بهترین کافه های تهران

بهترین کافه های تهران [لیست کامل]+عکس و آدرس (۱۴۰۱)

خوشبختانه امروزه و به خصوص در سالیان اخیر راه اندازی کافه های گوناگون با ویژگی های مختلف در تهران رواج پیدا کرده است. پس طبیعی ادامه مطلب

خوشبختانه امروزه و به خصوص در سالیان اخیر راه اندازی کافه های گوناگون با ویژگی های مختلف در تهران رواج پیدا کرده است. پس طبیعی است که معرفی بهترین کافه های تهران فرصت و مجال بیشتری می خواهد و هر چه کنیم ممکن است تعداد زیادی از قلم بیفتند.

علاوه بر افزایش تعداد کافه ها در تهران، به نظر می رسد استقبال پایتخت نشین ها هم به کافه ها بیشتر شده است. کافه ها می توانند مکانی برای رهایی از روزمرگی و مشکلاتی باشند که ما همه روزه با آنها سروکار داریم.

بسیاری از مردم به خصوص جوان ها برای تجربه کردن اوقات خوش و لذتبخش کافه ها را انتخاب می کنند. از آنجا که خوشبختانه تنوع کافه های تهران تا حدودی زیاد است، کافه بازها می توانند با فراغ بال و بررسی ویژگی های هر یک از کافه ها پاتوق خود را انتخاب کنند. البته خیلی ها هم دوست دارند کافه های مختلف را تجربه کنند. به هر حال رفتن به کافه ها شاید تا حدی سلیقه ای باشد.

در این چند سال گذشته موضوعی که بسیار به چشم می خورد و اتفاقا با استقبال هم مواجه شده است، تبدیل خانه های قدیمی و خاطره انگیز به کافه است. این اتفاق برای خیلی ها جذاب بوده و هست و خیلی ها با رفتن به این خانه های قدیمی که به کافه تبدیل شده اند، خاطره بازی می کنند و لحظات لذت بخشی را تجربه می کنند.

با این حال طبیعی است که خیلی ها هم عاشق رفتن به کافه های مدرن هستند. در ادامه چند تا از بهترین کافه های تهران را معرفی می کنیم.

کافه چای بار، لذت یک لیوان چای

کافه چای بار

چای بار قطعا یکی از خاطره انگیز ترین و زیباترین کافه های شمال تهران است. خیلی از کافه بازها لذت نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای در این کافه را به راحتی از دست نمی دهند. اگر اهل تهران و به خصوص شمال این شهر باشید احتمالا اسم این کافه زیبا به گوشتان خورده است. این کافه جذاب و خاطره انگیز در باغ و عمارت کلاه فرنگی جا خوش کرده است. این کافه همواره مشتریان ثابت و خاص خود را داشته است. مشتریانی که شاید هیچ کافه ای را به جای این کافه نپذیرند. عمارت زیبا و تاریخی کلاه فرنگی در خیابان دزاشیب قرار گرفته است. این کافه که بخشی از عمارت کلاه فرنگی است در هر دو فضای داخلی و بیرونی میزبان مشتریان و شهروندان است. این کافه می تواند پاتوق جذابی برای خاطره باز ها باشد، آنها که دوست دارند به دل تاریخ بروند و خاطرات گذشته را در ذهن تداعی کنند. پیشنهاد می کنیم لذت نوشیدن یک فنجان چای و گپ وگفت با خانواده یا دوستانتان را در این کافه از دست ندهید. البته در منوی این کافه علاوه بر چای و قهوه، عرقیجات، نوشیدنی ها، دمنوش و میان وعده های جذاب وجود دارد. این کافه یکی از بهترین کافه های شمال تهران است.

کافه نادری؛ قدیمی، جذاب و خاطره انگیز

کافه نادری

بی تردید یکی از بهترین کافه های تهران، کافه نادری است. این کافه پاتوق تهرانی های چند دهه بوده است. این کافه خاطره انگیز از معروفترین کافه های پایتخت است که پاتوق خیلی از هنرمندان و نویسندگان و روشنفکران در دهه های ۳۰ و ۴۰ بوده است. این کافه مهم در حال حاضر در واقع بخشی از تهران قدیم است و آنهایی که می خواهند لذت بودن در تکه ای از تهران قدیم را ازدست ندهند قطعا به این کافه سری زده اند. اگر می خواهید در یک مکان نوستالژی با فضایی دلنشین و گرم گپ و گفت داشته باشید و چای یا قهوه بنوشید کافه نادری را فراموش نکنید. این کافه که از قدیمی ترین کافه های تهران و ایران است همچنان طرفداران خاص خود را دارد. این کافه نزدیک به یک قرن قدمت دارد. اگر بگوییم کافه نادری بهترین کافه مرکز تهران است اشتباه نگفته ایم.

کافه ماستا؛ کافه ای در دل بازار

کافه ماستا

در گذشته خیلی از کافه ها در دل بازار های قدیمی، شلوغ و پر رفت آمد احداث شده اند. یکی از بهترین کافه های تهران در دل بازار سنتی ستارخان وجود دارد. میز، صندلی و درهای چوبی این کافه صمیمی و دنج محیط و فضایی جذاب و دلنشین به وجود آورده است. با توجه به این که کافه ماستا در دل یکی از شلوغ ترین مکان های پایتخت قرار گرفته است، پس نباید انتظار داشته باشید کافه ای خلوت باشد. قیمت منوی این کافه نیز تقریبا متوسط و مناسب است و از این نظر نیز می تواند یک کافه محبوب و پر طرفدار باشد. کافه هایی که مثل کافه ماستا در مراکز شهر و در دل بازار بنا شده اند مکان های بسیار مناسبی هستند برای کاسبانی که پس از خستگی ناشی از کار می خواهند اوقات آرام و لذت بخشی را با نوشیدن چای، قهوه و خوردن میان وعده یا غذا داشته باشند.

کافه فامیل؛ فضایی دنج و صمیمانه

کافه فامیل

کافه فامیل یکی از بهترین کافه های شرق تهران است. این کافه دنج در نارمک و میدان هفت حوض قرار گرفته است. طراحی داخل این کافه زیبا و چشم نواز و در عین حال صمیمی است. این کافه می تواند مکانی جذاب و دوستانه برای قرارهای دو نفره باشد. منو این کافه نیز تقریبا متنوع است. تم چوب و نور ملایم و موسیقی این کافه بسیار جذاب و آرامبخش است.

کافه قصر یخ؛ مکانی شگفت انگیز

قصر یخ

قصر یخ قطعا از متفاوت ترین کافه های تهران است. طراحی خاص و هیجان انگیز این کافه هر کس را می تواند سر ذوق آورد. کسانی که در غرب تهران زندگی می کنند احتمالا یا به این کافه زیبا و منحصر به فرد رفته اند یا اسم آن را شنیده اند. بخشی از این کافه شبیه قطب جنوب طراحی شده است و قطعا نوشیدن یک فنجان قهوه و چای در این بخش می تواند هر کس را شگفت زده کند. قصر یخ یکی از بهترین کافه های غرب تهران است که در شهرک غرب قرار دارد.

کافه باکارا؛ از کافه های باصفا تهران

کافه باکارا

با رفتن به این کافه زیبا قطعا حس و حال خوبی سراغتان می آید. این کافه در دل یکی از ساختمان ها و بناهای قدیمی در خیابان انقلاب تهران قرار دارد. حیاط خاطره انگیز و بسیار زیبای این کافه می تواند هر کس را به وجد بیاورد. یکی از ویژگی های جذاب فضای بیرون این کافه حوض زیبا و پرتقال های درون این حوض است. این کافه تقریبا همیشه شلوغ است و مشتریان همیشگی خود را دارد. این کافه از بهترین کافه های تهران است.

کافه گفتار، از بهترین کافه های تهران

کافه گفتار دکوراسیونی دارد که ممکن است هر لحظه چشم تان به یکی از جزییاتش بیفتد و لبخندی به روی لب تان بیاورد. این کافه منویی از غذاها و نوشیدنی‌های نوستالژیک را ارائه کرده که مخصوص افرادی با روحیه‌ی خاطره باز است. مثلا بعضی روزها می‌توانید دمپخت گوجه سفارش بدهید و برای چند ساعت به دهه ۶۰ برگردید. البته کافه گفتار بر خلاف خانه های قدیمی دیگر، حوض و جای نشستن در حیاط ندارد. ولی میزهایی برای نشستن در بالکن خانه‌ی قدیمی برای شما مهیا شده است. گفتار یکی از خانه های قدیمی تهران است که به کافه تبدیل شده اند. همانطور که پیش از این گفتیم، بهترین کافه های تهران هم ممکن است همین ویژگی ها را داشته باشند.

بهترین کافه های تهران

آدرس کافه گفتار: مطهری میرزای شیرازی شمالی کوچه نعیمی پلاک ۵

خانه هنر واژه، جایی برای قدیمی بودن

یکی دیگر از خانه های قدیمی تهران که کافه شده اند، خانه فرهنگ و هنر واژه است. این کافه که در مرکز شهر تهران است، همه‌ی عناصر خانه های قدیمی مثل پنجره‌های بزرگ رو به حیاط، حوض، باغچه و فضای داخلی دلباز را دارد. یک خانه واقعی که به یکی از بهترین کافه های تهران برای وقت گذرانی در «گذشته» تبدیل شده است.

بهترین کافه های تهران

آدرس خانه هنر واژه: خیابان انقلاب،بین وصال و قدس، کوچه اسکو، پلاک ۱۳

کافه کارفه، کافه‌ای نو در خانه ای قدیمی

کافه کارفه در میان کافه‌هایی است که اهل هنر می‌گویند از بهترین کافه های تهران است. کارفه در واقع یک خانه‌ی قدیمی ساخت است که طبقه زیرین و حیاطش این روزها جایی است که می‌توانید به بهانه‌اش با دوستانتان دیداری تازه کنید. این کافه معمولا به خاطر نزدیکی به خانه هنرمندان، بعد از تئاترهای محبوب بسیار شلوغ است و ممکن است جای نشستن پیدا نکنید. اما اگر خوش شانس باشید، گاهی بدون اعلام قبلی در این کافه موسیقی زنده را هم شاهد خواهید بود. البته این خانه که تبدیل به کافه شده است در انتهای یک کوچه‌ی بن بست آرام قرار دارد و ممکن است تا انتهای کوچه بروید و پیدایش نکنید. کافی است به شماره پلاک موجود در آدرس کافه کارفه و تابلوی کوچکش در انتهای کوچه دقت کنید.

بهترین کافه های تهران

آدرس کافه کارفه: ایرانشهر، ضلع‌شرقی‌‌خانه‌هنرمندان‌، بن بست بیژن، ‌پلاک‌۱۷

خانه یرما با زیباترین منظره‌ی کریمخان

 این روزها در محدوده‌ی خیابان کریمخان پر از خانه های قدیمی است که تبدیل به کافه شده اند. یرما هم یکی از زیباترین خانه های قدیمی تهران است که تبدیل به کافه شده است. خانه یرما از آن کافه هایی است که اگر یک بار بروید، حتما باز هم خواهید رفت. کافه‌ای با فضای باز زیبا، دکوراسیون و نور پردازی چشم نواز، باغچه ها و ایوان بزرگ و استخری خالی که گاهی در آن میزی برای نشستن می‌گذارند. از ایوان و میزهایی که نزدیک به پنجره‌های بزرگ کافه هستند می‌توانید کلیسای سرکیس مقدس را ببینید و لامپ های ریسه‌ای که شب ها در کافه روشن می‌شوند؛ این منظره را تبدیل به یکی از دیدنی ترین مناظر خیابان کریمخان کرده اند. خانه یرما یکی از بهترین کافه های تهران در منطقه‌ی کریمخان است.

آدرس خانه یرما: خیابان کریم خان – نجات الهی شمالی (ویلا شمالی) کوچه زبرجد پلاک ۱۵

عمارت روشنان، جایی برای اهل مطالعه

عمارت روشنان که یک مجموعه فرهنگی است، جایی برای خرید و مطالعه‌‎ی کتاب است. همچنین در کنار این مجموعه فرهنگی یک کافه هم برای استفاده از محیط عمارت وجود دارد. این عمارت در شمال تهران است و دکور و حال و هوای خوشی دارد. خوشبختانه در سالهای اخیر خانه های قدیمی تبدیل به کافه شده اند و به این وسیله تعداد زیادی از این خانه ها به جای تخریب، کاربری دیگری پیدا کرده اند. عمارت روشنان یکی از بهترین کافه های تهران در سبک خانه های قدیمی را دارد.

بهترین کافه های تهران

آدرس عمارت روشنان: بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، خیابان نوری

خانه ۱۳۰۷، خانه ای قدیمی که کافه شد

 این خانه در سال ۱۳۰۷ توسط یک خانواده زرتشتی ساخته شد تا زمانی که در سال ۱۳۹۵ برای راه اندازی کافه از صاحب اصلی آن خریداری شد؛ هنوز متعلق به خانواده زرتشتی بود. پس از خریداری خانه و بازسازی‌های اولیه، این خانه‌ی قدیمی و زیبا تبدیل به یکی از بهترین کافه های تهران شده است. چرا که دسترسی آن بسیار راحت است و در جای دنجی از شهر قرار دارد. همچنین اگر ظهر روزهای تعطیل به این کافه سر بزنید، منوی غذاهای خانگی شان شما را حتما خوشحال خواهد کرد.

بهترین کافه های تهران

آدرس خانه ۱۳۰۷: تهران،خيابان سميه،نرسيده به خيابان حافظ، خيابان پورموسي، بن بست شيرين، پلاك ٢١

کافه دور میز، در لیست بهترین کافه های تهران

هر کس برای انتخاب کافه، معیارهایی دارد. بعضی ها به دنبال محیطی آرام با موسیقی خوب و دکوراسیون زیبا هستند و برخی دیگر به دنبال فضای پویایی که در کنار ویژگی های ظاهری، منوی با کیفیتی هم داشته باشد. کافه دور میز یکی از همین کافه های پویا است که در کنار داشتن طراحی دلنشین، موسیقی خوب، فضای باز و گاهی هم اجراهای زنده یا پخش کنسرت های معروف؛ منوی فوق العاده ای هم دارد. این کافه با داشتن چنین ویژگی هایی از بهترین کافه های تهران نیست؟ بله، هست. بهتر است حتی این کافه را در میان بهترین کافه های خیابان کریمخان بگذاریم.

بهترین کافه های تهران

 آدرس کافه دورمیز:  خیابان نجات‌اللهی(ویلا)، خیابان اراک، پلاک ۳۵

کافه تهرون ویلا، معرف کافه گردهای حرفه‌ای

کافی است ماهی چند بار به کافه های مختلف بروید یا چرخی در اینستاگرام بزنید تا با این کافه‌ی محبوب حیاط دار و حوض دار آشنا باشید. کافه تهرون ویلا را دیگر تقریبا اکثر کافه گردهای تهرانی و غیر تهرانی می‌شناسند. چرا که مدت‌ها یکی از موضوعات عکس‌های صفحات مجازی بوده و هست. حتی اگر تاثیر شبکه‌های مجازی را در محبوبیت یک کافه فراموش کنیم، کافه تهرون ویلا با داشتن فضایی صمیمی و غذاهای خانگی خوشمزه؛ یکی از بهترین کافه های تهران است که در یک خانه قدیمی برپا شده است.

بهترین کافه های تهران

آدرس کافه تهرون ویلا: ‎خيابان ويلا كوچه خسرو پلاك ٣٩

کافه گودو یاس، یک کافه در خانه ای قدیمی

یک خانه قدیمی دنج، یک حیاط بزرگ حوض دار، یک ساختمان دو طبقه و میزان بالایی از خلاقیت در طراحی؛ که کافه گودوی یاس را ساخته اند. این کافه یکی از بهترین کافه های تهران به لحاظ داشتن فضای باز، فضای بسته، منوی متنوع و کیفیت خوب است. اگر به کافه گودوی یاس می‌روید، حتما چای آلبالویی شان را امتحان کنید.

بهترین کافه های تهران

آدرس کافه گودو یاس: خيابان نجات اللهي، نرسيده به سميه، خيابان محمدي، بن بست گل ياس

کافه حیاط شماره ۶۵، حیاطی برای حیات در گذشته

به پلاک ۳۲ در خیابان موسوی که می‌رسید باید چند پله بالا بروید تا به خانه‌ای جمع و جور و طراحی شده با رنگ های گرم برسید.  اگر قصد نداشته باشید در فضای بسته بمانید، کافیست از ایوان خانه چند پله پایین بروید تا به حیاط با صفای کافه برسید. حیاط شماره ۶۵ در کنار فضای زیبا و کارکنان خوش برخورد،  منوی متنوع و خوردنی‌های خوشمزه‌ای برای پذیرایی از مهمانانش دارد. این کافه که گاهی میزبان رویدادهای متفاوت هم می‌شود، یکی از بهترین کافه های تهران برای وقت گذرانی و جمع‌های دوستانه در مرکز شهر است.

بهترین کافه های تهران

آدرس کافه حیاط شماره ۶۵: میدان فردوسی، خیابان موسوی، سر کوچه ی اعتمادی مقدم، پلاک ۳۲

خانه‌ی فاموری از بهترین کافه های تهران

شلوغی شهر جایی است که باید فضایی آرام هم برای به در بردن خستگی و نوشیدن یک آبمیوه یا چای داشته باشد. جمهوری یکی از همین خیابان‌های قدیمی و بسیار شلوغ تهران است. اگر بدانید بعد از انجام کار یا خریدتان، یک کافه در خانه ای قدیمی انتظارتان را می کشد، حتما خوشحال می‌شوید. خانه‌ی فاموری از همان کافه هاست که به خاطر فضای زیبایش در میان محبوب ترین و بهترین کافه های تهران قرار گرفته است. اما حواستان باشد که اگر در روزهای تعطیل قصد رفتن به این کافه رستوران را دارید، ممکن است در صفِ خالی شدن یک میز بمانید.

بهترین کافه های تهران

آدرس خانه فاموری: خيابان جمهوری، قبل از پل حافظ كوچه‌ی گشتاسب، شماره ۶

کافه مسعودیه

اگر دنبال کافه با فضای سنتی و نوستالژیک هستید ، کافه مسعودیه که در عمارت تاریخی مسعودیه واقع شده یکی از بهترین کافه ها برای شماست.

نوشیدن قهوه قجری در پشت میزی با پارچه ای گل گلی که تداعی گر خاطرات دوران قدیمی و کودکی شماست می تواند حال دل شما را خوب کند

در کافه مسعودیه می توانید از نوشیدنی و عرقیجات سنتی و همچنین صبحانه های آن نیز استفاده کنید.

کافه مسعودیه
کدام کافه های تهران در خانه های قدیمی قرار دارند؟

کافه باکارا ، کافه سفال آنسو کافه عمارت روشنان حیاط شماره ۶۵ کافه دایموند و …. کافه‌های تهران هستند که در خانه‌های قدیمی تهران قرار دارند.

کافه خانه های قدیمی تهران کدام اند؟

کافه کافه نادری، کافه گل رضاییه، کافه قنادی فرانسه، کافه قنادی لرد، کافه قنادی اوریانت و … از جمله کافه‌های قدیم تهران هستند.

بهترین کافه های تهران [لیست کامل]+عکس و آدرس (۱۴۰۱)

2 دیدگاه در بهترین کافه های تهران [لیست کامل]+عکس و آدرس (۱۴۰۱)

  1. سلام خیلیییییی ممنون از معرفی بهترین کافه های تهران خیلی خوب بود چند تاشون رو رفته بودم ولی با خووندن این پست تصمیم گرفتم بقیه کافه هارو هم برم خسته نباشید واقعا

    • سلام سمیرا جان
      خواهش میکنم امیدوارم با معرفی بهترین کافه های تهران تونسته باشیم شما و بقیه عزیزان رو راهنمایی کرده باشیم.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*