جاهای دیدنی تهران

۲۰ جای دیدنی تهران که نباید فرصت دیدن آن‌ها را از دست بدهید

تا به حال به جاهای دیدنی تهران سر زده‌اید؟ تهران به عنوان پایتخت کشور و یکی از مدرن‌ترین شهرهای ایران، مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری بسیاری ادامه مطلب

تا به حال به جاهای دیدنی تهران سر زده‌اید؟ تهران به عنوان پایتخت کشور و یکی از مدرن‌ترین شهرهای ایران، مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که هم برای ساکنین این شهر و هم برای سایر ایرانیان و حتی توریست‌های خارجی جذاب هستند.

مهم نیست که به دنبال اماکن گردشگری تهران باشید یا تهرانگردی در شب هدف شما باشد، ما در این مطلب به معرفی ۱۰ مورد از دیدنی های تهران می‌پردازیم که تجربه‌ی جدیدی از تهرانگردی را برای شما رقم می‌زنند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

برای تهرانگری و دیدن جاهای دیدنی تهران چطور برنامه‌ریزی کنیم؟

قبل از این که با مکان های دیدنی تهران آشنا شوید، لازم است بدانید که این شهر بیش از صدها مکان گردشگری جذاب را در دل خود جای داده که سر زدن به هیچکدام از آن‌ها خالی از لطف نیست.

با این حال به عنوان یک گردشگر چطور برنامه‌ریزی کنیم تا در زمانی محدود، بهترین انتخاب‌های گردشگری تهران را داشته باشیم؟

تمام افراد براساس علایق شخصی خود به گردشگری می‌پردازند. بنابراین اگر هنوز نمی‌دانید که بیشتر به بازدید از موزه‌ها علاقه دارید یا پارک‌های جنگلی، مکان‌های مورد علاقه‌ی خود را روی کاغذ اولویت‌بندی کنید.

در قدم بعدی، پیشنهاد ما این است که جاذبه‌های گردشگری مختلف شهر مقصد خود را براساس ویژگی‌های زیر دسته‌بندی کنید:

  • اماکن فرهنگی تاریخی
  • طبیعت‌گردی
  • خرید و پاساژگردی
  • ارتفاعات و بام‌ها
  • پارک و شهربازی

پس از این که جاذبه های گردشگری تهران را در این دسته‌بندی‌ها قرار دادید، زمان آن رسیده که براساس علایق و ترجیحات خود، رفتن به هر کدام از دیدنی های تهران را اولویت‌بندی کنید.

به‌طور مثال ممکن است به پاساژگردی و خرید علاقه‌ی کمتری داشته باشید و بخواهید در ابتدای لیست خود جاذبه‌های گردشگری طبیعی را قرار دهید. با این وجود ما پیشنهاد می‌کنیم به‌طوری برنامه‌ریزی کنید که از تمام این دسته‌بندی‌ها حداقل به یک مکان گردشگری سر بزنید.

در ادامه‌ی این مطلب جاهای تفریحی تهران به نحوی معرفی شده‌اند که تمام دسته‌بندی‌های بالا را پوشش دهند.

ایران مال

۱- ایران مال

ایران مال که به اسم بازار بزرگ ایران نیز شناخته می‌شود، یکی از جدیدترین مراکز تفریحی تجاری تهران است که با شیوه‌ی معماری خاص خود و امکانات فراوان، به مکانی دوست‌داشتنی برای گردشگران تبدیل شده.

از امکانات ایران مال می‌توان به مراکز خرید، شهربازی، پردیس سینمایی، مجموعه ورزشی و هتل اشاره کرد.

این مجموعه از نظر موقعیت جغرافیایی در شمال غربی تهران و نزدیکی دریاچه چیتگر در منطقه‌ی ۲۲ واقع شده است.

مسجد جامع، باغ دیدار، باغ ماهان، بازار سنتی، تالار آیینه، شربت خانه و باغ کتاب ایران مال یا کتابخانه جندی شاپور ایران از بخش‌های دیدنی پراهمیت از نظر معماری در پروژه‌ی ایران مال به حساب می‌آیند.

اگر قصد خرید از مجموعه ایران مال را دارید، بهتر است بدانید که در این مرکز هرآنچه نیاز داشته باشید پیدا می‌شود.

از جمله بخش‌های تجاری ایران مال می‌توان به هایپر استار، لوازم و دکوراسیون منزل، محصولات فرهنگی و تفریحی، کفش و محصولات چرمی، لوازم خانگی و الکترونیکی، جواهرات، ساعت و زیورآلات، محصولات زیبایی و سلامت، پوشاک و لوازم ورزشی اشاره کرد.

پارک ارم

۲- پارک ارم

پارک ارم یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران برای خانواده‌های دارای فرزند است. پارک ارم که عنوان بزرگترین پارک تفریحی ایران را هم به خود اختصاص داده، دارای ۳ شهربازی و بزرگ‌ترین و اولین باغ وحش ایران است.

یکی از برجسته‌ترین جذابیت‌های این پارک، یک دریاچه با وسعت ۹ هکتار محسوب می‌شود که قبلیت ماهیگیری و قایقرانی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

پارک ارم با گردآوری کامل‌ترین مجموعه بازی‌ها در کنار هم، برای سنین ۳ سال به بالا سرگرمی‌های متنوعی را تدارک دیده است.

بنابراین تمام اعضای خانواده می‌توانند از حضور در این مکان دیدنی تهران لذت ببرند. همچنین در کنار تمام این امکانات، موزه‌ی پول، رستوران، فست‌فود، فضای سبز و جنگلی، استخر، سالن بولینگ، استخر رو باز بانوان و شهربازی سرپوشیده نیز قرار گرفته است.

دریاچه چیتگر

۳- دریاچه چیتگر

امکان ندارد که صحبت از جاهای دیدنی تهران باشد و کسی از دریاچه چیتگر یاد نکند. جذابیت‌های بیشمار این دریاچه مصنوعی و وجود امکانات تفریحی گوناگون نظیر رستوران روی آب و مجموعه‌ی تجاری تفریحی بام‌لند باعث شده تا در ذهن تمام گردشگران خاطره‌ای خوش از گشت‌وگذار در اطراف دریاچه چیتگر به جا بماند.

این دریاچه که بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران به حساب می‌آید، به دریاچه شهدای خلیج فارس نیز شهرت دارد و در شمال غرب تهران (منطقه ۲۲) واقع شده است.

از امکانات دریاچه چیتگر می‌توان به فضای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، پیک‌نیک و ماهی‌گیری اشاره کرد. همچنین اگر اهل تهرانگردی در شب هستید، شب‌های دریاچه چیتگر می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز و جذاب باشد.

از سوی دیگر، گشت‌وگذار در مجموعه‌ی بام لند نیز می‌تواند به تجربه‌ای دوست‌داشتی از جاهای دیدنی تهران برای شما تبدیل شود.

در این مرکز خرید مجموعه‌ی کاملی از برترین برندهای داخلی و خارجی فعالیت می‌کنند و بهترین رستوران‌های شهر تهران نیز در ساختمان‌های باملند شعبه دارند.

همچنین وجود دکه‌های فروش دونات و بستنی در محوطه‌ی باملند می‌تواند گردشی دوست‌داشتنی را برای کودکان رقم بزند.

البته بهتر است بدانید که قیمت خدمات و محصولات در مجموعه‌ی باملند نسبت به سایر مجموعه‌های تفریحی تجاری مانند مرکز خرید کوروش که در ادامه آن را معرفی می‌کنیم بالاتر است.

بام تهران

۴- بام تهران

بام تهران یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای تهرانگردی در شب است که حتی بسیاری از ساکنین تهران نیز آن را به عنوان بهترین گزینه برای تهرانگردی می‌شناسند.

بام تهران به حدفاصل انتهای خیابان ولنجک تا ایستگاه اول تله کابین توچال گفته می‌شود که حال‌وهوایی کوهستانی دارد.

این مکان به دلیل چشم‌انداز کاملی که از شهر دارد یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری تهران محسوب می‌شود. از امکانات این مکان گردشگری پرطرفدار می‌توان به رستوران‌های متنوع، زیپ لاین، سورتمه بام تهران، سینمای ۵ بعدی و میدی باس‌های برقی برای طی کردن قسمت پایینی بام تهران تا قسمت بالایی آن اشاره کرد.

اگر به دنبال هیجان و تفریحات خاصی مانند بگ جامپینگ (Bag Jumping)، بانجی جامپینگ (Bungee Jumping)، ترامپولین جامپینگ (Trampoline Jumping)، صخره‌نوردی، سورتمه، اتاق فرار و ورزش تنیس هستید، بام تهران امکانات فوق‌العاده‌ای را برای این فعالیت‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین در مسیر پیاده‌روی به سمت بام، یک آبشار وجود دارد که دیدن آن نیز برای گردشگران خالی از لطف نیست.

بام لند تهران کجاست | آدرس + عکس (۱۴۰۰)

روستای وردیج

۵- روستای وردیج

اگر می‌خواهید روز خود را با طبیعت‌گردی و دیدن یکی از جاذبه های گردشگری تهران سپری کنید، روستای وردیج پیشنهادی عالی برای شما است.

این روستا جذابیت‌های بسیاری برای ساکنان شهر تهران و سایر گردشگران دارد و از نظر موقعیت جغرافیایی به غرب تهران نزدیک‌تر است.

روستای وردیج در بافت کوهستانی واقع شده و درست به همین دلیل، آب‌وهوای پاکیزه و بی‌نظیری دارد.

این روستا در حقیقت، یکی از مناطق ییلاقی شهر تهران به حساب می‌آید و زیرمجموعه بخش کن و سولقان در محدوده‌ی منطقه ۲۲ تهران است.

از جاذبه‌های گردشگری روستای وردیج می‌توان به گردنه ارواح سنگی، بافت طبیعی و وجود باغات گوناگون، چشمه‌ها و رودخانه‌ها اشاره کرد.

همچنین جالب است بدانید که اواخر فصل بهار تا اوایل فصل پاییز  بهترین زمان برای بازدید از روستای وردیج محسوب می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد بازدید از روستای وردیج را داشتید، حتما به روستای واریش که در امتداد مسیر روستای وردیج قرار دارد هم سر بزنید.

البته بهتر است بدانید که بازدید از روستای وردیج و دامنه ارواح سنگی نیاز به پرداخت هزینه ندارد با این وجود برای بازدید از روستای واریش باید هزینه‌ی ورودیه پرداخت کنید.

پل طبیعت

۶- پل طبیعت

یکی دیگر از جاهای تفریحی تهران که محبوبیت بالایی میان ساکنین این شهر نیز دارد، پل طبیعت است.

پل طبیعت یک پل دو طبقه‌‌ی پیاده‌رو محسوب می‌شود که در محله‌ی عباس آباد تهران قرار دارد.

این پل که مدت زیادی هم از زمان ساخت آن نمی‌گذرد در حال حاضر به یکی از نمادهای شهر تهران تبدیل شده است.

این پل از نظر معماری اهمیت بالایی دارد و به‌گونه‌ای ساخته شده که از عرض بزرگراه مدرس می‌گذرد و پارک طالقانی در شرق را به پارک آب و آتش در غرب متصل می‌کند.

پل طبیعت یکی از جاهای دیدنی تهران است که تمام گردشگران مایلند آن را در برنامه‌ی تهرانگردی خود قرار دهند.

به این دلیل که پل طبیعت علاوه‌بر امکانات تفریحی بسیاری که دارد، نمای بسیار زیبایی از شهر تهران را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

بنابراین می‌توان گفت که رفتن به پل طبیعت برای تهرانگردی در شب نیز انتخابی عالی خواهد بود.

این پل که بزرگ‌ترین پل غیرخودرویی خاورمیانه و نخستین پل غیرخودرویی ایران نیز محسوب می‌شود، فضاهای بی‌نظیری برای پیاده‌روی و نشستن روی نیمکت‌ها و لذت بردن از مناظر دارد.

همچنین وجود کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های گوناگون در طبقه‌ی اول پل نیز در محبوبیت بالای این مکان در میان مردم نقش دارد.

پارک جمشیدیه تهران

۷- پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه تهران یکی از شناخته‌شده‌ترین پارک‌ها و جاهای تفریحی تهران است که در شمالی‌ترین نقطه‌ی تهران و در نزدیکی کوه‌های رشته‌کوه البرز قرار دارد.

بنابراین می‌توانید در پارک جمشیدیه از آب‌وهوای پاک و کوهستانی لذت ببرید. بسیاری از ساکنین تهران این پارک را برای کوهنوردی در روزهای تعطیل انتخاب می‌کنند چرا که پس از ورود به پارک جمشیدیه با کمی پیاده‌روی می‌توانید وارد مسیر کوهستانی شوید.

پارک جمشیدیه از نظر موقعیت جغرافیایی در خیابان نیاوران (باهنر) تهران قرار گرفته و در شمال پایتخت قرار دارد.

این پارک مکان‌های دیدنی بسیاری دارد و می‌توانید با قدم زدن در آن از پوشش گیاهی و سازه‌های زیبای موجود لذت ببرید.

بنابراین پارک جمشیدیه یکی از بهترین بوستان‌ها برای پیک‌نیک و دورهمی‌های دوستانه در فضای باز به حساب می‌آید.

همچنین رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متنوعی در این مجموعه قرار دارند که می‌توانند شما را از حمل خوراکی به آنجا بی‌نیاز کنند.

از سوی دیگر، یکی از معروف‌ترین فضاهای پارک جمشیدیه، دریاچه بزرگ و آبشار آن است که پرندگان نیز در نزدیکی آن پرواز می‌کنند و فضای دلنشینی را برای بازدیدکنندگان به‌وجود می‌آورند.

کاخ سعدآیاد

۸- کاخ سعد آباد

بازدید از مکان‌های تاریخی همیشه در لیست گردشگران هر شهری قرار دارد. حالا که صحبت از جاهای تفریحی تهران در میان است، نمی‌توان از معرفی کاخ سعد آباد گذشت.

مجموعه تاریخی و فرهنگی کاخ سعد آباد یکی از برجسته‌ترین مکان‌های تاریخ معاصر این به حساب می‌آید که آخرین پادشاهان ایران در دوره‌های قاجار و پهلوی در این کاخ زندگی کرده‌اند.

بنابراین علاوه‌بر لذت بردن از معماری اصیل و چشم‌نواز این کاخ و گشت‌وگذار در فضاهای طبیعی می‌توانید در سعد آباد با تاریخ معاصر ایران نیز بیشتر آشنا شوید.

کاخ سعد آباد در حقیقت یک اقامتگاه ییلاقی در تهران بوده است که اطراف آن را باغ‌هایی بسیار زیبا پوشش داده‌اند.

مجموعه سعد آباد از نظر جغرافیایی در محدوده شمیرانات شهر تهران و روی کوهپایه توچال واقع شده و دارای کاخ‌ها و بناهای گوناگونی است که توسط رضا شاه برای اعضای خانواده‌ی سلطنتی ساخته شده بودند.

کاخ سفید، کاخ سبز یا کاخ مرمر، کاخ شمس، کاخ اشرف پهلوی، کاخ احمد شاهی، کاخ شهوند، کاخ سفید یا کاخ ملت، کاخ اختصاصی، مجسمه‌ی آرش کمانگیر و کاخ سیاه که در آن موزه‌ی هنرهای زیبا قرار دارد از سازه‌های دیدنی مجموعه‌ی سعد آباد محسوب می‌شوند.

همچنین اگر به بازدید از موزه‌ها علاقه دارید بازدید مجموعه موزه‌های این کاخ مانند موزه‌ی هنرهای زیبا، موزه‌ی مردم‌شناسی، موزه‌ی پوشاک سلطنتی، موزه‌ی ظروف سلطنتی، موزه‌ی استاد فرشچیان، موزه مینیاتور استاد بهزاد، موزه خط و کتابت میرعماد، موزه نگارستان، موزه‌ی چهره‌های ماندگار، موزه‌ی مینیاتور استاد آبکار، موزه‌ی برادران امیدوار، موزه‌ی آب و موزه‌ی نظامی می‌تواند برای شما جذاب باشد.

کوروش مال

۹- مجموعه خرید کوروش

مرکز خرید کوروش یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید تهران به‌خصوص در میان جوانان و نوجوانان است که تنوع کاملی از محصولات گوناگون مورد نیاز برای خانم‌ها، آقایان و کودکان را شامل می‌شود. مرکز خرید کوروش از نظر محدوده‌ی جغرافیایی در غرب شهر تهران واقع شده است و یکی از مراکز خرید جدید تهران به حساب می‌آید.

مجموعه خرید کوروش به عنوان یکی از بهترین جاهای تفریحی تهران از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۳ آماده خدمت‌رسانی به گردشگران و علاقه‌مندان است.

اگر به پاساژگردی علاقه دارید و به دنبال مرکز خریدی هستید که امکاناتی نظیر شهربازی و سینما را نیز داشته باشد، مرکز خرید کوروش بدون شک یک انتخاب عالی برای شماست.

یکی دیگر از نقاط قوت مجموعه خرید کوروش این است که طیف متنوعی از محصولات و قیمت‌ها را در یک مکان جمع‌آوری کرده تا با هر نیاز و بودجه‌ای از آن دست خالی بیرون نروید.

از بخش‌های اصلی مرکز خرید کوروش می‌توان به پردیس سینمایی، شهربازی ژوپیتر، بورس موبایل و طلا، هایپرمارکت، فودکورت‌ها و رستوران‌های متنوع اشاره کرد.

برج میلاد

۱۰- برج میلاد

برج میلاد تهران یکی از اصلی‌ترین نمادهای این شهر در کنار برج آزادی است که امکانات گردشگری کم‌نظیری دارد.

این برج با ارتفاع ۴۳۵ متر بلندترین برج ایران، سومین برج بلند خاورمیانه و ششمین برج مرتفع مخابراتی در جهان محسوب می‌شود.

برج میلاد از نظر محدوده‌ی جغرافیایی در شمال غرب تهران و منطقه‌ی کوی نصر قرار گرفته است که زیرمجموعه‌ی منطقه‌ی ۲ شهرداری محسوب می‌شود.

در مجموعه‌ی برج میلاد بخش‌های تفریحی تجاری متعددی قرار دارد که بخشی از آن‌ها در داخل برج و بخشی دیگر در محوطه قرار گرفته‌اند.

همچنین در طبقه‌ی سوم ساختمان بالای برج سکوی دید بسته قرار گرفته است که می‌توانید از آنجا چشم‌اندازی بی‌نظیر از شهر تهران را مشاهده کنید.

همچنین سکوی دید باز برج میلاد که در طبقه‌ی هفتم این برج و ارتفاع ۲۸۰ متری از سطح زمین قرار گرفته یکی از جذاب‌ترین جاذبه های گردشگری تهران است.

گنبد آسمان برج میلاد نیز در آخرین طبقه‌ی ساختمان و راس برج قرار دارد که در کنار رستوران گردان برج میلاد یکی از محبوب‌ترین بخش‌های مجموعه محسوب می‌شود.

از سوی دیگر اگر از علاقه‌مندان به بازدید از موزه هستید موزه‌ی هدایا و دست‌نوشته‌های شهرداری تهران، موزه‌ی سکه و موزه‌ی مشاهیر در برج میلاد شما را شگفت‌زده می‌کنند.

رستوران‌ها و کافه‌های متعددی که در محوطه و ساختمان راس برج میلاد قرار دارند نیز می‌توانند مکان خوبی برای گذراندن زمان و استراحت در حین بازدید محسوب شوند.

البته لازم به ذکر است که بازدید از قسمت‌های اصلی و مرتفع برج میلاد مانند رستوران گردان هزینه‌ی نسبتا بالایی دارد. با این حال استفاده از بخش‌های پایین برج و محوطه‌ی اطراف برج برای عموم مردم رایگان است.

۱۱- خیابان ولیعصر

یکی از جاهای دیدنی تهران که در واقع یک خیابان است و افراد زیادی را به خود علاقه مند کرده است، خیابان ولیعصر است. ولیعصر به عنوان طولانی ترین خیابان تهران شناخته می شود و طول آن حدود ۱۸ کیلومتر است. جالب است بدانید که این خیابان در تمام حکومت ها مورد توجه قرار گرفته است! مثلاً در دوران قاجار به عنوان تفرجگاه پاشاهان استفاده می شده است. در این خیابان درخت های چنار بسیار بلند و کهن سالی وجود دارند که باعث شگفت انگیزتر شدن این خیابان شده است. همچنین در این خیابان پارک های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها هم بازدید کنید.

۱۲- پارک ساعی

اگر تا به حال به پارک ساعی نرفته اید، پیشنهاد می کنیم حتماً از آن دیدن کنید. در پارک ساعی درختان سرو زیادی وجود دارند که این پارک را به فضایی دلنشین تبدیل کرده است. در واقع یکی از قدیمی ترین، جذاب ترین و دیدنی ترین پارک های تهران که افراد زیادی به آن جا می روند، پارک ساعی است. در بخشی از پارک ساعی پرندگان نگه داری می شوند که به نام باغ ژاپنی معروف است. در این پارک امکانات زیادی وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به این موارد اشاره کرد: زمین بازی، زمین اسکیت، زمین تنیس روی میز، فضای سبز و آلاچیق.

۱۳- باغ موزه سینما تهران

در انتهای خیابان فردوسی و نرسیده به میدان تجریش، یک باغ موزه سینمایی وجود دارد که در واقع یک عمارت تاریخی است. همچنین از معروف ترین باغ های تهران که در این منطقه قرار دارد، باغفردوس است. باغ فردوس امروزه به همراه عمارت آن به باغ موزه سینما تغییر کاربری پیدا کرده است و اگر در این محل قدم بزنید، احساس می کنید که در تهران قدیم در حال قدم زدن هستید. پیشنهاد می کنیم که قدم زدن در فصل پاییز در باغ موزه سینمای تهران را فراموش نکنید! چرا که حس و حال بسیار خوبی برای شما ایجاد می کند و می توانید از آن لذت ببرید.

۱۴- موزه‌ هنر‌های معاصر

یکی دیگر از معروف ترین جاهای دیدنی تهران که می تواند نظر افراد زیادی را به خود جلب کند، موزه هنرهای معاصر است. این موزه در واقع بزرگ ترین گنجینه هنرهای مدرن خارج از اروپا و آمریکای شمالی را در خود جای داده است. جالب است بدانید که این موزه دارای ۹ گالری مختلف است که در آن هزاران آثار هنری وجود دارد. بنابراین اگر از کسانی هستید که به هنر علاقه دارید و می خواهید هزاران آثار هنری را به صورت هم زمان ببینید، این موزه یک گزینه عالی است. همچنین این موزه گالری هایی هم به صورت فصلی و موقت دارد که دیدن آن در زمان مختص به خودش هم می تواند بسیار جذاب باشد.

۱۵- تئاتر شهر

اگر به دنبال جایی هستید که در آن هنرمندان حضور دارند، تئاتر شهر بهترین انتخاب است. تئاتر شهر در واقع سالنی در دل پارک دانشجو است که هر روز هنرمندان زیادی در آن حضور پیدا می کنند. معماری این سالن بسیار زیبا و دیدنی است و نظر افراد مختلف را به خود جلب می کند. همچنین در داخل ساختمان آن ترکیبی جالب از کاشی و آجر استفاده شده است. این ترکیب از برج طغرل شهر ری الهان گرفته شده است و توانسته یک معماری جذاب را به وجود بیاورد. در تئاتر شهر بهترین مجموعه های فرهنگی و هنری تهران وجود دارند و می توانید چند ساعتی را در آن جا وقت بگذرانید.

۱۶- موزه‌ جواهرات ملی ایران

یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی تهران که نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است، موزه جواهرات ملی تهران است. در این موزه می توانید جواهرات سلطنتی مربوط به دوره های صفوی، افشار، قاجار و پلهوی را مشاهده کنید. همچنین جواهراتی نظیر «الماس دریای نور»، «جقه‌ی نادری»، تاج «فرح پهلوی»، تاج «کیانی»، «کره‌ی جواهرنشان»، «تخت طاووس»، «تخت نادری» در این موزه قرار دارند و دیدن آن ها برای هر کسی جذابیت دارد. این موزه در حال حاضر با توجه به ارزش بسیار زیادی که دارد، به عنوان خزانه در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است.

۱۷- باغ‌ گیاه ‌شناسی

یکی از جاذبه های بسیار دیدنی تهران، باغ گیاه شناسی آن است. باغ گیاه شناسی تهران در واقع یکی از بزرگ ترین باغ های گیاه شناسی در دنیا محسوب می شود. دلیل آن هم این است که در این باغ حدود ۳ هزار گونه متنوع از گیاهان مختلف وجود دارد. در واقع هنگامی که وارد این باغ می شوید، می توانید گیاهان مختلفی که شاید برخی از آن ها را تا به حال ندیده اید و برایتان آشنا نیست را ببینید. بنابراین اگر به دنبال جایی هستید که در آن دیدنی های جدید و شگفت انگیزی وجود داشته باشد، باغ گیاه شناسی گزینه بسیار مناسبی است. برای دیدن کل این باغ باید حداقل نصف روز زمان صرف کنید.

۱۸- کاخ نیاوران

نیاوران نام کاخی در تهران است که تاریخ قاجاریه تا پهلوی را یدک می کشد. جالب است بدانید که مجموعه نیاوران در ابتدا نام کاخ کوچکی در نزدیکی روستای گرده بود اما پس از آن، در زمینی که پر از نیزار بود ساخته شد. به همین دلیل است که نام این کاخ، نیاوران قرار گرفته است.در این مجموعه اولین کاخ ساخته شده، باغ ییلاقی فتح علی شاه بود و آخرین ساختمان قاجاریه در این مجموعه هم بنای کوشک احمد بود. با روی کار آمدن محمدرضا پهلوی، دستور ساخت کاخ نیاوران هم صادر شد و در نهایت، در سال ۱۳۴۶ ساخت این کاخ با شکوه به پایان رسید.

۱۹- عمارت مسعودیه

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران که ساخت آن مربوط به دوره قاجاریه است، عمارت مسعودیه نام دارد. این بنای تاریخی به دستور مسعود میرزا حاکم اصفهان ساخته شده است که در تاریخ از او با نام ظل السلطان یادمی شود. هنگامی که وارد این عمارت می شوید، در دو طرف آن سنگ فرش قرار دارد و در اطراف سنگ فرش ها درختان بلندی وجود دارد. عمارت مسعودیه از ۵ عمارت مجزا تشکیل شده است که هر کدام از آن ها با گچ ‌بری، کاشی ‌کاری، خطاطی، نقاشی دیواری تزئین شده اند و کاربرد هر کدام از آن ها متفاوت است.

۲۰- سردر باغ ملی

یکی از جاهای بسیار دیدنی تهران که طرفداران زیادی دارد، سردر باغ ملی است. سردر باغ ملی در واقع نمادی از تهران قدیم است که اگر به تهران سفر می کنید یا می خواهید در تهران به گشت و گذار یک منطقه خاص بپردازید، پیشنهاد می کنیم حتماً از اآن بازدید کنید. این دروازه برای ورود فتح علی شاه قاجار بنا شده بود و در حال حاضر یکی از بناهای تاریخی تهران محسوب می شود. برخی افراد آن را با نام دروازه میدان مشق می شناسند که در زمان قاجاریه از بزرگ ترین میدان های نظامی تهران محسوب می شد. در حال حاضر نامی از میدان مشق وجود ندارد و با نام سردر باغ ملی شناخته می شود.

چقدر جاهای دیدنی تهران را می‌شناسید؟

ما در این مطلب سعی کردیم تا جاهای دیدنی تهران را با تنوع مناسبی معرفی کنیم تا در هر محدوده‌ای از شهر گزینه‌ی مناسبی را پیش روی خود داشته باشید.

همچنین تعدادی از این مکان‌ها نیاز به بودجه‌ای برای بازدید ندارند و می‌توانید با هر بودجه‌ای از زیبایی‌ها و جاذبه های گردشگری تهران لذت ببرید.

در نهایت امیدواریم که از معرفی مکان های دیدنی تهران در این مطلب لذت برده باشید. اگر شما هم اماکن گردشگری تهران را می‌شناسید نظر خود را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

جاهای دیدنی تهران در شب کدام اند؟

ایران مال، خیابان سی تیر، پل طبیعت و بام محک،برج میلاد از بهترین گزینه ها برای شب گردی در تهران می باشد.

روز جمعه در تهران کجا بریم؟

شهرک غزالی، پاساژ پروانه، درکه، پارک جنگلی چیتگر و پارک پرواز

مکان‌های لاکچری تهران کدامند؟

باغ فردوس، موزه زمان، باشگاه انقلاب، پالادیوم، پارک و فرهنگسرای نیاوران

بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران کجاست؟

لفور، لواسان ، روستای افجه ، فشم – شهرستانک ، روستای برغان ، روستای ناتر ، دشت لار ، طالقان

دربند تهران کجاست | آدرس + عکس (۱۴۰۱)

۲۰ جای دیدنی تهران که نباید فرصت دیدن آن‌ها را از دست بدهید

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*