بازارهای شهر تهران

معرفی بازارهای شهر تهران

جاذبه‌های گردشگری شهر تهران دارای تنوع بسیار زیادی هستند از جاذبه‌های طبیعی گرفته تا جاذبه‌های تجاری. بازار های شهر تهران از قدیمی‌ترین جاذبه‌های تجاری تهران ادامه مطلب

جاذبه‌های گردشگری شهر تهران دارای تنوع بسیار زیادی هستند از جاذبه‌های طبیعی گرفته تا جاذبه‌های تجاری. بازار های شهر تهران از قدیمی‌ترین جاذبه‌های تجاری تهران هستند که علاوه بر ارزش تجاری ارزش تاریخی نیز دارند.

بازار بزرگ تهران

بازار های شهر تهران

بازار بزرگ تهران یکی از بازارهای قدیمی شهر تهران است که در مرکز شهر و در منطقه ۱۲ شهرداری قرارگرفته است. این بازار سرپوشیده است و قدمت آن به دوران صفویه می‌رسد.
این بازار در میان خیابان‌های مولوی در جنوب، مصطفی خمینی (سیروس سابق) در شرق، پانزده خرداد (بوذرجمهری سابق) در شمال و خیام در غرب قرارگرفته است. در تقاطع این خیابان‌ها میدان محمدیه، چهارراه مولوی و چهارراه سیروس قرارگرفته‌اند.
بازار بزرگ از گذرگاه‌های بسیاری تشکیل‌شده است. بازارهای اصلی این بازار بزرگ عبارت‌اند از بازار عباس‌آباد، بازار زرگرا، بازار امیر، بازار کفاش‌ها، بازار زید، بازار نجارها، بازار بین‌الحرمین، بازار مسجد جامع و غیره.
بازار بزرگ تهران از مهم‌ترین مراکز تجاری و بازرگانی تهران است. «بازار تهران» به همراه بناهای تاریخی موجود در آن مانند مسجد امام، مسجد جامع از مجموعه‌های مهم تاریخی و هنری شهر تهران و از دیدنی‌ترین‌های شهر تهران محسوب می‌شود.

جاذبه های اطراف بازار تهران

کاخ گلستان و پارک شهر دو جاذبه دیدنی اطراف بازار تهران است که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

کاخ گلستان از آثار ثبت شده در میراث یونسکو، از مجموعه بناهای تاریخی مانند شمس العماره،تالار آینه،تالار سلام،تالار عاج و …. تشکیل شده است.

پارک شهر نیز از قدیمی ترین پارک های تهران می باشد که جاذبه های همچون آکواریوم،باغ پرندگان و موزه صلح تهران و …. در خود جای داده است.

بازار تجریش تهران

بازار تجریش تهران

بازار تجریش یکی دیگر از بازار های شهر تهران است که در منطقه شمیرانات و میدان تجریش قرار دارد. این بازار ازیک‌طرف به میدان قدس و از طرف دیگر به امامزاده صالح دسترسی دارد.
بازار تجریش که نمونه کوچکی از بازار تهران است از قدیمی‌ترین مراکز خرید شمیران محسوب می‌شود و دو محله سرپل و تجریش را به هم وصل می‌کند.
در این بازار می‌توانید همه‌چیز را باکیفیتی مناسب پیدا کنید. در بازار تجریش از انواع صنایع‌دستی مثل ترمه و ظروف مسی یزد و سفال لالجین گرفته تا انواع خشکبار، شیرینی، زعفران، ادویه، ترشی و میوه یافت می‌شود.

جاهای دیدنی‌های اطراف بازار تجریش

دربند تهران یکی از جاذبه های گردشگری تهران در ۳ کیلومتری بازار تجریش قرار دارد که به دلیل آب و هوای خوب و مطلوبی که دارد محلی ایده آل برای تفریحی و کوهنوردی می باشد.

باغ فردوس، کاخ نیاوران و کاخ سعد آباد دیگر جاذبه های گردشگری اطراف بازار تجریش بوده که فاصله نردیکی به آن دارد و می توانید بعد از خرید و بازدید از بازار تجریش از اماکن دیدنی اطراف آن نیز بازدید فرمایید.

بازار ری تهران

بازار ری تهران

این بازار در شمال آرامگاه شاه عبدالعظیم، بازار ری واقع است. این بازار دارای ساختاری متشکل از گچ، آجر، خشت و گل است و قدمت آن به دوران صفویه (حدود ۵۰۰ سال پیش) می‌رسد.
این بازار از قدیم‌الایام یکی از مراکز فروش ادویه، داروهای سنتی و کالاهای تجاری بوده که توسط بازرگانان از طریق جاده ابریشم وارد ری می‌شد. ادویه و داروهای گیاهی هنوز از مهم‌ترین محصولات بازار ری تهران هستند.
بیشتر اجناسی که در این بازار به فروش می‌رسد نقره جات، سجاده‌ها و لوازم موردنیاز حجاج و داروهای گیاهی است. تعدادی از مغازه‌ها نیز به فروش پوشاک و لوازم خوراکی ازجمله انواع سوهان، گز و آب‌نبات‌های رنگی اختصاص دارد.

اگر در سفر خود به تهران قصد خرید از بازارهای تهران را دارید انتخاب مهمانپذیرهای اسنپ‌روم می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. هتل‌ها و مهمانپذیرهای اسنپ‌روم در مرکز شهر تهران و در نزدیکی این بازارها قرار دارند.

معرفی بازارهای شهر تهران

1 Trackbacks & Pingbacks

  1. خانه‌ی کوچه‌ی هفت تن، یک عمارت رها شده و کمتر دیده شده در بازار بزرگ تهران

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*