دره ستارگان

دره ستارگان

دره ستارگان قشم و سفر به آن اگر از افرادی هستید که در سفر به مناطق مختلف دوست دارید از پدیده های زمین شناسی بازدید ادامه مطلب

دره ستارگان قشم و سفر به آن

اگر از افرادی هستید که در سفر به مناطق مختلف دوست دارید از پدیده های زمین شناسی بازدید کنید، دره ستارگان قشم یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود. در واقع دره ستارگان قشم یکی از پدیده های منحصر به فرد زمین شناسی است که در قشم قرار دارد. این دره، در فهرست عجایب ۷ گانه قشم قرار دارد و جالب است بدانید که قدمتی میلیون ساله دارد. اما چرا باید از دره ستارگان قشم بازدید کرد و چه رازهایی در مورد آن وجود دارد؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل این موضوع بپردازیم تا ببینید که این دره ارزش دیدن دارد یا نه.

دره ستارگان قشم کجاست؟

دره ستارگان قشم یکی از دیدنی های جزیره هرمز محسوب می شود که در ضلع شمالی قشم قرار گرفته است. این منطقه دیدنی در نزدیکی روستایی با نام برکه خلف قرار دارد. بنابراین برای دیدنی این منطقه ابتدا باید به شهر قشم سفر کنید و سپس به طرف ساحل جنوبی جزیره بروید. پس از آن، به روستای برکه خلف بروید و در  کیلومتری ساحل جنوبی جزیره دره ستارگان قشم را مشاهده خواهید کرد. زیبایی های این منطقه از همان دور هم معلوم است و هنگامی که به نزدیکی آن برسید، جلوه های زیبای آن که حاصل از فرسایش است، به شما نمایش داده می شود.

  • زمان بازدید: در نیمه اول از ساعت هشت صبح تا هفت عصر و نیمه دوم سال از هشت صبح تا هشت شب
  • هزینه بازدید: ۵۰۰۰ تومان برای اتباع ایرانی
  • آدرس: جزیره قشم، روستای برکه خلف

بنابراین شما می توانید برای بازدید از آن برنامه ریزی کنید و نهایت لذت را ببرید.

برای سفر به قشم و بازدید از دره ستارگان بهتر است اقامتگاهی را در محل مناسب رزرو کنید. در اسنپ روم می توانید انواع اقامتگاه را در هر لوکیشنی از قشم یا هر شهر دیگری که دوست دارید رزرو کنید و سپس به سمت قشم حرکت کنید.

دره ستارگان قشم، یک جاذبه زیبا و دیدنی!

یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی که در قشم وجود دارد، دره ستارگان آن است. بومی های این منطقه اعتقاد دارند که این دره از برخورد یک ستاره یا شهاب سنگ به زمین اتفاق افتاده است. این مسئله باعث شده تا سنگ و خاک به هوا پرتاب شود و در نهایت این دره شکل بگیرد. به همین دلیل است که این دره به نام دره ستارگان شناخته می شود. البته در حال حاضر همه ما می دانیم که برخورد شهاب سنگ احتمالاً نتواند چنین منطقه ای را ایجاد کند و باید به دنبال یک دلیل علمی و واقعی باشیم.

واقعیت تشکیل این منطقه، این است که در طی میلیون ها سال، این منطقه مورد فرسایش آب، باد و فشارهای وزنی طبقه های بالایی قرار گرفته است. همین مسئله باعث شده تا بخش هایی که مقاومت کمتری داشته اند، پایین تر بروند و بخش هایی که مقاومت بیشتر داشته اند، در سطح بالاتری باقی بماند. قدمت این محل به حدود ۲ میلیون سال قبل بر می گردد که بسیار طولانی است. بنابراین زمان کافی برای شکل گیری چنین منطقه ای وجود داشته است که در حال حاضر محل بسیار زیبایی را تشکیل داده است. اشکال هندسی این منطقه هم از جنس ماسه و سنگ و سیمان آهکی است.

جالب است بدانید که دیواره های این دره جنس های مختلفی دارند؛ در واقع دو جنس وجود دارد که جنس اول لایه ضخیم و نرم است و جنس دوم لایه نازک و سخت است. لایه سست که در زیر قرار دارد، به سرعت تخریب می شود اما لایه رویی که محکم است در برابر تخریب و فرسایش مقاوم است. در این دره ستون هایی به شکل سوزنی و باریک وجود دارد که دلیل آن سیلاب آب های بارانی فصلی است. لایه های برخی از جاهای دره ستارگان مقاومت آن بسیار کم شده است و با راه رفتن انسان هم ممکن است بشکند. بنابراین هنگام راه رفتن روی آن ها باید حواستان باشد که به خودتان و زمین این منطقه آسیب وارد نکنید.

دره ستارگان قشم در شب

دره ستارگان قشم یکی از جاذبه های دیدنی است که بسیار هم رازآلود است. این دره صخره های بسیار زیبا و باشکوهی دارد که آرامش حاصل از آن به یاد ماندنی است. در واقع گردشگران هنگامی که به این منطقه قدم می گذراند، متوجه آرامش بی نهایت آن می شوند. شما می توانید به عنوان گردشگر این منطقه، ساعت های غرق در این شاهکار آفرینش باشید و از آن لذت ببرید. جالب است بدانید که شب های این منطقه مهتابی هستند و تاریکی مطلق در این منطقه معنی ندارد. ستاره ها کاملاً دیدنی و زیبا هستند و می توانید با نگاه کردن به آسمان بالا سر خود، ستاره های پرنور را در این دره مشاهده کنید. این ستاره ها به دلیل تمیزی هوای این منطقه کاملاً نزدیک به شما به نظر می رسند و زیبایی آن دو چندان است.

دره ستارگان پر ستارگانی است که در تاریکی شب می درخشند و شما می توانید آسمان پرنوری را ببینید. البته بعضی شب ها هم هوای ابری و غبار به شما اجازه نمی دهد که ستاره ها دیده شود اما در شب هایی که آسمان صاف است، می توانید ستارگان را ببینید. کافی است روی صخره ها دراز بکشید  و ساعت ها به ستارگان خیره شوید. جذابیتی که هیچ وقت فراموش نمی شود و می توانید همیشه آن را در گوشه ای ذهن خود داشته باشید.

صدای پیچیدن باد در دره ستارگان و افسانه وجود جن در آن

یکی از اعتقاداتی که بومیان این منطقه دارند، این است که این صخره جایی است که در آن جن و ارواح زندگی می کنند. این اعتقاد بر اساس افسانه های قدیمی به وجود آمده است که جن ها شب ها در آن رفت و آمد می کنند. اما دلیل آن که قدیمی ها و حتی بومیان فعلی چنین دیدگاهی دارند، چیست؟ دلیل آن، صداهای عجیب و غریبی است که شب ها در این منطقه می پیچد. بومیان معتقدند که این صداها توسط جن و ارواح تولید می شود و در نهایت به گوش ما انسان ها می رسد. به همین دلیل توصیه می کنند که شب ها به دره ستارگان نروید تا ترس بر شما غلبه نکند.

اما واقعیت این است که این صداها حاصل از پیچیدن بود در روزنه ها و حفره های این منطقه است! چرا که این منطقه پر از صخره و حفره است و معمولاً شب ها به دلیل باز بودن محیط، نسیم کوچکی می وزد. همین مسئله باعث می شود تا صدای باد در حفره ها بپیچد و در نهایت صداهای عجیب و غریبی تولید کند. پس خبری از جن و ارواح نیست و دلیل آن همان چیزی است که زمین شناسان به آن رسیده اند. با این حال اگر تنها هستید که فکر می کنید که ممکن است بترسید، بهتر است سفر به این منطقه را در طی روز تجربه کنید، یعنی پیش از تاریک شدن هوا.

تفریحات دره ستارگان قشم کدام هستند؟

اگر به دره ستارگان قشم بروید، متوجه زیبایی این منطقه می شوید! اما آیا تنها برای دیدن زیبایی آن باید به این منطقه بروید؟ قطعاً خیر. تفریحات دیگری هم در این منطقه وجود دارد که باعث شده تا افراد زیادی برای بازدید از این منطقه به قشم بروند. اگر شما هم مسافر دره ستارگان قشم هستید، شاید کنجکاو شده اید که تفریحات این منطقه چه چیزهایی هستند. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی کامل این موضوع بپردازیم تا ببینید که چطور می تواند از تفریحات این منطقه به بهترین شکل ممکن است استفاده کرد:

گردشگری

اولین تفریحی که در دره ستارگان قشم وجود دارد، گردشگری است! دره ستارگان قشم در واقع یکی از مناطق دیدنی آن است که افراد زیادی نظرشان به آن جلب شده است. در این منطقه می توانید به گشت و گذار بپردازید و پدیده های طبیعی که در این منطقه به وجود آمده اند را مشاهده کنید. مسیر تردد با سنگ ریزه مشخص شده است؛ در واقع مسیری باریک و پهنی در گوشه کنار دره و ستون ها است. این مسیر با نظم بسیار خاصی به وجود آمده است و همین مسئله باعث جذاب تر شدن آن شده است. اگر این مسیر را ادامه دهید، به دو صخره بزرگ در ورودی دره می رسید که مانند یک دروازه بزرگ است.

تندیس های مختلفی هم در این مسیر وجود دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست! رد فرسایش هم روی آن به خوبی دیده می شود. درزهایی هم در این دیواره ها وجود دارد که ظاهری جذاب و گاهی هم ترسناک دارد! ممکن است ساعت ها محو دیدن آن شوید و از آن لذت ببرید.

عکاسی

عکاسی یکی از تفریحاتی است که در هر لوکیشنی می توان تجربه کرد اما نظرتان در مورد یک لوکیشن خاص چیست؟ لوکیشن های مختلف در شهرهای مختلف پیدا می شوند اما واقعیت این است که دره ستارگان یک پدیده منحصر به فرد است که در هیچ جایی جزء قشم نمی توانید آن را ببینید. بنابراین اگر به عکاسی علاقه دارید، این لوکیشن را به شما پیشنهاد می کنیم. می توانید عکس های بسیار خاص و منحصر به فردی بگیرید و مطمئن باشید در هیچ جای دیگر نظیر چنین عکس هایی وجود ندارد.

فرقی هم نمی کند که عکاس مدلینگ هستید یا عکاس طبیعت! در هر صورت این لوکیشن به درد شما می خورد و می توانید از آن بابت تهیه عکس های بسیار جذاب، عالی و بی نظیر استفاده کنید. به خصوص که اگر شما یک دوربین خیلی حرفه ای داشته باشید، می توانید عکس های بسیار باکیفیت و بی نظیری ثبت کنید. سعی کنید از زوایای مختلف عکس بگیرید تا بعداً بتوانید آن را به صورت حرفه ای ادیت کنید.

خرید صنایع دستی

در نزدیکی دره ستارگان قشم بومی های این منطقه حضور دارند و برای آن که بتوانند از هنر خود کسب درآمد کنند، صنایع دستی درست می کنند. صنایع دستی که رنگ و بوی این منطقه را می دهد و می تواند نظر هر کسی را به خودش جلب کند. غرفه هایی هم در این منطقه وجود دارد که در آن صنایع دستی تولید شده توسط اهالی این منطقه به فروش می رسد. کافی است به سراغ غرفه های صنایع دستی بروید و ببینید که چه چیزهای در آن وجود دارد.

برخی از صنایع دستی به درد خودتان می خورد، برخی دیگر را هم می توانید برای دوستان و آشنایان خود به عنوان سوغاتی تهیه کنید. البته در خود قشم هم می توانید از بازارها و پاساژهای قشم برای خرید های خود استفاده کنید و بهترین خریدها را انجام دهید. اما صنایع دستی که در این منطقه پیدا می شود، واقعاً منحصر به فرد و جذاب هستند.

موزه سنگ

نظرتان در مورد موزه سنگ چیست؟ موزه ها همیشه جذاب هستند. حال اگر شما به مسائل زمین و سنگ شناسی علاقه دارید، می توانید از موزه سنگ بازدید کنید. در موزه سنگ انواع سنگ ها وجود دارد که نام و ویژگی های آن هم به صورت کامل توضیح داده شده است. سنگ ها و کانی های این منطقه همگی در این موزه وجود دارند و می توانید با جنس کانی و سنگ این منطقه کاملاً آشنا شوید.

یکی از مهم ترین چیزهایی که در موزه سنگ وجود دارد، این است که دلایل شکل گیری یک منطقه هم به صورت کامل بررسی شده است. حتی صداهایی که شب ها در دره ستارگان به گوش می خورد هم دلیل علمی دارد که در موزه سنگ دره ستارگان به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته است. اگر این اطلاعات برای شما مفید است، می توانید از آن بازدید کنید.

روستای برکه خلف

یکی از جاذبه های دره ستارگان روستای برکه خلاف است! این روستا در نزدیکی دره ستارگان قرار گرفته است. در این روستا هم تفریحات و جاذبه های مختلفی وجود دارد. مثلاً شما می توانید لباس های محلی بپوشید و با آن عکس بگیرید. همچنین می توانید از سوغات و غذاهای محلی این منطقه استفاده کنید و لذت ببرید. همه چیز در این روستا در اختیار شما قرار دارد تا بتوانید یک سفر دلنشین و فراموش نشدنی را تجربه کنید.

یکی از مهم ترین ویژگی این روستا بر خلاف بسیاری از روستاهای دیگر این است که در آن حتی یک ذره زباله هم پیدا نمی کنید! دلیل آن، این است که  زنان محلی از قدیم هفته ای یک الی دو بار کل روستا را تمیز می کنند. شما می توانید از قدم زدن در کوچه های تمیز این روستا لذت ببرید. همچنین در گوشه ای روستا همان لباس های رنگی که اشاره کردیم وجود دارد. شما می توانید آن را خریداری کنید یا برای عکاسی، اجاره کنید.

شتر سواری

در اطراف دره ستارگان افرادی حضور دارند که به ازای پرداخت هزینه به شما اجازه می دهند شترسواری کنید. شترسواری می تواند یکی از تفریحات لذت بخش در این منطقه به حساب بیاید که با کمترین هزینه می توانید آن را تجربه کنید. حتی اگر به دنبال عکاسی هستید، می توانید از شترها برای گرفتن عکس های جذاب و بی نظیر استفاده کنید.

بهترین زمان برای سفر به دره ستارگان قشم کدام فصل است؟

دره ستارگان در جزیره قشم وجود دارد و برای آن که ببینید بهترین زمان برای سفر به دره ستارگان چه زمانی است، باید به دنبال بهترین زمان سفر به چشم باشید. در فصل های گرم سال، هوای قشم گرم است و رطوبت هوا هم شما را اذیت می کند. بنابراین بهتر است سفر به قشم در فصل های بهار و تابستان را فراموش کنید! چرا که گرما و رطوبت هوا به حداکثر می رسد و چالش های زیادی برای شما ایجاد می کند. بهتر است فصل های دیگری که آب و هوا و همچنین رطوبت مساعد است را برای سفر انتخاب کنید و از آن نهایت لذت را ببرید.

البته اگر قصد دارید اوایل بهار سفر کنید، هوا هنوز خیلی گرم نشده است! مثلاً در فروردین و حتی اوایل اردیبهشت آب و هوای این منطقه مساعد است و می توانید از سفر به آن نهایت لذت را ببرید. اگر زمان لازم برای سفر در پاییز و زمستان به قشم را دارید، پیشنهاد می کنیم حتماً در این فصل ها سفر کنید! چرا که بهترین آب و هوا در این فصل ها است و شما اذیت نمی شوید. همچنین لازم است بدانید که در این فصل ها رطوبت هوا کم است و اذیت نمی شوید.

مسیر دسترسی به دره ستارگان چگونه است؟

برای سفر به دره ستارگان از هر شهر ایران می توانید به آن جا بروید. پیش از هر چیزی باید سعی کنید خودتان را به بندر عباس برسانید. سپس از طریق راه دریایی به قشم بروید! فرقی هم نمی کند که با ماشین شخصی سفر می کنید یا با وسایل حمل و نقل عمومی. پس از سفر به قشم، کافی است خودتان را به سمت جنوب شرقی جزیره برسانید. دره ستارگان قشم در نزدیکی روستای برکه خلف واقع شده است و می توانید از سفر به آن لذت ببرید.

راه های دسترسی برای ماشین شخصی یا ماشین های حمل و نقل عمومی به صورت دریایی است. اما اگر شما به صورت هوایی و از طریق هواپیما قصد سفر به قشم را دارید، می توانید مستقیم به قشم سفر کنید. چرا که قشم فرودگاه بین المللی دارد و شما می توانید برای سفر هوایی از آن استفاده کنید.

پرسش های متداول در مورد دره ستارگان قشم

اگر قصد سفر به قشم را دارید، چند سوال مهم وجود دارد که ممکن است سوال شما هم باشد. در این بخش از مقاله سوالات متداول در مورد قشم را بررسی می کنیم تا اگر سوال شما بود، پاسخ خود را پیش از سفر به قشم گرفته باشید:

دره ستارگان قشم کجاست؟

دره ستارگان قشم در جنوب شرقی جزیره است؛ در واقع در نزدیکی روستای برکه خلف قرار گرفته است.

نحوه شکل گیری دره ستارگان چگونه بوده است؟

علت شکل گیری دره ستارگان، فرسایش توسط آب، باد و فشارهای وزنی است.

بهترین زمان برای سفر به دره ستارگان کی است؟

بهترین زمان فصل های خنک سال است! شما می توانید در اوایل بهار، پاییز و زمستان به این جزیره سفر کنید.

در دره ستارگان قشم جن وجود دارد؟

بر اساس افسانه ها، شب صداهای عجیب و غریب به گوش می رسد. دلیل آن این است که محل زندگی اجنه و ارواح بوده است. اما محققان علت این صدا را پیچیدن صدای باد در میان صخره ها می دانند.

اگر قصد سفر به قشم را دارید، بهتر است پیش از سفر به فکر رزرو اقامتگاه باشید! اما چطور؟ اسنپ روم در کنار شما است تا به راحتی بتوانید اقامتگاه مناسبی برای خودتان رزرو کنید. رزرو اقامتگاه در اسنپ روم به صورت آنلاین است که پس از دیدن اطلاعات و تصاویر واقعی از اقامتگاه ها می توانید بهترین گزینه را برای خودتان رزرو کنید.

دره ستارگان

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*