیمت های این کافه رستوران هم مناسب است و هیچ جای نگرانی بابت آن نیست. شما می توانید انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ را در این کافه میل کنید و لذت ببرید. معماری این کافه رستوران هم تا حدود قدیمی است و حال و هوای دوران گذشته را به شما القا می کند. بنابراین می توانید از حضور در آن و خوردن غذاهای باکیفیت و خوشمزه لذت ببرید.

آدرس کافه ژولب شیراز: بلوار کریمخان زند، رو به روی حمام وکیل

رستوران سنتی سرای مهر

اگر از افرادی هستید که به رستوران های سنتی علاقه دارید و می خواهید از غذاهای سنتی و اصیل ایرانی لذت ببرید، رستوران سنتی سرای مهر گزینه بسیار مناسبی است. در این رستوران دو بخش وجود دارد که بخش اول چایخانه و بخش دوم رستوران است. فرقی نمی کند که بخواهید چای میل کنید یا غذا؛ در هر صورت این رستوران برای شما مناسب است. هنگام ورود به این رستوران تخته های چوبی، نقاشی های قدیمی، فرش ها و گلیم ها نظر شما را جلب می کند و می توانید از فضای داخلی آن نهایت لذت را ببرید. غذاهای ایرانی نظیر جوجه کباب، کباب و دیزی در این رستوران سرو می شود که طعم و عطر آن، نظر بسیاری از مشتریان را جلب می کند.

آدرس رستوران سنتی سرای مهر: شیراز، بازار وکیل

رستوران حاجی بابا

یکی از محبوب ترین رستوران هایی که در شهر شیراز قرار گرفته است، رستوران حاجی بابا است. این رستوران به قدری محبوب است که گاهی اوقات برای غذا خوردن باید صف بایستید. در این رستوران منوی غذاهای ایرانی شامل انواع خورشت و کباب است. همچنین غذاهای دریایی هم در منوی آن به چشم می خورد و اگر به غذای دریایی علاقه دارید، می توانید از خوردن آن لذت ببرید. از طرف دیگر، انواع خورشت های ایرانی در کنار برنج سرو می شوند تا افرادی که به غذای ایرانی علاقه دارند، بتوانند نهایت لذت را از خوردن غذای خود ببرند.

آدرس رستوران حاجی بابا: شیراز، بلوار کریم‌ خان زند

چایخانه و دیزی سرای حمام وکیل

مجموعه زندیه یکی از جاهای دیدنی شیراز است و مسافران برای بازدید به آن جا مراجعه می کنند. زندیه شامل چندین بخش است که در تمام بخش های آن امکانات رفاهی در اختیار شما قرار دارد. یکی از بخش های مهم مجموعه زندیه، چایخانه و دیزی سرای حمام وکیل است. اگر هنگام بازدید از این مجموعه خسته شدید یا قصد میل کردن غذا داشتید، می توانید به دیزی سرای حمام وکیل مراجعه کنید. البته گاهی اوقات این رستوران به قدری شلوغ است که برای صرف کردن غذا در آن جا باید از چندین روز قبل میز رزرو کنید. هر شب موسیقی زنده در این مجموعه برای مشتریان اجرا می شود که فضای آن را دلنشین تر کرده است.

آدرس دیزی سرای حمام وکیل شیراز: شیراز، خیابان طالقانی، مجموعه زندیه، حمام وکیل

رستوران شاندیز شیراز

شاندیز مجموعه رستوران هایی است که در ایران فعالیت دارد و در شهرهای بزرگ نظیر مشهد و اصفهان شعبه دارد. رستوران شاندیز شیراز هم شعبه ای از مجموعه رستوران های شاندیز است که می توانید برای صرف نهار و شام به آن مراجعه کنید. کیفیت غذای این رستوران عالی است و می تواند نظر شما را جلب کند. از پر طرفدارترین غذاهایی که در منوی این رستوران قرار دارد می توان به ششلیک و کباب‌برگ اشاره کرد. در کنار غذای شما نان تازه و ریحون و ماست هم سرو می شود که می تواند غذا خوردن را برای شما بسیار لذت بخش تر کند.

آدرس رستوران شاندیز شیراز: شیراز، دروازه قرآن، لونا پارک

رستوران چینی اژدها

به غذاهای دریایی و چینی علاقه دارید؟ یکی از رستوران هایی که در شیراز وجود دارد و در آن می توانید تجربه جدیدی از خوردن غذا داشته باشید، رستوران چینی اژدها است. این رستوران به درد کسانی می خورد که از غذاهای ایرانی و فست فود خسته شده اند و می خواهند برای یک بار هم که شده غذای جدیدی را امتحان کنند. شما هم می توانید غذاهای چینی و دریایی جدیدی را که تا کنون میل نکرده اید، در این رستوران پیدا کنید و سفارش دهید. پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده غذاهای این رستوران را تجربه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

آدرس رستوران چینی اژدها شیراز: شیراز، خیابان سمیه، خیابان شهید حدادی، جنب هتل آپارتمان خانه سبز

رستوران هندی تاج محل

یکی از رستوران های معروفی که در شیراز قرار دارد و در آن می توانید غذاهای هندی سفارش دهید، رستوران تاج محل است. اگر از افرادی هستید که به غذاهای تند علاقه دارید یا می خواهید برای یک بار هم که شده غذاهای تند هندی را تجربه کنید، این رستوران گزینه مناسبی است. معماری و دکوراسیون این رستوران هم به بهترین شکل ممکن اجرا شده است تا فضایی دلنشین برای پذیرایی از شما داشته باشد. شما می توانید یک روز آخر هفته را به همراه دوستان خود که قصد تجربه کردن یک غذای جدید و تازه را دارند، به این رستوران بروید و از تجربه خود لذت ببرید.

آدرس رستوران هندی تاج محل شیراز: شیراز، معالی آباد، انتهای فرعی دوستان

رستوران خوشا شیراز

اگر بدنبال رستورانی با فضای خوب و دلنشین همراه با موسیقی هستین رستوران خوشا شیراز یکی از بهترین انتخاب های شماست. رستورانی با سرویس دهی عالی و بهترین کیفیت، که انواع غذاهای ایرانی و سنتی را برای شما آماده کرده اند.

می‌توان گفت این رستوران از بهترین رستوران های شیراز است. این رستوران دارای دو بخش سر بسته و سر باز است. محیط سر باز این رستوران یکی از بهترین باغ رستوران های شیراز است. مسافران و افراد مختلف می‌توانند بنا به سلیقه خود یکی از دو نوع محیط را انتخاب کنند و غذای مورد علاقه خود را میل کنند. معماری زیبا و استفاده از المان‌های سنتی در داخل فضای این رستوران باعث شده تا این رستوران یکی از جذاب‌ترین رستوران های شیراز باشد. علاوه بر تمامی مزیت‌های ذکر شده برای این رستوران وجود موسیقی زنده در رستوران خوشا شیراز از دیگر زیبایی‌های این مجموعه است.

آدرس رستوران خوشا شیراز: بلوار صنایع، روبه‌روی گل دشت حافظ.

سرای سنتی بالو، شروع رستورانگردی در شیراز

رستوران بالو یکی از بهترین رستوران های شیراز است. محیط دنج و آرام این رستوران باعث شده تا بسیاری از افراد این رستوران را برای استراحت خود انتخاب کنند. وجود غذاهای باکیفیت ایرانی و اصیل در کنار انواع نوشیدنی‌ها باعث شده تا این رستوران یکی از بهترین رستوران های شیراز باشد. اجرای موسیقی زنده و وجود فضایی شاد در این رستوران باعث می‌شود تا این رستوران انتخاب بسیاری از افراد باشد.

آدرس سرای سنتی بالو: شيراز، سه راه نمازى، گذر تاريخى سنگ سياه، طبقه فوقانى اقامتگاه سنتى سپهر

کافه رستوران عتیق در میان بهترین رستوران های شیراز

کافه رستوران عتیق از آن خانه‌های قدیمی زیباست که تبدیل به کافه شده‌اند. به این خانه که وارد می‌شوید، اگر شانس داشته باشید یک میز خالی بغل حوض پیدا می‌کنید. تا غذایتان حاضر می‌شود برای خودتان یک چای سفارش بدهید و در این محیط زیبا، خستگی شیراز گردی را از تن‌تان بیرون کنید.

بهترین رستوران های شیراز

آدرس کافه عتیق:  بلوار کریمخان زند، خیابان رودکی، کوچه ۲ رودکی، ابن سینا، کافه عتیق

رستوران و اقامتگاه تاریخی درب شازده

درب شازده یک هتل سنتی در یک عمارت تاریخی بازسازی شده است. این اقامتگاه یک رستوران سنتی هم دارد که از قضا محیط بسیار زیبا و دلنشینی به وجود آورده است. ساختمان این هتل مربوط به دوران قاجاریه است و در قلب بافت قدیمی شیراز واقع شده است.

آدرس درب شازده: خیابان دروازه سعدی، کوچه‌ی بازارچه‌ی فیل

رستوران کهن و کلم پلوهای قالبی

هر مسافری پایش به شیراز که می‌رسد سراغ بهترین رستوران شیراز برای خوردن بهترین کلم پلو را می‌گیرد. در میان رستوران‌های زیادی که بهتان معرفی می‌کنند، رستوران کهن هم جا دارد. کهن یک رستوران بزرگ با دکوراسیون زیبا و غذای با کیفیت است. همه‌ی غذاهای پلویی این رستوران به صورت ته دیگ دار سرو می‌شوند. به رستوران کهن که رسیدید، برای خودتان کلم پلو و سالاد شیرازی و دوغ محلی سفارش بدهید و حسابی از بودن در شیراز لذت ببرید. رستوران کهن قیمت مناسبی نسبت به کیفیت و فضا دارد.

بهترین رستوران های شیراز

آدرس رستوران کهن: چهارراه چنچنه، جنب سوپر سروش

بهترین رستوران سنتی شیراز

رستوران هایی که انواع غذاهای ایرانی و شیرازی را طبخ و سرو می‌کنند، همواره از بهترین رستوران های شیراز هستند. این رستوران ها برای مسافران و گردشگران جذابیت و زیبایی خاصی دارند. افراد و مسافرانی که برای سفر، شهر شیراز را انتخاب می‌کنند، به دنبال بهترین رستوران های شیراز هستند. مسافران به دنبال جایی هستند که بتوانند غذاهای سنتی و اصیل مانند کلم پلو شیرازی، کباب، کوبیده، دوپیازه آلو، آلبالوپلو و شیرین پلو میل کنند. در ادامه به معرفی چند مورد از بهترین رستوران های سنتی شیراز می‌پردازیم.

رستوران خانه پرهامی و بهترین غذاهای شیراز

رستوران خانه پرهامی با قدمت ۲۰۰ ساله در یک اقامتگاه بومگردی در بافت قدیمی شیراز قرار دارد.

این رستوران یکی از بهترین رستوران های شیراز است که حس و حال خانه‌های قدیمی را دارد. این رستوران در محل یکی از خانه‌های قدیمی و سنتی شیراز بنا شده است. انواع مختلف غذاهای اصیل ایرانی و شیرازی در این رستوران سرو می‌شوند. یکی از مزیت‌هایی که این رستوران دارد، این است که در مرکز شهر واقع شده است. این رستوران در نزدیکی بناهایی مانند حمام وکیل، بازار وکیل و شاه‌چراغ قرار گرفته است. به همین دلیل نیز مسافران می‌توانند پس از گشت و گذار در بازار وکیل و ارگ لطفعلی خان زند، رستوران پرهامی را برای ناهار یا شام خود انتخاب کنند. خوردن غذا روی تخت‌های قدیمی کنار حوض‌های آبی، یکی از بهترین کارهایی است که مسافران می‌توانند در سفر خود به شیراز آن را تجربه کنند.

شما در حیاط اقامتگاه پرهامی می‌توانید از رستوران آن استفاده کنید. این رستوران یکی از خوش حال و هواترین و بهترین رستوران های شیراز است. اگر قصد دارید از غذا و دسرهای سنتی شهر شیراز میل کنید، رستوران پرهامی انتخاب خوبی است.

کلم پلو شیرازی، کباب چوبی، لوبیا پلو با گوشت تکه ای ، دو پیازه آلو، ماهی قزال آلا  بهترین غذاهای این رستوران می باشد. فقط باید قبل از رفتن مطمئن شوید که غذایشان هنوز تمام نشده است.

رستوران خانه پرهامی

آدرس خانه پرهامی:  خیابان لطفعلی خان زند، محله گود عربان، روبروی مسجد نصیرالملک، کوچه ۳۶/۴، پلاک ۱۰

رستوران سنتی شرزه؛ از بهترین رستوران های شیراز

رستوران شرزه

رستوران شرزه از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران های شیراز است که قدمت بسیار بالایی دارد. با توجه به اینکه این رستوران یکی از قدیمی‌ترین رستوران های موجود در سطح شهر است. اما همچنان در زمره بهترین رستوران های شیراز قرار دارد. مسافران برای خوردن غذا و علی‌الخصوص کباب به این رستوران مراجعه می‌کنند. فضا و محیط کاملاً سنتی این رستوران باعث شده تا این رستوران جذابیت خاصی برای مسافران داشته باشد.

سرویس دهی و ارائه خدمات و کیفیت غذاها در این رستوران رضایت بخش بوده و قیمت‌های آن نیز برخلاف سایر رستوران های لوکس شیراز مناسب است. قیمت غذاهای مختلف سرو شده در این رستوران مناسب است و می‌توان گفت ارزانترین رستوران شیراز، رستوران شرزه است. نزدیکی رستوران شرزه به بناهایی مانند بازار وکیل و هتل زندیه، از دیگر مزایای این رستوران است.

آدرس رستوران شرزه: خیابان طالقانی، مجموعه وکیل، زیرگذر زند.

رستوران برنتین، کیفیت و صمیمیت

این رستوران یکی از معروف‌ترین و بهترین رستوران های شیراز است. برنتین یکی از رستوران‌هایی است که دکوراسیون و نمای بسیار جالب توجهی دارد. منوی آن متنوع است و کیفیت غذاها بسیار خوب و مشتری پسند است. برای رفتن به برنتین باید حواس تان باشد خیلی دیر اقدام نکنید. چرا که برای ناهار اگر از ساعت ۱۵ به بعد بروید به احتمال بسیار بالا، پشت در می‌مانید. غذاهای برنتین خیلی زود تمام و میزهای آن خیلی زود پر می شوند. برنتین یک رستوران میان قیمت است و به کیفیتی که دارد کاملا می ارزد.

نمای جذاب و سفید این رستوران نظر اغلب گردشگران را به خود جلب می‌کند. دکوراسیون متفاوت این رستوران باعث شده تا این رستوران نیز یکی از رستوران های ممتاز شیراز به حساب آید. انواع غذاهای ایرانی و اصیل شیرازی در این رستوران طبخ و سرو می‌شوند. مهم‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای این رستوران آلبالو پلو، میگو پلوی تند و ته چین هستند. گفتنی است که قیمت اغلب غذاها در این رستوران کمی گران است. می‌توان گفت رستوران برنتین از جمله گرانترین رستوران شیراز است.

بهترین رستوران های تهران
رستوران برنتین

آدرس رستوران برنتین:  بلوار ستارخان، مقابل ۲۰ متری نمازی ، نبش کوچه ۱۲

رستوران سنتی عمارت شاپوری

یکی از زیباترین باغ و عمارت‌هایی که در شیراز حتما باید ببینید، عمارت شاپوری است. این عمارت با معماری شگفت انگیز و فضایی بسیار زیبا و دل انگیز؛ از محبوب‌ترین دیدنی های شیراز است. خوبی‌اش این است که برای بازدید از این عمارت و باغ، می‌توانید طوری برنامه ریزی کنید که یک وعده غذایتان را در رستوران عمارت میل کنید. عمارت شاپوری رستورانی زیبا با منظره‌ای زیباتر دارد. کیفیت غذاهای آن مناسب است و می‌توان گفت قیمت متوسطی دارد. البته ممکن است در تعطیلات رسمی و فصل سفر به شیراز، میز خالی به راحتی پیدا نکنید.

بهترین رستوران های شیراز
رستوران عمارت شاپوری

آدرس عمارت شاپوری: بلوار کریم خان زند، خیابان انوری

رستوران باغ راز، برای یک روز تفریح

رستوران باغ راز یکی از باغ رستوران های شیراز و از بهترین رستوران های شیراز است که زیبایی بسیار زیادی دارد. این رستوران برخلاف سایر رستوران‌ها در مرکز شهر قرار ندارد. این رستوران از مهم‌ترین و بهترین باغ رستوران های شیراز است. فضای سرسبز و بسیار زیبای این مجموعه باعث شده تا بسیاری از اهالی خود شیراز این رستوران را به عنوان بهترین رستوران شیراز به مسافران معرفی کنند. مجموعه رستوران باغ راز دارای دو منوی مجزا فضای سبز و پشت بام است.

افرادی که غذاهای ایرانی و اصیل را دوست داشته باشند می‌توانند در فضای سر باز این رستوران، غذای مورد علاقه خود را انتخاب کرده و آن را میل کنند. در مقابل افرادی هم که تمایل به خوردن غذاهای بین‌المللی یا فست‌فودی داشته باشند می‌توانند به قسمت پشت بام این مجموعه مراجعه کنند.

دلیل دیگری که باعث شده تا این رستوران یکی از بهترین رستوران های شیراز باشد، رفتار عالی پرسنل این رستوران و ارائه خدمات عالی است. گفتنی است که قیمت انواع مختلف غذاها در این رستوران کمی بیشتر از سایر رستوران های شیراز است.

باغ راز شیراز بهترین رستوران های شیراز
باغ راز

آدرس رستوران باغ راز: قصرالدشت.بلوار شاهد

باربیکیو شب نشین، برای کباب خورها

اگر از افرادی هستید که به هر شهری سفر می‌کنند باید یک کباب هم خودشان را مهمان کنند، به باربیکیو شب نشین بروید. این رستوران با داشتن دو شعبه در شیراز، پذیرای طرفداران کباب در دو نقطه از شهر است. هر دو شعبه برای تفریح شبانه در شیراز مناسب هستند. در این رستوران برای سرگرمی و راحتی مشتریان فوتبال‌های مهم را هم پخش می‌کنند. در شب نشین شما فضای باز را هم در کنار رستوران خواهید داشت. برای داشتن کیفیت خوب غذاست که شب نشین را می‌توان یکی از بهترین رستوران های شیراز دانست. قیمت های باربیکیو شب نشین متوسط هستند.

کباب یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که باب میل هر فرد ایرانی است. مسافران و گردشگرانی که دوست دارند در سفر خود بهترین و خوشمزه‌ترین کباب‌های شهر شیراز را میل کنند، می‌توانند به باربیکیو دیاکو شیراز مراجعه کنند. این رستوران در مرکز شهر نبوده و در قسمت بیرونی شهر و منطقه قصرالدشت است. 

آدرس باربیکیو دیاکو شیراز: قصرالدشت، خیابان برق، نبش خیابان شهید رضایی.

علاوه بر رستوران باربیکیو دیاکو، رستوران های دیگری مانند رستوران نون و کباب درباری شیراز، کباب سرای خودمونی شیراز و کبابی جگر طلای شیراز در شهر شیراز وجود دارند که کباب‌های خوشمزه‌ای را طبخ می‌کنند.

باغ رستوران دالاهو، یکی از بهترین رستوران های شیراز

بدون شک این رستوران یکی از بهترین باغ رستوران های شیراز و یکی از بهترین رستوران های شیراز است که هر مسافری می‌تواند بیش از نیمی از روز خود را در آن بگذراند. وجود فضای سبز اطراف رستوران دالاهو و اجرای موسیقی زنده باعث شده تا این رستوران به یکی از بهترین رستوران های شیراز تبدیل شود. انواع غذاهای باکیفیت در این مجموعه طبخ و سرو می‌شوند. لازم به ذکر است قیمت غذاهای سرو شده در این رستوران کمی بالاتر از سایر رستوران‌هاست. می‌توان این رستوران را به عنوان گرانترین رستوران شیراز شناخت.

آدرس باغ رستوران دالاهو:  ابتدای اتوبان شیراز سپیدان، بعد از پلیس‌راه، فرعی دوم سمت راست، کوچه دالاهو

پیتزا ناپل، مناسب برای طرفداران فست فود

پیتزا ناپل یکی از بهترین رستوران های شیراز با منویی متنوع از پیتزاهای ایتالیایی و سالاد است. اگر طرفدار پیتزاهای نازک با طرز تهیه ایتالیایی هستید، این رستوران را به شما پیشنهاد می کنیم. ناپل در شیراز ۳ شعبه دارد که از هر جای شهر به راحتی بتوانید به آن برسید. قیمت های پیتزا ناپل متوسط و مناسب هستند.

پیتزا ناپل یکی از محبوب‌ترین پیتزافروشی‌های شهر شیراز و از بهترین رستوران های شیراز است. پیتزاهای این رستوران شهرت بسیار زیادی در میان اهالی شیراز دارد. انواع پیتزاهای خوشمزه در این مجموعه طبخ و عرضه می‌شوند. بنا به گفته بسیاری از اهالی شیراز پیتزاهای خوشمزه و ترد پیتزا ناپل، از بهترین و بی‌نظیرترین پیتزاها است.

بهترین رستوران های شیراز
پیتزا ناپل

آدرس پیتزا ناپل شیراز:
شعبه ۱: حد فاصل چهارراه خاک شناسی و چهارراه چنچنه، نبش کوچه ۵ نارون
شعبه ۲: بلوار چمران، بلوار نیایش، نبش کوچه ۸
شعبه ۳: قدوسی غربی، نبش کوچه ۱۳

کماچ، یک ساندویچ فروشی معروف

بسیاری از عاشقان ساندویچ به دنبال امتحان بهترین ساندویچ‌های هر شهری که به آن سفر می‌کنند، هستند. کماچ در شیراز به داشتن برگرهای خوشمزه با قیمت مناسب خیلی معروف است. شاید نتوان کماچ را در میان بهترین رستوران های شیراز قرار داد، اما اگر به دنبال تجربه‌ی یک حس نوستالژیک در میان شیرازی‌ها هستید، کماچ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. چرا که هنوز هم این ساندویچ فروشی بالاترین امتیاز در سایت‎ها و اپلیکیشن‌های معرفی کافه و رستوران را دارد. برگر کماچ نسبت به کیفیت قیمت بسیار مناسبی دارد.

بهترین رستوران های شیراز
برگر کماچ

آدرس برگر کماچ: خیابان شریعتی، خیابان خواجه عبدالله، بین رودخانه و چهارم

خانه استیک دلا برای گروه خونی +o

افراد دارای گروه خونی o مثبت عاشق گوشت هستند. سعی کنید آن‌ها را فرآورده‌های گوشتی حتی در سفر دور نگه ندارید. رستوران استیک دلا یکی از بهترین رستوران های شیراز است. تا جایی که طرفدارانش می‌گویند حتما باید قبل از رفتن به آنجا میز رزرو کرد. چرا که همیشه شلوغ است و پیدا کردن جای خالی کمی معطلی دارد. البته قیمت های این رستوران نسبتا بالاست.

بهترین رستوران های شیراز
دلا استیک هاوس

آدرس خانه استیک دلا: خيابان حافظ،رو به روی باغ جهان نما

رستوران هفت خوان؛ از لوکس ترین رستوران های شیراز

رستوران هفت خوان از لوکس ترین و بهترین رستوران های شیراز است. این رستوران در قسمت ورودی شهر و نزدیکی دروازه قرآن واقع شده است. همان‌طور که از نام این رستوران نیز پیداست، شکوه و جلال و زیبایی این رستوران در کل شهر شیراز نایاب و مثال زدنی است. با توجه به نام این رستوران می‌توان دریافت که نام آن از افسانه‌های شاهنامه فردوسی گرفته شده است. اما برخلاف افسانه هفت خوان رستم، مسافران و مراجعه کنندگان به این رستوران قرار نیست از خوان‌های سخت و دشواری عبور کنند. هر بخش و هر طبقه از این رستوران برای سلیقه‌های مختلفی طراحی و ساخته شده است. در واقع، می‌توان گفت این رستوران مجموعه‌ای کامل از انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، بین‌المللی و فست‌فودی است و هر یک از افراد می‌توانند بنا به سلیقه خود یکی از بخش‌های مجموعه هفت خوان را انتخاب کنند.

نام هر یک از طبقه‌های این مجموعه که از بهترین رستوران های شیراز نیز است، برگرفته از اسامی موجود در شاهنامه است. نام هر هفت طبقه از رستوران و مجموعه هفت خوان که می‌توان گفت از لوکس ترین رستوران های شیراز است، به ترتیب زیر است.

طبقه زیر همکف به عنوان خوان اول بوده و نام آن فُرود است. فرود به معنی زیر، پائین، استثناء و اصطلاحی در موسیقی است. طبقه همکف به عنوان خوان دوم است و نام آن سیندُخت است. سیندخت به معنی دختر سین (سیمرغ) است. طبقه اول به عنوان خوان سوم بوده و نام آن بِلیان است. بلیان نام حضرت خضر پیامبر (ع)، برادرزاده‌اش الیاس پیامبر است. طبقه دوم یا به عبارتی طبقه اول کافی‌شاپ خوان چهارم بوده و نام آن زَریر است. زریر به معنی زرین بر، زرین جوشن، پسر سهراب برادر گشتاسب پدر بستور است. خوان پنجم با نام نُوفِل است. نوفل به معنی شاب، جمیل، کریم است و به عنوان یک رستوران ملل فعالیت می‌کند. خوان ششم گیسیا نام دارد و به عنوان کافی‌شاپ ملل فعالیت می‌کند. خوان هفتم نیز گَرسیوَز است. گرسیوز به معنی دارنده استقامت و پایداری، برادر افراسیاب است و در پشت بام قرار دارد.

رستوران هفت خوان از بهترین رستوران های شیراز و گرانترین رستوران شیراز است.

آدرس رستوران هفت خوان شیراز: بلوار قرآن، نبش کوچه هفدهم.

رستوران هفت خوان شیراز

رستوران عمارت فیل شیراز

عمارت فیل یکی از خانه‌های قدیمی شیراز است که تغییر کاربری داده و یکی از بهترین رستوران های شیراز است. این عمارت امروزه به یک اقامتگاه سنتی مربوط به دوران زندیه تبدیل شده است. مسافران می‌توانند در سفر خود به شیراز، این اقامتگاه سنتی را برای اقامت خود انتخاب کنند. اما در کنار آن، مسافران می‌توانند فقط برای خوردن وعده غذایی خود به این عمارت زیبای سنتی مراجعه کنند. انواع مختلف غذاهای ایرانی و اصیل در آشپزخانه رستوران عمارت فیل طبخ می‌شود. بدون شک، غذا خوردن در یک عمارت تاریخی می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های سفر مسافران به شیراز باشد.

آدرس رستوران عمارت فیل: بازارچه فیل، خیابان فیل، کوچه ۱۱٫

رستوران باغ عمارت شاپوری شیراز

رستوران شاپوری شیراز

رستوران باغ عمارت شاپوری در مرکز شهر شیراز قرار دارد و یکی از بهترین رستوران های شیراز است. این رستوران توسط یک معمار در عصر قاجاریان بنا شده است. این عمارت سبکی تاریخی دارد و باعث می‌شود تا افراد حس و حال غذا خوردن در تاریخ را داشته باشند. این مکان یکی از بهترین گزینه‌ها، برای قرارهای عاشقانه و دوستانه است. غذاهای اصیل شیرازی همراه با موسیقی زنده در این رستوران به افراد ارائه می‌شود. لازم به ذکر است که باغ عمارت شاپوری را می‌توان به عنوان گرانترین رستوران شیراز به حساب آورد. قیمت منوی این رستوران نسبت به سایر رستوران ها، بسیار بالا است.

آدرس باغ عمارت شاپوری: بلوار کریم‌خان، خیابان انوری، باغ و عمارت شاپوری.

رستوران کته ماس شیراز؛ بهترین رستوران سنتی شیراز

رستوران کته ماس

رستوران کته ماس شیراز از جمله بهترین رستوران های شیراز است که می‌توان به صورت جمع دوستانه یا خانوادگی به آنجا رفت. این رستوران محیطی صمیمی و دوستانه دارد و انواع غذاهای اصیل ایرانی در این رستوران یافت می‌شود. پرسنل این رستوران، لباس‌های زیبای سنتی پوشیده‌اند و همین امر نیز باعث جذابیت این رستوران می‌شود. قیمت غذاهای موجود در منوی رستوران کته ماس بسیار مناسب است. می‌توان این رستوران را ارزانترین رستوران شیراز شناخت.

آدرس رستوران کته ماس شیراز: خیابان زند، خیابان مسجد وکیل، رستوران کته ماس.

رستوران شاطر عباس شیراز

رستوران شاطر عباس شیراز

رستوران شاطر عباس یکی از بهترین رستوران های شیراز است که محبوبیت آن بین اهالی شیراز و مسافران بسیار زیاد است. این رستوران در قسمت پشتی سرای مشیر شیراز قرار دارد و دری کوچک دارد. این رستوران فضایی نوستالژیک و سنتی دارد و جذابیت خاصی در فضا حاکم است. انواع غذاهای ایرانی و اصیل شیرازی در این رستوران طبخ می‌شود. اغلب غذاهای این رستوران همراه با نان داغ و سبزی تازه سرو می‌شوند. اغلب افرادی که برای صرف غذا به این رستوران مراجعه می‌کنند، بازخوردی مثبت در مورد این رستوران دارند و آن را به مسافران دیگر نیز پیشنهاد می‌کنند.

آدرس رستوران شاطر عباس شیراز: بلوار آزادی، خیابان خاک‌شناسی، رستوران شاطر عباس.

لازم به ذکر است که این رستوران دو شعبه دیگر نیز دارد که یکی از این شعب در خیابان خاک شناسی قرار دارد.

رستوران قوام شیراز

رستوران قوام شیراز یکی از بهترین رستوران های شیراز است که فضایی دلنشین و سنتی دارد. انواع غذاهای اصیل ایرانی مانند انواع کباب، پلوها، کشک بادمجان و دیگر خورشت‌های ایرانی در این رستوران طبخ شده و سرو می‌شوند. این رستوران یکی از پرطرف‌دارترین رستوران های شیراز است. بسیاری از روزها برای صرف غذا در این رستوران باید زمان زیادی منتظر ماند. قیمت انواع غذاهای این رستوران بسیار مناسب است. اغلب افرادی که به این رستوران مراجعه می‌کنند، از کیفیت غذاها و قیمت آنها راضی هستند. علاوه بر انواع غذاهای ایرانی، خوشمزه‌های دیگری مانند انواع قهوه، کیک و سایر نوشیدنی‌های کافی‌شاپی نیز در این رستوران یافت می‌شود.

آدرس رستوران قوام شیراز: بلوار زند، خیابان رودکی، چهارراه فردوسی، رستوران قوام شیرازی

سرای فرهنگی تجار شیراز

رستوران فرهنگی شیراز

این رستوران یکی از بهترین رستوران های شیراز است. این رستوران را می توان به عنوان گرانترین رستوران شیراز شناخت. محیطی دنج و آرام، وجود تابلوهای زیبای نقاشی روی دیوارها و رفتار عالی پرسنل، همه و همه باعث شده تا این رستوران یکی از بهترین رستوران های شیراز باشد. این رستوران یکی از بهترین و تکمیل‌ترین منوها را دارد.

آدرس سرای فرهنگی تجار شیراز: خیابان طالقانی، روبروی مسجد وکیل، سرای فرهنگی تجار.

رستوران صوفی شیراز؛ بهترین رستوران سنتی شیراز

رستوران صوفی شیراز

رستوران صوفی یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران های شیراز است که سابقه‌ای نزدیک به ۲۰ سال دارد. این رستوران زیبا معماری جذابی داشته و نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند. در معماری رستوران صوفی از آجرهای سه سانتی و طاقدیس‌های سنتی استفاده شده است. در این رستوران نیز مانند سایر رستوران های شیراز، موسیقی زنده وجود دارد. رستوران صوفی منوی پرباری دارد و هر یک از افراد می‌توانند غذای مورد علاقه خود را از این منو تهیه کنند.

لازم به ذکر است که کباب‌های رستوران صوفی بسیار معروف است و اغلب مسافران و گردشگران ترجیح می‌دهند در این رستوران کباب میل کنند. علاوه بر کباب، غذاهای اصیل شیرازی مانند کلم پلو، شکر پلو، آش سبزی، نان یوخه و نان شیری نیز در این رستوران یافت می‌شود. مسافرانی که علاقه به تست انواع غذاهای خوشمزه شیرازی را داشته باشند، می‌توانند به رستوران صوفی مراجعه کنند. ناگفته نماند که کلم پلوهای شیرازی رستوران صوفی یکی از غذاهایی است که اغلب اهالی شیراز و دیگر مسافران به سایر افراد نیز توصیه می‌کنند.

این رستوران در نزدیکی باغ عفیف آباد شیراز واقع شده است. به همین دلیل نیز یکی از مقاصد مهم مسافران و گردشگرانی است که به شهر زیبای شیراز سفر می‌کنند.

آدرس رستوران صوفی: خیابان عفیف آباد، جنب بانک ملت.

کافه رستوران گرتا شیراز

کافه گراتا شیراز

کافه رستوران گرتا از جمله کافه رستوران های شیراز است که در منطقه معالی آباد شیراز قرار دارد. این مجموعه انواع مختلف غذاهای ایرانی، بین‌المللی، فست‌فود و همچنین انواع نوشیدنی‌ها و دسرهای ایرانی و بین‌المللی را داخل منوی خود دارد. مسافران و گردشگران با سلایق مختلف می‌توانند با مراجعه به این مجموعه، هر آنچه را که دوست دارند انتخاب کنند و از سفر خود نهایت لذت را ببرند.

آدرس کافه رستوران گرتا شیراز: بلوار معالی آباد، خیابان دوستان.

کافه رستوران ژولپ شیراز

کافه رستوران ژولپ شیراز

کافه رستوران ژولپ یکی از بهترین رستوران های شیراز است که در نزدیکی بازار وکیل و حمام وکیل قرار دارد. مسافران و گردشگران می‌توانند برای استراحت و تجدید قوای خود به این کافه رستوران مراجعه کنند. انواع مختلف نوشیدنی‌ها، کیک‌ها، قهوه، دسر، انواع دم‌نوش‌ها، بستنی و فالوده از جمله مهم‌ترین و محبوب‌ترین آیتم‌های این کافه رستوران است. فضای دنج و دل باز این کافه رستوران باعث جذابیت بسیار بالای آن شده است. اگر شما نیز به شیراز سفر کردید، پس از گشت و گذار در بازار وکیل برای استراحت و تجدید قوا، به این کافه رستوران زیبا مراجعه کنید. با مراجعه به این کافه رستوران می‌توانید از محیط آن لذت ببرید.

آدرس کافه رستوران ژولپ: خیابان طالقانی، بعد از خیابان فرهنگ، روبروی حمام وکیل، کافه ژولپ.

با توجه به تمام نکاتی که ذکر شد، تعداد رستوران های باکیفیت و عالی در شیراز بسیار زیاد است. مسافران و گردشگران می‌توانند بنا به سلیقه شخصی خود، غذای مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

رستوران رودکی شیراز

رستوران رودکی شیراز

رستوران رودکی شیراز نیز یکی از بهترین رستوران های شیراز است. برخی از روزهای تعطیل، صفی طولانی از مردم جلوی این رستوران تشکیل می‌شود. انواع غذاهای ایرانی علی‌الخصوص کباب در این رستوران طبخ و سرو می‌شود.

آدرس رستوران رودکی: ابتدای خیابان رودکی از سمت خیابان زند.

بهترین فست فودهای شیراز

امروزه بسیاری از افراد، خواهان غذاهای فست‌فود هستند و در سفر نیز انتخابشان فست‌فود است. این چنین افراد در سفر به شیراز می‌توانند به رستوران ها و فست‌فودهای مشهور شیراز مراجعه کرده و بهترین فست‌فود شیراز را میل کنند. در ادامه به معرفی بهترین فست‌فودهای شیراز که از جمله بهترین رستوران های شیراز نیز هستند، می‌پردازیم.

فست‌فود گابریک؛ فست‌فودی مدرن و سرسبز

فست‌فود گابریک

این فست‌فود یکی از فست‌فودهای مدرن شیراز است. این رستوران یکی از بهترین رستوران های شیراز است. فست‌فود گابریک دو فضای سر باز و سر بسته دارد که افراد می‌توانند بنا به میل خود یکی از دو نوع محیط را انتخاب کنند. انواع مختلف غذاهای فست‌فودی در این رستوران با بالاترین کیفیت سرو می‌شود.

آدرس فست‌فود گابریک: بلوار دکتر حسابی (صنایع)، روبروی پمپ بنزین دیرین، نبش کوچه ٣٤.

فست‌فود مستر برگر شیراز؛ محیطی عالی برای برگر دوستان

فست‌فود مستر برگر شیراز

این فست‌فود یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین فست‌فودهای شهر شیراز است. برگرهای این فست‌فود محبوبیت ویژه‌ای بین اهالی شیراز دارند. مسافران می‌توانند در محیط خود رستوران از غذاهای این رستوران لذت ببرند. علاوه بر آن افراد می‌توانند سفارش‌های خود را به صورت بیرون بر نیز تهیه کنند و از آن لذت ببرند.

آدرس مستر برگر شیراز: بلوار آزادی، خیابان حر، تقاطع خیابان حدادی.

بهترین کبابی های شیراز کدام اند؟

رستوران شرزه، رستوران صوفی، رستوران باربیکیو دیاکو، رستوران نون و کباب درباری شیراز، کباب سرای خودمونی شیراز و کبابی جگر طلای شیراز

بهترین رستوران های اصفهان که در موسقی زنده اجرا می شود؟

باغ رستوران دالاهو، رستوران صوفی، رستوران باغ عمارت شاپوری، رستوران خوشا شیراز ، رستوران هفت خوان و ….

معرفی بهترین رستوران های شیراز

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*