معرفی چالیدره مشهد + عکس و آدرس

تاریخچه چالیدره مشهد در این مقاله قصد داریم شما را با چالیدره مشهد که یکی از بهترین مکان های دیدنی و گردشگری طرقبه است ،آشنا ادامه مطلب

تاریخچه چالیدره مشهد

در این مقاله قصد داریم شما را با چالیدره مشهد که یکی از بهترین مکان های دیدنی و گردشگری طرقبه است ،آشنا کنیم. با بررسی تاریخچه چالیدره مشهد و امکانات آن شما را در این سفر هیجان انگیز راهنمایی می کنیم.

یکی از قطب های گردشگری مشهد که سالیانه توریست های زیادی را در دل خود جای داده است ، چالیدره مشهد است

 چالیدره دارای آب و هوای مطبوع ،پوشش گیاهی مناسب ،دریاچه زیبا و چشم نواز می باشد .

چالیدره در اصل یک سد خاکی است که آب این سد از رودخانه جاغرق تامین شده و هدف اولیه از ساخت سد چالی ،آبیاری باغ های اطراف طرقبه بود.

 شهرداری طرقبه و سازمان آب منطقه ای خراسان طی سال های  1376 تا ۱۳۸۱ ،این مکان دیدنی را احداث کردند و

 به مرور زمان به علت بازدید زیاد گردشگران ، آن را گسترش داده و امکانات تفریحی و گردشی به آن افزودند.

و امروزه چالیدره به یکی از مهمترین مراکز تفریحی و رفاهی مشهد مقدس ، که روزانه هزاران توریست داخلی و خارجی از آن دیدن میکنند، تبدیل شده است.

مسیرهای دسترسی به چالیدره مشهد

برای دسترسی به چالیدره راه های مختلفی وجود دارد که به بررسی هر کدام از آنها می پردازیم.

۱)اگر قصد دارید با خودرو شخصی خود به این مکان پر از هیجان سفر کنید :

 بهترین راه را انتخاب کرده اید .ابتدا باید وارد بلوار وکیل آباد مشهد شوید.این مسیر را تا انتهای بلوار ادامه دهید تا به جاده طرقبه برسید .حال مسیر را به میدان طرقبه ادامه دهید. از میدان به سمت راست بپیچید ،در ادامه تابلوها شما را برای ادامه مسیر راهنمایی می کنند .

۲)اگر می خواهید از تاکسی برای رفتن به چالیدره استفاده کنید: به صرفه تر است که از تاکسی های اینترنتی موجود مانند اسنپ و تپسی استفاده کنید.

در این صورت با مبلغ کمی حدود ۱۲ الی ۱۴ هزار تومان می توانید به مقصد برسید.اما تاکسی های معمولی هزینه بیشتری دریافت می کنند .

۳)اگر قصد دارید از وسیله ی حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس استفاده کنید:

کافی است که با اتوبوس شهری به میدان اصلی طرقبه حرکت کنید و از میدان با تاکسی به چالیدره بروید.در این صورت مجموع هزینه هایتان نسبت به روش های دیگر کمتر است.

۴)و اما اگر قرار است با استفاده از مترو به چالیدره سفر کنید :

لازم است که خط یک مترو مشهد را سوار شوید و در ایستگاه آزادی پیاده شوید .در ضمن مترو راهنمای ایستگاه دارد که می توانید از آن ها کمک بگیرید.

 حال باید ادامه مسیر را با تاکسی شخصی یا تاکسی های عبوری بروید.

چالیدره مشهد

چالیدره مشهد و بهترین امکانات تفریحی

اکنون قصد داریم امکانات تفریحی باور نکردنی چالیدره را به شما معرفی کنیم:

۱)رستوران چالیدره مشهد  

 مجموعه چالیدره مشهد برای استراحت و خوردن یک غذای ناب ، رستورانی با دیوارهای شیشه ای برای شما گردشگران عزیز فراهم کرده است .نیمی از این رستوران روی آب قرار گرفته است .همچنین دکوراسیون داخلی از چوب ساخته شده است .

رستوران چالی ۲ شامل غذاهای متنوع ایرانی و بین المللی  می باشد .چه منظره ای بهتر از این که هنگام صرف غذا دریاچه زیبای چالیدره را تماشا کنید.

از دیگر رستوران های  مجموعه چالیدره می توان به رستوران شب های کوهستان ،کشتی پذیرایی اشاره کرد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین رستوران های مشهد + منو و آدرس

رستوران چالیدره مشهد

۲)برج گردان

اولین کافی شاپ گردان ایران که تا ارتفاع ۴۰ متری بالا می رود را در چالیدره مشهد تجربه خواهید کرد.

اگر به دنبال مکانی بی نظیر برای مراسم تولد ،سالگرد ازدواج  یا دورهمی هستید ،هرگز برج گردان چالیدره را از دست ندهید .

برج گردان مذکور روی یک ستون بلند قرار گرفته است و آرام آرام به سمت بالا حرکت می کند .

۳)چایخانه سنتی چالیدره مشهد

انواع نوشیدنی های سرد و گرم در چایخانه ی سنتی چالیدره مشهد  تدارک دیده شده است.هیچ چیز به اندازه ی نوشیدن یک نوشیدنی محبوب خستگی را از تن به در نمی کند.

اکنون می رسیم به قسمت هیجان انگیز داستان که به دو بخش تفریحات آبی و خشکی تقسیم بندی می شوند.

در بخش اول به سرگرمی های آبی این مجموعه ی بی نظیر می پردازیم.

۱)اسکله تفریحی

کنار دریاچه چالیدره مشهد ،می توان اسکله ی تفریحی را مشاهده نمود.علاوه بر این که اسکله محل سوار و پیاده شدن  از قایق های روی سد می باشد.در این اسکله مکانی برای نشستن گردشگران تعبیه شده است تا از منظره ی چشم نواز این دریاچه ی زیبا لذت ببرند.

۲)قایق پدالی

قایق های پدالی در چالیدره مشهد، قو شکل هستند که باید با پاهایتان آن را به حرکت در می آورید .قایق پدالی برای افرادی که دوست دارند زمان طولانی روی آب بمانند، گزینه ی مناسبی است .

۳)قایق پارویی

قایق پارویی چالیدره مشهد

در مجموعه ی چالیدره مشهد ، برای کسانی که قایق پدالی برایشان سخت است ، قایق پارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

هرچند که پارو زدن به تنهایی کاری بس دشوار است.اما تجربه ای بسیار شیرین است .

۴)قایق موتوری چالیدره مشهد

اگر دنبال یک تجربه ی هیجان انگیز هستید ،قایق موتوری چالیدره مشهد را حتما امتحان کنید.سرعت قایق موتوری این مجموعه بسیار بالاست و نیاز بدنتان را به آدرنالین برآورده می کند .

قایق  موتوری چالیدره مشهد

۵)کشتی شناور

کشتی شناور چالیدره طوری تعبیه شده است که می توانید علاوه بر لذت بردن از سفر روی آب ،از مزایای کافه نیز بهره مند شوید .مثلا یک قهوه گرم نوش جان کنید ، در حالی که کشتی در حال حرکت ملایم روی آب است .

کشتی شناور در چالیدره مشهد

۶)ماهیگیری

بعضی از افراد برای داشتن محیطی آرام و پر از سکوت ،حاضرند مبلغی هزینه کنند .چه بسا که در چالیدره مشهد محیطی آماده شده که گردشگران می توانند در سکوت کامل به ماهیگیری بپردازد .

در عوض یک شام دریایی محبوب در انتظار شماست .این تفریح بی نظیر جزو خدمات (Vip ) محسوب می شود .

ماهیگیری در چالیدره مشهد

۷)آموزش غواصی در چالیدره مشهد

غواصی در چالیدره مشهد

غواصی متفاوت در چالیدره مشهد منتظر شماست .غواصی در این دریاچه با غواصی در خلیج یا دریا فرق دارد ،مناظر زیر آب نیز جذاب و متفاوت هستند .در ضمن جریان آب نیز با دیگر مکان ها تفاوت دارد.در واقع آموزش غواصی به یاد ماندنی از چالیدره را فراموش نخواهید کرد. برای این منظور مربیان ماهری آماده شده اند.

تفریحات غیر آبی چالیدره مشهد

۱)تله کابین درجه یک چالیدره مشهد

تله کابین چالیدره مشهد

ناگفته نماندکه تله کابین چالیدره مشهد یکی از بهترین تله کابین ها در ایران است. این تله کابین تا ارتفاع ۲۷۰ متری شما را بالا می برد.

 مناظر جذاب و دیدنی چالیدره از آن بالا جذاب تر هم می شود ،درختان و سد چالیدره چشم نواز هستند .این بازی جزو ارزان قیمت ترین تفریحات چالیدره به حساب می آید.

حالا که از دیدن این همه زیبایی لذت بردید حالا برای برگشتن می توانید هم با استفاده از تله کابین برگردید ،هم بدون استفاده از آن با پای پیاده از راه های تعبیه شده به پایین کوه برگردید.

۲)تله سیژ بی نظیر چالیدره مشهد

تله سیژ چالیدره

از تله کابین که بگذریم ،حالا نوبت رسیده به یک هیجان کم نظیر در چالیدره مشهد.

تله سیژ یک بالابر یا وسیله ی جابه جایی است از یک حلقه کابل فولادی بین دو ایستگاه ایجاد شده است که صندلی های متصل را جابجا می کند.

تله سیژ در واقع یک صندلی است که کابین ندارد وبا استفاده از کمربند ایمن می شوید .

قیمت چندانی هم ندارد ،فقط با پرداخت ۱۸ هزار تومان این بازی هیجانی را تجربه خواهید کرد. با تله سیژ به ارتفاعات بالای کوه چالیدره مشهد سفر می کنید و با دیدن دریاچه ی زیر پایتان قند در دلتان آب می شود .

البته که تغییرات آب و هوایی را نیز متوجه می شوید .

۳)بانجی جامپینگ

اگر می خواهید اوج هیجان را تجربه کنید ، حتما از بانجی جامپینگ چالیدره مشهد استفاده کنید.

با استفاده از تله سیژ یا تله کابین به ارتفاع بالا سفری داشته باشید و با استفاده از بانجی جامپینگ به پایین بپرید .از لحاظ ایمنی و امنیت تجهیزات اصلا نگران نباشید و با خیال راحت به کار خود ادامه دهید . در واقع بانجی جامپینگ یکی از معروف ترین تفریحات چالیدره مشهد است .قیمت این بازی از حدود ۱۵۰ هزار تومان آغاز می شود .در اصل بانجی جامپینگ یک بازی لوکس و گران قیمت محسوب می شود .

۴)ترن کوهستان

ترن هوایی شما را کمک خواهد کرد که به بالاترین نقطه کوهستان در چالیدره مشهد برسید .برای رفتن به بالاترین نقطه می توانید یا با استفاده از ترن هوایی این کار را انجام دهید .

یا اگر توانایی بالا رفتن از ۲۰۰ پله را دارید ، این تجربه را داشته باشید.همچنین از هوای مطبوع بالای کوهستان لذت ببرید.

چالیدره مشهد

۵)باگی ،سافاری و کارتینگ

یک نوعی از موتور چهار چرخ  است .این موتور را در مسیرهای ناهموار استفاده می کنند.

یکی دیگر از موارد جالب در چالیدره مشهد ، باگی می باشد .استفاده از این موتور چهار چرخ نیاز به مهارت خاصی ندارید. کوه های اطراف مجموعه مکانی مناسب برای استفاده از باگی می باشد .

باگی یک تجربه ی متفاوت از رانندگی است که نباید لذت آن را از دست داد.

سافاری

در واقع طبیعت گردی با همان خودرو های شاسی بلند هستند که  مخصوص آفرود می باشد .در واقع سفری را با یک خودرو چهار دیفرانسیل تجربه می کنید.که می توانید در کوه های اطراف چالیدره مشهد به این هیجان دست پیدا کنید.

زیرا جاده های خاکی و سخت این مرکز بهترین مکان برای انجام سافاری است . و در این گردش با مسیری روبه رو هستید که که حیوانات را مشاهده می کنید.این تفریح یکی از تفریحات گران قیمت چالیدره مشهد محسوب می شود .

کارتینگ

کارتینگ چالیدره مشهد

ورزشی است که با شور و هیجان و تفریح همراه است .کسانی که به سرعت و هیجان علاقه ی زیادی دارند ، کارتینگ چالیدره مشهد را به آن ها پیشنهاد می کنیم.

اگر می خواهید در ورزش اتومبیل رانی حرفه ای شوید باید از کارتینگ شروع کنید.رانندگان تفریحی بایداز سرعتی معادل ۸۰ کیلومتر بالاتر نروند.

 این بازی  در چالیدره مشهد با ماشین های کوچک انجام میشود وایمنی بسیار بالایی دارد.

۶)زیپ لاین

زیپ لاین چالیدره

زیپ لاین چالیدره مشهد یکی از تفریحاتی است که در فضای آزاد انجام می شود.این بازی جزو مهیج ترین و فرح بخش ترین بازی ها محسوب می شود .

بازی زیپ لاین به این شکل است که فرد شرکت کننده به یک طناب وصل می شود و سر دیگر طناب  به طناب دیگر و قرقره ای متصل می شود که آن هم به طنابی دیگر وصل می شود.سر اصلی طناب در ارتفاع قرار دارد و سر دیگرش در سطح پایین کوه قرار دارد .

شروع بازی با سر خوردن فرد از سطح بالایی کوه به سطح پایین کوه انجام می شود .همچنین دوربین هایی در راه تعبیه شده است که از این لحظات بی نظیر عکس برداری کنند.

۷)زورب بال(توپ حبابی)

زورب بال در چالیدره مشهد، توپ های بزرگ و دولایه هستند که در لایه ی وسط آن هوا قرار گرفته است .

برای شروع بازی باید وارد حباب هایی شوید که شبیه توپ هستن  و تلاش کنید تا آن را به حرکت درآورید.در این بازی کنترل تعادل حرف اول را می زند.این بازی بسیار هیجان بالایی دارد.

چالیدره مشهد تفریحات خاطره انگیز دیگری هم برای گردشگران فراهم نموده است .از جمله ی آن ها به موارد زیر اشاره می کنیم :

۳)عکاسخانه ی سنتی چالیدره مشهد

در عکاسخانه ی سنتی چالیدره مشهد ،عکس های بی نظیری با لباس های سنتی و زیبا و پادشاهی  گرفته می شود.

در واقع با آداب و رسوم ،فرهنگ و پوشش خاص آن منطقه آشنا می شوید.

در این لباس های محلی از طرح سوزن دوزی استفاده شده است . چالیدره این خاطره ی زیبا را نیز برای شما یادگاری می گذارد.  

۴)مرکز ماساژ دکتر فیش

دکتر فیش

اگر می خواهید پاهایتان چند درجه روشن تر وشفاف تر شود ،حتما سری به مرکز ماساژ دکتر فیش واقع در چالیدره مشهد بزنید .

وقتی پاهایتان را داخل آب قرار می دهید ،ماهی ها شروع به مکیدن پوست آن می کنند .

با مکیده شدن پا توسط ماهی ها ،پوست مرده ی پا به وسیله ی بزاق دهان ماهی ها برداشته می شود.

۵)امکانات تفریحی برای کودکان

اگر همراه شما، کودک دلبندتان به چالیدره مشهد سفر کرده است ،اصلا نگران نباشید .برای فرزندان محیطی آماده شده است که کودکان در آن به بازی می پردازند و حسابی سرگرم می شوند .

اقامت در چالیدره مشهد

در چالیدره مشهد تدابیری برای اقامت مسافران اندیشیده شده است ، که به طور مفصل به تفصیل آن ها می پردازیم.

متل بام طرقبه

نزدیکترین مکان استراحت چالیدره مشهد متل بام طرقبه است که فاصله آن از چالیدره پنج کیلومتر یعنی حدود ۱۲ دقیقه است.

این متل بام در سال ۱۳۸۶ شروع به فعالیت کرده است و دارای ۱۲ سوئیت و اتاق می باشد .

این متل در منطقه ی خوش آب و هوای طرقبه قرار دارد و دارای قسمت های پلکانی است .

آدرس: مشهد ، طرقبه ، طرقدر ۱۶ ، بعد از ستاد رفاهی دارایی.

هتل سحاب طرقبه

فاصله ی این هتل از چالیدره مشهد هفت کیلومتر است و حدود ۱۵ دقیقه فاصله دارد.

این هتل سه ستاره در سال ۱۳۸۰ آغاز به کار کرده است .دارای ۵۱ باب سوئیت و اتاق است.

 دارای محوطه ی وسیع و خوش آب و هوا و امکانات رفاهی مناسب می باشد.و بهتر از همه این است که در مجاورت رودخانه قرار دارد.

هتل پارک حیات

فاصله ی این هتل از چالیدره مشهد نه کیلومتر است یعنی زمانی حدود ۱۳ دقیقه است .

این هتل در دامنه ی رشته کوه بینالود قرار گرفته است . دارای ۳۲۴ واحد اقامتی است .

از امکانات این هتل می توان به سالن برای برگزاری جشن ، سمینار ، همایش و گالری ، کافی شاب ، فروشگاه ، فضای بازی کودکان ، رستوران ، مجموعه سلامتی و تندرستی می توان اشاره کرد .

 دسترسی آسان به مرکز خرید طرقبه بهترین مزیت این هتل است.

آدرس : مشهد ،انتهای بلوار وکیل آباد ، کیلومتر ۵ طرقبه ، خیابان امام خمینی ۱ ، جنب پمپ بنزین گلستان .

اتاق های هتل مجهز به سیستم کنترل دما ، سیستم صوتی و تصویری ، تلویزیون LCD ، تلفن ، ماهواره ، تلفن می باشد .

هتل پارک حیات در نزدیکی چالیدره کمک شایانی به گردشگران این مجموعه کرده است .

مکان های دیدنی اطراف چالیدره مشهد

۱)شهر طرقبه

فاصله ی طرقبه از چالیدره تنها شش کیلومتر است ، یعنی زمانی حدود ۱۴ دقیقه است .

از بهترین مکان دیدنی اطراف چالیدره می توان به طرقبه اشاره کرد.

این منطقه کوهستانی دارای ییلاقات و روستای گردشگری و جاذبه های تفریحی و تاریخی است .

 مانند پیست اتومبیل رانی ،پیست اسکی ،سوار کاری می باشد .

۲)روستای جاغرق

فاصله ی روستای جاغرق از چالیدره هفت و نیم کیلومتر است ،یعنی ۱۷ دقیقه زمان می برد .

یکی از روستاهای طرقبه ،روستای جاغرق است ،که دارای تابستان های خنک و بی نظیر است .

البته زمستان های به شدت سردی دارد،به دلیل ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا .

این روستا در هفت کیلومتری جنوب غربی طرقبه قرار گرفته است.

در ضمن یک درخت چنار ۷۰۰ ساله با قطر دو متر از دیدنی های این روستا محسوب می شود .

۳)روستای نغدر طرقبه

نغدر یک روستای تاریخی است که از آثار تاریخی آن می توان به قلعه قدیمی نغدر ، گورستان تاریخی ، مقبره شیخ جمال الدین محمد نادری طوسی اشاره کرد . در ضمن فاصله ی نغدر از چالیدره مشهد هشت کیلومتر یعنی حدود ۱۰ دقیقه است .

۴)روستای کنگ

روستای کنگ طبیعت بی نظیر و معماری شگفت انگیزی دارد و دارای معماری پلکانی است .

یعنی سقف هر خانه حیاط خانه بالایی آن است.فاصله ی این روستا از چالیدره شانزده کیلومتر یعنی حدود نیم ساعت زمان می برد .

از جاذبه های گردشگری این روستا می توان به آبشار حمام گبر ، قلعه حصار ، رودخانه ، باغ های گردو و گیلاس ، رباط شاه عباسی ، حسینیه ، تکیه ، قلعه فلک ده ، چشمه مقدس و آرامگاه عبدالله انصاری و بی بی آمنه نام برد.

۵)پارک آبی موج های خروشان

 پارک آبی چالیدره مشهد از بزرگترین پارک های آبی مشهد و جدیدترین پارک آبی مشهد مقدس است .

این مجموعه دارای دو پارک آبی مخصوص خانم ها و آقایان دارد.

از طولانی ترین و مرتفع ترین زیپ لاین های سرپوشیده را در این مجموعه خواهید دید .

فاصله ی پارک آبی موج های خروشان از چالیدره ،نوزده کیلومتر یعنی زمانی برابر ۲۵ دقیقه می باشد .

۶)آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی

از معروف ترین منطقه ی دیدنی اطراف چالیدره ، می توان به آرامگاه فردوسی اشاره کرد.

همچنین آرامگاه مهدی اخوان ثالث و استاد شجریان نیز در آن مکان قرار دارد.

فاصله ی این آرامگاه از چالیدره چهل کیلومتر است که در ۲۸ کیلومتری غرب روستای پاز قرار دارد.

بهترین زمان بازدید از چالیدره مشهد

چالیدره مشهد در طرقبه که یک هوای کوهستانی دارد، قرار دارد .در فصل بهار هوای سردی دارد و با بارش باران همراه است .اما هرچه به فصل گرمسیر سال نزدیک می شویم ،حال و هوای گردش در چالیدره دل انگیز تر می شود و گردشگران بیشتری جذب این منطقه می شوند.

 اگر بخواهیم بهترین زمان بازدید از چالیدره مشهد را بیان کنیم ، نیمه اول سال ، یعنی بهار و تابستان را انتخاب می کنیم.

اگر هوای سرد را انتخاب کردید ، قید برخی از تفریحات آبی این مجموعه را بزنید.

عکس و آدرس چالیدره مشهد

این مجموعه در ۳۰ کیلومتری غرب شهر مشهد و در ییلاق های طرقبه در میان دو کوه قرار گرفته است.

آدرس چالیدره مشهد ،استان خراسان رضوی ، طرقبه ، کیلومتر دو جاده نغدر می باشد .

تلفن این مجموعه ( ۰۵۱۳۱۴۲۴ )و وبسایت این مجموعه ، chalidarreh.com  است.

چالیدره مشهد

ساعات بازدید از چالیدره مشهد

مجموعه ی بی نظیر چالیدره از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۲ بامداد فعالیت دارد .

جهت یادآوری ،عرض کنیم که برای رسیدن به دریاچه چالیدره می توانید از مسیر پله ای یا تله سیژ یا ترن کوهستان کمک بگیرید.

برای ورودی چالیدره مشهد با پای پیاده هزینه ای در نظر گرفته نشده است ،اما اگر با ماشین وارد این مجموعه شده اید ، برای استفاده از پارکینگ باید هزینه ای را تقبل کنید.

چالیدره مشهد در کرونا

چالیدره یک منطقه باز گردشگری است که مردم می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و الکل به این مجموعه سفر کنند.

این مجموعه آماده خدمت رسانی به گردشگران می باشد.

امیدواریم با بررسی تاریخچه چالیدره و امکانات آن اطلاعات جامعی از این مجموعه در اختیار شما عزیزان قرار گرفته باشد .

چالیدره کجاست؟

مجموعه چالیدره در ۳۰ کیلومتری غرب شهر مشهد در میان دو کوه در ییلاق‌های طرقبه قرار دارد.

تفریحات چالیدره مشهد؟

ماهیگیری، غواصی، قایق سواری، لنج سواری، ترن، تله کابین، تله سیژ و ….

Rate this post

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*