دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر

تا به حال در مورد بزرگ ترین دریاچه مصنوعی ایران چیزی شنیده اید؟ دریاچه چیتگر بزرگ ترین دریاچه مصنوعی است که در تهران قرار دارد. ادامه مطلب

تا به حال در مورد بزرگ ترین دریاچه مصنوعی ایران چیزی شنیده اید؟ دریاچه چیتگر بزرگ ترین دریاچه مصنوعی است که در تهران قرار دارد. این دریاچه یکی از محل های تفریحی در شهر تهران است که می توانید یک شب سرگرم کننده را به خوشی در آن بگذرانید. در میان هیاهوی زندگی در شهر تهران، قطعاً به سفرهای یک روزه نیاز دارید و دریاچه چیتگر یکی از آن جاهایی است که در مدت زمان کوتاه هم می توانید از تفریحات آن استفاده کنید. این مجتمع تفریحی بین برج های غرب تهران قرار دارد و با توجه به وجود حجم زیاد آب، آب و هوای آن هم نسبت به تهران خنک تر است. اگر قصد بازدید از دریاچه چیتگر را دارید، در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی امکانات کامل آن بپردازیم.

معرفی دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر که با نام دریاچه خلیج فارس هم شناخته می شود، یکی از بزرگ ترین دریاچه های مصنوعی در ایران است. این دریاچه با توجه هب این که بزرگ و پر آب است، آب و هوای این منطقه را کمی نسبت به تهران خنک تر کرده است. همچنین نقش بسیار مهمی در کم کردن آلودگی شهر تهران داشته است و در حال حاضر هم امکانات تفریحی بسیار زیادی در آن قرار دارد. جالب است بدانید که روزانه افراد زیادی برای بازدید از این منطقه تفریحی به آن جا می روند. شما هم می توانید یک روز تعطیل را به همراه دوستان یا خانواده خود به دریاچه چیتگر بروید و از حضور در آن ها لذت ببرید.

دریاچه چیتگر در محیطی با ۱۳۰ هکتار ایجاد شده است و در مجاورت آن یک مجموعه تفریحی بزرگ با مساحت ۱۲۰ هکتار ساخته شده است. شاید برایتان جالب باشد که ایده ساخت این دریاچه به سال ۱۳۴۷ بر می گردد اما ساخت آن سال ها بعد انجام شده است. ساخت این دریاچه در سال ۱۳۸۲ شروع شد و در سال ۱۳۸۹ هم به پایان رسید. در نهایت در اردیبهشت ۱۳۹۲ افتتاح شد و در اختیار عموم مردم قرار گرفت. امکانات تفریحی این دریاچه بسیار زیاد هستند و حتی اگر نخواهید هزینه کنید، پیاده روی دور دریاچه می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند. پارکینگ، سرویس بهداشتی، غرفه‌ های خوراکی، نمازخانه، آب ‌نمای موزیکال، آلاچیق و… از مهم ترین امکانات این دریاچه هستند.

دریاچه چیتگر کجا قرار دارد؟

دریاچه چیتگر یکی از جاهای دیدنی و زیبا در تهران محسوب می شود که در غرب آن قرار گرفت است. این دریاچه در شمال پارک جنگلی چیتگر قرار دارد و شما می توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. در این منطقه نه تنها دریاچه چیتگر، بلکه بخش های تجاری دیگری هم وجود دارد که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب می کند. ایران مال یکی از بزرگ ترین پروژه های تجاری در نزدیکی دریاچه چیتگر است که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. دریاچه از از جنوب به بزرگ راه همدانی (حکیم)، از شمال به بزرگ راه همت، از شرق به بزرگ راه آزادگان و از غرب به بافت مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران راه دارد. شما می توانید با خودروی شخصی، مترو و اتوبوس به این دریاچه بروید و از حضور در آن نهایت لذت را ببرید.

امکانات دریاچه چیتگر کدام هستند؟

اگر قصد رفتن به دریاچه چیتگر را دارید، بهتر است با امکاناتی که در این منطقه در اختیار شما قرار دارد آشنا شوید. سپس برای بازدید از آن ها برنامه ریزی کنید تا بتوانید از بازدید آن ها نهایت لذت را ببرید. در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی بهترین امکاناتی که در دریاچه چیتگر می توانید به آن دسترسی داشته باشید بپردازیم:

قایق سواری

یکی از تفریحات بسیار عالی و دوست داشتنی در دریاچه چیتگر قایق سواری است! شما می توانید از اسکله غربی و شرقی این دریاچه برای این تفریح استفاده کنید. جالب است بدانید که در این دریاچه ماهی ها و پرنده ها وجود دارند که لذت قایق سواری را دو چندان می کند. هنگام سوار شدن به قایق جلیقه نجات در اختیار شما قرار می گیرد تا با خیالی آسوده از این تفریح استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که سوار قایق شدن برای افراد بالای ۹۰ کیلوگرم، کودکان زیر ۱۴ سال به تنهایی و خانم های باردار ممنوع است. همچنین قایق های پدالی هم وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

ماهی گیری

ماهی گیری یکی از تفریحات بسیار هیجان انگیزی است که شاید به آن علاقه داشته باشید! در بخشی از دریاچه چیتگر شما می توانید ماهی گیری کنید. در این بخش به شما تجهیزات کافی داده می شود و می توانید از ماهی گیری کردن لذت ببرید. البته اگر اهل تهران هستید و وسایل ماهی گیری دارید، می توانید به عنوان عضو ویژه در این بخش ثبت نام کنید. در این صورت هزینه یک روز کامل ماهی گیری کردن ۴۰ هزار تومان است که به صرفه جویی در هزینه های شما کمک زیادی می کند.

دوچرخه سواری

اگر به دوچرخه سواری علاقه دارید و می خواهید دور دریاچه را با دوچرخه دور بزنید، در چیتگر می توانید دوچرخه اجاره کنید. البته علاوه بر آن پیست دوچرخه هم وجود دارد و شما می توانید در آن جا هم دوچرخه سواری کنید. در این بخش می توانید دوچرخه دنده ای یا برقی تهیه کنید و از دوچرخه سواری خود لذت ببرید. بخش های ورودی غربی و شرقی دریاچه امکان اجاره دوچرخه دارد و هزینه آن هم بستگی به نوع دوچرخه خواهد داشت. البته باید حواستان باشد که در مدت زمان مقرر دوچرخه را تحویل بدهید تا هزینه بیشتری از شما به عنوان جریمه گرفته نشود.

ساحل سنگی

یکی از بخش های بسیار زیبا و دیدنی در چیتگر ساحل سنگی آن است. این بخش زیباترین و بهترین بخش دریاچه چیتگر محسوب می شود و افراد زیادی از آن استفاده می کنند. در این بخش می توانید مرغابی ها و اردک هایی که در نزدیکی آن شنا می کنند را ببینید و از دیدن آن لذت ببرید. تنها بخشی از دریاچه که خبری از نرده و محافظ نیست، همین بخش است. شما می توانید نزدیک آب شوید و حتی در آن آب بازی کنید.

ساحل شنی

بخش دیگری از دریاچه چیتگر که منظره ای بسیار دیدنی و جذاب برای شما ایجاد شده است، ساحل شنی آن است. این بخش حدود ۳۰۰ متر مربع وسعت دارد و محیطی سالم برای تفریح کردن است. البته این بخش مختص به کودکان است و می توانید کودک خود را برای بازی و تفریح به آن جا ببرید. در این بخش وسایل بازی هم وجود دارد تا حوصله کودک شما سر نرود! از مهم ترین وسایل بازی آن می توان به وسایل بازی پلاستیکی، محیط سرپوشیده و وجود فضای شست‌ و ‌شو پس از بازی اشاره کرد. این بخش برای کودکان ۲ تا ۶ سال ایجاد شده است.

شهربازی

یکی دیگر از بخش هایی که می توانید خودتان را سرگرم کنید، شهربازی است. این شهر بازی توسط کشورهای خارجی نظیر آلمان، هلند و ایتالیا ساخته شده است. بنابراین در آن می توانید وسایل بازی بسیار مهیجی را ببینید؛ چرا که بروزترین وسایل بازی دنیا در آن قرار دارد. از مهم ترین آن ها می توان به سافاری پارک وحشت، پیست پرش در آسمان، چرخ و فلک بزرگ دریاچه و… اشاره کرد که بسیار جذاب هستند. این وسایل بازی در شرق و غرب دریاچه قرار گرفته اند و شما می توانید به همراه دوستان و خانواده در آن سرگرم شوید و محدودیت سنی خاصی برای آن وجود ندارد.

کارتینگ

اگر از افرادی هستید که به کارتیگ علاقه دارید و می خواهید در یک محیط جذاب با این تفریح بپردازید، در دریاچه چیتگر این تفریح هم وجود دارد. شما می توانید سرعت، هیجان و لذت را در مجموعه کارتینگ دریاچه چیتگر تجربه کنید. این پیست از بهترین پیست هایی است که در ایران قرار دارد و مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شده است. شما با تهیه بلیط می توانید چند دقیقه ای را به این تفریح جذاب و لذت بخش بپردازید و از محیط آن نهایت لذت را ببرید.

سرزمین بازی و جایزه

یکی دیگر از تفریحاتی که در دریاچه چیتگر وجود دارد، سرزمین بازی و جایزه است. این سرزمین برای کودکان ایجاد شده است و شما می توانید کودک خود را در آنجا به بازی مشغول کنید. این مجموعه سرپوشیده است و ۱۰ بازی گوناگون دارد. با پرداخت هزینه هر بازی می توانید چند دقیقه ای را به همراه کودک خود سرگرم شوید تا از آن لذت ببرند.

اسکیت هوایی

یکی دیگر از تفریحاتی که در مجموعه چیتگر وجود دارد، اسکیت هوایی است. این بازی از بروزترین وسایلی است که در شهربازی چیتگر به چشم می خورد؛ هیجان، آزاد شدن آدرنالین در بدن و لذت از مهم ترین مواردی هستند که در این منطقه تجربه می کنید. این دستگاه یو شکل به صورت کاملاً استاندارد ساخته شده است و جای نگرانی نیست. ظرفیت آن هم به صورت دو کابین ۸ نفره است که می توانید نهایت لذت را از بازی در آن ببرید.

پیست پرش در آسمان

یکی از تفریحاتی که در بخش شمالی دریاچه چیتگر قرار گرفته است، پیست پرش است. این پیست به لطف کفپوش های پلیمری ایجاد شده است و در هر شرایط آب و هوایی می توانید آن را تجربه کنید. جالب است بدانید که این وسیله تفریحی توسط کشورهای ایتالیا و هلند ایجاد شده است و قطعاً استانداردهای لازم را دارد. حس این تفریح درست مانند حس تیوب سواری روی برف است که قطعاً می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. ارتفاع این سرسره تقریباً زیاد است که در نهایت شما روی یک تشک بادی بزرگ پرت می شوید.

هرم هیجان

هرم هیجان در واقع یک سینمای ۶ بعدی در دریاچه چیتگر بوده که محصولی از کشور آلمان است. در هرم هیجان شما به صورت ۴ نفره وارد کابین مخصوص می شوید و از تفریح آن نهایت لذت را خواهید برد. کابین در ارتفاع ۲ متری در هوا معلق است و حس جذابی در شما ایجاد می کند. همچنین افکت های جذابی نظیر طوفان، رعد و برق، باران، مه و غبار و جلوه ‌های ویژه بصری در انتظار شما است تا بتوانید نهایت لذت و هیجان را در آن تجربه کنید.

سافاری پارک وحشت

به دنبال تفریحی هستید که ترس و هیجان را با هم تجربه کنید؟ سافاری پارک وحشت گزینه بسیار مناسبی است. در سافاری پارک وحشت می توانید یک گردش نفس گیر که تنها ۷ دقیقه طول می کشد تا لذت شما به اوج برسد را تجربه خواهید کرد. در این سافاری می توانید نمادهایی از وحشت، جلوه های ترسناک، پیچ و خم مسیر و… را تجربه کنید. پیشنهاد می شود این مورد را به همراه دوستان خورد بروید تا بتوانید از کنار هم بودن نهایت لذت و ترس را تجربه کنید.

چرخ و فلک

یکی دیگر از تفریحات آرامی که به درد افراد آرام می خورد، چرخ و فلک دریاچه چیتگر است. این چرخ و فلک ۴۰ متر ارتفاع دارد و می توانید با سوار شدن به آن دریاچه چیتگر را به صورت کامل از بالا مشاهده کنید. همچنین اگر به دنیا این هستید که خاطره ثبت کنید، می توانید هنگام رسیدن به بالاترین نقطه تصاویر سلفی بگیرید تا برای همیشه خاطرات این لحظه ثبت شود. این چرخ و فلک از بلندترین و جذاب ترین چرخ و فلک هایی است که در ایران وجود دارد.

سرسره سقوط آزاد

اگر به دنبال یک تفریح با هیجان بسیار بالا هستید، سرسره سقوط آزاد را به شما پیشنهاد می کنیم. از سرسره موج خروشانی با ارتفاع ۲۴ متر است و طول آن هم به ۸۰ متر می رسد. از مهیج ترین سرسره هایی که در خاورمیانه قرار دارد، همین سرسره است که می توانید از آن نهایت لذت را ببرید. برای سوار شدن به آن مت مخصوصی به شما داده می شود تا هیچ نیازی به آب نداشته باشید. سرعت آن هم مناسب است تا هیجان بیشتری را تجربه کنید.

رول گلایدر

آخرین وسیله تفریحی که در دریاچه چیتگر قرار دارد، رول گلایدر یا زیپ لاین است. این زیپ لاین اولین زیپ لاین ریلی در ایران محسوب می شود که پیچ و خم زیادی را می توانید در آن تجربه کنید. طول آن ۱۲۰ متر است و هیجان بسیار زیادی دارد. بنابراین اگر می خواهید آدرنالین خود را بالا ببرید و نهایت لذت و هیجان را تجربه کنید می توانید از این وسیله تفریحی استفاده کنید. ارتفاع این زیپ لاین ۱۴ متر است و شباهت بسیار زیادی به ترن هوایی دارد. شما می توانید هیجان بسیار زیادی را هنگام پرواز با این وسیله تفریحی تجربه کنید و به همراه دوستان خود از تفریح در دریاچه چیتگر لذت ببرید.

بام لند؛ مجموعه تجاری و تفریحی در چیتگر

اگر به دریاچه چیتگر می روید، شاید نام بام لند به گوشتان بخورد! بام لند یکی از مراکز تجاری – تفریحی است که در نزدیکی دریاچه چیتگر واقع شده است. در این مجموعه شما می توانید کافه و رستوران های جذابی و خوبی را ببینید و از امکانات آن نایت استفاده ار ببرید. در بام لند تفریحات مختلفی هم در اختیار شما قرار دارد که می توانید متناسب با نیاز خود یک یا چند مورد از آن ها را تجربه کنید. مهم ترین امکانات آمفی ‌تئاتر روباز، مسیر پیاده ‌روی، ماهی گیری، مجموعه تفریحی کودکان، قایق سواری، مجموعه وی ‌آر لند و… هستند که در ادامه به بررسی مختصر آن ها می پردازیم:

شهربازی سرپوشیده کیدز گاردن

اولین جایی که در بام لند شهرت زیادی دارد و می تواند یک گزینه مناسب برای تفریح کودکان شما باشد، شهر بازی سرپوشیده کیدز گاردن است. در این شهر بازی وسایل بازی بسیار زیادی وجود دارد و می تواند کودک شما را چندین ساعت سرگرم کند؛ البته محدودیتی هم وجود دارد و محدود آن، این است که نهایتاً می توانید برای یک ساعت از امکانات این مجموعه استفاده کنید. ترامپولین، فوتبال دستی کودکان، ایرهاکی، پل معلق، اتاق موانع، سرسره و… از مهم ترین امکاناتی است که در این مجموعه وجود دارد.

آدرس شهربازی بام لند چیتگر: انتهای اتوبان همت غرب، ضلع شرقی دریاچه چیتگر، مجتمع تجاری بام لند، ورودی A

تشک پرش آزاد

یکی دیگر از بخش هایی که در مجموعه بام لند وجود دارد، تشک پرش آزاد است. این مجموعه ورزشی در بام لند قرار گرفته است و می توانید سقوط آزاد روی تشک را تجربه کنید. اگر از جمله کسانی هستید که عاشق آزاد شدن آدرنالین در بدن هستید و می خواهید با هیجان خودتان را تخلیه کنید، تشک پرش آزاد گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. این مجموعه به این صورت است که بالای سکو قرار می گیرید و خودتان را روی تشک پرت می کنید. هیجان، لذت و جذابیت از جمله ویژگی های این تفریح بام لند هستند و پیشنهاد می کنیم آن را تجربه کنید.

اسکای فلایر

اسکای فلایر در واقع یک تاپ زنجیری بلند است و از جذاب ترین وسایل تفریحی و بازی در بام لند محسوب می شود. اگر شما هم عاشق بالا رفتن آدرنالین در بدنتان هستید و می خواهید نهایت هیجان را تجربه کنید، اسکای فلایر گزینه بسیار مناسبی است. این مجموعه در واقع بزرگ ترین تاب زنجیری تهران محسوب می شود و شامل دو کابین است. در دو کابین جمعاً ۲۴ نفر نشسته و تا ارتفاع ۲۵ متر بالا می رود و البته می چرخد. در بالا نه تنها هیجان به سراغ شما می آید، بلکه می توانید چشم انداز بسیار زیبایی از دریاچه چیتگر را مشاهده کنید و لذت ببرید.

فوتبال دستی

یکی دیگر از تفریحاتی که در بام لند تهران قرار دارد، فوتبال دستی است. البته این فوتبال دستی با فوتبال دستی هایی که تا کنون بازی کرده اید فرق می کند! به جای آدمک ها، خود افراد وارد آن می شوند و می توانید یک تفریح شاد و به یاد ماندنی را تجربه کنید. این بازی برای افراد بالای ۸ سال مناسب است و مدت زمان آن برای هر بار پرداخت هزینه ۳۰ دقیقه است که البته می توانید تمدید کنید.

بخش VR

یکی دیگر از تفریحاتی که در بام لند چیتگر قرار دارد، بخش VR است. در این جا شما می توانید با زدن عینک های دیجیتال واقعیت مجازی، به تماشای تصاویر باکیفیت و ۳۶۰ درجه بپردازید. شما می توانید بازی های مختلفی را در آن تجربه کنید؛ از صعود و اسکی روی قله گرفته تا قایق سواری. همه چیز سه بعدی و ظاهرا واقعی است و می توانید نهایت لذت را تجربه کنید. همچنین امکان استفاده از ماژول ماز هم وجود دارد که بتوانید بازی خود را کنترل کنید. لازم به ذکر است که این بخش به دو بخش بازی های وی ار و سینمای وی ار تقسیم می شود و می توانید از هر دوی آن ها استفاده کنید.

شهر بادی

یکی دیگر از بازی هایی که در بام لند وجود دارد، شهر بادی است. در این شهر شما می توانید ۳ بازی جذاب فوتبال حبابی، دارت بادی و فوتبال صابونی را تجربه کنید. فوتبال حبابی یکی از بازی های گروهی و بسیار جذابی است که در آن لباسی به شکل حباب بر تن می کنید و به فوتبال بازی کردن می پردازید. این بازی به صورت گروهی و ۶ نفره انجام می شود؛ البته خانم ها و آقایان نمی توانند به صورت هم زمان در یک بازی حضور داشته باشند. محدودیت دیگری که برای فوتبال حبابی وجود دارد، محدودیت قد است که حداقل باید ۱۱۵ سانتی متر باشید تا بتوانید بازی کنید.

دسترسی به مجموعه چیتگر

اگر قصد دارید به دریاچه مترو بروید، راه های مختلفی برای دسترسی به آن وجود دارد. اولین راه استفاده از خودروی شخصی است و می توانید با خودروی شخصی خود به آن جا بروید. سپس خودروی خود را در پارکینگ مجموعه پارک کنید و پس از کمی پیاده روی، بخش کنار دریاچه چیتگر بروید. البته تنها راه دسترسی به دریاچه چیتگر خودروی شخصی نیست و با کمک امکانات حمل و نقل عمومی هم می توانید به آن جا دسترسی پیدا کنید.

اگر قصد دارید با مترو به دریاچه چیتگر بروید، می توانید وارد یکی از قطارهای خط صادقیه – گلشهر شوید و در ایستگاه مترو چیتگر پیاده شوید. این ایستگاه داخل منطقه چیتگر قرار دارد و به تمام بخش های این منطقه نزدیک است. البته کمی پیاده روی دارد اما آن قدر زیاد نیست که برای رسیدن به دریاچه چیتگر اذیت شوید.

یکی دیگر از راه های رسیدن به دریاچه چیتگر استفاده از اتوبوس است. شما با استفاده از اتوبوس هم می توانید به دریاچه چیتگر دسترسی داشته باشید. باری این کار کافی است پایانه اتوبوس صادقیه از اتوبوس شهرک دریا استفاده کنید. پس از حدود ۳۰ دقیقه شما به دریاچه چیتگر می رسید و می توانید از امکانات این دریاچه نهایت لذت را ببرید.

چیتگر؛ محلی برای تفریح یک روزه در تهران

دریاچه چیتگر یکی از جاهای دیدنی و زیبا شهر تهران محسوب می شود. علاوه بر ساکنان تهران، برای افرادی که مسافر تهران هستند هم این دریاچه بسیار جذاب و دیدنی است. شما می توانید یک روز را به بازدید از این منطقه اختصاص دهید و از امکانات آن نهایت لذت را ببرید. اگر فرصت کافی ندارید، حداقل یک نصف روز را برای دیدن ساحل دریاچه چیتگر و امکانات بام لند اختصاص دهید تا از امکاناتی که در اختیار شما قرار گرفته است لذت ببرید.

اگر از شهرهای دیگر به تهران می آیید و مسافر این شهر هستید، نیاز به یک اقامتگاه مناسب دارید. اسنپ روم به شما کمک می کند تا بتوانید اقامتگاه مناسب خود را پیدا کنید و به صورت آنلاین رزرو کنید. انواع اقامتگاه ها در اسنپ روم وجود دارند و می توانید بدون مراجعه حضوری رزرو خود را انجام دهید و تنها برای دریافت اقامتگاه به موقعیت اقامتگاه خود بروید.

سوالات متداول

دریاچه چیتگر کجاست؟

دریاچه چیتگر، دریاچه‌ای مصنوعی در شمال غرب تهران است که در شمال پارک جنگلی چیتگر قرار دارد. این دریاچه از جنوب به بزرگراه همدانی (حکیم)، از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه آزادگان و از غرب به بافت مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران محدود می‌شود.

ساعت کاری چیتگر چگونه است؟

از ۶ صبح تا ۱۲ شب و برای عموم آزاد است.

دریاچه چیتگر

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*