باغ وحش وکیل آباد

باغ وحش وکیل آباد

مشهد یکی از بزرگ ترین شهرهای ایران است که انتخاب بسیاری افراد برای سفر کردن است. سفر به مشهد تنها یک سفر زیارتی نیست، بلکه ادامه مطلب

مشهد یکی از بزرگ ترین شهرهای ایران است که انتخاب بسیاری افراد برای سفر کردن است. سفر به مشهد تنها یک سفر زیارتی نیست، بلکه می تواند یک سفر تفریحی بسیار جذاب هم باشد. چرا که مشهد از کلان شهرهای ایران است و در آن جاهای دیدنی و تفریحی زیادی وجود دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که به دیدن حیوانات علاقه دارید و می خواهید انواع گونه های حیوانات را یک جا ببینید، باغ وحش بهترین گزینه است. در مشهد باغ وحش وکیل آباد وجود دارد که در آن صدها گونه جانوری زندگی می کنند. در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل باغ وحش وکیل آباد بپردازیم تا در سفر به مشهد برای آن هم برنامه ریزی کنید.

معرفی باغ وحش وکیل آباد مشهد

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که دیدن حیوانات کمیاب می تواند برایتان جذاب باشد، باغ وحش وکیل آباد مشهد گزینه بسیار خوبی است. در باغ وحش وکیل آباد مشهد، حیوانات مختلفی نگهداری می شوند و بازدید از آن ها می تواند نظر شما را به خود جلب کند. این باغ وحش را می توان از اولین باغ وحش های ساخته شده در ایران دانست که از سال ۱۳۳۹ ایجاد شده است. این باغ وحش در پارک جنگلی وکیل آباد قرار دارد و در مساحتی حدود ۴۰ هزار متر مربع واقع شده است. بنابراین یکی از بزرگ ترین باغ وحش هایی است که می توان در کشور پیدا کرد و از آن لذت برد.

باغ وحش وکیل آباد

در این باغ وحش ۱۲۵ گونه جانوری نگهداری می شود که ۶۱ مورد از آن ها پستاندار، ۴۹ مورد پرندگان، ۱۰ گونه آبزیان و پنج گونه خزندگان هستند. البته حیوانات دیگری هم در آن نگهداری می شود که به صورت کلی، ۸۱۲ گونه جانوری در آن وجود دارد. بنابراین شما می توانید تعداد زیادی از گونه های جانوری را در این باغ وحش مشاهده کنید و از دیدن آن ها لذت ببرید. از مهم ترین حیواناتی که در این باغ وحش وجود دارد می توان به شیر، ببر بنگال، ببر اندونزی، خرس، خوک، تمساح، شامپانزه، آهو، خرس، گراز، مار، لاما، گوزن، سیاه گوش، قوچ، میش آئوراد، پلنگ آفریقا و… اشاره کرد.

تمام گونه های جانوری در قفس های مخصوص به خودشان نگه داری می شوند و روی هر قفس، اطلاعات مربوط به آن ها درج شده است. شما می توانید به سراغ قفس حیوانات بروید و اطلاعات خوبی در مورد آن ها کسب کنید. حتی ممکن است شیوه زندگی آن ها هم برای شما جالب باشد که در این صورت می توانید چند دقیقه را در کنار هر قفس بمانید و از دیدن حیوانات زیبا لذت ببرید. حتی می توانید به حیوانات غذا بدهید و با آن ها به مهربانی رفتار کنید! البته باید حواستان باشد که نباید هر غذایی را به هر حیوانی بدهید و بهتر است پیش از غذا دادن با مسئول باغ وحش هماهنگ کنید تا مشکلی برای آن حیوان پیش نیاید.

یکی از مهم ترین کارهایی که این باغ وحش انجام می دهد، تکثیر گونه های نادر و در حال انقراض است! در واقع این باغ وحش حیواناتی که در حال انقراض هستند را نگهداری می کند و با فراهم کردن شرایط مناسب، فرصت تکثیر آن ها را ایجاد می کند. این کار باعث می شود تا از نابودی و انقراض آن حیوان جلوگیری شود. همچنین گروه های مختلفی بر روی حیوانات تحقیق می کنند و حتی دانش آموزان به صورت گروهی برای بازدید از حیوانات از این باغ وحش استفاده می کنند. بنابراین این باغ وحش تنها جنبه سرگرمی ندارد، بلکه جنبه پژوهش و تکثیر حیوانات را هم دارد.

سفر به مشهد می تواند سفری فراموش نشدنی باشد؛ چرا که تفریحات زیادی در آن وجود دارد. از طریق اسنپ روم می توانید به صورت آنلاین اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو کنید و سپس به سمت مشهد حرکت کنید. با این کار خیالتان بابت محل اقامت راحت است و سفر شما دلنشین تر و برنامه ریزی شده خواهد بود.

باغ وحش وکیل آباد کجاست؟

باغ وحش وکیل آباد یکی از جاهای دیدنی مشهد است که بسیاری از افراد به آن علاقه زیادی دارند! حتی افرادی که ساکن مشهد هستند که ممکن است چندین بار از این باغ وحش دیدن کرده باشند. چرا که دیدن حیوانات مختلف که جاهای دیگر شانس دیده شدن ندارند، در باغ وحش وجود دارد. اگر شما هم مسافر مشهد هستید و به دنبال یک تفریح جذاب می گردید، پیشنهاد می کنیم از باغ وحش وکیل آباد دیدن کنید. در این باغ وحش گونه های جانوری مختلفی وجود دارد که برای هر کسی می تواند جذاب و دلنشین باشد.

باغ وحش وکیل آباد

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای افراد مختلف در مورد باغ وحش مشهد پیش می آید، این است که این باغ وحش در کجا قرار دارد. این باغ وحش در کنار بوستان وکیل آباد واقع شده است. هنگامی که شما به بخش بوستان وکیل آباد می روید، باغ وحش آن هم دیده می شود و می توانید با تهیه بلیط به آن جا بروید. همچنین لازم است بدانید که این باغ وحش در جنوب غربی مشهد واقع شده است و می توانید علاوه بر آن، از جاهای دیگر مشهد هم بازدید کنید. در بخش های پایانی این مقاله به بررسی جاهای دیدنی مشهد که در نزدیکی باغ وحش وکیل آباد قرار دارد، می پردازیم.

باغ وحش وکیل آباد از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

اولین بخشی که در باغ وحش وکیل آباد وجود دارد، بخش نگهداری از حیوانات مختلف است. انواع حیوانات آبزی، پرندگان، خزندگان، انواع حیوانات گوشت‌خوار و علف‌خوار در این بخش نگهداری می شوند و شما می توانید از دیدن آن ها لذت ببرید. بخش بعدی که در باغ وحش وجود دارد، بخش نگهداری گونه جالبی از حیوانات به نام تایگون ها است. این نوع حیوان، در واقع حاصل پیوند ببر و شیر است که اولین بار در آمریکا به دنیا آمد. در حال حاضر نمونه های بسیار جالبی از آن در این باغ وحش وجود دارد و دیدن آن می تواند برای هر کسی جذاب و لذت بخش باشد.

باغ وحش وکیل آباد

یکی دیگر از بخش هایی که در باغ وحش وکیل آباد وجود دارد، موزه نگهداری حیوانات تاکسیدرمی است. این بخش برای هر سنی مناسب است و کودکان شما می توانند از دیدن آن ها نهایت لذت را ببرند. همچنین در بخش دیگری از این باغ وحش خزندگان جذابی نظیر مار، سوسمار و تمساح پوزه کوتاه دیده می شود که دیدن آن هم می تواند بسیار جذاب و لذت بخش باشد. البته لازم به ذکر است که هزینه بلیط آن جدا از بلیطی است که در همان ابتدا تهیه می کنید. اما اگر به خزندگان علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم بازدید از آن ها را در برنامه خود قرار دهید و از دست ندهید!

امکانات رفاهی باغ وحش وکیل آباد کدام هستند؟

در نگاه اول باغ وحش وکیل آباد تنها یک باغ وحش است اما هنگامی که در مورد امکانات آن تحقیق کنید، متوجه می شوید یک جای عالی برای سرگرم شدن است. در باغ وحش وکیل آباد علاوه بر حیوانات امکانات رفاهی و تفریحی زیادی هم در اختیار شما قرار دارد و می توانید چند ساعتی را سرگرم باشید. از مهم ترین امکاناتی که در آن وجود دارد، می توان به رستوران، بوفه های خوراکی، سینمای پنج بعدی، موزه و… اشاره کرد. بنابراین شما پس از چند ساعت بازدید و گشت و گذار در باغ وحش می توانید برای رفع خستگی و صرف نهار به سراغ رستوران ها و بوفه ها بروید.

همچنین فضای طبیعی و سرسبز بسیار جذابی هم در اختیار شما قرار دارد که می توانید روی نیمکت بشینید و خستگی خود رفع کنید. این در حالی است که می توانید پرندگان بسیار زیبایی که در حوض شنا می کنند را هم مشاهده کنید و لذت ببرید. در نهایت، در باغ وحش وکیل آباد امکانات تفریحی زیادی هم در اختیار شما قرار دارد و می توانید از تفریحات این مجموعه هم نهایت لذت و استفاده را ببرید. همچنین پارکینگ خودروهای سواری، راهنمای گردشگری، کاتالوگ، فروشگاه، استودیو عکاسی و سرویس بهداشتی و… هم در اختیار شما قرار دارد تا از آن ها استفاده کنید.

ساعت کاری باغ وحش وکیل آباد و قیمت بلیط آن

اگر قصد بازدید از باغ وحش وکیل آباد را دارید، باید در مورد ساعت کاری آن اطلاعاتی کسب کنید! این باغ وحش تعطیلی ندارد و شما می توانید در تمام روزهای هفته از آن بازدید کنید. البته ساعت بازدید از آن محدود است و بهتر است به نحوی برنامه ریزی کنید که با در بسته روبرو نشوید. ساعت کاری این مجموعه همه روزه از ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح تا یک ساعت پیش از غروب خورشید است. بنابراین اگر می خواهید در برنامه ریزی تفریحی خود در مشهد بازدید از باغ وحش را هم قرار دهید، بهتر است جوری برنامه ریزی کنید که چند ساعت پیش از غروب آفتاب آن جا باشید! چرا که بازدید از آن چند ساعتی طول می کشد.

همچنین برای بازدید از باغ وحش وکیل آباد باید هزینه پرداخت کنید و بلیط بخرید. هزینه بلیط آن به ازای هر نفر ۴۰/۰۰۰ تومان است که پیش از ورود به باغ وحش باید آن را تهیه کنید. با تهیه بلیط به راحتی می توانید وارد باغ وحش شوید و گونه های جانوری مختلفی را ببینید. یکی از موضوعاتی که برای بازدید از باغ وحش اهمیت دارد، این است که در ساعت های اولیه روز حیوانات سرحال هستند. در این صورت می توانید از تماشای آن ها نهایت لذت را ببرید. این در حالی است که ظهر و عصر ممکن است کمی بی حال باشند و جذابیت دیدن آن ها کمتر شود.

مسیر دسترسی به باغ وحش وکیل آباد

اگر قصد بازدید از باغ وحش وکیل آباد مشهد را دارید، حتماً این سوال برایتان پیش می آید که چطور می توان به آن جا دسترسی پیدا کرد. در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی کامل روش های دسترسی به باغ وحش وکیل آباد بپردازیم تا ببینید که کدام روش برای شما مناسب تر است. این روش ها عبارتند از:

استفاده از خودروی شخصی

اولین روش برای دسترسی به این باغ وحش استفاده از خودروی شخصی است! شما می توانید با کمک خودروی شخصی به آن جا بروید و خودرو را در پارکینگ پارک کنید. سپس به سراغ بازدید از باغ وحش بروید و از آن لذت ببرید. برای دسترسی از طریق خودروی شخصی کافی است از میدان آزادی وارد بزرگراه وکیل آباد شوید. پس از آن که به انتهای این بلوار رسیدید، در سمت چپ شما باغ وحش وجود دارد. تابلوهای راهنما هم شما را راهنمایی می کنند تا دقیقاً به آن جا بروید. همچنین برای آن که راحت تر آن را پیدا کنید، بهتر است از اپلیکیشن های مسیریاب استفاده کنید.

استفاده از تاکسی

یکی دیگر از روش هایی که می توانید به باغ وحش وکیل آباد دسترسی پیدا کنید، استفاده تاکسی است. البته در نزدیکی باغ وحش پایانه تاکسیرانی وجود ندارد و برای آن که بتوانید با تاکسی به آنجا بروید، باید از خطوط تاکسیرانی شهری استفاده کنید. همچنین برای آن که بتوانید راحت تر به آن جا بروید، می توانید از تاکسی های اینترنتی نظیر اسنپ استفاده کنید و در کمترین زمان ممکن از مبداء خود به آن جا بروید.

استفاده از اتوبوس

در هر نقطه از شهر مشهد که باشید، به راحتی می توانید با اتوبوس به باغ وحش وکیل آباد بروید. در نزدیکی این باغ وحش پایانه وکیل آباد وجود دارد و شما می توانید از هر جایی که اتوبوس سوار می شوید، به آن جا بروید. در ایستگاه پیاده شوید و با کمی پیاده روی به باغ و حش وکیل آباد برسید. البته باید هنگام سوار شدن حواستان باشد که اتوبوس را به درستی سوار شوید تا به ایستگاه وکیل آباد که از بزرگ ترین ایستگاه های اتوبوس مشهد است، برسید.

استفاده از مترو

در نزدیکی باغ وحش وکیل آباد ایستگاه متروی وکیل آباد قرار دارد که ایستگاه پایانی است. از هر ایستگاه دیگری می توانید سوار مترو شوید و در ایستگاه وکیل آباد پیاده شوید. پس از آن مسیر کوتاهی وجود دارد که با کمی پیاده روی می توانید خودتان را به مقصد برسانید و از بازدید باغ وحش نهایت لذت را ببرید.

آدرس باغ وحش وکیل آباد: مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، جنب باغ وکیل آباد.

جاهای دیدنی اطراف باغ وحش وکیل آباد

اگر در سفر به مشهد قصد بازدید از باغ وحش وکیل آباد را دارید، در نصف روز می توانید از آن بازدید کنید. اما نصف دیگر روز چطور؟ پیشنهاد می کنیم در نصف دیگر روز از جاهای دیدنی که در اطراف باغ وحش وکیل آباد قرار دارد بازدید کنید. جاهای دیدنی زیادی در این اطراف وجود دارد که شما می توانید با توجه به سلیقه خود از یکی از آن ها بازدید کنید و لذت ببرید. در این بخش از مقاله به بررسی مختصر ۴ مورد از بهترین جاهای دیدنی در اطراف باغ وحش وکیل آباد مشهد می پردازیم تا ببینید کدام یک از آن ها برای شما مناسب است:

سرزمین موج های خروشان

به تفریحات آبی علاقه دارید؟ یکی از جاهای دیدنی در اطراف باغ وحش وکیل آباد سرزمین موج های خروشان است. این مجموعه آبی سرپوشیده، بزرگ ترین مجموعه در سراسر دنیا است که مساحتی بیش از ۶۰/۰۰۰ متر مربع دارد. مسافران زیادی وجود دارند که هنگام سفر به مشهد از این سرزمین آبی استفاده می کنند و لذت می برند. در حال حاضر ۶۳ سرسره مجهز و مدرن در این مجموعه وجود دارد و شما می توانید نهایت هیجان را تجربه کنید. ظرفیت این مجموعه در بخش آقایان ۱۱ هزار نفر و در بخش خانوم ها ۷ هزار نفر است. جالب است بدانید که آقایان و خانم ها به صورت هم زمان می توانند از بخش مختص به خودشان استفاده کنند.

زیپ لاین به‌ عنوان اولین زیپ لاین سرپوشیده در جهان، لیزرتگ (جنگ لیزری)، فیش اسپا (دکتر ماهی) و سالن بسیار لوکس و مجهز ایروبیک بانوان از مهم ترین امکاناتی است که در این مجموعه وجود دارد.

آدرس پارک آبی سرزمین موج های خروشان: مشهد، ابتدای جاده شاندیز، پارک آبی سرزمین موج‌ های خروشان

ییلاق طرقبه

طرقبه یکی از ییلاق های بسیار زیبا و جذاب در شهر مشهد است که آب و هوای بسیار بی نظیری دارد! به خصوص که در فصل گرم تابستان، آب و هوای خنک این منطقه می تواند سفری دلنشین را برای شما به وجود بیاورد. این ییلاق در فاصله ۱۵ کیلومتری از مشهد قرار گرفته است و می توانید پس از بازدید از باغ وحش، از آن بازدید کنید. در این منطقه امکانات رفاهی بسیار زیادی نظیر رستوران و کافه ها وجود دارد که می توانید یک روز فراموش نشدنی و دلنشین را برای خودتان رقم بزنید.

اگر خوش شانس باشید، می توانید باران بسیار خوبی که در این منطقه می بارد را هم مشاهده کنید. در این صورت چشمه ها و رودخانه ها پر از آب هستند و محیطی بسیار دلنشین برای شما ایجاد می کند.

آدرس ییلاق طرقبه: مشهد، ۱۸ کیلومتری مسیر جاده جاغرق در جنوب غربی مشهد.

ییلاق شاندیز

یکی دیگر از زیباترین ییلاق هایی که در اطراف مشهد وجود دارد، ییلاق شاندیز است. این ییلاق در فاصله ۱۸ کیلومتری از مشهد قرار گرفته است و شما می توانید در کمتر از چند دقیقه به آن جا برسید. این منطقه آب و هوای بسیار دلنشینی دارد و می توانید چند ساعتی را آن جا باشید. جالب است بدانید که در این منطقه باغ های میوه بسیار زیادی وجود دارد و رودخانه های پر از آب، مهم ترین دلیل رویش چنین درختانی هستند. فرقی نمی کند که اهل مشهد باشید یا مسافر مشهد، در هر صورت ییلاق شاندیز می تواند نظر شما را جلب کند.

در این منطقه جاهای دیدنی بسیار زیادی وجود دارد و می تواند یک روز کامل شما را سرگرم کند. همچنین در این مطنقه پیست موتور کراس و ورزشگاه سامن وجود دارد که اگر به این تفریحات علاقه مند هستید، می توانید از تماشای آن نهایت لذت را ببرید.

آدرس ییلاق شاندیز: مشهد، خیابان امام رضا، میدان ملک آباد، پل آزادی، ۱۸ کیلومتری بلوار وکیل آباد.

پیست کارتینگ ارشاد

یکی از جذاب ترین تفریحاتی که در مشهد وجود دارد، پیست کارتینگ است. در باشگاه کارتینگ ارشاد شما می توانید در وسعتی بیش از ۷ هزار متر مربع و طول ۳ کیلومتر این تفریح را تجربه کنید. این پیست یکی از طولانی ترین پیست های کارتینگ ایران محسوب می شود که برای طی کردن آن باید چیزی حدود ۶ الی ۸ دقیقه زمان صرف کنید. محیط امن و جذاب این باشگاه باعث شده تا افراد زیادی از امکانات تفریحی و رفاهی آن استفاده کنند. اگر شما هم به کارتینگ علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم تفریح در آن جا را از دست ندهید

حتی اگر خسته شدید و نیاز به استراحت داشتید، می توانید از فضای کافی شاپ و رستوران این پیست استفاده کنید. در این مجموعه به صورت کلی خدمات کارتینگ، کلاس‌ های آموزشی کارتینگ، اسکیت‌ سواری و اسب‌ سواری ارائه می شود که می توانید از آن نهایت استفاده را ببرید.

آدرس پیست کارتینگ ارشاد: مشهد، انتهای بزرگ راه وکیل آباد، قبل از سه راهی طرقبه و شاندیز، مجموعه سوارکاری و کارتینگ ارشاد.

بنابراین شما می توانید در کنار باغ وحش وکیل آباد از تفریحاتی که در اطراف آن وجود دارد هم نهایت استفاده را ببرید.

سوالات متداول در مورد باغ وحش وکیل آباد

اگر قصد بازدید از این باغ وحش را دارید، چند سوال مهم وجود دارد که ممکن است برای شما هم پیش بیاید. این سوالات را کاربران می پرسند و ممکن است سوال شما هم باشد. در این بخش از مقاله می خواهیم به چند مورد از سوالات پرتکرار کاربران پاسخ دهیم تا شاید شما هم پاسخ سوال خود را بگیرید:

باغ وحش وکیل آباد کجاست؟

باغ وحش وکیل آباد در شهر مشهد قرار گرفته است. برای رفتن به آن جا می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید و خودتان را به انتهای بلوار وکیل آباد برسانید تا باغ وحش را ببینید.

در باغ وحش وکیل آباد چه تعداد حیوان نگهداری می شود؟

در باغ وحش وکیل آباد گونه های زیادی از جانداران زندگی می کنند و تعداد آن ها ۸۱۲ عدد است.

امکانات رفاهی باغ وحش وکیل آباد چیست؟

در باغ وحش وکیل آباد علاوه بر حیوانات، امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی هم در اختیار شما قرار دارد که از مهم ترین آن ها می توان به رستوران، بوفه های خوراکی، سینمای پنج بعدی و موزه اشاره کرد.

ساعت بازدید و قیمت بلیط باغ وحش وکیل آباد چقدر است؟

باغ وحش وکیل آباد همه روزه باز است و شما می توانید از ساعت ۸:۳۰ صبح تا یک ساعت پیش از غروب آفتاب از آن بازدید کنید. هزینه ورودی به ازای هر نفر هم ۴۰/۰۰۰۰ تومان است.

قصد سفر به مشهد را دارید؟ اسنپ روم در کنار شما است تا در محل مناسبی اقامت داشته باشید. اگر قصد دارید به صورت آنلاین اقامتگاه مناسبی را اجاره کنید، از طریق اسنپ روم می توانید بهترین اقامتگاه ها را پیدا کنید، اطلاعات و تصاویر آن را ببینید و در نهایت به صورت آنلاین اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو کنید.

باغ وحش وکیل آباد

شما اولین دیدگاه را ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*