لواسان تهران

جاهای دیدنی لواسان تهران + معرفی جاذبه ها و تفریحات

شهرهای گردشگری بسیار زیادی در سراسر ایران وجود دارند که به هرکدام از آنها سفر کنید؛ با جاذبه‌ها و مکان‌های جذابی روبرو خواهید شد. شهر ادامه مطلب

شهرهای گردشگری بسیار زیادی در سراسر ایران وجود دارند که به هرکدام از آنها سفر کنید؛ با جاذبه‌ها و مکان‌های جذابی روبرو خواهید شد. شهر تهران و اطراف آن هم یکی از مناطق بسیار زیبا و دیدنی است که جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی را در خود جای‌داده و هرساله گردشگران و مسافران زیادی برای گذراندن تعطیلات خود به این منطقه سفر می‌کنند که یکی از این مناطق زیبا لواسان تهران می باشد.

لواسان یکی از مناطق بسیار زیبای اطراف تهران است که اکثر مردم ایران بارها نام آن را شنیده‌اند. این منطقه دارای آب‌وهوایی بی‌نظیر و طبیعت بسیار زیبا است و از آن دسته مناطق لاکچری اطراف تهران به‌حساب می‌آید. وجود جاذبه‌های دیدنی در اطراف لواسان جذابیت این منطقه را دوچندان کرده و همین امر باعث شده که در تمام فصل‌های سال گردشگران و مسافران زیادی در این مکان حضور داشته باشند.

تعداد جاذبه‌ها و منطق دیدنی لواسان بسیار بالا است و اگر قصد سفر به این منطقه زیبا را دارید؛ بهتر است قبل اطلاعات کاملی درباره لواسان و جاذبه‌های دیدنی آن داشته باشید تا بتوانید بر حسب علاقه خود آنها را اولویت‌بندی کنید. در این مقاله به طور کامل جاذبه‌های دیدنی لواسان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آشنایی با لواسان

لواسان یکی از شهرهای بخش لواسانات است که در شهرستان شمیرانات واقع شده است. این شهر یکی از ییلاق‌های بسیار زیبای دامنه رشته‌کوه البرز به‌حساب می‌آید که به دلیل آب‌وهوای پاک و دلپذیری که دارد؛ از آن به‌عنوان ریه‌های تهران یاد می‌شود. لواسان در ۱۱ کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد و عمده شهرت آن به‌خاطر طبیعت سرسبز آن است.

لواسان را تیغه کوهی که محل برآمدم خورشید است معنی کرده‌اند. ساکنان این منطقه به زبان فارسی با لهجه تهرانی صحبت می‌کنند. بهتر است بدانید که در سال ۱۳۸۵ شهر لواسان از طرف بهداشت جهانی، رتبه ۱۰۱ را از لحاظ ایمن بودن دریافت کرد. همچنین وجود گونه‌های جانوری مانند: خرس قهوه‌ای، گرگ، کفتار، پلنگ، بز کوهی، قوچ، میش و… در ارتفاعات آن به همراه پوشش‌های گیاهی از جمله کما، زرشک، بادام کوهی، گون و ارس از مزیت‌های دیگر شهر لواسان است.

آب‌وهوای لواسان

لواسان در منطقه کوهستانی استان تهران قرار دارد و به همین دلیل در طول سال آب‌وهوایی مرطوب، نیمه مرطوب  سرد بر این منطقه حکم‌فرما است. اگر قصد سفر به لواسان را دارید؛ بهتر است که نیمه اول سال را انتخاب کنید. چون در این منطقه بیشتر روزهای سال در فصل پاییز و زمستان بسیار سرد هستند. بهتر است بدانید که بارش باران در این منطقه کمتر است و بیشتر بارش‌ها در نیمه دوم سال به‌صورت برف هستند.

دسترسی به لواسان

همان‌طور که گفتیم؛ لواسان در حومه تهران واقع شده است. پس برای رفتن به این شهر زیبا، ابتدا باید خود را به تهران رساند. بعد از اینکه خود را به تهران رساندید؛ باید به سمت اتوبان بابایی حرکت کنید و از آنجا مسیر جاده لشکرم را در پیش بگیرید. در انتهای این جاده می‌توانید وارد شهر لواسان شوید.

البته با استفاده از جاده ۴۲۵ هم می‌توان از سمت گچسر باگذشت از شهرهایی مانند ولایت رود، شمشک و فشم به لواسان رسید. این جاده در سمت شمال شرق لواسان واقع شده است.

جاده‌های دیگری هم از طرف شمال و شمال شرق به شهر لواسان وارد می‌شوند. این جاده‌ها لواسان را به روستاهای امامه و افجه که به‌تنهایی از جاذبه‌های لواسان به‌حساب می‌آیند وصل می‌کند. اگر در شهرهای بزرگ ایران سکونت دارید و می‌خواهید زودتر به مقصد برسید؛ می‌توانید از هواپیما و قطار هم برای رسیدن به تهران استفاده کنید.

جاهای دیدنی لواسان

در شهر لواسان و اطراف آن جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که گردشگران و مسافران را شیفته خود می‌کند. در این مکان دیدنی انواع جاذبه‌های طبیعی واقع شده است که هرکدام زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند. شما قبل از سفر باید با تمام آنها آشنا شوید تا بتوانید بسته به سلیقه خود، آنها را اولویت‌بندی کنید. تعداد این جاذبه‌ها بسیار زیاد است اما از مهم‌ترین و مشهورترین آنها می‌توان موارد زیر را نام برد.

همچنین بخوانید: دشت هویج کجاست + عکس و آدرس

روستای افجه

در اطراف شهر لواسان روستاهای بسیار زیبایی وجود دارد که به‌تنهایی از جاذبه‌های بسیار مشهور اطراف تهران به‌حساب می‌آیند. روستای افجه یکی از جاهای دیدنی لواسان است که جذابیت و زیبایی آن هر مسافری را عاشق خود می‌کند. مطمئناً افراد زیادی در سفر به روستای افجه عاشق طبیعت و مناظر زیبای آن می‌شوند.

روستای افجه علاوه بر داشتن طبیعت زیبا، دوتا از جاهای دیدنی لواسان را در خود جای‌داده است. گردشگران می‌توانند به همراه بازدید از روستای افجه، از دشت هویج افجه و آبشار افجه هم دیدن کنند. دشت هویج افجه یک منطقه بسیار سرسبز و دیدنی است که طبیعت آن محلی بسیار مناسب برای پیک‌نیک مسافران و گرفتن عکس‌های یادگاری است.

آبشار افجه که در میان سایر مناطق روستا طرف‌داران بیشتری دارد؛ در بالای دشت هویج قرار دارد. این آبشار زیبا را درختان چنار احاطه کرده‌اند. قدم‌زدن در میان درختان و مسیر آبشار، یک تجربه بسیار عالی برای تمام گردشگران است.

همچنین این روستا در مسیر صعود به قله‌های یخچال، مهر چال، ساکا و آتشکده قرار دارد. به همین دلیل معمولاً کوهنوردان زیادی به ین شهر سفر می‌کنند.

روستای سینک

روستای سینک هم از جاهای دیدنی لواسان به‌حساب می‌آید که قدمت آن طبق تحقیقات به‌عمل‌آمده؛ به دوران زرتشت باز می‌گردد. این روستا به دلیل فاصله نزدیکی که با شهر تهران دارد؛ معمولاً موردعلاقه مردم تهران واقع شده و در روزهای تعطیل برای گذراندن تعطیلات و لذت بردن از هوای پاک به این روستا سفر می‌کنند. یکی دیگر از مزیت‌های بسیار زیبای روستای سینک این است که در مجاورت رودخانه افجه واقع شده است و این امر زیبایی روستا را چندبرابر کرده است.

روستای لالون

روستای لالون یا لالان هم از آن دسته روستاهای زیبا و دیدنی اطراف لواسان است که به دلیل طبیعت زیبا و جاذبه‌های دیدنی مه دارد؛ گردشگران و مسافران زیادی را به سمت خود کشانده است. شما با سفر به این روستا می‌توانید جاذبه‌های متنوعی از جمله دشت لالون؛ غار، آبشار و چشمه‌های آب را از نزدیک ببینید و از جذابیت آنها لذت ببرید. از جمله روستاهای دیگر اطراف لواسان می‌توان به روستای امامه و ناران اشاره کرد.

گردنه قوچک

گردنه قوچک یکی از جاذبه‌های طبیعی اطراف لواسان است که بلندی و زیبایی آن تمام مسافران را به خود جذب می‌کند. این گردنه در جاده منتهی به لواسان قرار دارد. از این جاده مسیرهای مختلفی جدا می‌شود که تمامی آنها شما را به جاهی دیدنی اطراف لواسان خواهند برد.

با اینکه اکثر گردنه‌ها برای عبور ماشین‌ها ایجاد می‌شوند؛ در گردنه قوچک شما می‌توانید استراحت کنید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید. در این مسیر رستوران‌های باکیفیت و پارک جنگلی قوچک هم برای تفریح گردشگران و مسافران وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

تپه حصارک

تپه حصارک به‌عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی اطراف لواسان به‌حساب می‌آید که زمانی پایگاه زندگی افراد مختلفی بوده است. این تپه در وسط یکی از رودخانه‌‌های لواسان واقع شده است. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که تپه حصارک حدود چند هزار سال قدمت دارد. به همین دلیل به‌صورت شبانه‌روز از این منطقه محافظت خواهد شد.

پارک جنگلی تلو

پارک جنگلی تلو یکی دیگر از جاهای دیدنی لواسان است که در کنار اتوبان بابایی واقع شده است. این پارک به دلیل فضای عالی و امکانات رفاهی که دارد؛ به یک مکان مناسب برای تفریح گردشگران تبدیل شده است. از جمله مهم‌ترین امکانات پارک جنگلی تلو می‌توان به آلاچیق، وسایل بازی کودکان و منقل برای کباب و جوجه اشاره کرد. بهتر است بدانید که این پارک از ساعت ۶ صبح تا ۷ عصر در دسترس مسافران قرار دارد و نمی‌توان به‌صورت ۲۴ ساعته از آن استفاده کرد.

منطقه محافظت شده ورجین

منطقه محافظت شده ورجین از قدیم در میان مردم بسیار مشهور بوده است و آن را با پوشش گیاهی و جانور خاص خود می‌شناسند. تماشای این منطقه کوهستانی به همراه تپه‌های زیبا از جذابیت بالایی برخوردار است. از زمان قدیم مرد برای شکار به این منطقه می‌رفتند اما از دوران حکومت ناصرالدین‌شاه به الان این منطقه محافظت می‌شود و اجازه شکار را به هیچ‌کس نمی‌دهند.

قله مهر چال

وجود قله مهر چال با ارتفاع نزدیک به ۴ هزار متر در اطراف لواسان، باعث شده که هرساله تعداد بسیار زیادی از کوهنوردان سراسر ایران به این مکان مسافرت کنند. استقبال زیاد از این قله باعث شده که از آن به‌عنوان یکی از جاهی دیدنی لواسان یاد کند. یکی از جذابیت‌های این کوه، رودخانه آن است که از ارتفاعات آن سرچشمه گرفته و به روستای امامه می‌رسد.

علاوه بر قله مهر چال، در اطراف شهر لواسان قله‌های دیگر هم وجود دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قله گاو بینی
  • قله سیاه‌چال
  • قله آتشکوه
  • قله ورجین
  • قله یخچال
  • قله ساکا

آبشار برگ جهان

اگر از روستای افجه به سمت روستای برگ جهان حرکت کنید؛ می‌توانید از این آبشار زیبا و دیدنی بازدید کنید. آبشار برگ جهان از آن دسته آبشارهای بسیار بلند در اطراف لواسان است. این آبشار در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و دارای طبیعتی  بسیار زیبا و جذاب است. سفر به این روستا و بازدید از این آبشار مطمئناً از بهترین تجربه‌های زندگی شما خواهد بود.

آبشار کند علیا

آبشار کند علیا یا کفترلو هم یکی دیگر از جاهای دیدنی لواسان است. شما برای بازدید از این آبشار زیبا می‌توانید مسیر را به مدت ۵۰ دقیقه پیاده‌روی کنید یا با ماشین تا ۱۵ دقیقه‌ای آبشار رانندگی کنید و ادامه مسیر را با پیاده طی کنید. البته بهتر است بدانید که مسیر آبشار از باغ‌های گیلاس و آلبالو رد می‌شود که این امر یک منظره فوق‌العاده زیبا را برای مسافران و گردشگران فراهم کرده است.

رودخانه جاجرود

رودخانه جاجرود یکی از دلایل مهم و اصلی ایجاد طبیعت زیبا در این منطقه است. این رودخانه که از رودهای اصلی رشته‌کوه البرز به‌حساب می‌آید؛ در تمام روستاهای اطراف می‌گردد و همین امر باعث شده تمام مردم این منطقه از این دریاچه و منظره زیبای آن بهره‌مند شوند. اگر قصد سفر به این جاذبه دیدنی را دارید، می‌توانید لباس شنا را با خود برده و در آنجا تنی به آب بزنید.

سد لتیان

سد لتیان که آن را به اسم فرحناز هم می‌شناسند؛ در جنوب شهر لواسان واقع شده و به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی این منطقه به‌حساب می‌آید. در دوران پیش از انقلاب بود که این سد را برای تأمین آب شرب مردم تأسیس کردند. اما در حال حاضر مردم به کنار سد می‌روند و در آنجا مشغول تفریح می‌شوند. این سد منظره فوق‌العاده چشم‌نوازی دارد اما امکانات لازم برای سکونت را ندارد.

غار موزه وزیری

غار موزه وزیری از آن دسته جاهای دیدنی لواسان است که با سفر به آنجا می‌توانید از دو جاذبه دیدن کنید. در این مکان، هم می‌توانید غارنوردی کنید و هم می‌توانید از موزه هنر دیدن کنید. در این موزه انواع هنرهای مختلف را می‌توان دید و آزادانه با آنها عکس گرفت. فضای زیبا و دلنشین این جاذبه اجازه نمی‌دهد که شما از گشت‌وگذار خسته شوید.

اگر به غارنوردی علاقه دارید؛ می‌توانید غارهای دیگر اطراف لواسان را انتخاب کنید. از جمله مهم‌ترین غارهای لواسان می‌توان به غار خمیده تهران و غار هملون اشاره کرد.

رستوران‌های شهر لواسان

تقریباً در تمام جاهای دیدنی لواسان غذاخوری‌های باکیفیتی را می‌توان پیدا کرد که آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران هستند. شما به هرکدام از جاذبه‌های این شهر که سفر کنید؛ خیالتان از بابت وجود رستوران و غذاخوری باکیفیت کاملاً راحت است. از جمله مهم‌ترین رستوران‌های شهر لواسان می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • رستوران ایتالیایی مدیس واقع در بلوار امام خمینی
  • رستوران دیزی میزی واقع در بلوار امام خمینی
  • کافه رستوران گیاهی واقع در بلوار باستی
  • رستوران هدیش واقع در بلوار امام خمینی، مجتمع هدیش
  • رستوران مدیترانه‌ی کانکریت واقع در بلوار امام خمینی
  • رستوران ترمه واقع در بلوار امام خمینی
  • رستوران النزه واقع در لواسان، نرسیده به میدان ناران

محل اقامت در لواسان

محل اقامت یک موضوع بسیار مهم برای کسانی است که به لواسان مسافرت می‌کنند. این شهر به دلیل اینکه در بیشتر مواقع سال شلوغ است؛ معمولاً خیلی سخت می‌توان محل اقامت دلخواه خود را پیدا کرد. سایت اسنپ روم یکی از بهترین سایت‌های ایران است که در زمینه اجاره محل اقامت فعالیت می‌کند.  پس بهتر است که قبل از آغاز سفر خود؛ اجاره ویلا در لواسان را از اسنپ روم رزرو کنید.

در لواسان تهران می‌توان انواع محل‌های اقامت از جمله: هتل، مسافرخانه، سوئیت، ویلا و… را اجاره کرد. شما می‌توانید به سایت اسنپ روم مراجعه کنید و در آنجا انواع محل‌های اقامت لواسان را به همراه تصاویر و قیمت‌ آنها مشاهده کنید و هرکدام را که دوست داشتید برای تاریخ موردنظر رزرو کنید.

با این کار دیگر لازم نیست زمان زیادی را برای پیداکردن محل اقامت تلف کنید. به‌محض اینکه به لواسان رسیدید؛ می‌توانید در محل اقامت خود ساکن شده و گشت‌وگذار خود را آغاز کنید.

سخن نهایی

لواسان تهران به دلیل جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی که در خود جای‌داده است؛ به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران تبدیل شده است. در این مقاله به طور کامل جاهای دیدنی لواسان را مورد بررسی قرار دادیم تا اطلاعات کاملی درباره منطقه داشته باشید و بتوانید بر حسب علاقه خود آنها را اولویت‌بندی کنید.

اگر درباره جاهای دیدنی لواسان سؤالی دارید و یا مکان دیگری را می‌شناسید که باید در این لیست جای بگیرد؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.   

Rate this post

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*