مسافرخانه در جنوب تهران

مسافرخانه در جنوب تهران

علاوه بر شرایط اقتصادی که تهران را به دو بعد شمالی و جنوبی تقسیم کرده است، عوامل دیگری نیز در این تقسیم‌بندی رخ‌نمایی می‌کنند. از ادامه مطلب

علاوه بر شرایط اقتصادی که تهران را به دو بعد شمالی و جنوبی تقسیم کرده است، عوامل دیگری نیز در این تقسیم‌بندی رخ‌نمایی می‌کنند. از آنجا که تهران قدیم بیشتر قسمت‌های مرکزی و جنوبی تهران را دربر داشته و گسترش آن در دهه‌های اخیر بیشتر از سمت شمال صورت گرفته است، بافت تاریخی و قدیمی این شهر را معمولا در قسمت‌های جنوبی آن می‌بینیم.

این امر علاوه‌ بر زیبایی‌های بصری معماری تاریخی و سنتی تهران مزایای دیگری دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که قسمت‌های شمالی پایتخت عمدتا ساختمان‌های جدید با ساختار لوکس به چشم می‌خورد. برهمین اساس هتل‌های مدرن اما گران قیمت معمولا در این محدوده هستند و به عوض وفور مسافرخانه در جنوب تهران مشاهده می‌‌شود.

به گزارش مجله اسنپ روم: جنوب و مرکز تهران همچنین مراکز اداری، بیمارستان‌های حیاتی و مراکز خرید سنتی را در خود جای داده است. به همین ترتیب بسیاری از مسافران تهرانی، برای اقامت کوتاه مدت در این شهر ترجیحا سراغ انتخاب مسافرخانه در جنوب تهران می‌روند.

البته که درصورت نداشتن شناخت کافی از این شهر بزرگ، پیدا کردن مسافرخانه در تهران کار راحتی نیست. بر همین اساس مسافرخانه در جنوب تهران باشد یا جای دیگر این شهر، رزرو کردن آن نیاز به کمک کارشناسی و اصولی دارد. اسنپ روم ارائه دهنده‌ی این کمک در بهترین حالت و راحت‌ترین شکل است.

مزایای مسافرخانه در جنوب تهران

معمولا یک مسافرخانه‌ در جنوب تهران، ساختاری سنتی دارد و حال و هوای خاص جنوب این شهررا به مسافر منتقل می‌کند. برای مثال محلاتی مانند خیابان امام خمینی (توپ‌خانه‌ی سابق)، لاله‌زار، خیابان جمهوری و جنوب خیابان ولیعصر از مراکز اصلی مسافرخانه‌ در تهران هستند.

مزیت این مکان‌ها دسترسی آسان و خوب به وسایل نقلیه‌ی عمومی تهران مانند ایستگاه‌های مترو، خطوط اتوبوس‌رانی و ایستگاه‌های تاکسی است. بنابراین مسافران ساکن در مسافرخانه‌های این مناطق از تهران برای انجام کارهای مورد نظرشان در اقامت کوتاهشان کم‌ترین دردسر را با ترافیک سنگین تهران خواهند داشت.

همچنین  این مناطق از جنوب تهران به راه‌آهن و فرودگاه مهرآباد که مربوط به پرواز‌های داخلی این شهر است نزدیک‌تر هستند. برای مثال مسافرخانه در خیابان انقلاب، آزادی یا میدان آزادی تهران بهترین دسترسی به همه‌ي این موارد را دارد.

نکته‌ی دیگر درباره‌ی مزیت مسافرخانه در جنوب تهران دسترسی این محلات به مراکز خرید جنوب تهران است. بازار بزرگ تهران، بازار لاله‌زار، کوچه‌ برلن، خیابان سعدی، خیابان فردوسی، میدان بهارستان، بازار ناصرخسرو، خیابان جمهوری و مراکز خرید خیابان ولیعصر همگی از بازارههای قدیمی و معتبر و کاربردی تهران هستند که به مکان‌های جنوبی شهر نزدیک‌تر هستند.

یک مسافرخانه می‌تواند دسترسی آسان و سریع به همه‌ی این مراکز را داشته باشد. همچنین با توجه به بافت قدیمی‌ و معتبر جنوب تهران، بیشتر بیمارستان‌های بزرگ و معتبر مانند بیمارستان سینا، امام حسین و امام خمینی در این مناطق هستند و مراکز اداری سازمانی نیز در مرکز شهر واقع شده‌اند. بنابراین انتخاب و رزرو مسافرخانه در جنوب تهران برای اقامت کوتاه کاری یا درمانی اولویت‌های بسیاری دارد.

نگرانی‌ها از مسافرخانه در جنوب تهران

اما نام مسافرخانه در تهران نگرانی‌هایی را به همراه دارد. بخصوص که در جنوب تهران باشد. معمولا مسافران از فقدان استانداردهای لازم بهداشتی و خدماتی در جنوب تهران ابراز نگرانی می‌کنند و قید انتخاب مسافرخانه در تهران را برای اقامت در این شهر می‌زنند و در نتیجه متحمل هزینه‌های بالا برای رزرو هتل‌های گران قیمت این شهر می‌شوند.

گاهی نیز مسافرانی تن به اجاره‌ی اتاق در مسافرخانه در تهران می‌دهند با وجود نارضایتی از شرایط آن، به تصور اینکه محلی بهتر و با شرایط منا‌سب‌تر در دسترس نیست. چرا که همه‌گان در ایران، تهران را به شهر فقیر و غنی می‌شناسند و به دلیل سطح پایین‌تر زندگی در مراکز جنوبی شهر، تصور ارائه‌ی خدمات خوب و دارا بودن استانداردهای بالا از مسافرخانه‌های آن در ذهن هیچ یک از مسافران این شهر نیست.

حال اینکه در تهران و جنوب تهران نیز تعداد زیادی مسافرخانه وجود دارد که تمام ضوابط و قوانین وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را رعایت کرده و تحت نظارت کامل این سازمان‌ها فعالیت می‌کنند. این مسافرخانه‌ها دارای جواز‌ها و تاییدیه‌های مراکز و سازمان‌های مربوطه مبنی بر کسب استانداردهای لازم از سوی آن‌ها هستند.

شاید فکر کنید یک مسافر ناآشنا این مسافرخانه‌ها را چطور و از چه مرجع مطمئنی می‌تواند در این شهر بزرگ پیدا کند. سوال مناسبی است. اسنپ روم بهترین و کاتاه‌ترین و جامع‌ترین پاسخ به این پرسش است. چرا که اسنپ روم این کار را برای مسافران و مهمانان تهران ساده و امکان‌پذیر کرده است.

اسنپ روم با بررسی رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و قوانین خدماتی و رفاهی، لیستی از تعداد زیادی مسافرخانه در تهران که‌ دارای استانداردهای لازم هستند را در سامانه‌ی خود جمع‌آوری کرده و با درج همه‌ی اطلاعات مربوط به هریک به معرفی مسافرخانه در جنوب تهران پرداخته است. این معرفی شامل شرایط اتاق‌ها، امکانات آن‌ها و مکان و هزینه‌ی هریک می‌شود. بنابراین اکنون با این امکانات پیدا کردن و انتخاب مسافرخانه کاری راحت و سریع شده است.

Rate this post

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*