هتل ارزان در مشهد با قیمت مناسب

در مشهد چه غذاهایی بخوریم؟

در مشهد چه غذاهایی بخوریم؟ هتل ارزان در مشهد با قیمت مناسب : در دو مطلب، قرار است بهترین خوراکی‌های این شهر بزرگ زیارتی- تفریحی ادامه مطلب

در مشهد چه غذاهایی بخوریم؟

هتل ارزان در مشهد با قیمت مناسب : در دو مطلب، قرار است بهترین خوراکی‌های این شهر بزرگ زیارتی- تفریحی را با هم مرور کنیم و قبل از رزرو هتل ارزان در مشهد، برنامه غذایی مفصلی بچینیم!

به گزارش مجله اسنپ روم : پیدا کردن رزرو هتل  ارزان قیمت در مشهد، اولین دغدغه سفر است اما همه سفرها شامل خوراکی‌های خوشمزه محلی هم می‌شوند! هیچکس نیست که نداند یکی از جاذبه‌های توریستی مهم مشهد، خوراکی‌های متفاوت آن است که در بسیاری از شهرهای ایران معروف هستند. مگر می‌شود به مشهد سفر کرد و چلو گوشت معروفش را نچشید یا از یک کاسه شله مشهدی در سرمای زمستان لذت نبرد؟ در این مطلب با هم بهترین و معروف‎‌ترین غذاهای مشهد را مرور می‌کنیم و پیشنهادهایی برای خوردن بهترین نسخه‌های آن‌ها می‎‌دهیم.

شله مشهدی را از دست ندهید

شله را شاید بشود بعد از غذاهای معروفی مثل شیشلیک، معروف‌ترین سوغات خوراکی مشهد دانست. اگر در فصل سرما به مشهد سفر می‌کنید، بعد از آن که موفق شدید هتل ارزان در مشهد با قیمت مناسب پیدا کنید،  حتما شروع به سرچ برای رستوران‌هایی کنید که شله درجه یک می‌دهند. این آش مشهور مشهدی، ترکیبی است از حبوبات پوره شده، بلغور گندم و میزان زیادی گوشت. اگر طرفدار آش هستید و گوشت قرمز را هم دوست دارید احتمالا عاشقش می‌شوید. این آش در فصل سرما هم شما را خیلی گرم می‌کند و هم خیلی خیلی مقوی است. اگر در وکیل‌آباد سری به رستوران بهارستان بزنید؛ عصرها صف طولانی که برای خرید شله جلو آن تشکیل شده غافلگیرتان خواهد کرد.

یک پودینگ کاملا ایرانی: دیگچه مشهدی

اسمش کمی شبیه به پلوهای ایرانی پر از گوشت است اما واقعیت این است که دیگچه مشهدی در واقع یک نوع دسر است که با برنج پخته می‌شود و طعمش را از هل و گلاب و عطرش را از زعفران می‌گیرد. رزرو هتل در مشهد یعنی امتحان یک دیگچه با احتمال بالا چون بسیاری از هتل‌های مشهد (مخصوصا هتل‌های پنج ستاره) منو متنوعی از دسرهای ایرانی و سنتی دارند. دیگچه بعد از پخت، به صورت مستطیلی برش زده می‌شود و یک همراه عالی برای چای یا قهوه است. البته اگر خیلی شیرینی دوست ندارید یا طعم شیرینی زود دلتان را می‌زند، این دسر خیلی مناسب شما نیست.

شیشلیک معروف طرقبه را از دست ندهید

خیلی‌ها می‌گویند برای خوردن بهترین شیشلیک در مشهد، باید از شهر خارج شد و به شاندیز و طرقبه رفت، بعضی‌ها هم اعتقاد دارند که در رستوران‌های کوچک و سنتی در بازار هم می‌شود شیشلیک‌های خوشمزه پیدا کرد. هر چه که باشد، نباید فراموش کنید که شیشلیک یکی از غذاهای مشهدی است که آوازه‌اش از ایران هم فراتر رفته و در همه دنیا طرفدار دارد. اگر فرایند هتل ارزان در مشهد با قیمت مناسب را انجام داده‌اید و خیالتان از محل اقامت راحت است، حتما سری به رستوران‌های مشهد بزنید و سراغ شیشلیک اصیل را بگیرید. خلاصه بدون تجربه طعم یکی از محبوب‌ترین کباب‌های دنیا از مشهد خداحافظی نکنید!

آش ماستی مشهد، یک وعده مقوی

این آش را ممکن است در شهرهای دیگر هم خورده باشید، مثلا در شیراز که دقیقا با همین مواد پخته می‌شود اما امتحان کردنش به روش سنتی مشهدی هم خالی از لطف نیست. این آش کاملا گیاهی است و از  لپه، سیر، ماست، پیاز، شوید خشک، نعنا، برگ بو، ادویه و زعفران پخته می‌شود (بعضی‌ها سینه مرغ را هم به آن اضافه می‌کنند). به دلیل ماهیت سبکش، آش ماستی مشهد را سر بیشتر سفره‌ها به عنوان پیش‌غذا یا عصرانه پیدا خواهید کرد یا در آش‌فروشی‌ها می‎‌توانید یک کاسه از آن را به عنوان یک غذای فوری میل کنید. البته از ارزش‎های این غذا چیزی کم نمی‌شود! بعد از رزرو هتل ارزان در مشهد قیمت مناسب روی نقشه بگردید و رستوران‌های سنتی اطراف را پیدا و خودتان را به یک عصرانه مقوی دعوت کنید.

پلو مخلوط مشهدی، یک غذا برای عاشقان برنج.

آخر کدام غذا استامبولی است و کدام یکی لوبیاپلو؟ آیا توی لوبیاپلو باید گوشت ریخت؟ پس آن غذایی که گوجه فرنگی و سیب زمینی دارد و با برنج پخته می‌شود اسمش چیست؟ بگذارید یک گزینه دیگر را هم وارد این مسابقه کنیم: پلو مخلوط مشهدی. این غذا را می‌شود ترکیبی از استامبولی و لوبیاپلو به حساب آورد که البته با گوشت قلقلی سرو می‌شود. مشهدی‎ها در پخت این غذا از هویج، پیاز، گوجه فرنگی و رب استفاده می‏کنند و ادویه‌های سنتی به آن می‎‌زنند. فرایند رزرو هتل ارزان در مشهد با قیمت مناسب را انجام دهید و آماده خوردن یکی از خوشمزه‎‌ترین پلوهای ایرانی عمرتان شوید!

حتما لیست اتاق های ارزان مشهد در اسنپ روم را ببینید.

Rate this post

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*