پارک لویزان

پارک جنگلی لویزان

یکی از بهترین جاهایی که می توان در شهرهای مختلف به تفریح و گردش پرداخت، پارک ها و بوستان ها هستند. اگر در شهر تهران ادامه مطلب

یکی از بهترین جاهایی که می توان در شهرهای مختلف به تفریح و گردش پرداخت، پارک ها و بوستان ها هستند. اگر در شهر تهران به دنبال یک پارک دیدنی و جذاب هستید تا چند ساعتی را در آن وقت بگذرانید، پیشنهاد ما پارک جنگلی لویزان است. این پارک جذاب و دیدنی به قدری زیبا و بزرگ است که می توانید یک روز را برای سفر به آن برنامه ریزی کنید. اگر قصد بازدید از آن را دارید و می خواهید از محیط زیبای آن لذت ببرید، ابتدا بهتر است آن را بشناسید. در این مقاله می خواهیم به بررسی پارک جنگلی لویزان بپردازیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

پارک جنگلی لویزان

یکی از مکان هایی که تقریباً همه ما به آن علاقه داریم و اگر حتی یک ساعت زمان خالی داشته باشیم به آن جا می رویم، پارک ها و بوستان های زیبای شهرمان است. اگر ساکن تهران هستید، پارک های زیادی در اختیار شما قرار دارد و می توانید از طبیعت زیبا و دیدنی آن ها لذت ببرید. یکی از این پارک ها، پارک جنگلی لویزان است که طبیعت بسیار بکر و دیدنی دارد. این پارک مورد توجه بسیاری از ساکنان تهران قرار گرفته است؛ اگر به این پارک بروید کودکان را در حال بازی، بزرگ تر ها را در حال چای خوردن و کباب زدن و جوانان را در حال گپ زدن می بینید. بنابراین شما می توانید برای یک روز، به این پارک بروید و به همراه دوستان و خانواده خود به ساعتی را به خوشی بگذرانید.

یکی از دلایلی که باعث شده تا این پارک محبوبیت زیادی در میان تهرانی ها داشته باشد، قرار گرفتن آن در یک منطقه خوش آب و هوا است. پارک جنگلی لویزان حدود ۶۰ سال است که احداث شده و میزبان مهمانانا زیادی است. این پارک جنگلی از طرف غرب به پارک جنگلی شیان و از طرف شرق به بوستان جنگلی یاس فاطمی راه دارد. با قرار گرفتن در قسمتی از پارک می توانید بخش زیبایی از شهر تهران بزرگ را ببینید. بنابراین پارک جنگلی لویزان یکی از مکان هایی است که می توانید به همراه خانواده خود برای پیک نیک و تعطیلات از آن استفاده کنید.

اگر مسافر شهر تهران هستید و به دنبال یک اقامتگاه مناسب می گردید، اسنپ روم در کنار شما است تا بتوانید بهترین اقامتگاه ها را برای خودتان رزرو کنید.

طبیعت پارک جنگلی لویزان چگونه است؟

یکی از مهم ترین چیزهایی که باید در مورد پارک لویزان بدانید، طبیعت آن است! شاید برایتان سوال پیش بیاید که طبیعت پارک جنگلی لویزان چگونه است و آیا ارزش آن را دارد که یک روز برای تفریح به آن جا بروید. قطعاً بله! پارک جنگلی لویزان در یکی از بهترین و خوش آب و هوا ترین نقاط تهران قرار گرفته است و زیبایی بسیار خیره کننده ای را دارد. تا جایی که بسیاری از تهرانی ها برای آن که بتوانند چند ساعتی را در نزدیکی خود به تفریح بپردازند، پارک جنگلی لویزان را انتخاب می کنند. چرا که علاوه بر آب و هوای بسیار خوبی که دارد، درختان سرسبز آن هم نمای بسیار خیره کننده ای به آن بخشیده اند.

بنابراین اگر به دنبال جایی هستید که یک روز تعطیل یا آخر هفته را برای سفر به همراه دوستان و خانواده خود انتخاب کنید، پارک جنگلی لویزان گزینه بسیار مناسبی است. همچنین بخش های مختلفی در آن وجود دارد که شما را سرگرم می کند. جالب است بدانید که جوانان زیادی هم برای تفریح به این پارک می آیند و شور و شوق زیادی در آن وجود دارد. پس اگر به دنبال یک طبیعت بکر در شمال تهران هستید و می خواهید یک روز را به همراه دوستان و خانواده خود در محیطی زیبا بگذرانید، پارک جنگلی لویزان یک گزینه عالی است.

تاریخچه پارک جنگلی لویزان

اگر دوست دارید تا در مورد تاریخچه پارک جنگلی لویزان بیشتر بدانید، در این بخش از مقاله همراه ما باشید. در زمان حکومت پهلوی، در منطقه شمیرانات تهران یکی از بزرگ ترین و بهترین پارک های جنگلی به بهره برداری رسید! در واقع پارک جنگلی لویزان در سال ۱۳۴۲ بهره برداری شده است و با هدف جلوگیری از گسترش بافت شهری و همچنین کاهش آلودگی ها بود. جالب است بدانید که این پارک تاثیر زیادی در جلوگیری از آلودگی های شهر تهران دارد و این موضوع به واسطه درختان بسیار بزرگ و سرسبزی است که در این پارک قرار گرفته است.

این پارک در یک جنگل هزار هکاری قرار گرفته است و نمی توانید انتهای آن را مشاهده کنید! چرا که بزرگ بودن پارک به شما اجازه نمی دهد تا انتهای آن را ببینید. برای گشت و گذار در این پارک بزرگ به چندین روز زمان نیاز دارید! مهم ترین مزیت این پارک این است که بدون خارج شدن از شهر تهران می توانید به جنگل نوردی بپردازید و از آب و هوای بسیار خوبی آن لذت ببرید. بنابراین قدمت این پارک بزرگ به قبل از انقلاب بر می گردد و شما می توانید از درختان بزرگ و سرسبزی که در این منطقه وجود دارد نهایت لذت را ببرید.

باغ پرندگان لویزان

یکی از بخش های بسیار جذاب و زیبایی که در پارک جنگلی لویزان قرار دارد، باغ پرندگان است. در واقع پارک لویزان تنها یک پارک نیست بلکه بخاش مختلفی در آن قرار دارد که زیبایی آن را چند برابر کرده است. یکی از بخش های آن هم باغ پرندگان است که در آن پرندگان بسیار زیبا و دیدنی قرار دارد. جالب است بدانید که اباغ پرندگان لویزان بزرگ ترین باغ پرندگان در ایران محسوب می شود و شما می توانید پرندگان بسیار زیبای خاورمیانه را در آن مشاهده کنید. باغ پرندگان لویزان در بخش شرقی آن قرار دارد که مساحتی بالغ بر ۳۳ هکتار را فرا گرفته است.

باغ پرندگان لویزان در ۲ فاز احداث شده است و پناهگاه امنی برای پرندگان آن است. فاز اول آن دشتچر در سال ۱۳۹۲ افتتاح شده است و در آن پرندگانی نگه داری می شود که توان پرواز کردن ندارند. در فاز دوم باغ پرندگان لویزان که به آبچر معروف است، پرندگانی نگه داری می شود که می توانند پرواز کنند. البته با کمک تور جلوی پرواز آن ها گرفته شده است تا چنین باغ پرندگان زیبایی در آن قرار دارد. جالب است بدانید که در باغ پرندگان لویزان حدود ۲۰ هزار گونه مختلف پرنده از جمله کبوتر، طوطی، عقاب، جغد، پرندگان آبزی و… قرار دارند. بنابراین باغ پرندگان لویزان بسیار گسترده است و می توانید تنوع بالایی از پرندگان را در آن مشاهده کنید.

یکی از مسائلی که باعث شده تا باغ پرندگان بتواند نظر هر کسی را به خود جلب کند، طراحی و معماری بسیار زیبا و دیدنی آن است. طراحی آن به نحوی انجام شده است که زیبایی آن را به صورت کامل به همه نشان می دهد و شما می توانید تکه ای از بهشت را در این منطقه مشاهده کنید. مسیرهای پیاده روی آن همگی سنگ فرش شده هستند و درختان زیبا و خوش عطر آن باعث می شود تا زیبایی این منطقه دو چندان شود. در این منطقه آبشارها و برکه های مصنوعی مختلفی هم قرار دارند که زیبایی آن را به چند برابر می کنند. اگر بخواهید استراحت کنید، می توانید از سایه بان و آلاچیق هایی که در این محیط قرار گرفته است استفاده کنید و پرندگان زیبای این باغ را هم مشاهده کنید.

در نزدیکی پارک جنگلی لویزان اقامتگاه های مختلفی وجود دارند که می توانید آن ها را رزرو کنید. این اقامتگاه ها در اسنپ روم قرار گرفته اند تا هر کدام را که نیاز داشتید به صورت آنلاین رزرو کنید و برای تحویل گرفتن آن، در زمان مشخص شده به لوکیشن اقامتگاه مراجعه کنید.

بررسی امکانات رفاهی پارک جنگلی لویزان

اگر قصد سفر یک روزه به پارک جنگلی لویزان را داشته باشید، یکی از مسائلی که برای شما اهمیت زیادی پیدا می کند امکانات رفاهی داخل آن است. در واقع شما می خواهید بدانید که کدام امکانات رفاهی در پارک جنگلی لویزان قرار دارند و برای سفر یک روزه می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد یا نه. لازم است بدانید که پارک جنگلی لویزان تمام امکاناتی که نیاز دارید را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید روزها و ساعت های خاطره انگیزی را در آن بگذرانید. موقعیت جغرافیایی بسیار باعث شده تا آب و هوای این منطقه بسیار عالی باشد و در تمام فصل های سال زیبایی های خاص خود را داشته باشد.

یکی دیگر از مسائلی که در سفر یک روزه به پارک جنگلی لویزان اهمیت زیادی دارد، امنیت است! اگر پارکی زیبا باشد اما امنیت کافی نداشته باشد، نمی توانید با خیالی آسوده در آن به تفریح بپردازید. این در حالی است که در پارک لویزان کانکس های زیادی از پلیس قرار گرفته اند و امنیت شما را حفظ می کنند. هر مشکلی هم پیش بیاید می توانید سریعاً به کانکس های پلیس بروید و مسئله خود را مطرح کنید. بنابراین آرامش و امنیت دست به دست هم داده اند تا یک روز عالی را در این پارک جنگلی زیبا و خوش آب و هوا بگذرانید و نهایت لذت را ببرید.

یکی دیگر از امکاناتی که در پارک جنگلی لویزان قرار دارد، بازی های تفریحی آن است. در سراسر نقاط پارک بازی های مختلفی قرار دارند که کودکان تا بزرگسالان را سرگرم می کند. کودکان شما می توانند از بازی هایی که مناسب سن آن ها است استفاده کنند. نوجوانان و جوانان می توانند به دوچرخه سواری و پینگ پنگ بپردازند. حتی افراد میان سال هم می توانند از بازی پینگ پنگ یا تماشای آن نهایت لذت را ببرند. بنابراین در این پارک حوصله شما سر نمی رود و می توانید ساعت ها بدون آن که خسته شوید از فضای بسیار لذت بخش و دوست داشتنی آن بهره مند شوید.

رستوران، تالار پذیرایی و هتل پارک لویزان

شاید برایتان جالب باشد اما در پارک لویزان امکاناتی نظیر رستوران قرار دارد تا بتوانید پس از گشت و گذار در این پارک نهار یا شام میل کنید. همچنین هتل و تالار پذیرایی هم وجود دارد تا اگر نیاز داشتید بتوانید از آن استفاده کنید. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی این امکاناتی که در پارک جنگلی لویزان قرار دارد بپردازیم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از آن ها استفاده کنید:

رستوران شیان

یکی از بهترین امکاناتی که در پارک لویزان در اختیار افراد مختلف قرار دارد، رستوران سنتی شیان است. این رستوران در پارک جنگلی قرار گرفته است تا پس از گشت و گذار داخل پارک، بتوانید برای استراحت یا صرف غذا به آن جا بروید. معماری و چیدمان این رستوران به قدری زیبا و جذاب است که می تواند نظر هر کسی که به آن جا می رود را جلب کند. مهم تر از همه، کیفیت بسیار عالی غذای آن است که به محض ورود به رستوران بوی غذا به مشام شما می رسد و می توانید از آن لذت ببرید. بخش های مختلفی در این رستوران در نظر گرفته شده است تا بتوانید در فضای دلخواه خود نشسته و غذا میل کنید.

در این رستوران فضای روباز و سرپوشیده وجود دارد و شما می توانید بستگی به سلیقه خود یکی از آن ها را برای صرف نهار انتخاب کنید. همچنین منوی غذایی این رستوران به قدری متنوع است که می تواند هر سلیقه غذایی را پوشش دهد.

تالار پذیرایی شیان

یکی دیگر از مواردی که در پارک لویزان وجود دارد، تالار پذیرایی آن است. اگر قصد برگزاری جشن ازدواج، تولد، مهمانی های مجلل و… را دارید می توانید از تالار پذیرایی شیان در این محدوده استفاده کنید. این تالار کیفیت پذیرایی بسیار خوبی دارد و آبروی شما کاملاً جلوی مهمان ها حفظ می شود. در این مجموعه همه چیز عالی است؛ از سلف سرویس بی نظیر آن گرفته تا برخورد پرسنل آن. همچنین کیفیت غذاهایی که در این تالار سرو می شود بسیار بالا است و می توانید غذاهای بسیار خوشمزه جلوی مهمان های خود قرار دهید.

ظرفیت این تالار پذیرایی ۱۵۰۰ نفر است که برای یک مهمانی بزرگ مناسب است. در این تالار انواع غذاها و کباب های خوش طعم ایرانی هم سرو می شود و می توانید خاطرات بی نظیر و فراموش نشدنی را برای عزیزان خود رقم بزنید.

هتل شیان

یکی دیگر از امکاناتی که در پارک لویزان در اختیار شما قرار دارد، هتل شیان است. اگر مسافر هستید و می خواهید یک هتل زیبا و جذاب در یک منطقه بکر با طبیعت زیبا رزرو کنید، هتل شیان گزینه مناسبی است. این هتل در دل طبیعت پارک جنگلی لویزان بنا شده است و می تواند یک اقامت بی نظیر برای شما باشد. صبح طلوع خورشید را تماشا می کنید و می توانید روز خود را به بهترین شکل ممکن شروع کنید. همچنین با توجه به این که این هتل در منطقه ای با ارتفاع زیاد بنا شده است، آب و هوای فوق العاده دارد. خبری از سر و صدا و آلودگی صوتی ماشین ها هم نیست و با خیالی راحت می توانید یک اقامت عالی داشته باشید.

هتل شیان در سال ۱۳۷۵ کار خود را شروع کرده است و در حال حاضر ۳۴ سوئیت وی ای پی و درجه یک در اختیار شما قرار داده است. همچنین برخی از این سوئیت ها هم درجه دو و سه هستند که می توانید با توجه به شرایط خود یکی از آن ها را رزرو کنید. امکانات ارائه شده در این هتل همگی درجه یک و بروز هستند و می توانید با اقامت در آن نهایت لذت را تجربه کنید. صبحانه رایگان، اینترنت رایگان در لابی، استخر، رستوران، کافی‌شاپ، تالار همایش با ظرفیت ۱۵۰۰ نفری و… از مهم ترین امکاناتی است که این هتل در اختیار مسافران خود قرار می دهد.

اقامتگاه های دیگری هم در اطراف پارک لویزان وجود دارند که امکان رزرو آن از طریق اسنپ روم وجود دارد. شما می توانید اقامتگاه موردنظر خود را به صورت آنلاین از اسنپ روم رزرو کنید و از سفرخود به تهران نهایت لذت را ببرید.

بولینگ شیان؛ تفریحی به یاد ماندنی به همراه دوستان و خانواده

اگر به همراه دوستان و خانواده خود به پارک لویزان سفر کنید، شاید به دنبال یک سرگرمی مناسب افراد بزرگ سال باشید. یکی از تفریحاتی که در پارک جنگلی لویزان در اختیار شما قرار دارد، لوینگ است. شما می توانید از بولینگ به عنوان یکی از تفریحاتی استفاده کنید که شما را برای چند دقیقه سرگرم کند. هیجان این بازی به قدری زیاد است می تواند خاطراتی به یاد ماندنی و فراموش نشدنی را برایتان رقم بزند. جالب است بدانید که جوانان برای این بازی سر و دست می شکنند و همین مسئله باعث شده تا بسیاری از افراد روی بولینگ به عنوان یک تفریح در پارک جنگلی لویزان حساب ویژه باز کنند.

شما هم می توانید برای تفریح و سرگرمی از مجموعه بولینگ پارک لویزان استفاده کنید و لذت ببرید. البته این مجموعه تنها بازی بولینگ ندارد و تفریحات آن بسیار گسترده تر است. اگر به تفریحات دیگری علاقه دارید پیشنهاد می کنیم از میز بیلیارد، فوتبال‌دستی، دارت، اسنوکر، ایرهاکی و… هم استفاده کنید و لذت ببرید. اگر خسته شده اید و می خواهید یک ساعت را برای تفریح و استراحت در کافی شاپ بگذرانید، می توانید به کافی شاپ پارک لویزان مراجعه کنید. در این منطقه امکاناتی نظیر رستوران، کافی‌شاپ، اینترنت رایگان، پارکینگ اختصاصی و سالن اختصاصی برای بازی بانوان استفاده کنید و لذت ببرید.

ورودی های پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان دارای ورودی های متعددی است اما در حال حاضر تنها ۲ مورد از آن ها فعال و قابل استفاده است. درب اصلی این پارک جنگلی سمت قسمت ابتدایی بزرگراه شهید همت و پایین اتوبان بابایی قرار گرفته است. اگر از این در وارد شوید، باید مسیری پر پیچ و تابی را طی کنید. البته این مسیر هم پوشیده از درختان است و می تواند نظر شما را به خود جلب کند. پس از طی کردن مسیر آن می توانید به ورودی اصلی پارک جنگلی برسید و از امکانات داخل پارک برای پارک کردن ماشین خود استفاده کنید.

ورودی دیگر پارک جنگلی لویزان به سمت ده لویزان باز می شود! ورودی این بخش بسیار زیبا و دیدنی است و می تواند نظر هر کسی را به خودش جلب کند. اگر می خواهید زیبایی این منطقه را هم ببینید، پیشنهاد می کنیم از این در ورودی وارد پارک شوید. البته فرقی نمی کند که از کدام ورودی وارد پارک می شوید؛ در نهایت هر دوی آن ها به داخل پارک راه پیدا می کنید و می توانید از امکانات داخل پارک استفاده کنید. هر دو ورودی هم زیبایی های خاص خود را دارند و شما را به پارکینگ مجموعه هدایت می کند.

آدرس و مسیرهای دسترسی به پارک لویزان کدام هستند؟

اگر قصد دارید به پارک لویزان راه پیدا کنید، ابتدا باید آدرس آن را بدانید. از هر نقطه ای که در تهران است، می توانید به این پارک دسترسی پیدا کنید و دسترسی به آن کار خیلی سختی نیست. پارک جنگلی لویزان در بخش شمیرانات چهارم قرار گرفته است و برای رسیدن به آن باید به این منطقه بروید. ای نمجموعه از شمال به بزرگ‌راه بابایی، از جنوب به شمس‌آباد، از شرق به بزرگ‌راه شهید باقری و از غرب به ده لویزان راه پیدا می کند.

آدرس پارک جنگلی لویزان: بزرگراه امام علی (ع)، بعد از خروجی بزرگراه شهید زین‌الدین، خروجی شیان

دسترسی به پارک جنگلی لویزان با ماشین شخصی

اگر می خواهید با ماشین شخصی خود به پارک جنگلی لویزان سفر کنید، بهترین راه برای رسیدن به آن استفاده از اتوبان امام علی است. پس از طی کردن این اتوبان باید وارد اتوبان زین الدین شوید. پس از با کمک تابلوهای راهنمایی می توانید به پارک لویزان دسترسی داشته باشید. البته توجه داشته باشید که ورود به پارک لویزان با ماشین شخصی ممنوع است و شما پس از رسیدن به پارک باید ماشین خود را در پارکینگ قرار دهید. البته در داخل پارک کالسکه های پارک وجود دارد و اگر نمی توانید پیاده روی کنید، می توانید از آن ها برای رسیدن به محل مناسب استفاده کنید. طی کردن مسیری زیبا و پر از درخت با کالسکه ها بسیار جذاب است و پیشنهاد می کنیم آن را تجربه کنید.

دسترسی به پارک جنگلی لویزان با مترو

یکی دیگر از راه هایی که می توانید به پارک لویزان دسترسی داشته باشید، استفاده از مترو است. هر جای تهران که باشید، می توانید به ایستگاه نزدیک پارک لویزان بروید و سپس وارد پارک لویزان شوید. نزدیک ترین ایستگاه مترو به پارک لویزان، ایستگاه حسین‌آباد یا نوبنیاد (خط ۳ مترو تهران) است. با پیاده شدن در این ایستگاه می توانید به پارک لویزان بروید؛ راه خیلی طولانی نیست اما می توانید باقی مسیر را با تاکسی های مسیر بروید تا سریع تر به آن جا برسید.

دسترسی به پارک حنگلی لویزان با اتوبوس

یکی دیگر از روش های دسترسی به پارک جنگلی لویزان استفاده از اتوبوس است. اتوبوس ارزان ترین راهی است که می توانید با کمک آن به پارک لویزان بروید البته باید مدت زمان بیشتری نسبت به مترو در راه باشید. چندین ایستگاه اتوبوس در نزدیکی جنگل های لویزان قرار دارد و دسترسی آسانی برای رسیدن به آن وجود دارد.

پارک لویزان؛ مقصدی برای تفریح با دوستان و خانواده

اگر در شهر تهران به دنبال یک جای دیدنی و زیبا هستید که یک روز را به همراه دوستان یا خانواده خود در آن جا وقت بگذرانید، پارک لویزان یکی از بهترین انتخاب ها است. در این جنگل مصنوعی همه امکاناتی که برای سفر یک روزه نیاز دارید در اختیار شما قرار دارد و می توانید از طبیعت سرسبز آن نهایت لذت را ببرید. آرامش و سکوت این منطقه ستودنی است و می تواند کمی دور از آلودگی های صوتی داخل شهر تهران باشید.

اگر اهل تهران نیستید و می خواهید به شهر تهران سفر کنید، اسنپ روم در کنار شما است تا بتوانید اقامتگاه مناسبی برای خود رزرو کنید. در اسنپ روم انواع اقامتگاه ها وجود دارد که به راحتی می توانید از آن ها برای اقامت در شهر تهران استفاده کنید. این اقامتگاه ها به کمک اسنپ روم به صورت کاملاً آنلاین قابل رزرو هستند و می توانید در مدت زمان کوتاهی آن را رزرو کنید.

سوالات متداول

پارک لویزان کجاست؟

پارک جنگلی لویزان در بخش شمیرانات در شمال شرق پایتخت قرار دارد. این پارک با مرکز شهر تهران حدود ۱۳ کیلومتر فاصله دارد و از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به شمس آباد، از شرق به بزرگراه شهید باقری و از غرب به ده لویزان می‌رسد.

چگونه به پارک جنگلی لویزان برویم؟

با استفاده از خودرو شخصی یا مترو می‌توانید به پارک جنگلی لویزان بروید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این پارک ایستگاه نوبنیاد و حسین آباد است.

Rate this post

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*