برج میلاد

برج میلاد تهران

در این محتوا می‌ خواهیم در ارتباط با برج میلاد تهران صحبت کنیم. برجی که نام آن برای همه‌ ی ایرانیان و حتی بسیاری از ادامه مطلب

در این محتوا می‌ خواهیم در ارتباط با برج میلاد تهران صحبت کنیم. برجی که نام آن برای همه‌ ی ایرانیان و حتی بسیاری از گردشگرانی که به تهران آمده‌اند و یا اطلاعاتی در ارتباط با برج های بلند دنیا دارند، آشنا است. در این بخش ما اطلاعات کاملی از قسمت های مختلف برج میلاد و مراکز تفریحی گردشگری اطراف آن آماده کرده ایم. ابتدا توضیحی در ارتباط با تاریخچه‌ی این برج و علت ساخت آن خواهیم داشت. در ادامه از جزئیات ساخت آن می‌گوییم و در آخر از مکان های تفریحی که شما می توانید لحظات خوشی را در آن ها سپری کنید، سخن می گوییم. اگر قصد رفتن به برج میلاد را دارید بهتر است که قبل از آن این محتوا را در زمان کوتاهی مطالعه کنید تا اطلاعات کاملی از مراکز این برج داشته باشید.

برج میلاد

تهران پایتخت کشور ایران که شهری گسترده با نزدیک به ۲۰ میلیون جمعیت می‌ باشد، صاحب برج زیبای میلاد است. در شهر تهران جاذبه های گردشگری تفریحی و تاریخی بسیاری جای گرفته است که در کنار آن ها برج میلاد بسیار مشهور می باشد. برج میلاد سومین برج بلند خاورمیانه می باشد. همچنین این برج جزء ششمین برج مخابراتی در جهان شناخته می شود. این برج در شهر تهران از قطب های گردشگری و تفریحی به حساب می آید.

در طبقات مختلف این برج بخش های متفاوتی جای گرفته اند. به عنوان مثال بخش های اداری، گردشگری و تجاری. در بخش گردشگری به عنوان مثال چندین رستوران معروف و موزه قرار گرفته اند. البته قابل توجه است که برای ورودی به این برج باید هزینه ای را به عنوان ورودی پرداخت کنید.

برج میلاد کجاست؟

برج میلاد درون زمینی به مساحت حدود هفتاد و پنج هکتار بر روی تپه های منطقه کوی نصر ، احداث شده است. تا قبل از ساخت این برج ، میدان آزادی و به طور دقیق تر برج آزادی نماد شهر تهران به حساب می آمد. پس از ساخت برج میلاد این برج به عنوان نماد اصلی این شهر انتخاب شد. در کنار مشهور بودن این برج در شهر تهران این سازه ی غول پیکر در میان دیگر برج های جهان بسیار معروف می باشد.

علت ساخت برج میلاد

در ابتدا انگیزه ی ساخت این برج جهت بهبود مسائل مخابراتی و گسترش دادن پوشش فرکانسی تلویزیون و رادیو بود. در ادامه این پروژه گسترش یافت و زمینه ی گردشگری و تفریحی نیز حرفی برای گفتن داشت. اکنون رستوران گردان برج میلاد در ارتفاع دویست و هفتاد و شش متری از سطح زمین قرار دارد. این رستوران یکی از لاکچری ترین رستوران های گردان شهر تهران به حساب می آید.

 آشنایی بیشتر با برج میلاد

ارتفاع برج میلاد ۴۳۵ متر و وزن آن حدود ۱۵۰ هزار تن می باشد. این برج از قسمت های ساختمان پایینی برج ، بدنه ی اصلی و قسمت های بالایی برج تشکیل شده است. پیشنهاد ساخت این برج ابتدا در سال ۱۳۷۰ مطرح شد و در نهایت در سال ۱۳۷۶ در سالروز تولد امام خمینی ( ره )، پروژه ی کلنگ زنی انجام شد. به طور کلی ساخت این برج غول پیکر نزدیک به یازده سال زمان برد. در آخر در شانزدهم مهر ماه سال ۱۳۸۷ افتتاح شد. شرکت یادمان سازه و به طور اختصاصی تر آقای دکتر رضا حافظی مسئول اجرای عملیاتی ساخت برج بوده اند .

این برج با شعار « آسمان نزدیک است » شروع به کار کرد. افتخارات زیادی نصب این برج زیبا شد. افتخاراتی نظیر بلند ترین برج ایران و همچنین همان طور که اشاره کردیم ششمین بلند ترین برج مخابراتی جهان. همچنین برج میلاد بیستمین سازه ی نامتکی نیز می باشد. سازه ی نامتکی به سازه ای می گویند که بدون نگه دارنده ای مثل سیم و دکل ساخته شده باشد.

مجموعه ی برج شامل قسمت بزرگی از محوطه کنار برج و خود برج می باشد. طبقه های پایین برج به قسمت های تأسیسات اختصاص پیدا کرده است. ساختمان پایینی برج از شش طبقه ی تجاری تشکیل شده . در بدنه ی برج شش آسانسور بسیار پر قدرت و سریع تعبیه شده است . این آسانسور ها بسیار سریع شما را به قسمت بالایی برج می رسانند . قسمت بالایی برج خود از دوازده طبقه تشکیل شده است . این طبقه ها هر کدام شامل یکی از مراکز تفریحی گردشگری ، موزه و رستوران های مختلف می باشند.

در نظر داشته باشید که تنها زیبایی فنی و مهندسی این برج باعث مشهور و محبوب شدن آن نشده است. این برج در محوطه ی خود مکان های گردشگری بسیاری را فراهم آورده است.  در ادامه به این موضوع می پردازیم که چرا برای گذراندن ساعات تفریحی بسیار خوش می توان روی برج میلاد حساب باز کرد.

زیپ لاین

این زیپ لاین که در ضلع غربی برج میلاد قرار دارد دارای طول مسیر ۱۷۰ متری می باشد . ارتفاع این زیپ لاین هفتاد و پنج متر از سطح زمین می باشد. ساعات کاری آن بعد از ظهر ها از ساعات ۱۷ تا پاسی از شب می باشد. در فصل های گرم سال یعنی دو فصل اول سال از ساعت ۱۱ تا ۲۱ و در فصول سرد از ۱۳ تا ۲۴ باز می باشد. همچنین شرایط وزنی بین ۳۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم نیز برای وزن افراد در نظر گرفته شده است.

شماره ی تلفن جهت هماهنگی زیپ لاین: ۰۹۳۹۳۳۳۳۷۷۵

سینما ایکس بعدی

در این سینما که از یک مجموعه  بازی های هیجان انگیز و متنوع تشکیل شده است می توانید اوقات خوش فراموش نشدنی‌ای رقم بزنید. مدت زمان حضور شما در هر بازی از سه الی پنج دقیقه می باشد. ظرفیت هفت نفر و حرکت پیشرفته صندلی ها و افکت های مختلف و سیستم آب پاش از امکانات این سینما ایکس بعدی می باشد.

این سینما ایکس بعدی قابل استفاده برای افراد بالای هفت سال است. در نظر داشته باشید که برای گروه سنی زیر هفت سال و خانم های باردار یا افرادی با سابقه ی بیماری قلبی ، مناسب نمی باشد.

اتاق فرار انیگما

حتماً با اتاق های فرار آشنایی دارید. اتاق فرار انیگما بازی فیزیکی و ماجراجویی می باشد که در آن افراد در گروه های بین چهار الی شش نفر شرکت می کنند. این افراد در یک اتاق به مدت یک ساعت حبس می شوند. در طول این یک ساعت باید با پیدا کردن سرنخ های مختلف و حل معماهای متفاوت بتوانید از این اتاق ، فرار کنید. اسامی بازی هایی که در این اتاق فرار می توانید بازی کنید شامل مجسمه گمشده ،‌ کلبه گمشده و قتل مرموز و…. می باشد. ساعت کاری این مجموعه از ۹ صبح تا ۲۳ شب می باشد.

تلفن رزرو جهت اتاق فرار انیگما : ۰۹۱۲۰۰۳۶۶۱۴

مسیر دقیق رسیدن به برج میلاد

برج میلاد در واقع در شمال غرب پایتخت قرار گرفته است. از نظر منطقه ای در منطقه ی ۲ شهرداری واقع شده است. این برج از شمال و جنوب و شرق و غرب به بزرگراه های چمران و شیخ فضل الله و همت و در نهایت به بزرگراه حکیم می رسد. خلاصه ی کلام آن است که برای دسترسی به این برج راه های بسیاری وجود دارد.

اگر بخواهید از مسیر مترو به برج میلاد برسید باید به خط هفت یعنی خط بسیج – میدان صنعت بروید. در آخر در ایستگاه برج میلاد از مترو پیاده شوید. بعد از پیاده شدن از مترو قسمتی از مسیر را باید با تاکسی تا برج بیایید.

حال اگر بخواهید با مسیر شخصی به برج میلاد بروید باید خود را به یکی از بزرگراه هایی که اشاره کردیم برسانید. در واقع یکی از بزرگراه های چمران ، همت حکیم و یا شیخ فضل الله و سپس از طریق این بزرگراه ها خود را به مسیر مخصوص برج میلاد برسانید. این مجموعه دارای پارکینگ اختصاصی سرپوشیده و هم پارکینگ غیر سر پوشیده می باشد. می توانید ماشین خود را در یکی از این پارکینگ ها پارک کنید.

در آخر شما با تاکسی یا هر تاکسی اینترنتی نیز می توانید خود را به برج میلاد برسانید. تنها کافیست مقصد خود را به راننده اطلاع دهید تا شما را از سریع ترین راه به برج برسانند.

ساعت بازدید از برج میلاد از ۹ صبح تا ۱۸ شب در نظر گرفته شده است.

انواع بلیط های ورودی

همان طور که در قسمت های بالایی توضیح داده شد شما برای بازدید از برج میلاد نیاز است که بلیط تهیه کنید. این بلیط های ورودی دو نوع می باشند . اگر قصد بازدید از چهار طبقه بالای برج را داشته باشید باید بلیط نوع اول را داشته باشید. اگر بخواهید فقط از طبقه ی هفتم و سکوی دید دیدن کنید می توانید بلیط دوم را بگیرید. چهار طبقه ی بالای برج شامل گنبد آسمان، موزه دست نوشته ها، سکوی دید، موزه ی مشاهیر و هدایای شهرداری می باشد. در نظر داشته باشید که اگر شرایط هوایی و جوی مناسب نباشد شما امکان استفاده از قسمت سکوی دید را نخواهید داشت.

کاربرد های مختلف برج میلاد

  • نماد پایتخت کشور ایران
  • بهبود سیستم مخابراتی بی سیم و آنتن دهی بهتر شهر
  • فراهم آوردن امکانات گردشگری تفریحی
  • ایجاد یک فضای رسمی جهت برگزاری همایش های مهم سیاسی ، فرهنگی ، علمی پژوهشی
  • ایجاد بستری مناسب برای پیش بینی های دقیق تر هواشناسی
  • ایجاد جاذبه های تفریحی مانند انواع رستوران های لاکچری شامل رستوران گردان
  • بهینه تر کردن شرایط سیستم های رادیویی تلویزیونی

سکوی دید برج میلاد

یکی از جاذبه های گردشگری بسیار محبوب برج میلاد سکوی دید آن می باشد. این سکوی دید در طبقه ی چهارم در ارتفاع ۲۶۱ متری از سطح زمین قرار دارد. این سکوی دید به سکوی دید بسته شهرت دارد. علت این نام گذاری به دلیل این می باشد که این سکوی دید کاملاً سر پوشیده می باشد. این قسمت در جایی قرار دارد که شما می توانید در یک قاب ۳۶۰ درجه ای قرار بگیرید و تمامی تهران را در زیر پای خود مشاهده کنید. در واقع از هر طرف آن که نگاه کنید یک سمت این شهر شلوغ تاریخی را نظاره گر خواهید بود . از این ارتفاع بلند تقریباً تمام شهر در معرض دید شما قرار خواهد داشت. منظره ای بی نظیر از ساختمان های بلند و مدرن و طبیعت سر سبز اطراف برج را مشاهده خواهید کرد.

اگر می خواهید هوای تهران پاک باشد و شما به راحتی بتوانید شهر را نظاره کنید بهتر است که در فصل بهار به این سکوی دید بروید. در این فصل کم ترین آلودگی در پایتخت موجود است و شما می توانید تصویری واضح از شهر را داشته باشید.

موزه ی مشاهیر

بعد از طبقه ی موزه ی شهرداری و سکوی دید سرپوشیده ، موزه ی مشاهیر قرار دارد. این موزه در ارتفاع ۲۷۱ از سطح زمین واقع شده است. در این موزه می توانید شخصیت های مهم فرهنگی، سیاسی، علمی، ورزشی را مشاهده کنید. در این موزه تندیس های سیلیکونی از مشاهیر ایرانی قرار گرفته است. این مجسمه ها به دست دکتر علیرضا خاقانی ساخته شده اند و در این موزه قرار داده شده اند. این مجسمه ها با ظرافت تمام و طراحی تمام عیار ساخته شده اند . مجسمه ها به طوری ساخته شده اند که گویا شما خود آن شخص را رو به روی خود مشاهده می کنید.

در این موزه مجسمه های افراد معروفی مانند نیما یوشیج، پروین اعتصامی، غلامرضا تختی، جلال آل احمد، سیمین دانشور، محمد تقی بهار، شهریار، ستارخان،‌ صدر اعظم امیر کبیر، کمال الملک، شهید مصطفی چمران، پروفسور حسابی، پروفسور سمیعی و …. قرار گرفته است.

موزه ی شهرداری

موزه ی شهرداری در طبقه ی چهارم قرار گرفته است. در واقع این موزه در مجاورت سکوی دید سر پوشیده ساخته شده است. در این موزه دست نوشته ها و سند های قدیمی کشورمان ایران قرار گرفته است. از قسمت های تماشایی موزه ی شهرداری کُره های قدیمی است که از موزه ی  « ژرژ پمپیدو » آورده شده اند. این کره ها مربوط به قرن های هفتم تا بیستم میلادی می باشند. در ضمن بر روی این کره ها اسم خلیج فارس نوشته شده است. از جالبی این کره ها این می باشد که نام خلیج فارس از آن زمان همین بوده است و متعلق به کشور ایران بود است. همین موضوع مهر محکمی بر تمدن چندین هزار ساله ی ایران باستان است.

رستوران گردان برج میلاد

رستوران گردان برج میلاد یکی از مشهور ترین رستوران های گردان کل کشور به حساب می آید . این رستوران گردان که بسیار لاکچری و لوکس می باشد از بهترین رستوران های شهر تهران می باشد . منویی بلند بالا و متنوع از تمامی غذا هایی که میل داشته باشید. شما بعد از سفارش غذا می توانید آن را در بالای بلند ترین نقطه ی تهران با منظره ای بی نظیر، میل کنید. اگر احساس می کنید با چرخش رستوران دچار سرگیجه می شوید نگران نباشید . چرخش رستوران گردان برج میلاد بسیار آهسته رخ می دهد . این سرعت آن قدری کم است که هر چرخش کامل آن در یک ساعت رخ می دهد . در واقع شما هر یک ساعت یک بار ۳۶۰ درجه از موقعیت فعلی خودتان جا به جا می شوید و به محل اولیه باز می گردید. دیوار های رستوران گردان برج میلاد از هنر بی نظیر استاد گرمچی بهره مند شد است. در واقع آثار بر روی دیوار رستوران حکایت از داستان شاهنامه ی استاد فردوسی بزرگ دارد.

در نهایت اگر می خواهید در بالای ارتفاع ۲۷۶ متری از سطح زمین بنشینید و یک غذای لاکچری را میل نمایید و هم زمان در همه ی اطراف شهر تهران چرخ بزنید، سر زدن به این رستوران گردان را فراموش نکنید.

گنبد آسمان

 برای تکمیل یک سفر گردشی تفریحی به شما توصیه می کنیم که حتماً سری به گنبد آسمان در برج میلاد بزنید . این نقطه مرتفع ترین نقطه ی قابل دیدن برای عموم مردم می باشد. دکتر رضا یحیایی طراحی بسیار زیبا که روایت گر داستان تاریخی فرهنگی ایران باستان می باشد را در گنبد آسمان پیاده کرده است. این اثر بسیار عمیق که شامل مضمون های بسیار ژرفی از ماهیت زندگی می باشد شامل نشانه های چهار عنصر اصلی است. در واقع چهار عنصر اصلی یعنی آب و خاک و هوا و آتش را در این اثر مشاهده خواهید کرد . گنبد آسمان در ارتفاع ۳۰۲ متری از سطح زمین قرار دارد. در بالای گنبد آسمان دکل بزرگ مخابراتی قرار گرفته است.

رستوران ها و کافه های برج میلاد

واضح است که در این برج عظیم تعداد قابل توجهی کافه و رستوران جهت خدمت رسانی به گردشگران موجود است. این رستوران ها و کافه ها عبارت اند از :

  • رستوران گردان برج میلاد با منوی غذایی بین المللی. این رستوران بلند ترین رستوران گردان کشور می باشد و هر یک ساعت یک بار یک دور کامل می زند.
  • رستوران ویژه که در طبقه ی هفتم برج میلاد قرار دارد . این رستوران در ارتفاع ۲۹۲ متری از سطح زمین واقع شده است . این رستوران یک ایوان دارد که منظره ی بسیار چشم نوازی را برای شما فراهم می آورد . مساحت آن حدود ۱۱۰۰ متر مربع می باشد . به تعداد ۶۰ مهمان قابلیت پذیرش دارد.
  • کافه ویونا که در ارتفاع ۲۶۶ متری قرار گرفته است. کافه ویونای برج میلاد یکی از شعبه های کافه های ویونا می باشد که تهران موجود است . قابل توجه است که شما برای ورود به این کافه هزینه ای را پرداخت نمی کنید. تنها هزینه ی شما همان بلیط ورودی شما برای ورود به طبقه ی هفتم برج می باشد . هزینه ی نهایی شما برابر با منوی غذایی است که در کافه سفارش می دهید.
  • رستوران سنتی ایوان در پای برج میلاد و در قسمت ضلع غربی آن قرار گرفته است . این رستوران به دلیل موقعیت جغرافیایی که در آن قرار گرفته است دارای چشم اندازی ۳۶۰ نسبت به شهر تهران می باشد.
  • فود کورت خوراکده نیز از رستوران های برج میلاد می باشد . این فود کورت در طبقه ی چهارم این برج واقع شده است.
  • رستوران فرش با ارائه ی لیست کاملی از غذاهای از نوع فست فود در ضلع غربی برج میلاد قرار گرفته است.

تعداد پله های برج میلاد

بله درست است به غیر شش آسانسور قوی و پر سرعت، برج میلاد دارای پله هم می باشد. برج میلاد دارای ۱۶۹۳ پله است . حتی رکورد بالا رفتن از این پله ها توسط آقای احد اسدی ورزشکار ماراتن در عرض حدود ۱۰ دقیقه شکسته شده است. رکورد قبلی هم توسط خود آقای احد اسدی زده شده بود که تنها هشت ثانیه با رکورد فعلی متفاوت بود.

مرکز همایش های بین المللی

مرکز همایش های بین المللی برج میلاد دارای شش تالار بزرگ می باشد. این مرکز همایش از مهم ترین مراکز همایش در شهر تهران به حساب می آید. سالن اصلی آن حافظ نام دارد . سالن حافظ دارای ظرفیتی بالغ بر بالای ۱۶۰۰ نفر می باشد. سالن حافظ در دو طبقه متصل به هم ساخته شده است و دارای به روزترین سیستم های صوتی تصویری می باشد . این سالن در کنار سالن های مشهور دیگر تهران یعنی تالار وحدت، سالن میلاد نمایشگاه بین المللی و برج آزادی قرار دارد.

دلفیناریوم برج میلاد

تنها نقطه ای از تهران که می توانید در آن شاهد دلفین باشید قطعاً دلفیناریوم برج میلاد می باشد. دلفیناریوم در قسمت غربی برج میلاد واقع شده است، بلند ترین دلفیناریوم دنیا می باشد. این دلفیناریوم تنها دلفیناریوم غیر ساحلی خاور میانه می باشد . نام دلفین های این دلفیناریوم، آلفا و کاسیا می باشد. همچین یک شیر دریایی در بین این دو دلفین قرار دارد که باعث جذابیت بیشتر این شو ها می شود. این دلفیناریوم نزدیک به ۱۲۰۰ نفر ظرفیت دارد و مساحت آن برابر ۳۲۰۰ متر مربع می باشد. همچنین این دلفیناریوم از تمامی استاندارد های بین المللی برخوردار است.

شنا کردن با دلفین ها نیز از خدمات این مرکز تفریحی گردشگری می باشد. کیست که از شنا کردن با این حیوان های باهوش و دوست داشتنی به وجد نیاید؟

سوالات متداول

برج میلاد کجاست؟

مجموعه برج میلاد تهران در مساحتی در حدود ۷۵ هکتار روی تپه‌ای در منطقه کوی نصر تهران قرار دارد. برج میلاد در منطقه ۲ شهرداری تهران در شمال غرب پایتخت واقع شده است و از شمال به بزرگراه همت، از جنوب به بزرگراه حکیم، از شرق به بزرگراه چمران و از غرب به بزرگراه شیخ فضل الله می‌رسد.

برج میلاد چند متر است؟

برج میلاد تهران با ارتفاع ۴۳۵ متر، ششمین برج جهان به شمار می‌رود.

برج میلاد چند پله دارد؟

برج میلاد تهران ۱۶۹۳ پله دارد.

برج میلاد چند طبقه است؟

۱۲ طبقه

برج میلاد تهران

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*