ایران مال

راهنمای جامع بازدید از ایران مال

اگر در شهر تهران به دنبال یک مرکز تجاری باشید، نام ایران مال (بازار بزرگ ایران)را در صدر لیست مشاهده خواهید کرد! ایران مال یکی ادامه مطلب

اگر در شهر تهران به دنبال یک مرکز تجاری باشید، نام ایران مال (بازار بزرگ ایران)را در صدر لیست مشاهده خواهید کرد! ایران مال یکی از پنج مال برتر دنیا است که در شهر تهران احداث شده است و توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب کند.

ایران مال علاوه بر مرکز تجاری و تفریحی، مراکز فرهنگی و اجتماعی را هم در خود جای داده است.

در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل ایران مال بپردازیم و ببینیم که این پروژه بزرگ چه امکانات و تجهیزاتی را در خود جای داده است.

پس اگر قصد بازدید از ایران مال را دارید، ابتدا بهتر است با این پروژه بزرگ آشنا شوید و سپس از آن بازدید کنید.

معرفی ویدیوئی ایران مال

ایران مال کجا قرار دارد؟

یکی از بزرگ ترین پروژه های ایران و جهان که جزء جاهای دیدنی تهران به حساب می آید، ایران مال یا بازار بزرگ ایران است.

ایران مال بین دو شهر تهران و کرج قرار است و به یکی از نقاط گردشگری برای افراد ایرانی و توریست ها تبدیل شده است.

این مجموعه در شال غربی تهران است و در نزدیکی پارک چیتگر و دریاچه خلیج فارس احداث شده است. در واقع ایران مال در منطقه ۲۲ قرار گرفته است و شما در انتهای اتوبان شهید خرازی می توانید آن را مشاهده کنید.

با وجود آن که چند سالی بیشتر نیست که بازار بزرگ ایران احداث شده است، باز هم توانسته جایگاه بسیار ویژه ای به دلیل بزرگ و جذاب بودنش در میان مراکز تجاری و تفریحی داشته باشد.

ایران مال

هدف ساخت ایران مال ایجاد مکانی ایده آل با هدف تفریحی، تجاری، فرنگی و ورزشی برای ساکنان تهران و البرز بوده است.

البته گردشگران زیادی هم هر سال از آن بازدید می کنند. در حال حاضر بازار بزرگ ایران جزء ۵ پروژه و مرکز خرید بزرگ دنیا محسوب می شود که اگر بخواهیم آن را در سطح خاورمیانه بررسی کنیم، باید بگوییم بزرگ ترین مرکز خرید خاورمیانه است. بنابراین بازدید از این منطقه تجاری و تفریحی می تواند گزینه بسیار مناسبی برای بازدید باشد.

ایران مال چقدر مساحت دارد؟

همه ما شنیده ایم که ایران مال چقدر بزرگ است و حتی بسیاری از ما از آن بازدید کرده ایم! اما واقعاً مساحت ایران مال چقدر است که توانسته هم ردیف مال های بزرگ دنیا باشد؟

ایران مال در مساحت یک میلیون و ۶۶۹ هزار و ۵۰۴ متر مربع احداث شده است و به همین دلیل است که توانسته در میان افراد محبوبیت زیادی کسب کند.

اگر بخواهید کل مساحت ایران مال را بگردید، باید بدانید که پیاده روی در آن به اندازه پیاده روی خیابان ولیعصر از میدان منیریه تا تجریش است.

حال اگر بخواهید برای هر مغازه و فروشگاهی که در بازار بزرگ ایران وجود دارد، حدود ۵ دقیقه وقت صرف کنید نیازمند ۳ روز هستید تا همه آن را بگردید. در واقع برای بازدید از تمام فروشگاه های آن باید ۳ روز زمان صرف کنید!

ایران مال

ایران مال در سال ۲۰۱۷ موفق به کسب عنوان بهترین مجتمع تجاری چند منظوره خاورمیانه در یکی از  نمایشگاه‌های معتبر شاپینگ مال‌ های جهان به نام MAPIC شد.

این عنوان بخاطر ابعاد و فضاهای خدماتی و تفریحی است که ایران مال برای افراد فراهم کرده است. جالب است بدانید که در این مساحت بزرگ، حدود ۷۰ درصد فضای آن کاربری تفریحی، فرهنگی، گردشگری، دینی، ورزشی، خدماتی، رفاهی و پارکینگ دارد که تقریباً بی نظیر است.

دیدنی های ایران مال کدام هستند؟

اکنون که با ایران مال آشنا شدید، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که دیدنی های ایران مال کدام هستند؟ در واقع بازار بزرگ ایران تنها یک مرکز تجاری نیست! بلکه یک مرکز تجاری، تفریحی، فرهنگی و اجتماعی است و قطعاً بخش های دیدنی بسیار زیادی را در خود جای داده است.

یکی از مهم ترین دلایلی که افراد از بازار بزرگ ایران دیدن می کنند هم دقیقاً همین موضوع است. اما در ایران مال کدام دیدنی ها قرار گرفته اند و در یک روز از کدام دیدنی های آن می توان بازدید کرد؟

در این بخش از مقاله به بررسی ۹ مورد از مهم ترین دیدنی های ایران مال می پردازیم:

· مسجد ایران مال

اولین مکان دیدنی ایران مال که افراد زیادی از آن بازدید می کنند، مسجد ایران مال است. مسجد ایران مال معماری بسیار زیبا و چشم نوازی دارد و شما می توانید در آن تزئینات کاشی کاری و گچ بری بسیار زیبایی را مشاهده کنید.

البته این مکان دیدنی، محل عبادت است اما به قدری زیبا و جذاب طراحی شده است که افراد زیادی برای مشاهده معماری به آن مراجعه می کنند.

معماری این مسجد زیبا از مسجدالنبی الهام گرفته شده و طرح گنبد آن هم با توجه به گنبد حافظیه شیراز طراحی شده است.

ایران مال

کاشی های زیبای این مسجد از چهار رنگ فیروزه‌ای، لاجوردی، سفید و آجری تشکیل شده است. لازم است بدانید که علاوه بر این مسجد، ۴۰ نمازخانه دیگر هم برای عبادت در فضاهای مختلف ایران مال در نظر گرفته شده است.

· باغ ایرانی (باغ ماهان) ایران مال

شاید تا به حال نام باغ ایرانی به گوشتان خورده باشد اما باغ ایرانی ایران مال متفاوت است! در واقع باغ ایرانی ایران مال با باغ ایرانی دیگری که در تهران قرار دارد، متفاوت هستند. باغ ایرانی ایران مال با الهام گرفتن از باغ شازده ماهان طراحی شده است و به همین دلیل، طراحی آن به صورت باغ تخت و پلکانی بوده است.

ایران مال

درهای ورودی این باغ شیشه ای هستند و محوطه شمالی بازار بزرگ ایران به دریاچه راه دارد. همچنین در بخش جنوبی می توانید به آب نمای موزیکال دسترسی داشته باشید.

همچنین در این فضا چند رستوران در نظر گرفته شده است تا پس از تفریح و گردش در آن، بتوانید برای استراحت و صرف غذا از آن ها استفاده کنید.

· باغ دیدار ایران مال

یکی دیگر از محل های دیدنی بازار بزرگ ایران که طرفداران زیادی دارد، باغ دیدار است. باغ دیدار محلی برای گفتگو است و افراد می توانند برای گفتگو با هم در آن جا قرار بگذارند.

این باغ در کنار بازار سنتی قرار گرفته است و ارتفاع آن حدود ۱۴ متر است. سقف باغ شیشه ای بوده و وجود درختان پالم کالیفرنیا زیبایی آن را چندین برابر کرده است.

ایران مال

همچنین در باغ دیدار نماهای آجری مختلفی را مشاهده می کنید که شما را یاد مناطق کویری می اندازد! چرا که در مناطق کویری و مرکزی ایران نظیر کاشان و یزد از این نماهای آجری بسیار مشاهده می کنید.

از دیگر مواردی که در باغ دیدار وجود دارد می توان به پل شیشه‌ای روی آب، سکوی شیشه‌ای و آبشار پلکانی اشاره کرد.

· بازار سنتی ایران مال

از دیگر جاذبه های دیدنی ایران مال، بازار سنتی آن است. بازار سنتی در دل بازار مدرن آن قرار گرفته است و معماری آن بر اساس معماری بازارهای سنتی تبریز، اصفهان و شیراز بوده است.

بنابراین برای افرادی که به بازارهای سنتی و معماری خاص آن علاقه دارند، این بخش گزینه بسیار مناسبی است. این بازار با انواع تزئینات معماری قدیمی نظیر مقرنس، کاربندی، قطار مقرنس، یزدی‌بندی، گچ‌بری و کاشی‌کاری متنوع طراحی شده است.

ایران مال

همچنین لازم است بدانید که در بازار سنتی ۴ سرای مختلف وجود دارد که عبارتند از: سرای فیروزه (سرای مربوط به صنایع دسته)، سرای زمرد (سرای مربوط به فرش اصلی و دست بافت ایرانی)، سرای عقیق (سرای مربوط به صنایع قدیمی و عتیقه)، سرای الماس (سرای مربوط به سوغاتی های سراسر ایران).

· تالار آیینه ایران مال

یکی از زیباترین بخش های ایران مال، تالار آیینه است که در بازار سنتی آن قرار گرفته است. طراحی این بخش از ایران مال با الهام گرفتن از تالار آیینه مجلس شورای اسلامی انجام شده است. در این بخش شما می توانید آیینه کاری های چشم نوازی را رد سقف و دیوارها مشاهده کنید!

ایران مال

جالب است بدانید که حدود ۳۸ میلیون قطعه آیینه در آن به کار رفته است که نشان از ظرافت بسیار بالای طراحی این بخش است. در کف تالار هم می توانید فرشی بسیار زیبا و نفیس را مشاهده کنید که توسط هنرمندان نیشابور بافته شده است. همچنین انعکاس آن در آیینه یک فضای بسیار دیدنی و جذاب را ایجاد کرده می کنید.

· شربت خانه ایران مال

اگر در ایران مال به گشت و گذار پرداخته و خسته شده اید، کافی است به سمت شربت خانه حرکت کنید. در واقع شربت خانه بخشی برای دور هم نشستن دوستان است تا کمی استراحت کنند.

در این بخش نوشیدنی های خنک و گوارا وجود دارد که به خصوص در فصل های گرم سال، استفاده از امکانات آن خالی از لطف نیست.

ایران مال

در شربت خانه هم می توانید طراحی های بسیار زیبا و دیدنی را مشاهده کنید! از کف کاشی کاری شده آن گرفته تا معماری بسیار زیبای دیوار و سقف های آن.

بنابراین شربت خانه ایران مال محلی زیبا و دیدنی برای دور هم نشستن، استراحت کردن، صحبت کردن و نوشیدن شربت‌های خنک و گوارا است.

·ایوان اشراق ایران مال

در بازار بزرگ ایران یا ایران مال سازه طلایی رنگ به چشم می خورد که بسیار چشم نواز هستند. نام این بنا که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده، ایوان اشراق بازار بزرگ ایران است.

ایوان اشراق ایران مال ۲۵ متر ارتفاع دارد که از طبقه اول این مرکز تجاری شروع می شود و تا بام آن ادامه پیدا می کند.

ایران مال

افراد از طریق راهروی شمال آن می توانند به ایوان الماس دسترسی داشته باشند. این ایوان به دلیل طراحی بسیار جذاب و منحصر به فردی که دارد، مانند کریستال های فرو رفته در ساختمان دیده می شود.

در فضای وسط آن هم فضای تجاری برای ارائه کالاهای خاص قرار دارد و در اطراف آن کافه و چایخانه ها به چشم می خورند.

· باغ رستوران ملل ایران مال

اگر از آن دسته افرادی هستید که به رستوران ها علاقه دارند و عاشق چشیدن طعم غذاهای مختلف هستند، باغ رستوران ملل ایران مال مال را از دست ندهید.

در باغ رستوران ملل شما می توانید انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ را تجربه کنید. مهم ترین نکته باغ رستوران ملل ایران مال این است که انواع غذاهای از کشورهای مختلف در آن سرو می شود.

ایران مال

همین مسئله باعث شده تا افراد زیادی به آن جذب شوند و با خوردن غذاهای کشورها و مناطق مختلف، تجربه بسیار دلنشینی از کشورهای مختلف داشته باشند. بنابراین باغ رستوران ملل برای بسیار از افراد جذاب و منحصر به فرد است.

· باغ کتاب ایران مال (کتابخانه جندی شاپور ایران)

یکی از بخش های تجاری ایران مال که نظر کاربران زیادی را به خود جلب کرده است، باغ کتاب ایران است. شاید باورش کمی عجیب باشد اما این اولین بار است که در یک مرکز تجاری، باغ کتاب ساخته شده است.

باغ کتاب یک کتابخانه بی نظیر و منحصر به فرد است که معماری آن به سبک کلاسیک اروپایی بوده اما نامی ایرانی دارد. نام دیگر باغ کتاب ایران، کتابخانه جندی شاپور ایران است و از آن برای برگزاری رویدادهای فرهنگی استفاده می شود.

یکی از مهم ترین بخش های دیدنی باغ کتاب ایرانی، این است که در آن بزرگ ترین فرش های هندسی جهان قرار گرفته است که بسیار جذاب و دیدنی هستند.

ایران مال

جالب است بدانید که فرش های این مکان از طرح سقف و کف الهام گرفته شده است؛ هشت رنگ دارد که رنگ اصلی آن سبز و در متراز ۷۰ هزار متر مربع طراحی شده است. جالب ترین نکته در مورد فرش های هندسی این محل این است که ۲۵ هنرمند در حدود ۷۰ روز آن ها را بافته اند.

بنابراین بازار بزرگ ایران نه تنها یک مرکز تجاری و خرید است، بلکه توانسته با فراهم کردن بخش های دیدنی به محلی تفریحی و گردشگری تبدیل شود.

تا جایی که توانسته سلیقه هر نوع گردشگری از ایران و خارج را فراهم کند و هر فرد بتواند علایق خود را در آن پیدا کند. بنابراین فرقی ندارد که شما با هدف خرید به این مرکز تجاری مراجعه کنید یا این که هدف تفریحی و گردشگری داشته باشید.

در هر صورت نیاز شما رفع می شود و می توانید با بازدید از این مرکز تجاری، تجربه بسیار خوب و جذابی داشته باشید.

مراکز خرید ایران مال کدام هستند؟

ایران مال همان طور که از اسمش پیداست، یکی از بازارهای بزرگ ایران است! در واقع مهم ترین هدف احداث ایران مال این بوده است که بزرگ ترین مرکز تجاری و خرید راه اندازی شود.

حال اگر قصد خرید از این مرکز خرید را داشته باشید، این سوال برای شما پیش می آید که بازارهای این مرکز در کدام بخش آن واقع شده اند؟ در این بخش به بررسی مراکز خرید مختلف این مرکز تجاری می پردازیم:

· هایپر استار

اگر قصد خرید از هایپرمارکت را داشته باشید و بخواهید لوازم روزمره تهیه کنید، می توانید از هایپر مارکت بزرگی که در این مرکز تجاری قرار دارد استفاده کنید. برای این کار کافی است وارد طبقه G1 شوید و خرید خود را از هایپر مارکت انجام دهید.

·لوازم و دکوراسیون منزل

اگر قصد خرید لوازم و دکوراسیون منزل را دارید، چندین بخش برای خرید آن وجود دارد. مهم ترین بخش هایی که می توانید لوازم و دکوراسیون منزل را در بازار بزرگ ایران پیدا کنید، طبقه های G0، G1 و G2 است.

·محصولات فرهنگی و تفریحی

اگر قصد خرید محصولات فرهنگی و تفریحی از ایران مال را دارید، طبقه G3 همان جایی است که می توانید انواع وسایل و لوازم فرهنگی و تفریحی را پیدا کنید.

·کفش و محصولات چرمی

اگر قصد خرید کفش و محصولات چرمی از بازار بزرگ ایران را داشته باشید، طبقه G0، G1 و G3 بهترین طبقاتی هستند که شما می توانید محصولات موردنظر خود را با بالاترین تنوع و کیفیت پیدا کنید.

· لوزام خانگی و الکترونیکی

اگر قصد خرید لوازم خانگی و الکترونیکی از بازار بزرگ ایران را دارید، کافی است سری به طبقه G0 بزنید و لوازم موردنظر خود را در طرح و رنگ های مختلف پیدا کنید.

· جواهرات، ساعت و زیورآلات

اگر می خواهید جواهر، ساعت و زیور آلات خریداری کنید، می توانید وارد طبقه G0 و G1 شوید و هر چیزی که در این زمینه نیاز دارید را خریداری کنید.

·محصولات زیبایی و سلامت

یکی دیگر از بخش های بازار ایران مال مربوط به محصولات زیبایی و سلامت است. در طبقه های G1، G2 و G3 می توانید محصولات زیبایی و سلامت موردنظر خود را تهیه و خریداری کنید.

· مد، پوشاک و لوازم ورزشی

اگر از افرادی هستید که به پوشاک و لوازم ورزشی علاقه دارید، در طبقه G3 می توانید انواع پوشاک و لوازم ورزشی را مشاهده و خریداری کنید.

مهم ترین امکانات دیگر ایران مال

ایران مال فقط به بخش تجاری، خرید و دیدنی های آن ختم نمی شود و امکانات دیگری را هم در اختیار افراد قرار داده است.

این امکانات برای این هستند که اگر خواستید یک روز کامل را به ایران مال اختصاص دهید یا از تفریحات مختلفی استفاده کنید، نیاز به مراجعه به جای دیگری نداشته باشید.

چند مورد از مهم ترین امکانات بازار بزرگ ایران که به شما کمک می کند تا یک روز جذاب و لذت بخش برای خود بسازید عبارتند از:

· رستوران و کافی شاپ ایران مال

اگر بخواهید یک روز کامل را در ایران مال سپری کنید که بسیاری از افراد هم این موضوع را ترجیح می دهند، نیاز به کافی شاپ و رستوران دارید.

دلیل آن هم این است که گشت و گذار در این منطقه به دلیل بزرگ بودنش انرژی بسیار زیادی از شما می گیرد و نیازمند غذا و نوشیدنی هستید.

رستوران و کافی شاپ ایران مال در این مرکز احداث شده است تا این نیاز شما را برطرف کند. شما می توانید پس از چند ساعت گشت و گذار در بازار بزرگ ایران، خودتان را به یک رستوران برای صرف غذای خوشمزه دعوت کنید. حتی می توانید یک فنجان قهوه بخورید تا باقی روز را پر انرژی در این مرکز تجاری به گشت و گذار بپردازید.

ایران مال

در ایران مال چهار مجموعه بزرگ فودکورت و رستوران وجود دارد که می توانید بر اساس سلیقه غذایی خود به یکی از آن ها مراجعه کنید.

همچنین شما می توانید کافی شاپ های مختلفی را در سراسر این مجموعه ببینید و از امکانات آن استفاده کنید. از مهم ترین رستوران های ایران مال می توان به ام شریف، ساج، قریشی، سلف سرویس قریشی و هانی اشاره کرد.

از مهم ترین فست فودهای آن می توان به مانچ باکس و فریکادل اشاره کرد. در نهایت بهترین کافی شاپ های آن هم عبارتند از: شربت خانه بازار بزرگ ایران، کافه دیدار، کافه کتاب، کافه سینما، کافه ورزش، کافه لانژ سینما و کاپوچینو.

·پردیس سینمایی ایران مال

یکی از جاذبه های بسیار جذاب و گردشگری که در بازار بزرگ ایران وجود دارد، پردیس سینمایی ایران مال است. این مجموعه در سال ۱۳۹۷ به مناسب ۳۷مین جشنواره هنری فیلم فجر در طبقه سوم این مجموعه تاسیس گردید.

این مجموعه دارای ۱۲ سالن است که بزرگترین آن ها، سالن شماره ۳ با ظرفیت ۲۶۳ نفر است. کوچک ترین آن هم سالن شماره ۱۰ با ظرفیت ۱۰ نفر است که برای کارگاه های نقد و بررسی فیلم مورد استفاده قرار می گیرد.

جالب است بدانید در زمان کرونا که فروش اکثر سینما ها کاهش زیادی پیدا کرد، با این وجود در سال ۱۳۹۹ پردیس سینمایی ایران مال به عنوان دومین پردیس سینمایی پرفروش کشور شناخته شد.

ایران مال

برای دسترسی به پردیس سینمایی ایران مال می توانید از خودروی شخصی خود استفاده کنید! دلیل آن هم این است که هنوز سیستم حمل و نقل عمومی در نزدیک ترین نقطه به سینمای وجود ندارد.

البته با این وجود می توانید از خط ۵ مترو استفاده کنید و در ایستگاه ایرال خودرو پیاده شوید. باقی مسافت را می توانید پیاده طی کنید اما با توجه به بزرگ بودن بازار بزرگ ایران، باید انرژی زیادی صرف کنید.

· مجموعه ورزشی ایران مال

در ایران مال مجموعه های ورزشی متنوعی هم وجود دارد که پس از خرید و گشتن می توانید از بخش های ورزشی هم استفاده کنید.

جالب است بدانید که انواع ورزش ها در این مجموعه وجود دارد که می تواند نیاز شما را کاملاً برطرف کند. از مهم ترین ورزش هایی که در این مجموعه وجود دارد می توان به پیست یخ آن اشاره کرد؛ پیست یخ از بهترین و هیجان انگیزترین تفریحات این مرکز تجاری است که در مساحت ۳۶۰۰ متر مربع احداث شده است.

پس از آن مجموعه اسکواش هم می تواند بسیار گزینه مناسبی باشد. البته اگر به ورزش های آبی و استخر علاقه دارید، می توانید به مجموعه استخرهای بانوان؛ کودکان و البته استخر روباز آقایان دسترسی داشته باشید. فضاهای دیگری هم مانند سونا، جکوزی، حمام ترکی و اسپا در این مجموعه قرار دارد.

ایران مال

همچنین برای افرادی که در بخشی از اعضای بدن خود دردی حس می کنند، کلینیک پزشکی و ورزشی کمک زیادی می کند.

در این بخش از مجموعه امکانات مانند آب درمانی و دستگاه های مدرن ورزشی وجود دارد که می توانید سلامت ورزشی، بازتوانی ورزشکاران و همچنین سالمندان را در اختیار داشته باشید.

بخش های دیگر ورزشی نظیر استادیوم چند منظوره، بولینگ، جاده تندرستی و مرکز آمادگی جسمانی و سلامت هم در آن وجود دارد.

· شهربازی ایران مال

یکی دیگر از مهم ترین بخش هایی که در ایران مال وجود دارد و برای کودکان مناسب است، شهربازی بازار بزرگ ایراناست.

گاهی اوقات فرزندان شما به دلیل گشت و گذار بیش از حد نیاز دارند تا کمی استراحت کنند و چه چیزی بهتر است بازی کردن در شهر بازی؟ به همین دلیل است که در مرکز تجاری شهربازی احداث شده است و به عنوان شهربازی در غرب تهران شناخته می شود.

از مهم ترین امکاناتی که در شهر بازی وجود دارد، می توان به این موارد اشاره کرد: ترن هوایی در فضای بسته، فضای بازی ‌های لیزری، سالن‌ های نمایش مخصوص کودکان، مسابقات قهرمانی بازی‌ های الکترونیک، پیست قایق‌ های ضربه‌ای.

ایران مال

البته علاوه بر این موارد وسایل و امکانات بازی دیگری هم در این منطقه وجود دارد. خدمات دیگری هم در این بخش ارائه می شود که عبارتند از: ارائه خدمات سرگرم کننده برای خردسالان، کودکان و نوجوانان، امکان تماشای فیلم ‌های ویژه کودکان و خردسالان در اتاق های مخصوص، امکان برگزاری مسابقات مختلف مانند مسابقات نقاشی، امکان برگزاری جشن‌ های تولد و مناسبت‌ های کودکان و نوجوانان در اتاق جشن تولد و مراسم‌ ها.

·هتل ایران مال

اگر مسافر تهران هستید و از شهرهای دیگر برای بازدید از بازار بزرگ ایران سفر می کنید، می توانید از هتل ایران مال استفاده کنید.

بازار بزرگ ایران با وجود امکاناتی نظیر پارک چیتگر، دریاچه خلیج ‌فارس، پارک ملی گیاه ‌شناسی و آبشار مصنوعی گزینه بسیار مناسبی است تا در همین منطقه به رزرو هتل بپردازید.

هتل ایران مال در فضای ۱۲۳ هزار متفر مربع و ۱۸ متر احداث شده است. همچنین ۳۵۹ اتاق دارد و ویو آن رو به دریاچه خلیج فارس از سمت شرق و آب نمای ایران مال از سمت غرب است.

ایران مال

برای رزرو هتل اطراف ایران مال می توانید از سایت اسنپ روم اقدام کنید و هر سوئیت و هتلی که در این منطقه یا مناطق دیگر تهران نیاز دارید را رزرو کنید.

ساعت کاری ایران مال چگونه است؟

اگر قصد دارید به ایران مال مراجعه کنید، باید ساعت کاری آن را بدانید تا با مشکل مواجه نشوید! گاهی اوقات افراد به دلیل ندانستن ساعت کاری بازار بزرگ ایران برنامه ریزی نادرستی انجام می دهند و این مسئله باعث می شود تا نتوانند نهایت لذت را از بازدید ایران مال ببرند.

در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی ساعت کاری بازار بزرگ ایران ایران مال بپردازیم تا بتوانید برنامه ریزی درست و دقیقی انجام دهید:

  • روزهای عادی: شش ماه اول سال از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب؛ شش ماهه‌ دوم سال از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها: شش ماه اول سال از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب؛ شش ماهه‌ی دوم سال از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
  • ایام عید و جشن‌های مذهبی: شش ماه اول سال از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب؛ شش ماه دوم سال از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • ایام سوگواری تعطیل: شش ماه اول سال از ۱ ظهر تا ۱۱ شب؛ شش ماه دوم سال از ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب
  • اول فروردین، ۲۱ رمضان، ۲۸ صفر، تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی تعطیل است.
  • ·         ۲۲ بهمن تا ساعت ۱۲ ظهر تعطیل است.

با توجه به این روزها و ساعت های کاری می توانید برای یک روز ارزشمند در مجموعه ایران مال برنامه ریزی کنید.

آدرس و مسیرهای دسترسی به ایران مال

اگر قصد دارید به ایران مال بروید، باید با مسیرهای دسترسی آن آشنا باشید! اگر با مسیر دسترسی به بازار بزرگ ایران آشنا نباشید، ممکن است برای رسیدن به آن اذیت شود.

به همین دلیل است که در این بخش از مقاله به بررسی مسیرهای دسترسی به بازار بزرگ ایران می پردازیم تا بتوانید بهترین مسیر برای رفتن به آن را انتخاب کنید:

چهار مسیر اصلی برای دسترسی به ایران مال عبارتند از:

  • مسیر اول: دسترسی شمالی از بزرگراه شهید خرازی
  • مسیر دوم: دسترسی جنوبی از خیابان چهارباغ
  • مسیر سوم: دسترسی غربی از خیابان ایران خودرو
  • مسیر چهارم: دسترسی شرقی از بلوار طبیعت

همچنین اگر قصد دارید از طریق مترو به ایران مال دسترسی داشته باشید، کافی است از طریق خط ۵ مترو یا ایستگاه ایران خودرو به آن جا بروید.

همچنین تاکسی ویژه ایران مال به شما کمک می کند تا اگر حوصله رانندگی و ترافیک را ندارید، به ایران مال بروید. کافی است با بازار بزرگ ایران تماس بگیرید و درخواست تاکسی ویژه بدهید تا از هر نقطه ای از شهر تهران بتوانید به این مکان مراجعه کنید.

همچنین اگر می خواهید با خودروی شخصی به آن مراجعه کنید، می توانید از پارکینگ های در نظر گرفته شده در سر تا سر این مراکز تجاری استفاده کنید. لیست پارکینگ های آن عبارتند از:

  • پارکینگ نمایشگاه
  • پارکینگ پیست یخ
  • پارکینگ سینما
  • پارکینگ مرکز تفریحات خانواده
  • پارکینگ نمایشگاه خودرو
  • پارکینگ هایپر مارکت
  • پارکینگ هتل

با پارک کردن خودروی شخصی در یکی از این پارکینگ ها خیالتان بابت خودرو راحت است و می توانید هر چقدر که دوست داشتید در مرکز تجاری بزرگ ایران مال بمانید.

این مجموعه برای افراد جانباز و کم توان هم پارکینگ در نظر گرفته است و این افراد هم با خیالی آسوده می توانند از این مجموعه استفاده کنند.

یک روز به یاد ماندنی را در ایران مال

ایران مال نام یک مرکز تجاری و تفریحی بزرگ در تهران است که جزء ۵ مرکز تجاری بزرگ دنیا محسوب می شود. شما برای بازدید از کل این مجموعه چندین روز زمان نیاز دارید؛ بنابراین اگر می خواهید به جایی بروید که حداقل ۱ روز کامل را از شما بگیرد، بازار بزرگ ایران را به شما پیشنهاد می کنیم.

در این مقاله به بررسی کامل این مجموعه تفریحی و تجاری پرداختیم تا با آن آشنا شوید.

اگر شما هم تجربه ای از ایران مال دارید، در بخش نظرات مطرح کنید تا ما و سایر کاربران از آن استفاده کنیم.

سوالات متداول

ایران مال کجاست؟

مجتمع ایران مال در شمال غربی پایتخت و در نزدیکی پارک چیتگر و دریاچه‌ی شهدای خلیج فارس در منطقه‌ ۲۲ قرار دارد.

مساحت ایران مال چقدر است؟

مساحت ایران مال یک میلیون و ۶۶۹ هزار و ۵۰۴ مترمربع است.

صاحب ایران مال کیست؟

صاحب، ایده پرداز و طراح ایران مال، مهندس «علی انصاری» است.

آیا ایران مال پارکینگ دارد؟

ایران مال دارای پارکینگ عمومی و پارکینگ اختصاصی و رایگان برای جانبازان و کم‌توانان است

راهنمای جامع بازدید از ایران مال

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*