پردیس های سینمایی تهران

معرفی ۱۷ تا از معروف ترین پردیس های سینمایی تهران | عکس + آدرس ۱۴۰۱

در چندین سال اخیر با توجه به افزایش جمعیت و نیاز مردم به تفریحات گوناگون و البته فرهنگی شاهد افزایش تاسیس و احداث پردیس های ادامه مطلب

در چندین سال اخیر با توجه به افزایش جمعیت و نیاز مردم به تفریحات گوناگون و البته فرهنگی شاهد افزایش تاسیس و احداث پردیس های سینمایی تهران هستیم.

خوشبختانه پردیس های سینمایی تهران از تنوع خوبی برخوردارند و می توان گفت تقریبا این پردیس ها در همه جای شهر وجود دارند، از شمال گرفته تا جنوب و شرق و غرب. به همین دلیل اهالی تهران در مناطق گوناگون این شهر به راحتی می توانند به پردیس سینمایی مورد علاقه یا نزدیک به محل زندگیشان بروند و فیلم مورد علاقه خود را ببینند.

البته که امکانات خیلی از پردیس های سینمایی تهران بیشتر از سالن های مدرن و زیبای سینما است و کسانی که به پردیس های سینمایی مراجعه می کنند، می توانند در کنار تماشای فیلم مورد علاقه شان کافه گردی یا خرید کنند.

پس طبیعی است که خیلی از تهرانی ها مشتاق این باشند تا اطلاعاتی مفید درباره پردیس های سینمایی تهران داشته باشند. در ادامه به اندازه فرصتی که در این مقاله داریم به معرفی برخی از پردیس های سینمایی تهران می پردازیم.

پردیس های سینمایی تهران

تعداد پردیس های سینمایی مدرن و خوب تهران به خصوص در سالهای اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است. از طرفی مردم هم با وجود مشکلات معیشتی فراوان همچنان از سینما استقبال می کنند و رفتن به سینما همچنان جزء سبد فرهنگی خیلی از خانواده هاست. معرفی پردیس های سینمایی زیر بر اساس ویژگی های خاص آنها نیست اما سعی کردیم از بهترین و با امکانات ترین پردیس های سینمایی تهران را معرفی کنیم.

۱- پردیس سینمایی آزادی

پردیس آزادی یا همان شهر فرنگ سابق در سال ۱۳۴۸ با اکران فیلم مارلیک کار خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۵۹ با توجه به اینکه به بنیاد مستضعفان واگذار شد به سیما آزادی تغییر نام داد.

سینما آزادی از زمان کار خود سه بار طعمه حریق شده که از سومی آن نتوانست در امان بماند و بطور کامل به تلی از خاکستر تبدیل شد که سرانجام توسط مدیران هنری و شهرداری در غالب ۵ سالن و ۱۱۰۰ صندلی به بهره برداری رسید.

یکی از تفریحات پر طرفدار پایتخت سینما رفتن است. در سالهای اخیر تلاش شده تا این سینما رفتن کمی زرق و برق و سرگرمی های مدرن دیگری را در کنار خودش داشته باشد تا افراد بتوانند ساعات بیشتری را در این محیط ها صرف تفریح کنند. به همین دلیل پردیس های سینمایی یکی از مقاصد اصلی تفریحات در طول هفته و آخر هفته است. تعداد پردیس های سینمایی تهران نسبتا زیاد است و اکثر محدوده های شهر را پوشش داده اند. به سراغ جذاب ترین ها و محبوب ترین پردیس های سینمایی تهران می رویم.

اگر مرکز شهر تهران را برای تفریح و دیدن یک فیلم در فضای ایده آل انتخاب کرده اید، سینمای آزادی گزینه‌ی خوبی است. سینما آزادی شامل کافی شاپ، فروشگاه لوازم فرهنگی، خوراکی های جذاب برای افرادی که فیلم را بدون چیپس‌شان نمی بینند!

همچنین اگر با اتوموبیل شخصی به سینما رفته اید، سینما آزادی پارکینگ هم دارد. روزهای سه شنبه بلیط سینما نیم بهاست. نمایش بعضی از فیلم‌ها تا ساعت ۱۲ شب هم ادامه دارد. برای راحت تر بودن توی صف معطل نشدن، بهتر است بلیط تان را از قبل به صورت اینترنتی از سایت سینما آزادی خریداری کنید.

www.cinema-azadi.com

سینما آزادی تهران

آدرس سینما آزادی: خیابان شهید بهشتی نبش خالد اسلامبولی (وزرا)

۲- پردیس سینمایی مگامال

پردیس سینمایی مگامال

تهرانی هایی که ساکن شهرک قدیمی و زیبای اکباتان هستند احتمالا این پردیس سینمایی زیبا را می شناسند و شاید هم رفته اند. در فاز ۲ این شهرک مرکز خرید بزرگ و مدرن مگامال واقع شده است.

یکی از امکانات متنوع این مرکز خرید پردیس سینمایی مگامال است که طرفداران زیادی دارد. این پردیس سینمایی دارای ده سالن مدرن و زیبا است که جمعا ۳۰۰۰ صندلی دارد و می تواند پذیرای خوبی برای سینما دوستان باشد. سالن اصلی این پردیس ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد. همچنین برای رفاه حال شهروندان در اطراف این پردیس رستوران، بوفه و پارکینگ وجود دارد.

۳- پردیس سینمایی قلهک

پردیس سینمایی قلهک

این پردیس سینمایی در منطقه ۳ تهران قرار گرفته است. این مجموعه در خیابان یخچال در شریعتی واقع شده است. این مجموعه علاوه بر سالن های سینما، سالن کتابخانه، سالن های ورزشی متعدد و گوناگون و رستوران نیز دارد. پس می توانیم نتیجه بگیریم که این پردیس سینمایی یک انتخاب خوب و جذاب برای سینما دوستان باشد و شهروندان با خیال راحت از امکانات رفاهی و جذاب این پردیس بهره مند شوند.

۴- پردیس سینمایی ایران مال

پردیس سینمایی ایران مال

ایران مال از بزرگترین پردیس های سینمایی تهران است که در غرب این شهر واقع شده است و در سال ۱۳۹۷ از آن رونمایی شده است این پردیس در حال حاضر ۱۲ سالن دارد. ظرفیت سالن های ایران مال ۱۸۰۰ صندلی است.

شاید جالب باشد که بدانید بزرگترین پرده نمایش بین تمام سینماهای ایران متعلق به پردیس سینمایی ایران مال تهران است. آن طور که گفته می شود هم گویا قرار است ۲۸ سالن سینمای دیگر هم به این پردیس بزرگ و مدرن پایتخت اضافه شود. سه تا از سالن های این پردیس وی آی پی هستند. ایران مال قطعا یکی از پرطرفدارترین پردیس های سینمایی در پایتخت است.

۵- پردیس سینمایی شکوفه

پردیس سینمایی شکوفه

این پردیس سینمایی که از قدیمی ترین پردیس های سینمایی تهران و ایران است در سال ۱۳۴۰ تاسیس شده است. نام پیشین این پردیس سینمایی سینما ملت بوده است. این پردیس مدرن در حال حاضر سه سالن دارد که مجموعا ظرفیت این سالن ها به ۷۷۰ صندلی می رسد. این پردیس سینمایی تحت نظر موسسه فیلمیران و متعلق به این موسسه است. این پردیس سینمایی که در سال ۱۳۸۹ بازسازی شده است و از مدرن ترین سالن های سینما در تهران را داراست می تواند گزینه خوبی برای سینما دوستان در پایتخت باشد. همچنین علاقمندان می توانند اوقات خوشی در کافه این پردیس بگذرانند. این پردیس سینمایی در میدان شهدا قرار دارد.

۶- پردیس سینمایی آستارا

پردیس سینمایی آستارا

سینما آستارا که از قدیمی ترین سینماهای تهران است در سال ۱۳۴۲ تاسیس شده است. این سینمای خاطره انگیز از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ مورد بازسازی قرار گرفته است و با افزایش سالن هایش به عدد ۳ به پردیس سینمایی  تبدیل شده است. ظرفیت صندلی های این پردیس ۷۴۰ است. پردیس سینمایی آستارا برای خاطره بازها و کسانی که به دنبال بودن در فضایی نوستالژی هستند که یاد آور تهران قدیم است، یک انتخاب درست و جذاب است که می توانید اوقات خوشی را در آن بگذرانید. این پردیس سینمایی در میدان تجریش، خیابان شهرداری قرار گرفته است.

۷- پردیس سینمایی چارسو، هم خرید و هم تفریح

برای رفتن به سینمای چارسو کمی باید به سمت جنوب تهران بروید. سینمای چارسو در تقاطع خیابان حافط با خیابان جمهوری قرار دارد. در واقع سینمای چارسو در یک مجموعه ی بزرگ تفریحی و تجاری واقع شده که در سال ۱۳۹۳ در ۶ طبقه و ظرفیت بیش از ۱۱۰۰ صندلی تاسیس شده است. محدوده ی چارسو محل خرید موبایل و به طور کلی لوازم الکترونیکی است. اگر قصد خرید لوازم الکترونیکی و سر زدن به نمایندگی های لوازم الکترونیکی شخصی تان دارید، با یک تیر چند نشان بزنید به سینما چارسو بروید.

این مجموعه یک فودکورت بزرگ و چند کافه هم دارد. در روزهای فوتبال های جام جهانی ۲۰۱۸ نیز این مجموعه همه‌ی بازی های مهم، پخش عمومی شدند که اتفاق هیجان انگیزی بود. برای اینکه در صف های طولانی روزهای تعطیل یا ساعت های شلوغ سینماها وقت تلف نکنید، بهتر بلیط تان را آنلاین خریداری کنید.

www.cinemacharsou.com

سینمای چارسو

آدرس سینما چارسو: خیابان جمهوری ، مترو سعدی یا فردوسی، زیر پل حافظ

 

۸- پردیس سینمایی ملت، در پارک بزرگ ملت

پارک ملت در خیابان ولیعصر یکی از پارک های بزرگی است که چهره ی شهر را زیبا کرده. این پارک امکانات تفریحی زیادی مثل باغ وحش، پیست دوچرخه سواری، وسایل ورزشی، مسیر پیاده روی، دریاچه‌ی مصنوعی و پردیس سینمایی دارد.

ملت یکی از بهترین و مدرن ترین پردیس های سینمایی تهران است. طراحی ساختمان این پردیس سینمایی آنقدر جذاب است که هرکس را می تواند سر ذوق بیاورد. این پردیس سینمایی دارای ۵ سالن مدرن و زیبا است که مجموعا ۱۱۲۰ صندلی ظرفیت دارد. وجود پارکینگ با ظرفیت ۱۲۰۰ خودرو، فودکورت در طبقه ۲، کافه و کافه کتاب و رستوران از دیگر امکانات رفاهی این پردیس سینمایی معروف است. اگر می خواهید در کنار تماشای فیلم مورد علاقه تان تفریحات جذاب دیگری نیز تجربه کنید، پردیس سینما گالری ملت می تواند جزء اولین انتخاب های شما باشد. پردیس سینمایی ملت تهران در خیابان ولیعصر، بزرگراه نیایش، روبروی کردستان قرار دارد.

www.cinemamellat.com

پردیس سینمایی ملت

آدرس سینما ملت: پارک ملت – خیابان ولیعصر – خیابان دستگرد

۹- پردیس سینمایی باغ کتاب، یک مجموعه فرهنگی کامل

پردیس سینمایی باغ کتاب از سال ۱۳۹۶ که راه اندازی شده است همواره از پرطرفدارترین پردیس های سینمایی تهران بوده است. این مجموعه که دارای امکانات رفاهی گوناگون و مدرنی است می تواند یک انتخاب جذاب برای سینما دوستان و البته فرهنگ دوستان باشد. از آنجا که این پردیس سینمایی مدرن و مجهز در مجموعه باغ کتاب تهران قرار گرفته است بیش از پیش توجه علاقه مندان را برانگیخته است. این پردیس سینمایی دارای ۱۰ سالن است که مجموعا ۱۳۰۰ صندلی دارد. سالن اصلی این پردیس ۴۸۰ صندلی دارد. این پردیس سینمایی در مجموعه باغ کتاب تهران واقع در عباس آباد است.

باغ کتاب یکی از مجموعه‌هایی است که هم برای کودکان مناسب است و هم برای بزرگسالان. این مجموعه‌ی جذاب دارای قسمت های مختلفی است که هر کدام می‌تواند برایتان جذاب باشد. کتابفروشی‌های باغ کتاب به دو قسمت کودکان و بزرگسالان تقسیم می شود. همچنین کافی شاپی مخصوص کودکان، لوازم کمک آموزشی کودکان، لوازم التحریر، باغ علم نوجوان و مجسمه‌هایی از شخصیت‌های کارتونی وجود دارد. برای بزرگسالان نیز سینما، کتابفروشی، فروشگاه لوازم فرهنگی، کافه و تراک های غذا فروشی کوچک در حیاط پشتی وجود دارد. این مجموعه را شهرداری تهران ساخته است.

شما می توانید قبل از رفتن به سینمای باغ کتاب بلیط تان را به صورت آنلاین خریداری کنید. باغ کتاب پارکینگ هم دارد اما باید خیلی شانس بیاورید که بتوانید نزدیک پردیس سینما و سان اصلی اش ماشین تان را پارک کنید.

www.bookgarden.tehran.ir

سینمای باغ کتاب

آدرس سینمای باغ کتاب: بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب ‏تهران

۱۰- پردیس سینمایی کوروش، پردیس سینمایی در دل تفریحات دیگر

اگر به قصد سینما و فیلم دیدن به این پردیس می روید قطعا می‌توانید اهداف تفریحی دیگری نیز داشته باشید. این مجموعه‌ی بسیار بزرگ، می‌تواند ساعات بیکاری یک آخر هفته‌تان را پر کند. مجموعه کوروش شامل پردیس سینمایی، شهربازی سرپوشیده، فودکورت و مرکز خرید بزرگ است. فودکورت این مجموعه بخاطر داشتن یک بخش شیشه‌ای که به “بام کوروش” معروف است، شناخته شده.

سینمای این مجموعه یکی از بزرگترین پردیس‌های سینمایی تهران است که وسعت زیادی دارد. پردیس کوروش ۱۴ سالن و ۲۸۰۰ صندلی به سینماهای تهران اضافه کرده است. پردیس سینمایی کوروش هم پارکینگ دارد و هم امکان خرید اینترنتی بلیط سینماهایش را به شما می دهد تا در اوج شلوغی در صف های خرید بلیط نایستید.

www.kouroshcineplex.com

سینما کوروش

آدرس سینمای کوروش: بزرگراه ستاری، نبش پیامبر مرکزی

 

۱۱- پردیس سینمایی ارگ، از پردیس های سینمایی تهران

سینمای ارگ تجریش دارای سه سالن است. سالنهای سینمای ارگ در طبقه ی سوم مجتمع قرار دارند و خرید بلیط های آنها از ظریق اینترنت امکان پذیر است. این مجتمع دارای مرکز خرید، رستوران، کافه، پارکینگ و سینما است. یکی از کافه های معروف این مجموعه بر روی بام مجتمع است و منظره ی خوب و هوای خوبی از تهران به شما نشان می دهد. اما قیمت های منوی آن کمی بالاست.

www.argetejari.com

سینمای ارگ تجاری

آدرس سینمای ارگ تجریش:  میدان تجریش، خیابان سعد آباد، مجتمع تجاری ارگ، طبقه سوم

 

۱۲- سالن‌های سینمای برج میلاد، پردیس سینمایی در غرب تهران

تعداد سینماها و پردیس های سینمایی تهران در منطقه‌ی غرب شهر بیشتر از مناطق دیگر است. یکی از بزرگترین سالن های سینما نیز در برج میلاد است. سالن اصلی طرفیت هزار و ششصد نفری و دو سالن کوچیکتر ظرفیت ۱۲۰ نفری دارند. تماشای فیلم در برج میلاد قطعا تفریحات زیادی به همراه خواه داشت. از بازدید گنبد آسمان گرفته تا سکوی دید باز که همگی جذاب خواهند بود. همانطور که احتمالا می دانید این مجموعه کافه ها و رستوران های متنوعی دارد. این مجموعه‌ی مجهز پارکینگ، گالری، سالن کنسرت نیز دارد. همچنین بلیط سینما و بازدید از برج را می توانید به صورت آنلاین تهیه کنید.

www.miladtower.tehran.ir

سالن های سینمایی برج میلاد

آدرس سینمای برج میلاد: بزرگراه همت ـ برج میلاد

 

۱۳- سینمای اریکه‌ی ایرانیان، یک مجموعه‌ی فرهنگی و تجاری

این سینما یکی دیگر از پردیس های سینمایی در تهران است که در منطقه‌ی غرب شهر واقع شده است. اریکه‌ی ایرانیان یک مجموعه‌ی تجاری-فرهنگی است دارای سالن‌هایی برای سینما، تئاتر و کنسرت است. سینمای این مجموعه سه سالن در سه طبقه دارد. سالن اصلی آن ۸۰۶ نفر ظرفیت دارد و سالن‌های کوچکتر از سیستم صوتی بهتری برای پخش صدای فیلم برخوردار هستند. شما می‌توانید بلیط سینما یا تئاترهای در حال پخش و اجرای این مجموعه را آنلاین خریداری کنید.

www.arikeh-iranian.ir

سالن های سینمای اریکه ایرانیان

آدرس سینمای اریکه ایرانیان: شهرک غرب، بلوار اصلی شهید فرحزادی، نبش خیابان شهید حافظی، مجموعه فرهنگی ورزشی تجاری اریکه ایرانیان

 

۱۴- پردیس سینمایی سمرقند، یکی از مراکز تفریحی غرب تهران

اگر از پردیس های سینمایی تهران بخواهیم یک نو شان را انتخاب کنیم، سمرقند یکی از آنهاست. پردیس سینمایی سمرقند در کنار یک مجتع تجاری و تفریحی مجموعه‌ی جذابی را برای تهرانیان ساکن جنت آباد ساخته است.فودکورت، مرکز خرید، شهربازی و سینما، یک ترکیب تفریحی برای زندگی مدرن!

www.cinemasamarghand.com

پردیس سینمایی سمرقند

آدرس سینمای سمرقند: آدرس: خیابان جنت آباد جنوبی، تقاطع بلوار لاله، مجتمع تجاری سمرقند، طبقه اول

۱۵- پردیس سینمایی تماشا در یافت آباد

این مجموعه تفریحی در جنوب غرب تهران واقع شده است. ممکن است در مسیر رفتن به یافت آباد برای خرید، ساختمان خاص پردیس سینمایی تماشا را دیده باشید. این پردیس دارای سه سالن برای نمایش فیلم و تئاتر و اجرای موسیقی زنده است.

سینما تماشا-یافت آباد

آدرس پردیس سینمایی تماشا: یافت آباد – ابتدای بلوار مدائن

۱۶- هروی سنتر، مجتمع لوکس با پردیس سینمایی تهران

مجتمع هروی سنتر یک مجموعه‌ی لوکس است برای تفریح در شمال شهر تهران. این مجموعه دارای رستوران، کافه، بورس طلا و جواهرات، سینما و مرکز خرید است. این پردیس سینمایی در سال ۹۷ با سه سالن سینمایی بسیار مجهز فعالیت خود را آغاز کرده است. شما می‌توانید بلیط تماشای فیلم های این سینما را به صورت آنلاین نیز خریداری کنید.

www.heravicenter.com

پردیس سینمایی هروی سنتر

آدرس هروی سنتر: میدان هروی-مجتمع تجاری تفریحی هروی سنتر

۱۷- پردیس سینمایی زندگی در غرب تهران

پردیس سینمایی زندگی دارای ۵ سالن و ظرفیت ۱۰۰ نفری است. این پردیس فعالیت خود را از سال ۸۸ آغاز کرده، با این حال تجهیزات آن همچنان مناسب و با کیفیت هستند. امکانات این مجموعه پارکینگ، مرکز خرید، کافی شاگ و رستوران است. برای خرید آنلاین بلیط این سینماها میتوانید از طریق وبسایت رسمی پردیس سینمایی زندگی که یکی از برزگترین پردیس های سینمایی است، اقدام کنید.

www.cinemazendegi.com

پردیس سینمایی زندگی در غرب تهران

آدرس پردیس سینمایی زندگی: اتوبان حکیم شرق، فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی، بلوار اباذر

سوالات متداول

معروف ترین پردیس های سینمایی تهران کدام اند؟

پردیس سینمایی کوروش، ایران مال، ملت، آزادی، مگامال، چارسو از بهترین پردیس های سینمایی تهران می باشند.

بهترین سینماهای ایران کدام اند؟

سینما ایران مال، مگامال، کوروش، باغ کتاب،آزادی، چارسو ، ملت و هروی از بهترین سینما های تهران و ایران هستند.

معرفی ۱۷ تا از معروف ترین پردیس های سینمایی تهران | عکس + آدرس ۱۴۰۱

1 دیدگاه در معرفی ۱۷ تا از معروف ترین پردیس های سینمایی تهران | عکس + آدرس ۱۴۰۱

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*