پارک ملت مشهد، یکی از محبوب‌ترین شهربازی‌های ایران

سفر به مشهد، در حال حاضر دیگر تنها یک سفر زیارتی نیست. شاید در گذشته مردم فقط برای زیارت امام رضا(ع) به مشهد سفر می‌کرده‌اند، ادامه مطلب

سفر به مشهد، در حال حاضر دیگر تنها یک سفر زیارتی نیست. شاید در گذشته مردم فقط برای زیارت امام رضا(ع) به مشهد سفر می‌کرده‌اند، اما در حال حاضر مردم می‌توانند در کنار زیارت مرقد مطهر امام هشتم، از جاذبه‌های گردشگری خراسان رضوی و شهر مشهد بهره ببرند.یکی از مهمترین تفریحاتی که گردشگران در این شهر می‌توانند داشته باشند، استفاده از امکانات موجود در پارک ملت مشهد است. نام پارک ملت برای بسیاری از مردم ایران، نام آشنایی است. در واقع تقریباً در تمام شهرهای کشور حداقل یک پارک به نام پارک ملت وجود دارد.

اما پارک ملت مشهد با تمام پارک‌هایی که تا به امروز اوقات تفریحی خودتان را در آنها پشت سر گذاشته‌اید، تفاوت‌های زیادی دارد. این پارک، یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین پارک‌های نه‌ تنها مشهد و خراسان رضوی، بلکه کل کشور می‌باشد. در این بوستان بیش از ۳۵ هزار درخت که عمدتا درختان کهنسال هستند وجود دارد.

این پارک در سال ۱۳۴۳ و به وسیله مهندسین انگلیسی ساخته شده است. به همین دلیل هم طراحی آن شباهت زیادی با پارک‌های انگلیسی دارد. البته گسترش و تکمیل طرح این پارک توسط مهندسین ایرانی انجام شده است. در هنگام احداث، پارک ملت جزء حاشیه شهر مشهد بوده و خارج از آن محسوب می‌شده است اما اکنون بخشی از این شهر مذهبی و تاریخی است. در این پارک امکانات تفریحی متعددی قرار داده شده است. تفریح در این پارک با توجه به امکانات و طراحی منحصر به فردی که دارد می‌تواند یک تجربه بی‌نظیر برای شما باشد. در این مطلب سعی می‌کنیم شما را با پارک ملت مشهد بیشتر از گذشته آشنا کنیم. امیدواریم بتوانیم اطلاعاتی کامل و جامع از این پارک تاریخی مشهد مقدس در اختیار شما قرار دهیم.

آَشنایی با شهربازی پارک ملت

پرطرفدارترین بخش پارک ملت مشهد، شهربازی بزرگ و جذاب آن است. اگر دوست دارید سفر شما به مشهد، هم روحیه معنوی شما را تقویت کند و هم برای شادابی جسم شما مفید باشد، حتماً از شهربازی پارک ملت مشهد استفاده کنید. شما در این شهربازی، جذابیت، هیجان و تفریحات خانوادگی را تجربه خواهید کرد. شهربازی پارک ملت در سال ۱۳۵۱ خورشیدی ساخته شده است و به عنوان اولین شهربازی مشهد مقدس نیز شناخته می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شهر بازی، وسعت عجیب و غریب آن است. این شهربازی در حدود ۳۰ هزار متر مربع وسعت دارد. شهربازی با این وسعت، کمتر در کشور ما پیدا خواهید کرد.

در شهربازی پارک ملت، بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه وجود دارد. یکی دیگر از نکات مهمی‌که در مورد این شهربازی خدمت شما باید بیان کنیم این است که دارای کامل‌ترین مجموعه‌های بازی می‌باشد. بازی‌های موجود در این شهربازی همگی از هیجان زیادی برخوردار هستند. تمام وسایل بازی در این مجموعه به صورت استاندارد طراحی شده‌اند و به همین دلیل این مجموعه، تنها شهربازی استاندارد کشورمان است. این موضوع سبب شده تا مردم رغبت بیشتری برای حضور در این مجموعه داشته باشند و آن را تبدیل به محبوب‌ترین شهربازی کشور کنند. نکته مهم دیگری که در مورد این شهربازی باید خدمت شما بیان کنیم، تنوع بازی‌های موجود در آن است. در این مرکز انواع مختلفی از بازی‌ها در طبقه بندی سنی مختلف طراحی شده است.

در واقع تمام گروه‌های سنی می‌توانند در این شهر بازی، تفریحات سالم و جذابی داشته باشند. در ادامه سعی می‌کنیم بخش‌های مختلف شهربازی پارک ملت مشهد را به صورت مختصر به شما معرفی نماییم. آشنایی با این بخش‌ها جذابیت شهربازی این پارک را برای شما دو چندان خواهد کرد.

در شهربازی چه بخش‌هایی وجود دارد؟

بازی‌ها و تفریحاتی که در شهربازی پارک ملت مشهد وجود دارند، در حالت کلی به سه بخش تقسیم می‌شوند. بازی‌های مخصوص کودکان، خانواده‌ها و بازی‌های هیجانی سه بخش موجود در این مجموعه هستند. بازی‌های موجود در هر کدام از این سه بخش را در ادامه به صورت مختصر خدمت شما توضیح می‌دهیم.

بازی‌های هیجانی شهربازی

بازی‌های هیجانی شهربازی پارک ملت مشهد، همانگونه که از نام آن پیدا است، برای تمام سنین و افراد مناسب نیست. طبیعتاً افرادی که بیماری‌های خاص دارند بهتر است به سراغ این بازی‌ها نروند. این بازی‌ها بیشتر برای افرادی مناسب است که علاقه به هیجان زیاد داشته باشند. مهمترین بازی‌های هیجانی این شهربازیعبارت است از:

  • پرواز در آسمان: بازی پرواز در آسمان که با نام اسکای فلایر هم شناخته می‌شود، در واقع یک تاب چرخشی است که شما را تا ارتفاع ۲۴ متری زمین بالا می‌برد. البته بخش هیجان انگیز این بازی به چرخش درآمدن آن بین فضا و زمین با سرعت ۹ دور در دقیقه است که قطعاً هیجان و ترس زیادی را همزمان برای شما به همراه خواهد داشت. ۲۴ نفر به مدت ۴ دقیقه از این بازی می‌توانند استفاده ‌کنند.
  • اسکیت بورد: در این بازی شما سوار بر یک اسکیت بورد غول‌ آسا شده و با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت به سمت دو طرف ریل حرکت می‌کنید. دو طرف این ریل در ارتفاع ۳۰ متر از زمین قرار دارند و طبیعتاً هر مرتبه حرکت شما به دو طرف آنها هیجان زیادی به همراه خواهد داشت. ظرفیت این بازی ۱۶ نفر و مدت زمان آن سه دقیقه است.
  • تاپ اسپین: این بازی یکی از هیجان انگیزترین تفریحات شهربازی پارک ملت مشهد است. شما سوار بر تاب اسپین می‌توانید در ارتفاع ۱۳ متری زمین ترس و هیجان را به خوبی تجربه کنید و آدرنالین خون خودتان را به سطح بالایی برسانید. سرعت تاپ اسپین شهربازی پارک ملت ۸ دور در دقیقه و ظرفیت آن ۳۲ نفر است. این بازی در مجموع سه دقیقه به طول می‌انجامد.
  • صندلی فضایی: شاید هیجان انگیزترین، عجیب‌ترین و چالشی‌ترین بازی پارک ملت مشهد، صندلی فضایی باشد. حتی اگر تصویر این بازی را مشاهده کنید احتمالاً آدرنالین خونتان خود به خود بالا می‌رود. حال تصور کنید بخواهید این بازی را از نزدیک ببینید و خودتان آن را تجربه کنید. شما سوار بر صندلی فضایی پارک ملت در ارتفاع ۱۳ متری زمین به مدت ۳ دقیقه می‌چرخید و هیجان را در بالاترین سطح آن تجربه می‌کنید.

بازی‌های خانوادگی شهربازی

همانطور که گفتیم برخی از بازی‌های موجود در شهربازی بوستان ملت مشهد، حالت خانوادگی دارند. یعنی بازی‌هایی هستند که تمام اعضای خانواده می‌توانند از آنها استفاده کنند و از سطح هیجان کمتری نسبت به بازی‌های قبلی برخوردار هستند. این بازی‌ها عبارتند از:

  • فانفار: شاید دیدن اسم فانفار برای شما تازگی داشته باشد اما بازی آن را احتمالاً در شهرهای خودتان هم در سطح پایین‌تری تجربه کرده‌اید. این بازی همان بازی معروف چرخ و فلک است که البته در پارک ملت مشهد یک ویژگی بزرگ دارد. چرخ و فلک موجود در شهربازی پارک ملت با ۸۲ متر ارتفاع بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه است.
  • کشتی صبا: این بازی را نیز احتمالاً در شهرهای خودتان تجربه نموده‌اید و با آن آشنایی کامل دارید. اما باید دقت داشته باشید که کشتی صبا موجود در شهربازی پارک ملت که شما را به ارتفاع ۴ متری زمین از دو طرف می‌برد، از طراحی منحصر به فردی برخوردار است که در شهرهای دیگر قطعا آن را ندیده‌اید.
  • ماشین برقی: ماشین برقی یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های موجود در شهربازی‌های مختلف ایران است. شما می‌توانید این بازی را در پارک ملت مشهد به صورت خانوادگی تجربه کنید.

بازی‌های کودکان در شهربازی پارک ملت

مهم‌ترین بازی‌های کودکان موجود در این شهربازی عبارتند از:

  • جامپینگ: جامپینگ در واقع همان بازی سقوط آزاد معروف است. اما این بازی برای این که مناسب کودکان باشد در طراحی متفاوت و کوچکتری در شهربازی پارک ملت آماده شده است. کودکان شما می‌توانند با خیال راحت از هیجان این بازی استفاده کنند.
  • شاتل باس: شاتل باس یک بازی شبیه همان بازی ماشین برقی است. کودکان شما می‌توانند پشت فرمان ماشین‌های شاتل باس بنشینند و با حال و هوای ماشین سواری آشنا شوند. قطعاً تجربه رانندگی با ماشین‌های موجود در شاتل باس برای کودکان شما جالب خواهد بود.
  • موتور کراس: یکی از جذاب‌ترین بازی‌ها برای کودکان، موتور سواری است. کودکان شما در بخش موتور کراس شهربازی پارک ملت به خوبی می‌توانند موتور سواری را تجربه کنند بدون اینکه آسیبی به آنها وارد شود. این محیط بر اساس موتور سواری واقعی شبیه سازی شده اما تمام نکات ایمنی در آن مد نظر قرار گرفته است.

سایر امکانات شهربازی

در کنار مجموعه بازی‌هایی که تا اینجا خدمت شما بیان کردیم، شهربازی پارک ملت مشهد، امکانات متعدد دیگری هم دارد. در این شهربازی شما می‌توانید از باشگاه صخره نوردی هم استفاده کنید. در این مجموعه هم افراد حرفه‌ای و هم افرادی که به صورت تفریحی علاقه به صخره نوردی دارند می‌توانند از امکانات موجود بهره ببرند. برای مردم ساکن در شهر مشهد نیز کلاس‌های صخره نوردی در این مجموعه برگزار می‌شود. تونل وحشت پارک ملت نیز یکی دیگر از مجموعه‌های جذاب تازه اضافه شده به این شهربازی قدیمی ‌است.

از دیگر مجموعه‌های جذابی که به شهربازی پارک ملت مشهد اضافه شده است، می‌توانیم به سقوط آزاد اشاره کنیم. شما در این قسمت می‌توانید هیجان و سقوط از یک ساختمان ۷ طبقه را با امنیت کامل تجربه کنید. دقت داشته باشید که برای ورود به این شهربازی شما نیاز است فقط بلیط ورودی آن را تهیه کنید اما برای استفاده از بازی‌ها باید هزینه آن‌ها را به صورت جداگانه پرداخت کنید.  علاوه بر مجموعه‌های بازی، شما می‌توانید در این شهر بازی بزرگ از فودکورت، بوفه، اتاق نگهداری کودکان و دیدنی‌های اطراف آن بهره ببرید.

آشنایی با بخش‌های فرهنگی پارک ملت؛ سینما و تئاتر پارک ملت چگونه است؟

یکی از بخش‌های مهمی‌که در پارک ‌ملت ‌مشهد وجود دارد و گردشگران می‌توانند از آن بهره ببرند، سینما و تئاتر این پارک است. با وجود گسترش تکنولوژی و پخش گسترده و عمومی‌فیلم‌ها، نمایش‌ها و سریال‌ها، مردم هنوز هم علاقه دارند در محیط تئاتر و سینما حضور داشته باشند. البته با این وجود متاسفانه تعداد سالن‌های سینما و مخصوصاً تئاتر در سراسر کشور بسیار کم است. حتی در بسیاری از شهرستان‌ها سالن سینما استاندارد وجود ندارد و عملاً مراکز اجتماعات تبدیل به سالن‌های سینما شده‌اند. اما این موضوع در مشهد کاملاً متفاوت است. با توجه به اینکه مشهد یک شهر مذهبی و بزرگ در کشور ما است، فرهنگ‌دوستان زیادی هم در این شهر حضور دارند که این موضوع سبب شده تا مراکز فرهنگی مثل سالن سینما و تئاتر در این شهر در تعداد نسبتاً زیادی وجود داشته باشند.

سالن سینما و تئاتر پارک ملت مشهد نیز که در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) این پارک واقع شده است، محیطی مناسب را برای فرهنگ دوستان و هنرمندان فراهم آورده است. در این مجموعه سالن اصلی تئاتر مشهد در کنار چندین سالن تئاتر و سینمای دیگر وجود دارد. ضمناً در این مجتمع فرهنگی شما می‌توانید از سالن تئاتر بهار و سالن نمایش عروسکی هم استفاده کنید. دقت داشته باشید که فروش بلیط سالن‌های تئاتر و سینمای پارک ملت مشهد هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری انجام می‌پذیرد. پیشنهاد می‌کنیم از این محیط فرهنگی پارک ملت بازدید کنید. مطمئن باشید این مجتمع فرهنگی با تمام مراکز فرهنگی که احتمالاً تا به حال در شهرستان‌های دیگر دیده‌اید متفاوت است.

حیات وحش کوچک پارک ملت

پارک ملت مشهد، در کنار تمام جاذبه‌ها و زیبایی‌هایی که دارد، دارای یک باغ وحش کوچک هم است. بعید می‌دانم پارک دیگری را در کشور دیده باشید که دارای باغ وحش در محیط خود باشد. البته در شهر مشهد نیز باغ وحش بزرگ وکیل آباد وجود دارد که در آن حیوانات بیشتری نگهداری می‌شوند و جذابیت بیشتری دارد. یک نکته ویژه دیگر هم درمورد حیات وحش پارک ملت وجود دارد که باید حتما به آن اشاره کنیم. برخلاف بسیاری از باغ وحش‌های بزرگ، در این حیات وحش کوچک پارک ملت، تنها از حیواناتی نگهداری می‌شود که خارج از فضای قفس شرایط زندگی برای آنها سخت باشد.

در این باغ وحش کوچک، بیشتر، پرندگان نگهداری می‌شوند. از جمله مهم ترین حیوانات و پرندگان موجود در این باغ وحش کوچک می‌توانیم به طوطی، طاووس، میمون و مرغ عشق اشاره کنیم. تماشای این حیوانات قطعاً برای شما و به ویژه فرزندانتان جذابیت‌های زیادی خواهد داشت. لطفاً در هنگام بازدید از این حیات وحش، مراقب سلامتی حیوانات باشید و مانع از این آسیب رسیدن به آنها توسط دیگران شوید.

پارک ملت، یادآور صدراعظم کبیر ایران

در میان تمام زیبایی‌های پارک ملت مشهد، یک مجسمه نوستالژیک هم دیده می‌شود. شاید نتوان یک مجسمه را به عنوان بخشی از زیبایی‌های پارک ملت معرفی کرد. اما با توجه به اینکه این مجسمه یادآور یکی از وطن پرست‌ترین و ایران سازترین مردان تاریخ است، از ارزش زیادی برخوردار می‌باشد. در محوطه پارک ملت مشهد شما با مجسمه امیرکبیر مواجه خواهید شد. این مجسمه در سال ۸۹ از ایتالیا وارد ایران شده است. ویژگی مهم این مجسمه این است که با تصویر بر جا مانده از صدراعظم مرحوم، تفاوتی ندارد و کاملاً مشابه آن است. تماشای این مجسمه می‌تواند شما را به روزهای شیرین و تلخ دوران ابتدایی حکومت ناصرالدین شاه قاجار ببرد. دورانی که با اصلاحات گسترده در مدل حکمرانی کشورمان توسط امیرکبیر آغاز شد و با قتل او در حمام فین کاشان به اتمام رسید. این مجسمه می‌تواند فضای جالبی برای گرفتن عکس‌های یادگاری و تصاویر مناسب برای پروفایل حساب‌های کاربری شما باشد.

امکانات ورزشی پارک ملت چگونه است؟

پارک ملت مشهد برای ورزشکاران و علاقمندان به ورزش نیز محیط‌های جالبی دارد. در این پارک، مجموعه بزرگی در ضلع غربی آن وجود دارد که زمین‌های ورزشی پارک ملت در آن قرار گرفته است. در این بخش، شما می‌توانید از استخر روباز که دارای مساحت ۱۲۵۰ متر مربع است استفاده کنید. شنا کردن در محیط روباز می‌تواند تجربه جالبی باشد که احتمالاً برای بسیاری از ما در شهرهای خودمان فراهم نیست. همچنین علاقه مندان به فوتبال می‌توانند از زمین چمن فوتبال پارک ملت برای داشتن لحظاتی شاد و بانشاط استفاده کنند.

افرادی که به دیگر رشته‌های توپی مثل والیبال، بسکتبال و تنیس علاقه دارند نیز می‌توانند از محیط‌های مربوط به آن‌ها در قسمت ورزشی پارک ملت بهره ببرند. در این پارک، پیست اسکی هم وجود دارد. ضمناً در محیط پارک ملت فضا به گونه‌ای طراحی شده است که افراد مختلف می‌توانند برای پیاده روی یا دویدن از آن استفاده کنند. بسیاری از ساکنین مشهد در ساعاتی از روز با لباس‌های مخصوص ورزش در محیط پارک ملت مشغول ورزش‌های همگانی هستند.

بانوان امکان ورزش در پارک ملت دارند؟

بانوان محترم می‌توانند در پارک ملت مشهد از محیط پارک بانوان برای ورزش استفاده کنند. بورستان رز در مجموعه پارک ملت مشهد به عنوان پارک بانوان شناخته می‌شود و بانوان گرامی ‌می‌توانند از امکانات موجود در آن بهره ببرند. محیط بوستان رز سرپوشیده است و خانم‌ها می‌توانند در امنیت کامل در این محیط ورزش و تفریح داشته باشند. در فضای این بوستان امکانات متعددی مثل آلاچیق، زمین بسکتبال و والیبال وجود دارد. همچنین تمامی ‌وسایل ورزشی برای استفاده هموطنان گرامی‌ در این محیط قرار داده شده است.

همچنین بخوانید: معرفی پارک وکیل آباد + تفریحات و راه های دسترسی

دسترسی به پارک ملت مشهد چگونه است؟

شما با استفاده از چند روش می‌توانید به پارک ملت مشهد دسترسی داشته باشید. اگر از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کنید، از طریق بزرگراه وکیل آباد به بلوار امامت بروید و سپس از آن طریق به سمت درب ورودی پارک حرکت کنید. دقت داشته باشید که پارک‌ ملت ‌مشهد در شمال غربی میدان آزادی یا همان فلکه پارک قرار دارد. یکی از راحت‎‌ترین روش‌ها برای رسیدن به پارک ملت، استفاده از مترو است. شما می‌توانید از طریق ایستگاه‌های مترو موجود در شهر مشهد به ایستگاه مترو پارک ملت مراجعه کنید. ایستگاه مترو در ضلع غربی پارک قرار گرفته است. از محل ایستگاه تا درب ورودی پارک چند قدم بیشتر فاصله نیست.

راه دیگری که برای حرکت به سمت پارک ملت وجود دارد استفاده از اتوبوس است. برای رفتن به پارک ملت با استفاده از اتوبوس نیز تنها کافی است در ایستگاه اتوبوس پارک ملت پیاده شوید. از ایستگاه اتوبوس پارک ملت تا ورودی این پارک نیز چند دقیقه باید پیاده‌روی نمایید.

بلیط ورودی پارک ملت چقدر است؟

به طور کلی برای ورود به پارک ملت مشهد نیاز به پرداخت بلیط و هزینه نخواهید داشت. شما بدون پرداخت پول می‌توانید از طریق ورودی پارک ملت وارد آن شوید. اما طبیعتاً برای استفاده از برخی امکانات موجود در محوطه پارک ملت باید هزینه پرداخت کنید. مثلاً برای ورود به شهربازی پارک ملت و استفاده از امکانات آن شما نسبت به خرید بلیط و پرداخت هزینه باید اقدام نمایید. ضمناً استفاده از محوطه پارک ملت محدودیت زمانی ندارد اما برخی از امکانات موجود در آن دارای این محدودیت هستند. مثلاً برای استفاده از محیط شهربازی شما فقط می‌توانید از ساعت ۱۶ تا یک بامداد اقدام کنید.

در چه فصلی از سال بازدید از پارک ملت جذاب‌تر است؟

شما در تمام فصول سال می‌توانید از زیبایی‌های پارک ملت مشهد بازدید کنید و از امکانات آن بهره ببرید. اما بازدید از پارک ملت در فصل بهار یک جذابیت منحصر به فرد دارد که در فصول دیگر نمی‌توانید از آن استفاده نمایید. در فصل بهار و به خصوص فروردین ماه، به دلیل شکفته شدن گل‌های لاله پارک ملت، یک کارناوال لاله در این پارک به وجود می‌آید و زیبایی آن را چند برابر می‌کند. از طرفی در این فصل به دلیل اینکه آب و هوای مشهد بسیار بهتر از فصل‌های دیگر است، قدم زدن در پارک ملت و دیدن زیبایی‌های آن برای شما لذتی دو چندان دارد. بعد از فصل بهار به جرات می‌توان گفت فصل پاییز، زیباترین فصل برای دیدن پارک ملتاست.

پیشنهاد می‌کنیم اگر در این فصل‌ها در مشهد هستید، فرصت بازدید از پارک ملت مشهد و زیبایی‌های آن را به هیچ وجه از دست ندهید. پارک ملت و امکانات آن می‌توانند یک روز بی نظیر را در سفر شما به مشهد مقدس به همراه داشته باشند.

وضعیت پارک ملت مشهد در شرایط کرونایی

در مورد وضعیت پارک ملت مشهد در شرایط کرونایی نمی‌توانیم به طور قاطع صحبت کنیم. در طول دو سال گذشته نیز در برخی روزها که شرایط کرونایی خطرناک‌تر شده طبیعتاً وضعیت پارک تغییر کرده و امکان استفاده از آن وجود نداشته است. به ویژه شهربازی پارک ملت در شرایط کرونایی بارها برای مدت طولانی تعطیل شده است. در حال حاضر به نظر نمی‌رسد استفاده از امکانات پارک ملت و همچنین شهربازی آن به دلایل کرونایی ممنوعیتی داشته باشد. اما این پیش بینی را داشته باشید که به دلیل شرایط فعلی این امکان هست که هر زمان، پارک ملت به دلیل کرونا تعطیل شود.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از مراجعه به این پارک حتماً از وضعیت پارک ملت و تعطیل بودن یا نبودن آن مطلع شوید. شما می‌توانید از طریق شماره تماس‌های ۰۵۱۳۶۰۶۴۵۵۸،۰۵۱۳۶۰۹۴۹۸۶،۰۵۱۳۶۰۹۴۹۸۷ با مدیریت پارک ملت مشهد ارتباط برقرار کنید و وضعیت آن را جویا شوید.

پارک ملت مشهد کجاست؟

پارک ملت مشهد در بزرگ راه وکیل آباد، ضلع شمال غربی تقاطع آزادی واقع شده است.

بلیط ورودی پارک ملت چقدر است؟

ورودی پارک ملت مشهد رایگان بوده ولی برای استفاده از برخی امکانات باید هزینه پرداخت کرد؟

راه های دسترسی به پارک ملت مشهد؟

شما می توانید با اتوبوس و مترو به راحتی به پارک ملت مشهد دسترسی پیدا کنید.

Rate this post

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*