بام تهران

بام تهران

بام تهران؛ بررسی کامل تفریحات و امکانات آن در شهر تهران به دنبال یک جای تفریحی و دیدنی هستید که بتوانید شب به آنجا بروید ادامه مطلب

بام تهران؛ بررسی کامل تفریحات و امکانات آن

در شهر تهران به دنبال یک جای تفریحی و دیدنی هستید که بتوانید شب به آنجا بروید و لذت ببرید؟ بام تهران یکی از بهترین گزینه ها است. در واقع بام تهران یکی از جاهای دیدنی تهران محسوب می شود که اغلب تهرانی ها و به خصوص جوانان، برای تفریح به آن جا می روند. حتی مسافرانی که از شهرهای دیگر به تهران می روند هم از آن برای تفریح استفاده می کنند. البته اگر قصد استفاده از تفریحات آن را دارید، بهتر است تا زمانی که هوا روشن است به بام بروید تا بتوانید از همه آن ها استفاده کنید. در بام همه چیز زیر پایتان است و می توانید لذت ببرید. در این مقاله به بررسی کامل بام تهران می پردازیم تا با آن آشنا شوید.

بام تهران کجاست؟

بام تهران یکی از جاهای تفریحی و زیبای تهران است که به یکی از اماکن تفریحی این شهر تبدیل شده است. بام تهران به دلیل ارتفاع بلندی که دارد، آب و هوای پاک و کوهستانی دارد و می توانید در روزهای گرم تابستان از حضور در آن لذت ببرید. همچنین در بام خبری از آلودگی ها و ترافیک شهری نیست و می توانید از آرامشی که در آن جا وجود دارد نهایت لذت را ببرید. اگر از افرادی هستید که به دنبال جای خلوت می گردید تا از آرامش آن لذت ببرید، پیشنهاد می کنیم بام تهران را امتحان کنید؛ آن هم نه در آخر هفته، بلکه در وسط هفته.

علاوه بر تمام چیزهایی که در مورد بام تهران گفتیم، امکانات تفریحی متعددی هم در آن وجود دارد. بنابراین اگر به دنبال یک جای تفریحی هستید تا به همراه دوستان یا خانواده خود به تفریح بپردازید، باز هم بام گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. بام تهران در روز زیبایی خاص خود را دارد اما در شب، به یکی از زیباترین نقاط شهر تهران تبدیل می شود. جالب است بدانید که از بام می توانید به توچال بروید! کافی است تجهیزات کافی بردارید و با کمک تله کابین یا تله سیژ به ایستگاه های ۱ تا ۷ توچال بروید و از آن لذت ببرید.

اگر قصد دارید در شهر تهران یک اقامتگاه مناسب رزرو کنید، اسنپ روم پیشنهادات بسیار جذابی برای شما دارد که متناسب با بودجه و شرایط شما است. شما می توانید به صورت آنلاین اقامتگاه خود نظیر هتل یا سوئیت مناسبی در تهران رزرو کنید و از اقامت در آن لذت ببرید.

در بام تهران، شهر زیر پایتان خواهد بود!

بام تهران یکی از مرتفع ترین نقاط شهر است که از آن جا همه چیز زیر پایتان است. در واقع هنگامی که شما به بام می روید، همه جای شهر را می توانید از طریق آن مشاهده کنید. البته این موضوع که شهر چقدر آلوده باشد هم بی تاثیر نیست! اگر آلودگی شهر زیاد باشد، بام می تواند گزینه بسیار عالی برای فرار از آلودگی های شهری باشد اما واقعیت این است آلودگی ها باعث می شود تا لذت دیدن شهر را نتوانید تجربه کنید. هر چقدر شهر آلوده تر باشد، شهر تهران کمتر دیده می شود و شانس کمتری برای دیدن بخش های مختلف آن خواهید داشت.

اگر با هدف دیدن شهر در زیر پایتان به بام تهران می روید، بهتر است در روزهایی که آلودگی کم است به آن جا مراجعه کنید. البته در بام امکانات تفریحی بسیار زیادی وجود دارد و شما می توانید در روزهای آلوده به آن جا بروید. بخش های تفریحی آن به شما کمک می کند تا چند ساعتی را به همراه دوستان خود سرگرم باشید و از محیط آلوده شهر دور باشید. اگر زمان کافی داشته باشید، می توانید یک روز کامل را برای حضور در بام تهران برنامه ریزی کنید و از حضور خود نهایت لذت را ببرید.

تفریحات بام تهران کدام هستند؟

در بام تهران تفریحات مختلفی وجود دارد و شما می توانید از آن ها نهایت لذت را ببرید. برخی از این تفریحات هیجان بسیار بالایی دارند و اگر به تفریحات هیجانی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم حتماً آن ها را تجربه کنید و نهایت لذت را ببرید. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی برخی از تفریحات و امکانات تفریحی بام تهران بپردازیم تا بتوانید برای آن ها برنامه ریزی کنید:

بگ جامپینگ

یکی از بهترین تفریحاتی که در بام تهران در انتظار شما است، بگ جامپینگ است. اگر از آن جمله افرادی هستید که هیچ ترسی از ارتفاع ندارید و به دنبال تفریحات هیجان انگیز هستید، این تفریح بهترین گزینه برای شما است. این تفریح در بام وجود دارد و می توانید آن را به همراه دوستان یا خانواده خود تجربه کنید! البته باید افرادی را به همراه خود ببرید که ترس از ارتفاع ندارند تا از تفریح خود لذت ببرید. در این تفریح شم از ارتفاع بسیار بلند یک برج به پایین می پرید.

این موضوع که چقدر مهارت و شجاعت داشته باشید، در این تفریح تاثیر بسیار زیادی دارد. شما می توانید ارتفاع بلندتری را انتخاب کنید و آدرنالین ترشح شده در خون را بالا ببرید. نگران فرود هستید؟ هنگام فرود کیسه هوا در زیر شما قرار دارد و با پرش دقیقاً روی آن می افتید و مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

بانجی جامپینگ

یکی دیگر از تفریحاتی که در بام تهران می توانید تجربه کنید، بانجی جامپینگ است. بسیاری از ما تفریحاتی که هیجان انگیز هستند را دوست داریم اما نظرتان در مورد این که مدتی را روی هوا معلق باشید چیست؟ بانجی جامپینگ در واقع تفریحی است که در آن مدتی را روی هوا معلق هستید و آدرنالین بسیار زیادی ترشح می شود. البته همه چیز به صورت استاندارد و امن است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

بسیاری از افراد هنگامی که به سراغ بانجی جامپینگ می روند، نگران امنیت خود هستند اما جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. تمام وسایل به کار رفته همگی استاندارد کافی دارند و هیچ گونه مشکلی برای افرادی که از این تفریح استفاده می کنند پیش نخواهد آمد. بانجی جامپینگ را می توانید در بام تهران تجربه کنید و لذت ببرید.

صخره نوردی

یکی دیگر از تفریحاتی که برای بسیاری از ما جذاب و قابل استفاده است، صخره نوردی است. در واقع صخره نوردی از تفریحاتی است که هیچ گونه محدودیت سنی وجود ندارد و اگر مشکل خاصی ندارید، به راحتی می توانید آن را تجربه کنید. در بام تهران تفریح صخره نوردی هم در اختیار شما قرار دارد و به راحتی می توانید آن را تجربه کنید.  فرقی هم نمی کند که به همراه خانواده خود برای تفریح به بام رفته باشید یا به همراه دوستان خود! در هر صورت صخره نوردی یکی از ورزش های لذت بخش و هیجان انگیز است که به همراه هر کسی می توانید آن را تجربه کنید و لذت ببرید.

ترامپولین جامپینگ

تا به حال از ترامپولین جامپینگ استفاده کرده اید؟ در واقع یکی از تفریحات بسیار هیجان انگیز و لذت بخشی که می توانید تجربه کنید ترامپولین جامپینگ است. این ورزش محدودیت سنتی خاصی ندارد و شما به راحتی می توانید با هر سنی از آن استفاده کنید. در بام تهران این تفریح وجود دارد و اگر علاقه دارید که به سراغ آن بروید، کافی است در بام از آن استفاده کنید. البته حواستان باشد که ممکن است ترامپولین جامپینگ چند ساعتی شما را مشغول خودش نگه دارد و از آن خسته نشوید. پس از آن که از خارج می شوید، کلی خسته هستید و می توانید از کافه و رستوران های بام تهران برای استراحت و میل کردن نوشیدنی یا غذا استفاده کنید.

سورتمه بام تهران

اگر به دنبال تفریحی هستید که بتوانید دور تا دور بام دور بزنید و لذت ببرید، سورتمه بام تهران را پیشنهاد می کنیم. در واقع این تفریح یکی از جذاب ترین تفریحاتی است که می توانید در بام تجربه کنید و خستگی خاصی هم به سراغ شما نمی آید. سورتمه بام حدود ۲۵۰ نفر ظرفیت دارد و امنیت آن کاملاً تضمین شده است. شما می توانید به همراه دوستان یا خانواده خود سوار آن شوید و نهایت لذت را ببرید. البته بهتر است در فصل هایی که آب و هوا سرد است به سراغ آن نروید، چرا که سرمای هوا هنگام سورتمه سواری کمی شما را اذیت می کند. اما در هر صورت این ورزش یکی از جذاب ترین تفریحاتی است که هر فرد می تواند از آن استفاده کند و لذت ببرد.

سورتمه بام تهران از بلندترین و جذاب ترین سورتمه هایی است که در سراسر ایران وجود دارد و قطعات آن هم به صورت کاملاً استاندارد هستند و امنیت آن تضمین شده است.

زمین تنیس

به تنیس علاقه دارید و به دنبال جایی هستید که بتوانید با افراد حرفه ای تنیس بازی کنید؟ در بام تهران یک زمین تنیس بزرگ و جذاب وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. برای استفاده از زمین تنیس به راحتی می توانید به آن جا بروید و وسایل مورد نظر خود را هم تهیه کنید. در واقع نیازی نیست که وسایل را از تهران تهیه کنید و با خودتان تا بام تهران حمل کنید! در فروشگاه کنار زمین تنیس وسایل مورد نظر شما وجود دارد و می توانید از همان جا خریداری کنید.

در زمین تنیس بام افراد مبتدی و حرفه ای حضور دارند و شما می توانید با آن ها به تنیس بازی کردن بپردازید. همه افراد به راحتی می توانند از زمین تنیس بام تهران استفاده کنند و لذت ببرند. شاید برایتان جالب باشد اما برخی افراد برای تمرین های حرفه ای خود از زمین تنیس بام استفاده می کنند و شما می توانید شانس بازی کردن با چنین افرادی را داشته باشید.

سینمای ۵ بعدی

اگر کودکی را به سینمای ۵ بعدی ببرید، ذوق می کند! چرا که تجربه بی نظیری برای کودکان است و می تواند نظر آن ها را جلب کند. برای بزرگسالان شاید خیلی هیجان انگیز نباشد، اما باز هم تجربه بسیار خوبی است. یکی از تفریحاتی که در بام تهران در اختیار شما قرار دارد، سینمای ۵ بعدی است. در سینمای ۵ بعدی علاوه بر این که یک فیلم با داستان جذاب را دنبال می کنید، افکت های بی نظیری را هم تجربه می کنید.

بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که سینمای ۵ بعدی برای شما جذاب است و می خواهید به همراه کودکان خود یک تفریح به یاد ماندنی را تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم از این بخش استفاده کنید. جالب است بدانید که این سینما استانداردهای ایتالیا را دارد و مشکلی برای علاقه مندان پیش نمی آید. بنابراین با خیالی آسوده می توانید از آن استفاده کنید و لذت ببرید.

همچنین بخوانید: معرفی پردیس های سینمایی تهران

اتاق فرار

تا به حال نام کیوب کلاب به گوشتان خورده است؟ اتاق فرار بام تهران یکی از جذاب ترین جاهایی است که می توانید برای تفریح انتخاب کنید و با این نام شناخته می شود. اتاق فرار بام ، در واقع یکی از مجموعه های هیجان انگیز و مفرحی است که پیش از ایستگاه اول توچال قرار دارد. البته برای آن که بتوانید با موفقیت از اتاق فرار خارج شوید، باید چالش های ذهنی زیادی را جلو ببرید. اگر بتوانید در زمان مشخص شده خارج شوید، می توانید موفق باشید اما اگر نتوانید، شما می بازید.

اگر به دنبال یک تفریح چالش برانگیز هستید تا به همراه دوستان خود تجربه کنید، اتاق فرار بام تهران یکی از بهترین گزینه ها است. بسیاری از افراد به بازی هایی که ذهن آن ها را به چالش می کشد علاقه دارند و اتاق فرار گزینه بسیار مناسبی برای آن ها خواهد بود. البته اتاق فرار های مختلفی در پایتخت وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید اما اتاق فرار بام تهران یکی از بهترین و جذاب ترین اتاق فرارها است.

زیپ لاین

نظرتان در مورد یک تفریح هیجان انگیز دیگر در بام تهران چیست؟ زیپ لاین بام یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین زیپ لاین هایی است که می توانید استفاده کنید. این زیپ لاین در فاصله ۶۰ متری از سطح زمین است و مسافتی حدود ۲۰۰ متر را طی می کند. البته این زیپ لاین برای کسانی که از ارتفاع می ترسند، خیلی نمی تواند گزینه مناسبی باشد اما اگر عاشق هیجان و آزاد شدن آدرنالین در خون هستید گزینه بسیار مناسبی است. این تله سیژ از اولین ایستگاه که در نزدیکی رستوران چشمه است شروع می شود.

همچنین در فصل زمستان هم این مجموعه توسط اسکی سواران استفاده می شود تا به ایستگاه مورد نظر خود برسند.

امکانات رفاهی بام تهران

اگر قصد استفاده از امکانات رفاهی بام تهران را دارید، بهتر است ابتدا با بهترین آن های آن آشنا شوید. در واقع در بام تهران تمام امکانات رفاهی لازم در اختیار شما قرار دارد تا بتوانید یک روزه کامل را برای تفریح در آن برنامه ریزی کنید. اگر پس از گشت و گذار در محیط بام خسته شدید، می توانید به یکی از کافه ها یا رستوران های آن مراجعه کنید و پس از صرف غذا یا نوشیدنی و همچنین رفع خستگی، به ادامه تفریحات خود بپردازید. چند مورد از مهم ترین کافه و رستوران هایی که در بام وجود دارد و می توانید استفاده کنید، عبارتند از:

کافه لمیز

یکی از بهترین کافه هایی که می توانید در بام تهران پیدا کنید، کافه لمیز است. کافه لمیز در واقع یکی از کافه های زنجیره ای در کشور است که علاوه بر تهران در شهرهای دیگر هم شعبه دارد. در این کافه می توانید دکوراسیون بسیار زیبا و جذابی را ببینید. در کنار این که شما از چنین دکوری می توانید لذت ببرید، می توانید از آن به عنوان لوکیشن عکاسی هم استفاده کنید. در این کافه همه چیز کیفیت عالی دارد؛ از نوشیدنی ها گرفته تا کیک ها. این کافه پاتوق بسیاری از افرادی است که به کافه گردی علاقه دارند. این کافه در کنار زیپ لاین واقع شده است و می توانید از آن استفاده کنید.

فودکورت توچال

فود کورت توچال یکی از بهترین رستوران هایی است که می توانید از خوردن غذای باکیفیت در آن لذت ببرید. این فودکورت در میان گردشگران محبوبیت بسیار بالایی دارد و در بام تهران واقع شده است. مساحت این فودکورت ۱۵۰۰ متر مربع است و دکوراسیون بسیار جذاب و دلنشینی دارد. شما می توانید از حضور در این فودکورت نهایت لذت را ببرید و مدت زمانی را به همراه دوستان یا خانواده خود به صرف غذاهای خوشمزه بپردازید. ساعت کاری فودکورت توچال از ۷ صبح تا ۲۴ بامداد است و نزدیک به مجموعه تفریحی و ورزشی توچال قرار دارد.

سایر کافه و رستوران ها

در بام تهران علاوه بر کافه و رستورانی که معرفی کردیم چند مورد دیگر کافه و رستوران وجود دارد! اگر می خواهید آن ها را هم می توانید امتحان کنید و از آن لذت ببرید. از مهم ترین موارد دیگر می توان به رستوران ایتالیایی فلورانس، رستوران بام ، رستوران روشا، رستوران سیتادو و برگرلند اشاره کرد. بنابراین این موارد هم وجود دارد و برخی از آن ها کیفیت غذا و نوشیدنی بسیار خوبی دارند. اگر قبلاً فودکورت توچال و کافه لمیز را امتحان کرده اید، می توانید به سراغ این موارد بروید و از آن ها نهایت لذت را ببرید.

به دنبال اقامتگاه می گردید؟ اسنپ روم هزاران اقامتگاه جمع آوری کرده است و شما می توانید به صورت آنلاین آن ها رزرو کنید. اطلاعات و تصاویر واقعی از هر اقامتگاه در صفحه مربوط به آن ها آمده است و می توانید بهترین گزینه را برای خود رزرو کنید.

همچنین بخوانید: بام لند تهران کجاست؟

چگونه به بام تهران دسترسی داشته باشیم؟

دسترسی به بام کار سختی نیست و به سادگی می توانید به آن دسترسی داشته باشید! برای دسترسی به بام تهران راه های مختلفی وجود دارد و این موضوع که کدام روش را استفاده کنید، بستگی به خودتان دارد. اگر با ماشین شخصی راحت هستید، می توانید با ماشین شخصی خود به آن جا بروید و در پارکینگ قرار دهید. همچنین وسایل حمل و نقل عمومی هم وجود دارند که با استفاده از آن هم می توانید به بام دسترسی داشته باشید. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی روش های مختلف دسترسی به بام تهران بپردازیم تا ببینید کدام یک از آن ها برای شما مناسب است:

دسترسی با خودروی شخصی

اولین روش برای دسترسی به بام تهران استفاده از خودروی شخصی است! برای این کار ابتدا باید از طریق بزرگراه چمران به خیابان ولنجک بروید. پس از آن که خیابان ولنجک را تا انتها جلو رفتید، می توانید به پارکینگ توچال دسترسی داشته باشید. در این پارکینگ می توانید ماشین خود را پارک کنید و بقیه مسیر را به صورت پیاده طی کنید. البته ماشین های برقی هم در این بخش وجود دارند و به شما کمک می کند تا بتوانید در زمان کمتر به بام تهران برسید و مدت بیشتری را آن جا باشید. البته لازم به ذکر است که پارکینگ بام تنها برای اسکی بازان قابل استفاده است.

دسترسی با اتوبوس

روش دیگری که برای دسترسی به بام وجود دارد، استفاده از اتوبوس است. شما با استفاده از وسایل نقلیه عمومی هم می توانید به بام دسترسی داشته باشید. برای این کار کافی است از اتوبوس های خط ۲۲۱ میدان ولنجک – پایانه افشار استفاده کنید. پس از سوار شدن به اتوبوس، باید در ایستگاه تابناک یا پمپ بنزین ولنجک پیاده شوید و از آن جا با کمک تاکسی به سمت بام تهران حرکت کنید.

دسترسی با مترو

اگر می خواهید با کمک مترو به بام تهران بروید، کافی است ایستگاه مترو تجریش پیاده شوید که در واقع با خط ۱ تهران باید به آن جا بروید. پس از آن، می توانید با تاکسی های میدان تجریش به ولنجک به بام بروید.

آدرس بام تهران: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان ولنجک، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران.

در نهایت، اگر اهل تهران نیستید و تهران را برای سفر انتخاب کرده اید می توانید با کمک اسنپ روم یک اقامتگاه مناسب با توجه به بودجه و شرایط خود رزرو کنید.

سوالات متداول بام تهران

اگر قصد رفتن به بام تهران را داشته باشید، حتماً چند سوال متداول وجود دارد که برای شما پیش می آید. در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی مهم ترین سوالات متداولی که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید، می پردازیم تا شاید پاسخ سوالات خود را بگیرید:

بام تهران کجاست؟

بام تهران در واقع حد فاصل انتهای خیابان ولنجک تا ایستگاه اول تله کابین توچال را شامل می شود.

چگونه به بام تهران برویم؟

برای رفتن به بام تهران باید به انتهای خیابان ولنجک بروید و از آن جا به بام تهران بروید.

راه های دسترسی به بام تهران کدام هستند؟

برای دسترسی به بام تهران می توانید از خودروی شخصی یا وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید.

چه ساعت هایی می توان به بام تهران رفت؟

در تمام روزهای هفته می توانید از ساعت ۵ الی ۲۴ به بام تهران بروید و در آن جا به تفریح و پیاده روی بپردازید.

بام تهران

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*