پل طبیعت

پل طبیعت

پل طبیعت تهران؛ هر چیزی که قبل از رفتن باید بدانید! در حال سفر به تهران هستید و میخواهید جاهای دیدنی تهران را ببینید؟ پل ادامه مطلب

پل طبیعت تهران؛ هر چیزی که قبل از رفتن باید بدانید!

در حال سفر به تهران هستید و میخواهید جاهای دیدنی تهران را ببینید؟ پل طبیعت یکی از نمادهای تهران است که دو پارک بزرگ تهران را به هم وصل می کند. در واقع پل طبیعت، یکی از بزرگ ترین پل های غیر خودرویی ایران است که می توانید در برنامه تفریحی تهران خود قرار دهید. این پل برای هر گردشگری جذابیت های خاص خود را دارد و می توانید از بازدید آن نهایت لذت را ببرید. البته پیش از سفر به پل طبیعت باید ببینید که این پل از چه بخش هایی تشکیل شده است! در این مقاله قصد داریم به بررسی هر چیزی که لازم است در مورد پل طبیعت تهران بدانید، بپردازیم.

پل طبیعت تهران

اگر به دنبال یکی از زیباترین و جذاب ترین جاهای دیدنی تهران هستید، پل طبیعت یکی از آن ها است. پل طبیعت در واقع یکی از نمادهای شهر تهران است که چشم انداز بسیار زیبایی دارد و به لطف امکاناتی که در آن قرار دارد، می توانید یک روز کامل را برای تفریح در آن برنامه ریزی کنید. جالب است بدانید که امکانات آن نظیر کافه و رستوران ها روی پل قرار گرفته اند و منظره بسیار جذابی برای تفریح در اختیار شما قرار داده اند. اگر اهل پیاده روی در یک فضای دیدنی هستید، پل طبیعت گزینه بسیار مناسبی است و می توانید برای استراحت کردن در کافه و رستوران های آن وقت بگذرانید.

پل طبیعت از سه طبقه تشکیل شده است و هر طبقه امکانات و دیدنی های خاص خود را دارد. در هر طبقه می توانید منظره بسیار بی نظیری را ببینید و به عنوان یک لوکیشن جذاب برای عکاسی از آن استفاده کنید. سازه های این پل هم بسیار بی نظیر و منحصر به فرد هستند و می تواند نظر هر کسی را به خودش جلب کند. جالب است بدانید که این پل جوایز بین المللی مختلفی را دریافت کرده است و در حال حاضر به عنوان اولین و بزرگترین پل غیر خودرویی در خاورمیانه شناخته می شود.

از طریق اسنپ روم می توانید اقامتگاهی را در نزدیکی پل طبیعت یا هر جای دیگر که نیاز دارید رزرو کنید. تصاویر موجود در صفحه هر اقامتگاه کاملاً واقعی است و تصمیم گیری شما را راحت تر می کند.

معماری پل طبیعت و نکات آن

اولین چیزی که لازم است در مورد معماری پل طبیعت بدانید، این است که این پل از ۳ طبقه تشکیل شده است. مساحت هر کدام از طبقات به ترتیب از اول به سوم ۱۴۵۰، ۲۸۷۰ و ۵۷۱۰ متر مربع است. همچنین طول این پل به ۳۰۰ متر می رسود و وزن کل سازه های فلزی این پل حدود ۲۰۰۰ تن است. مساحت کلی این پل ۷۰۰۰ متر مربع است که در آن امکانات مختلفی در نظر گرفته شده است. از این مساحت ۴۸۰ متر مربع به رستوران و کافی شاپ اختصاص داده شده است. همچنی فضای سبز اختصاصی آن هم حدود ۷۲۰ متر مربع است.

اما معماری این پل از کجا شکل گرفت؟ پل ها معمولاً مسیری برای عبور و گذر از یک نقطه و رسیدن به نقطه دیگری هستند! حال فرقی نمی کند که پل خودرویی باشد یا غیر خودرویی. در هر صورت شما را از یک نقطه به نقطه دیگری می رساند. طراحی این پل از همان ابتدا به صورت شکل گرفت که برای ماندن روی آن باشد، نه عبور از آن. پس از آن با توجه به این که این پل به نحوی طراحی شد که دو پارک را به هم متصل کند، محلی برای عبور و مرور افراد هم شد. بنابراین در حال حاضر افراد می توانند برای رسیدن از یک پارک به پارک دیگر از آن استفاده کنند. البته با توجه به این که از همان ابتدا برای ماندن روی پل طراحی شده بود، در حال حاضر نیمکت، فضای نشستن، رستوران و کافی شاپ هم در آن قرار دارد تا افراد بتوانند در آن تفریح کنند.

چند نکته مهم در مورد معماری پل طبیعت

  • پل طبیعت صرفاً برای عبور و مرور نیست؛ بنابراین چند ورودی دارد که به بخش های مختلف هر دو پارک متصل می شود.
  • پل به صورت قوس دار ساخته شده است و انتهای آن دیده نمی شود! این مسئله یکی از رازهای پل طبیعت است که باعث افزایش جذابیت های آن شده است.
  • پل در محلی ساخته شده است که کمترین تعداد درختان قطع شود! بنابراین هنگام ساخت پل حداقل آسیب ها به فضای سبز، درختان و محیط زیست وارد شده است.
  • سازه و معماری پل طبیعت جدا از هم نیست و با فرم هماهنگی طراحی شده است.

در نهایت، برای ساخت این پل حداکثر ضریب ایمنی و استانداردها در نظر گرفته شده است تا در برابر بلایای طبیعی نظیر زلزله کاملاً مقاوم باشد. هزینه ساخت آن حدود ۱۸ میلیون دلار بوده است و استفاده از ۱۴۰۰۰ قطعه فولادی در حدود ۴۰ متر ارتفاع از شاهکارهای معماری این سازه است.

طراح پل طبیعت چه کسی است؟

پل طبیعت یکی از شاهکارهای معماری در تهران است و شاید این سوال برایتان پیش بیاید که طراحی آن برعهده چه کسی بوده است! معمار و طراح پل طبیعت لیلا عراقیان و علیرضا بهزادی است که از گروه “سازه های پارچه ای دیبا” هستند. لیلا عراقیان در سال ۱۳۶۲ به دنیا آمده است و فارغ التحصیل کارشناسی معماری دانشگاه شهید بهشتی و کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه UBC کانادا است. البته پل طبیعت اولین شاهکار طراحی این شرکت نبوده است و پیش از آن هم طراحی هایی توسط آن انجام شده است.

از مهم ترین طراحی هایی که توسط این شرکت انجام شده است، می توان به دو پروژه آمفی تئاتر آب و آتش و پل ابریشم‌ ۲ با پوشش بازار گل و گیاه و همین طور سایبان‌های کوچک بوستان بنادر اشاره کرد. در نهایت، زمانی که فراخوان مسابقه طراحی پل انجام شد، طرح مشترک این دو نفر به عنوان طرح برگزیده شناخته شد. مهم ترین وجه تمایل این پل این است که بیشتر از آن که جایی برای عبور و مرور باشد، جایی برای ماندن است. به همین دلیل ایجاد مبلمان و فضاهای سبز باعث پیوستگی هم به بهترین شکل انجام شده است و همین مسئله باعث شده تا پل طبیعت یکی از بهترین اماکن تفریحی تهران به حساب بیاید.

پل طبیعت تهران کجاست؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می آید، این است که پل طبیعت دقیقاً کجا قرار دارد. پل طبیعت از جاهای دیدنی دیدنی تهران است که روی اتوبان همت احداث شده است. پل طبیعت در واقع پلی میان دو پارک طالقانی و پارک آب و آتش است. موقعیت مکانی بسیار خوبی دارد و دسترسی به آن نسبتاً ساده است. بنابراین اگر می خواهید به این کان تفریحی بروید، به راحتی می توانید از طریق هر وسیله نقلیه شخصی یا عمومی به آن دسترسی پیدا کنید.

البته پیش از آن که بخواهید به پل طبیعت بروید، بهتر است در مورد این موضوع که قرار است در کنار پل طبیعت از کدام پارک بازدید کنید هم فکر کنید. اگر قرار است پیش از بازدید پل طبیعت به پارک طالقانی بروید، باید از سمتی بروید که به این پارک منتهی شود. از طرف دیگر، اگر قرار است پیش از بازدید از پل طبیعت به پارک آب و آتش بروید بهتر است از مسیری بروید که به این پارک منتهی شود. با انتخاب مسیر درست به راحتی می توانید از پل طبیعت لذت ببرید که البته در بخش پایانی مقاله مسیرهای دسترسی به این جای دیدنی را بررسی می کنیم.

در نزدیکترین موقعیت های مکانی به پل طبیعت امکان اجاره اقامتگاه از طریق اسنپ روم وجود دارد! کافی است وارد پلتفرم یا اپلیکیشن اسنپ روم شوید و اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو کنید. در کمترین زمان، می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید و از رزرو اقامتگاه مورد نظر خود نهایت لذت را ببرید.

طبقات مختلف پل طبیعت تهران

پل طبیعت طراحی و معماری بسیار زیبا و جذابی دارد که در ۳ طبقه ایجاد شده است. حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید که برای بازدید از بخش های مختلف این پل چگونه برنامه ریزی کنید! در واقع افراد می خواهند بدانند که در هر طبقه چه امکانات و تفریحاتی وجود دارد.

در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی طبقات مختلف پل طبیعت بپردازیم تا ببینید که چگونه برای آن برنامه ریزی کنید:

  • طبقه اول

طبقه اول پل طبیعت یکی از زیباترین طبقاتی است که در این جای دیدنی وجود دارد! در طبقه اول رستوران و کافی شاپ قرار گرفته است و برای افرادی که به شکم گردی علاقه دارند، بهترین طبقه محسوب می شود. شما می توانید در طبقه اول از فودکورتی که در بخش شرقی آن وجود دارد استفاده کنید و لذت ببرید. همچنین علاوه بر فودکورت می توانید از کافی شاپ، رستوران ایرانی و فست فود آن استفاده کنید. در مجموع این منطقه حدود ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد. دیوارهای طبقه اول شیشه ای هستند و مساحت ان حدود ۱۴۵۰ متر مربع است.

  • طبقه دوم

یکی دیگر از طبقات زیبای پل طبیعت که توانسته نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند، طبقه دوم پل طبیعت است. این طبقه مساحتی حدود ۲۸۷۰ متر مربع دارد و فضای بسیار دنجی محسوب می شود. در این طبقه می توانید نیمکت هایی برای نشستن را ببینید از آن ها استفاده کنید. اگر از پیاده روی در پارک یا پل طبیعت خسته شده اید، می توانید کمی در این طبقه استراحت کنید تا خستگی شما از بین برود. آرامش و زیبایی این طبقه به قدری زیاد است که دل کندن از آن سخت است و ممکن است یک ساعتی را در آن جا به نشستن بپردازید.

  • طبقه سوم

آخرین طبقه پل طبیعت، طبقه سوم آن است که چشم انداز بسیار زیبایی به شما می دهد. این طبقه مساحتی حدود ۵۷۱ متر مربع به شما می دهد. به خصوص که اگر هنگام غروب آفتاب در آن جا باشید، می توانید منظره ای بسیار دلنشین را ببینید و بخشی از تهران زیر پای شما خواهد بود. این طبقه بهترین جا برای پیاده روی و قدم زدن است. دو سکوی شمالی و جنوبی هم در آن وجود دارد که تماشای منظره اطراف از بالای آن بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود. این طبقه یکی از بهترین لوکیشن ها برای عکاسی است و شما می توانید عکس های بسیار زیبا و تکرار نشدنی را در آن جا تهیه کنید.

بنابراین هر طبقه از پل طبیعت زیبایی های خاص خود را دارد و شما می توانید از دیدن هر طبقه نهایت لذت را ببرید.

امکانات و تفریحات پل طبیعت کدام هستند؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای کاربران پیش می آید، این است که امکانات و تفریحات پل طبیعت کدام هستند! با توجه به این که پل طبیعت یکی از بزرگ ترین و زیباترین جاهای دیدنی تهران است، امکانات مختلفی در آن قرار دارد که می تواند نظر شما را به خود جلب کند. بنابراین اگر قصد برنامه ریزی برای تفریح در پل طبیعت را دارید، باید بدانید که امکانات تفریحی آن کدام هستند تا بهترین برنامه ریزی را داشته باشید. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی مهم ترین تفریحات و امکاناتی که در پل طبیعت در اختیار شما قرار دارد بپردازیم تا نهایت استفاده را ببرید:

پیاده روی در پل طبیعت

پل طبیعت یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران است و پیاده روی در آن می تواند بسیار لذت بخش باشد! بنابراین یکی از مهم ترین و بهترین تفریحاتی که می توانید در پل طبیعت انجام دهید، پیاده روی در آن است. شما به راحتی می توانید روی ارتفاع ۴۰ متری از سطح زمین و در حالی که زیبا وصف نشدنی آن را مشاهده می کنید، پیاده روی کنید و لذت ببرید. هنگامی که شما وارد ابتدای پل می شوید، به دلیل طول زیاد و طراحی قوس دار پل نمی توانید انتهای آن را مشاهده کنید. بنابراین می توانید از پیاده روی در آن لذت ببرید و پس از خسته شدن به طبقه دوم بروید و روی نیمکت ها استراحت کنید.

عکاسی در پل طبیعت

پل طبیعت یکی از بهترین لوکیشن های عکاسی محسوب می شود و شما می توانید عکس های بسیار زیبا و دیدنی را در آن بگیرید. اگر به پل طبیعت بروید، متوجه می شوید که تعداد زیادی از افراد با موبایل و دوربین های عکاسی مشغول تهیه عکس های زیبا و حرفه ای هستند. به خصوص اگر بتوانید در زمان غروب آفتاب به پل طبیعت بروید، عکس های شما بسیار زیباتر می شود و می توانید از عکاسی در چنین زمان و موقعیت مکانی نهایت لذت را ببرید. هر طبقه لوکیشن جذابی برای عکاسی است! شما می توانید از تمام طبقه های آن برای تهیه عکس استفاده کنید و لذت ببرید.

رستوران و کافه گردی در پل طبیعت

اگر اهل شکم گردی هستید و دوست دارید که تجربه های جذابی از خوردن غذا و نوشیدنی داشته باشید، پل طبیعت محل مناسبی است. در پل طبیعت کافه و رستوران های بسیار خوبی قرار دارد و شما می توانید از خوردن غذا و نوشیدنی در آن نهایت لذت را ببرید. در بخش شرقی پل طبیعت که ورودی آن از سمت پارک طالقانی است، می توانید به کافه رستوران وی آی پی وارد شوید. در این رستوران غذا و نوشیدنی های بسیار باکیفیت و خوشمزه ای وجود دارد که می توانید لذت ببرید. همچنین در طبقه پایین پل می توانید از کافه رستوران ملل استفاده کنید؛ کافه رستورانی با منظره بسیار جذابی که به لطف دیوارهای شیشه ای به وجود آمده است.

دسترسی به پل طبیعت چگونه است؟

اگر قصد سفر به پل طبیعت را دارید، حتماً این سوال برای شما پیش می آید که چطور به این جای دیدنی تهران دسترسی داشته باشید! در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی مهم ترین روش های دسترسی به پل طبیعت تهران بپردازیم تا به راحتی بتوانید به آنجا بروید و از این جای دیدنی و تفریحی لذت ببرید:س

دسترسی به پل طبیعت از طریق خودروی شخصی

اولین روش برای دسترسی به پل طبیعت، دسترسی از طریق وسیله شخصی است. برای آن که بتوانید به این منطقه دسترسی داشته باشید باید وارد بزرگراه حقانی شوید. از مسیر غرب به شرق باید از چهارراه جهان کودک به خیابان علامه شهیدی بروید. چرا که در ضلع غربی پارک آب و آتش و بعد از چهارراه جهان کودک می توانید به این پل دسترسی داشته باشید. پس از آن، می توانید خودروی خود را در پارکینگ عمومی آب و آتش پارک کنید. سپس با کمی پیاده روی از پارک آب و آتش به پل طبیعت دسترسی داشته باشید.

دسترسی به پل طبیعت از طریق تاکسی

یکی دیگر از راه هایی که می توانید به پل طبیعت دسترسی داشته باشید، تاکسی است. تاکسی ها از خطوط مختلفی به این منطقه می روند و شما می توانید مسیر مناسب خود را انتخاب کنید. تاکسی هایی که در نزدیکی میدان ونک – مترو حقانی قرار دارند شما را به مقصد می رساند. کافی است سوار تاکسی شوید و به پارک آب و آتش بروید. همچنین مسیرهای دیگری هم وجود دارد؛ شما می توانید از طریق تاکسی هایی که در سید خندان یا رسالت به سمت ونک وجود دارند، خودتان را به پارک آب و آتش برسانید و سپس به پل طبیعت بروید.

دسترسی به پل طبیعت از طریق اتوبوس

اگر قصد دارید با کمک اتوبوس به پل طبیعت بروید، اول باید خودتان را به پل سید خندان، میدان ونک یا میدان رسالت برسانید؛ سپس از اتوبوس های خط ونک – رسالت استفاده کنید و به پل طبیعت بروید. کافی است در اولین ایستگاهی که می رسید پیاده شوید و با کمی پیاده روی وارد پارک آب و آتش شوید. پس از آن هم به راحتی می توانید به پل طبیعت برسید و از فضای بسیار جذاب و دلنشین آن نهایت لذت را ببرید. اگر خسته شدید، ابتدا وارد طبقه دوم شوید و از نیمکت ها برای استراحت استفاده کنید و سپس به گردش در پل بپردازید.

دسترسی به پل طبیعت از طریق مترو

یکی دیگر از راه های دسترسی به پل طبیعت استفاده از مترو است! برای آن که بتوانید از طریق مترو به پل طبیعت بروید باید در ایستگاه شهید حقانی واقع در خط یک مترو از قطار پیاده شوید و به سمت ایستگاه پارک طالقانی بروید. سپس از پیاده رو چوبی استفاده کنید تا به این پارک زیبا و جذاب دسترسی داشته باشید.

همچنین اگر می خواهید از سمت پارک طالقانی به پل طبیعت بروید، می توانید از بزرگراه شهید حقانی استفاده کنید و پس از آن که از چهارراه جهان کودک و پل بزرگ عبور کردید، به خیابان فرعی پارک طالقانی برسید. سپس با کمی پیاده روی به سمت پارک آب و آتش بروید و در نهایت خودتان را به پل طبیعت برسانید.

آدرس پل طبیعت: تهران، میدان ونک، بزرگ‌راه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، پارک آب و آتش

چگونه به پل طبیعت برویم؟

راه های مختلفی برای دسترسی به پل طبیعت وجود دارد! از خودروی شخصی گرفته تا وسایل حمل و نقل عمومی. اگر با خودروی شخصی به این منطقه مراجعه می کنید، می توانید از امکاناتی نظیر پارکینگ برای پارک کردن خودروی خود در محلی امن استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید از طریق وسایل حمل و نقل عمومی به آن دسترسی داشته باشید، می توانید خودتان را از طریق ایستگاه های مختلف به پارک آب و آتش یا پارک طالقانی برسانید و سپس با کمی پیاده روی به پل طبیعت بروید.

اگر قصد دارید به تهران سفر کنید و از دیدنی های آن بازدید کنید، پیش از سفر اقامتگاه خود را رزرو کنید! چرا که پس از سفر به تهران ممکن است نتوانید اقامتگاه مناسبی پیدا کنید؛ به خصوص در روزهای تعطیل سال. اسنپ روم در کنار شما است تا پیش از سفر اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو کنید و سپس به سفر بروید. هر اقامتگاهی که نیاز داشته باشید اسنپ روم در اختیار شما قرار می دهد و رزرو آن هم به صورت کاملاً آنلاین انجام می شود.

سوالات متداول در مورد پل طبیعت تهران

در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی چند مورد از مهم ترین سوالات متداولی که در مورد پل طبیعت پیش می آید، بپردازیم:

پل طبیعت تهران کجاست؟

پل طبیعت تهران دقیقاً روی اتوبان مدرس تهران قرار گرفته است. شما می توانید از طریق پارک طالقانی یا پارک آب و آتش به آن دسترسی پیدا کنید. موقعیت آن مناسب است و از طریق مترو، اتوبوس، ماشین شخصی یا تاکسی می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

نزدیک ترین ایستگاه مترو به پل طبیعت کدام است؟

اگر قصد دارید از طریق مترو به پل طبیعت دسترسی داشته باشید، می توانید از طریق نزدیک ترین ایستگاه مترو به آن دست پیدا کنید. نزدیک ترین ایستگاه مترو به پل طبیعت هم ایستگاه مترو حقانی است.

پل طبیعت تهران چند طبقه دارد؟

پل طبیعت در ۳ طبقه تشکیل شده است که هر طبقه امکانات و ویژگی های خاص خود را دارد.

کافه و رستوران های پل طبیعت در کدام طبقه قرار دارد؟

اگر می خواهید در پل طبیعت به کافه و رستوران بروید، می توانید در طبقه ۳ به آن ها دسترسی پیدا کنید و از امکانات آن استفاده کنید.

پل طبیعت

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*